AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:30

Bah wat zielig wat daar gebeurde zeg!Arm beestje!
Maar ohoh ik zag wel geraamtes in beeld voorbij komen hoor!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:31

Ik ook, beide partijen zijn niet goed bezig.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:34

en wie draaien er weer voor op,voor die geldgierigen wolven en beterweters?
Juist de dieren!
Wanneer stopt deze onheil toch. |(

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:38

In plaats van dat ze de eigenaar begeleiden, rukken ze een hele kudde uitelkaar en eentje wordt vertrapt bij het opladen.

Ik heb het eerder meegemaakt dat de AID in die regio op deze manier paarden oplaadden :( Eigenaar werd vrijgesproken, dieren waren oeps per ongeluk al doorverkocht aan een malafide bedrijf in België. Alwaar ze in donkere hokken stonden waar ze hun hoofd stootten en tot hun knieen in de mest stonden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:42

het is ook te gek voor woorden!
en op het filmpje te zien heeft de aid geen flauw benul van paarden laden,die dachten zeker das hetzelfde als rundvee laden?
In mijn ogen zijn beide partijen net zo slecht bezig!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:42

Zoals de paarden hier opgeladen werden, kan natuurlijk niet.

Maar ik vond deze paarden er echt niet goed bij staan hoor. Niet mager? Ik heb een merrie die moeilijk dik te krijgen is, dus ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Maar zo slecht als deze paarden (sportpaarden van 10.000 euro......? >;)) er uit zien, is me gelukkig nog niet gebeurd.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:51

Dit filmpje is natuurlijk geen reclame voor de AID ben ik het helemaal mee eens, maar het komt de eigenaar ook wel goed uit.
Vreemd dat niemand dat paard helpt als ze van mij waren was ik toch meteen begonnen met koelen of wat dan ook nodig is.
Maar nee blijven filmen en foto's maken en we blijven naar elkaar staan te schelden maar niemand die een poot uitsteekt.
Waar waren de DA en eigenlijk er waren er toch 2 die de paarden OK bevonden?
Die horen er toch van het begin bij te zijn tot ze weg zijn, niet pas als er al een aantal op de wagen staan en er bij eentje de voet bijna afligt.

Paarden hebben wat schrammetjes? Ze hebben gewoon schimmel.
Ok zitten ook wondjes tussen maar wat wil je als ze 24/7 op elkaars lip staan, haalt de kneusjes er zo uit aan de hand van de wondjes.
Bij mijn weten mag de AID ze helemaal niet verkopen tot de rechter uitspraak heeft gedaan.
maar daar weet ik eigenlijk het fijne niet van.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:53

Vind het jammer steeds in de verdediging te moeten, hoop alleen dat de paardjes een beter leven krijgen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:57

Ben ik nu een van de weinige die inzit dat de AID eerst maar eens ECHT uitgemergelde paarden moet gaan zoeken, ipv zich hier druk om te gaan maken?
Ik zie inderdaad bij een paardje of 2 / 3 wat ribben. Maar totaal geen onverzorgdheden.....
Ze heeft t over t feit dat er jonge paarden tussen staat.... Ooit een knappe jaarling of twenter gezien :D?

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:15

Ze hebben heus niet zomaar besloten om die paarden op te halen hoor. Ale er niks aan de hand zou zijn, dan zouden ze ook bij mensen als jou en mij op de stoep komen staan. En aangezien dat niet het geval is (tenminste bij mij niet) Zullen die paarden toch duidelijk iets tekort komen. En dat hoeft niet altijd alleen maar voer te zijn.
Het kunnen ook de omstandigheden waarin het dier leeft zijn, of de verzorging.
En misschien is het in dit geval wel een combinatie van alles.
Of misschien heeft die kerel zich niet aan bepaalde afspraken gehouden.

Ik weet het niet en jullie net zo min. Maar het enige wat ik wel weet is dat die AID daar niet voor niks is. En inderdaad, de manier waarop het hele gebeuren aangepakt is, daar valt zeker wat over te zeggen. Maarja, het enige wat je deze mannen in persoon kwalijk kunt nemen, is dat ze niks deden toen het paard gewond was/vast lag. Verder denk ik niet dat als zo'n mannetje aan zijn baas vraagt om een nieuwe, grote vrachtwaggel of ongevaarlijke hekken met stootkussens, dat ze die dan krijgen.

Tenslotte wil ik afsluiten met de mededeling, dat ik verder geen ervaring heb met AID mensen en dat zal ook nooit gaan gebeuren. Omdat daar geen aanleiding toe is. In dit geval was die aanleiding er dus duidelijk wel, anders waren ze niet met zijn vieren of vijven of weet ik veel met hoeveel ze zijn gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:00

Ik vraag me af of de eigenaar nog iets mag doen op het moment dat de AID aanwezig is om te laden. Misschien mocht de eigenaar niet eens meer bij zn eigen paarden..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:38

op het filmpje vind ik de eigenaresse erg relexed reageren!
Ik bedoel als ze met mijn dieren dit gingen doen en een van de paarden kwam zo ten val en liep met gutsende bloedende hoef rond nou dan kon je toch wat meemaken!!!
De enigste die het erg vond volgens mij was dat meisje die filmde en dat arme kind is nu licht getraumatiseerd!
En de paarden zijn wel mager,die even in beeld kwamen op het laatste filmpje daar staken de heupbeenderen zo ver van uit dat het geen gezicht meer was!!!
Maar al met al had dit wel op een andere manier gekund,vind beide partijen waardeloos!

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:28

Beide partijen zijn zeker fout in dit geval, had natuurlijk nooit zo mogen gebeuren. Vind het alleen vreemd dat hier mensen zijn die de handelaar verdedigen? En blijven roepen 'de paarden zien er toch goed of redelijk uit' bij sommige heb ik in het profiel gekeken omdat ik perplex was door hun gedachte gang. Wat zie ik in de profielen blinkende paardjes, mooi vol rond gevoerd lekkere weidegang en hier en daar een paddock maar allemaal goed verzorgd.
Maar wel roepen dat die schraminkels hier er OK uitzien.

En dat getraumatiseerde meisje vond het zo erg dat ze toch wel de camera liet draaien om het maar zeker op beeld te krijgen want oh oh de AID stelletje dierenbeulen!
En ineens is het gewonde paard haar schatje, sorry hoor maar ze had afgelopen winter ook wel wat vaker een pak kuil open kunnen snijden zodat de dieren te vreten hadden, ohja op het filmpje staan ze allemaal te eten en ze staan er vredig bij zo lekker rustig te knabbelen, als jullie de moord stikken van de honger ga je ook niet eerst met je buurvrouw knokken omdat die een halve snee brood meer heeft. En als er onrust was geweest zetten ze dat echt niet op youtube. maar als jullie goed kijken zien jullie schoon hooi liggen, als er regelmatig gevoerd zou worden in zand vooral zou je ook hooi moeten zien wat er al wat langer ligt vermengd met zand. Deze zandbak vind je geen sprietje eetbaar hooi omdat alles opgegeten word, zelfs dat waar jullie paarden hun neus voor ophalen omdat ze voldoende krijgen en dan voer wat vermengd is met zand automatisch laten liggen!
Als hun hadden gezorgd dat ze hun zaken goed op orde hadden had de AID niet eens hoeven komen.

En denken jullie dat het de bedoeling was van de AID om dat paard zo te verwonden, kijken jullie wel eens animal cops of iets dergelijks.
Die werken met grote groepen dieren ook altijd met hekken en ook daar gaat het wel eens mis.
En dat paard op de grond ziet er echt heel traumatisch uit maar een paard op de grond wat met zijn voeten rondmaaid is ook gevaarlijk die slaan zo het licht uit je ogen, denken jullie nu echt dat die mannen het leuk vinden dat dit gebeurd? Of dat ze er een kick van krijgen!
Die hadden dit werk ook liever niet gedaan en dat het dier op 3 benen loopt was echt niet de bedoeling.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:37

ik wil nog even één (voor sommige waarschijnlijk klein en onbelangrijk) detail vertellen over deze 'fokker' :

Er waren 2 veulens geboren... (staan ook fokmerries tussen)

Helaas zijn beide veulens overleden, omdat ze overlopen waren door de anderen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:37

nee de paarden zijn niet allemaal oké ..
maar wat hier gebeurd daar heb ik maar één woord voor : WALGELIJK ...
de AID heeft waarschijnlijk een beetje teveel filmpjes uit het wilde westen gekeken waar men mustangs de wagens oplaad richting slacht
dit zijn geen wilde dieren ..kon men niet één per één met halster laden ??????????????????
die ene blijft ook nog netjes op zijn pakje kuil zitten :(

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:01

besita schreef:
nee de paarden zijn niet allemaal oké ..
maar wat hier gebeurd daar heb ik maar één woord voor : WALGELIJK ...
de AID heeft waarschijnlijk een beetje teveel filmpjes uit het wilde westen gekeken waar men mustangs de wagens oplaad richting slacht
dit zijn geen wilde dieren ..kon men niet één per één met halster laden ??????????????????
die ene blijft ook nog netjes op zijn pakje kuil zitten :(

Ik zie het heeeellll anders... ja er valt er een en die raakt gewond. Dan kan je twee dingen doen, de paarden haal je verder uit elkaar zodat het gewonde paard in alle rust kan opstaan. Of je kan gaan gillen dat het je lieveling was en een film maken voor You tube.....

En ik ben geschrokken van de rest van de beelden, de focus lag op de beenwond( altijd spectaculair bij een paard) maar je zag ook de regenrot en de schimmel en de uitstekende botten van de overige paarden in beeld.

Als ze echt zo begaan was met dit paard had ze hem beter elders kunnen stallen!

Ons paard staat op stal waar ze ook opfok doen, ook onder de schrammen, ook bijna allemaal slungels, maar er worden groepen gevormd van een paar paarden die goed met elkaar overweg kunnen en die staan al minstens een maand op de grote groene weiden met stromend water en heel veel gras!
Niet zo'n modderpoel waar alles doorelkaar loopt, dat is walgelijk!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:09

dat de paarden er niet uitzien en vanalles en nog wat mankeren ..maakt niet goed wat de AID hier doet en hoe ze met de paarden omgaan ..ze hadden bekwame mensen en DA erbij kunnen hebben punt !

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:09

Ja, want daar zit een kudde dier op te wachten. Door een vreemde persoon bij zijn hoofd gegrepen te worden. Weggevoerd te worden bij je kudde en in een donker hok gestopt te worden. Van de beelden is het wel overduidelijk dat het hier niet gaat om paarden die dagelijks in de hand komen en in een trailer gezet te worden. Hoe denk je dat die reageren als je dat gaat proberen?

Wij zijn hier degene die een verkeerde beeld van paarden hebben als we denken dat dat de beste manier is.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 21-05-10 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:11

ook leuk, draagt er een een Zangerheide jack.....

Zou dit de opfokstal zijn van Leon Melchior???? ( nee gekheid hoor)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:15

polo sorry maar dit zijn geen wilde dieren !!
de dame gaat ook bij die merrie zonder dat ze een halster aan heeft ..die dieren zijn op zen minst drie jaar als ik ze zo zie ..en ze weten wat mensen zijn ..beetje bekwame mensen kunnen die dieren eerst allemaal halsteren en dan één per één laden ..daar gaan ze niet dood van

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:17

En van als groep ergens heen geleid worden dmv hekken ook niet. Geeft waarschijnlijk minder stress ook.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:25

ja inderdaad het bewijs is er ..weinig stress moet ik zeggen :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:36

http://www.omroepbrabant.nl/?news/13684 ... tion=media

Aan het einde van de filmpjes is ook nog een intervieuw met de verzorgster.Er is de 12e een brief door de aid verstuurd dat er een afdak gemaakt moest worden voor de 15e en die is de 19e , de dag van inbeslagname dus, aangetekend ontvangen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:39

Verbazingwekkend hoeveel mensen brieven te laat ontvangen als het ze zo uitkomt.... Klinkt trouwens als een laatste waarschuwingsbrief.... Al de correspondentie daarvoor is zeker door de hond opgegeten????

Wat een hopeloze lui!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:40

Oei, Yvonndv, dat is een gekleurde vertaling van dat interview.

want ze zegt ook dat er al diverse brieven eerder waren ontvangen waar zij het niet mee eens waren (maar goed dat is de evt. mishandelaar natuurlijk nooit).