Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liedje89 schreef:timilon schreef:geloof mij, die 20 paarden worden allemaal in 1 vrachwagen geladen hoor.de vrachtwagen is vrij groot, maar 20 paarden....
we hebben maar heel korte filmpjes gezien, we weten niet hoeveel paarden er al in de wagen stonden en hoeveel er nog bijgeladen werden.
het gewonde paard was mak genoeg om aangeraakt te worden(eind van het filmpje), dus hadden ze hem heus wel een touw om zijn nek kunnen doen toen ie nog in de sluis stond, zodat hij niet meer rond zou struinen.
@ osiris21: als je even het hele topic leest, kun je zien dat de gemeente ook heeft gefaald mbt vergunningen etc.
Als je dieren los zet kan je ze beter dicht opelkaar zetten veel minder kans op val of vecht partijen als daar gewoon de ruimte niet voor is. (kijk je hebt natuurlijk dicht en dicht maar als je ze teveel ruimte geeft neem je ook een risico
). Hoe weet je dat trouwens dat ze daar met zijn 20tige op gaan? want als ik zie dat er dus op de foto op deze pagina en de filmjes aan het begin er een heel andere siuatie is hebben ze dus op twee afzonderlijke gelegenheden geladen? dan zouden er dus geen 20 paarden per vrachtwagen zijn maar een stuk of 10)
Paard kan best mak genoeg geweest zijn maar wie zegt dat de AID medewerkers die informatie hadden gekregen van de fokker?
DDW1190 schreef:ik geloof het niet dat ze verwaarloosd zijn, er moet wat anders aan de hand zijn, ik had het vanmiddag met een kennis erover en die had het over de strobalen die je op het filmpje kunt zien, als ze daadwerkelijk zo slecht zijn behandeld waarom staan die stro balen er dan? er speelt gewoon wat anders imo..
KiWiKo schreef:de meeste jaarlingen en tweejarigen zien er bij tijd en wijlen echt zo uitals ze een groeispurt maken worden ze mager........... en ze hebben net een strenge winter achter de rug.......
dus nee, ik vind deze dieren er niet slecht uitzien gezien hun leeftijd, omstandigheden en de situatie de afgelopen paar maanden
Diablo schreef:KiWiKo schreef:de meeste jaarlingen en tweejarigen zien er bij tijd en wijlen echt zo uitals ze een groeispurt maken worden ze mager........... en ze hebben net een strenge winter achter de rug.......
dus nee, ik vind deze dieren er niet slecht uitzien gezien hun leeftijd, omstandigheden en de situatie de afgelopen paar maanden
Dan doe je toch echt wat verkeerd met voeren hoor, bij mij (en anderen die ik ken) ziet een jaarling of twenter er niet zo uit. En dat is ook niet nodig, maar daar moet je wel wat voor doen natuurlijk.
besita schreef:ze hoeven niet mager te zijn maar ook niet moddervet ..er bestaat ook iets tussenin![]()
nogmaals het is niet schokken maar we zijn half mei en we hebben in april best wel al een tijdje beter weer gehad ..
mijn jonge dieren zijn toch allemaal al in prima conditie en helemaal verhaard ( en die hebben op het eind van de winter ook" wat " schraal gestaan ..maar ze zijn jong en hebben toch de nodige bouwstoffen nodig om gezond groot te worden
Diablo schreef:Ik ook easygoing, maar deze paarden zijn niet schraal, die zijn mager.