Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:44

ik ben ook erg benieuwd wat de uitspraak zal zijn!
hoewel ik toch 'hoop' dat de uitzending gewoon vertoond mag worden

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:48

VivaLaVida schreef:
Hebben die mensen die paarden dan ook rontgenologisch laten keuren? Denk ik niet.. Dat bedoel ik o.a met wat meer neerleggen.

En nee ik lees geen 10 pagina's uitgebreid, heb wel meer te doen :+

Mijn afgekeurde sportpaard had klinisch+rontgenologisch door iedere keuring hengekomen, zeker als je hem niet direct uit stal had geplukt maar even op de wei had gehad/rondje had gelongeerd.
ook onder t zadel had je er niet iets aan gemerkt als je hem niet de dagen ervoor op Z niveau had getraind.

Dus zelfs volledig laten keuren door je eigen arts kan niet alles voorkomen(wel veel gelukkig maar niet altijd...)

En deze oplichtster werkt samen met DE kliniek hier net buiten de regio, vind het echt nog steeds onvoorstelbaar...zélfs ik zou die kliniek nog vertrouwen en zelfs aanraden aan mensen die hier in de buurt een paard willen kopen die ze willen laten keuren

Maar via deze vrouw zou ik het niet vertrouwen omdat er een andere grote goede kliniek dichter bij haar zit en het een reden heeft dat ze ze daar niet heeft laten keuren!

Zonnetje81

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:53

Mijn sportpony was bij een slechte buigproef (door DA) er vervolgens rontgenlogisch ook helemaal doorheen gekomen....

En veel paarden waar grofgeld voor betaalt wordt is maar de vraag of ie dat waard is...maar wat is het waard zijn? Omdat mijn paard wat ik verkoop geen 2500 euro maar 6000 euro kost is hij ineens goed/ben ik niet malafide?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:54

Ik ken ook DA die ergens gaan keuren en daar zo vaak komen dat ze klinisch goed bevonden worden zonder buigproef...dusse.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:07

VivaLaVida schreef:
Hebben die mensen die paarden dan ook rontgenologisch laten keuren? Denk ik niet.. Dat bedoel ik o.a met wat meer neerleggen.

Ze bestaan nog, mensen die werkelijk alles doorzien :z

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:08

Renske_ schreef:
VivaLaVida schreef:

En nee ik lees geen 10 pagina's uitgebreid, heb wel meer te doen :+

Mijn afgekeurde sportpaard had klinisch+rontgenologisch door iedere keuring hengekomen, zeker als je hem niet direct uit stal had geplukt maar even op de wei had gehad/rondje had gelongeerd.
ook onder t zadel had je er niet iets aan gemerkt als je hem niet de dagen ervoor op Z niveau had getraind.

Dus zelfs volledig laten keuren door je eigen arts kan niet alles voorkomen(wel veel gelukkig maar niet altijd...)

En deze oplichtster werkt samen met DE kliniek hier net buiten de regio, vind het echt nog steeds onvoorstelbaar...zélfs ik zou die kliniek nog vertrouwen en zelfs aanraden aan mensen die hier in de buurt een paard willen kopen die ze willen laten keuren

Maar via deze vrouw zou ik het niet vertrouwen omdat er een andere grote goede kliniek dichter bij haar zit en het een reden heeft dat ze ze daar niet heeft laten keuren!

Zou je de kliniek na deze berichtgevingen nog steeds aanraden dan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:09

Renske_ schreef:

Dat is ook weer dubbel...

waar ik eerder woonde had ik een DA (eigenlijk een VA) die samen met een andere praktijk de weekend diensten etc regelde...
die andere DA, eigenlijk had meer met paarden... dat resulteerde er dan in dat ik mijn paarden daar heen bracht terwijl er dichter in de buurt nog een andere paardendokter met kliniek zat....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:11

Alane schreef:
Renske_ schreef:

waar ik eerder woonde had ik een DA (eigenlijk een VA) die samen met een andere praktijk de weekend diensten etc regelde...
die andere DA, eigenlijk had meer met paarden... dat resulteerde er dan in dat ik mijn paarden daar heen bracht terwijl er dichter in de buurt nog een andere paardendokter met kliniek zat....

Ik woon vlakbij Sint Oedenrode en ging voorheen ALTIJD naar Moergestel... Dus dat zou uit de regio zijn, want sint oedenrode is 1 dorp verderop. Het is maar heo je het ziet ik had goede ervaringen in Moergestel...en had geen behoefte om over te stappen.. Dat zou dan verdacht zijn?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:11

@VivalaVida: Bij een normaal rontgenonderzoek worden alleen de benen op de foto gezet, misschien verbaast het je, maar paarden bestaan uit meer dan benen ;)
Zo kunnen er nog allerlei dingen niet gezien worden.
Maar he, eigen schuld dikke bult he ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:13

Zonnetje81 schreef:
Alane schreef:

volgens Renske_ wel....
iets kan hele andere redenen hebben, en wat er nu gebeurd is bevestigingen zoeken dmv speculeren.

Ik woon vlakbij Sint Oedenrode en ging voorheen ALTIJD naar Moergestel... Dus dat zou uit de regio zijn, want sint oedenrode is 1 dorp verderop. Het is maar heo je het ziet ik had goede ervaringen in Moergestel...en had geen behoefte om over te stappen.. Dat zou dan verdacht zijn?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:14

IKbenEllen schreef:
@VivalaVida: Bij een normaal rontgenonderzoek worden alleen de benen op de foto gezet, misschien verbaast het je, maar paarden bestaan uit meer dan benen ;)
Zo kunnen er nog allerlei dingen niet gezien worden.
Maar he, eigen schuld dikke bult he ;)

Als een handelaar héél gewiekst te werk gaat, kom je áltijd pas achteraf achter....
MAaarr.... Als je als koper door de eigen DA een klinische keuring laat uitvoeren, je iig meer achtergrond van het paard opzoekt, bv een combinr opvraagt etc, dan zijn veel van dit soort dingen al te voorkomen...
Bovendien sta je dan véél sterker in een rechtzaak omdat je aan kan tonen dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:15

ik heb ook wel eens meegemaakt dat er gewoon allemaal goed vinkjes gezet werden zonder het paard ooit gezien te hebben. Sommige DA zijn gewoon heel makkelijk.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:21

mhollander schreef:
ik heb ook wel eens meegemaakt dat er gewoon allemaal goed vinkjes gezet werden zonder het paard ooit gezien te hebben. Sommige DA zijn gewoon heel makkelijk.

Persoonlijk zou ik dat iets anders noemen dan 'makkelijk'. Meer iets in de trant van 'oplichterij'?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:22

mhollander schreef:

zulke Da's moeten gewoon stoppen met hun werk, dat is gewoon oplichting meer niet vind ik. :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:23

Abeltje77 schreef:
mhollander schreef:

Persoonlijk zou ik dat iets anders noemen dan 'makkelijk'. Meer iets in de trant van 'oplichterij'?

Zonder te zien misschien wel maar een keer laten hoesten/longen luisteren en misschien een rondje over het hard....tja dat is wel redelijk makkelijk te noemen ipv uitgebreid buigproeven enzo. Ik denk dat het best gebeurd bij handelaren die lopende band werk hebben en hun eigen DA laten keuren, bijv als mensen op 2 uur afstand wonen komen ze er niet speciaal voor terug... Ik wil er wel altijd bij zijn. Ik ben er ooit niet bij geweest, eigen DA gebeld erheen gestuurd om een jong paard klinisch te keuren. Dan mag je ervanuit gaan dat het goed gaat. hoewel het wel een ons kent ons regio is, dat houdt je altijd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:24

Buiten het feit dat €95,- erg veel geld is om blindelings kruisjes te zetten, vind ik het echt belachelijk dat zoiets gebeurd!!!
Hierdoor kopen mensen paarden die niet eens door een buigproef waren gekomen.... Die DA's moeten echt aangegeven worden bij de beroepsorganisatie of tuchtraad oid, ongehoord!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:24

Mijn vriendin heeft ook te maken gehad met een vrouw die zich poeslief voordeed toen ze in goeder trouw haar pony aan haar meegaf! [OV] [PG] E-pony ruin 20+ met de naam Buddy.

Ben benieuwd of het deze "tante" is,mijn vriendin huild zich tot op vandaag nog dr ogen uit dr hoofd voor dr pony.
We hopen dan ook zo op een teken van leven van het dier!!!!Misschien weet iemand van jullie iets?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:27

Laat diezelfde dierenarts waar het hier om gaat nu mijn pony goed gekeurd hebben bij de vorige koper die hem voor mij gekocht had en hem terug gebracht had, pony blijkt op die foto's al kissing spines te hebben en spat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:43

Sinds de pony van mn vriendin opgehaald is door zo'n bedriegster zoeken we ons rot naar het dier!
Dit was zo'n laffe rotstreek om een afgekeurde pony door te verkopen als rijpony,terwijl ze hem ook nog gratis mochten meenemen als weidemaatje(lees aub het verhaal van buddy) |(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:45

Tja funnyhorses, hiermee zijn we weer terug bij het begin van de discussie. Je moet een paard niet aan onbekenden meegeven als 'weidemaatje'. Dat werkt gewoon niet. Beter om het dier dan te laten afmaken, daar bespaar je een hoop ellende mee.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:50

funnyhorses schreef:
Sinds de pony van mn vriendin opgehaald is door zo'n bedriegster zoeken we ons rot naar het dier!
Dit was zo'n laffe rotstreek om een afgekeurde pony door te verkopen als rijpony,terwijl ze hem ook nog gratis mochten meenemen als weidemaatje(lees aub het verhaal van buddy) |(

met alle respect voor het verdriet... maar dit kun je verwachten... (praat oplichterij en leigen niet goed)
Niemand kan garanderen dat iemand tot het levenseinde voor een dier kan blijven zorgen, als de 'nieuwe' eignaar zelf ook problemen heeft gehad kan het gebeuren dat het dier in de handel terecht komt....
Om zoiets te voorkomen, met een dier op die leeftijd dan moet je het dier of zelf houden of naar de eeuwige groende weides sturen, dan weet je pas 100 % zeker dat er geen gekke dingen met het dier gebeuren.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:50

Abeltje77 schreef:
Tja funnyhorses, hiermee zijn we weer terug bij het begin van de discussie. Je moet een paard niet aan onbekenden meegeven als 'weidemaatje'. Dat werkt gewoon niet. Beter om het dier dan te laten afmaken, daar bespaar je een hoop ellende mee.

Ja ik weet dat ook en zou zoiets ook nooit gedaan hebben,maar zij dacht dat het zo nog een mooi en leuk leventje zou zijn voor dr beestje zodat ze hem nog es kon opzoeken.
Ze had hem al 16jaar en door dat vervloekte klote geldgebrek moest ze afstand doen.Geloof me dat was het zwaarste wat ze heeft moeten doorstaan hoor.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:52

Alane schreef:
funnyhorses schreef:

met alle respect voor het verdriet... maar dit kun je verwachten... (praat oplichterij en leigen niet goed)
Niemand kan garanderen dat iemand tot het levenseinde voor een dier kan blijven zorgen, als de 'nieuwe' eignaar zelf ook problemen heeft gehad kan het gebeuren dat het dier in de handel terecht komt....
Om zoiets te voorkomen, met een dier op die leeftijd dan moet je het dier of zelf houden of naar de eeuwige groende weides sturen, dan weet je pas 100 % zeker dat er geen gekke dingen met het dier gebeuren.

Tja dat moet je ook maar kunnen,voor "god" spelen terwijl een dier nog genoeg levenslust heeft!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:53

Waarom was ie afgekeurd (sorry als ik er overheen gelezen heb).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:55

funnyhorses schreef:
Tja dat moet je ook maar kunnen,voor "god" spelen terwijl een dier nog genoeg levenslust heeft!

of voor struisvogel en het probleem bij anderen neerleggen???

Als ik een paard wegdoe, dan is het dier niet meer van mij, en mag en kan de nieuwe eigenaar ermee doen wat hij/zij zelf wil... en soms gaat dat ten koste van het dier...

dan liever voor god spelen en een enkeltje groene weide, dan dat dier in de hel terecht komt en in de handel terecht komt en ene enkeltje wintersport in Italië