Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
VivaLaVida schreef:Hebben die mensen die paarden dan ook rontgenologisch laten keuren? Denk ik niet.. Dat bedoel ik o.a met wat meer neerleggen.
En nee ik lees geen 10 pagina's uitgebreid, heb wel meer te doen
Renske_ schreef:VivaLaVida schreef:Hebben die mensen die paarden dan ook rontgenologisch laten keuren? Denk ik niet.. Dat bedoel ik o.a met wat meer neerleggen.
En nee ik lees geen 10 pagina's uitgebreid, heb wel meer te doen
Mijn afgekeurde sportpaard had klinisch+rontgenologisch door iedere keuring hengekomen, zeker als je hem niet direct uit stal had geplukt maar even op de wei had gehad/rondje had gelongeerd.
ook onder t zadel had je er niet iets aan gemerkt als je hem niet de dagen ervoor op Z niveau had getraind.
Dus zelfs volledig laten keuren door je eigen arts kan niet alles voorkomen(wel veel gelukkig maar niet altijd...)
En deze oplichtster werkt samen met DE kliniek hier net buiten de regio, vind het echt nog steeds onvoorstelbaar...zélfs ik zou die kliniek nog vertrouwen en zelfs aanraden aan mensen die hier in de buurt een paard willen kopen die ze willen laten keuren
Maar via deze vrouw zou ik het niet vertrouwen omdat er een andere grote goede kliniek dichter bij haar zit en het een reden heeft dat ze ze daar niet heeft laten keuren!
Renske_ schreef:Maar via deze vrouw zou ik het niet vertrouwen omdat er een andere grote goede kliniek dichter bij haar zit en het een reden heeft dat ze ze daar niet heeft laten keuren!
Alane schreef:Renske_ schreef:Maar via deze vrouw zou ik het niet vertrouwen omdat er een andere grote goede kliniek dichter bij haar zit en het een reden heeft dat ze ze daar niet heeft laten keuren!
Dat is ook weer dubbel...
waar ik eerder woonde had ik een DA (eigenlijk een VA) die samen met een andere praktijk de weekend diensten etc regelde...
die andere DA, eigenlijk had meer met paarden... dat resulteerde er dan in dat ik mijn paarden daar heen bracht terwijl er dichter in de buurt nog een andere paardendokter met kliniek zat....
Zonnetje81 schreef:Alane schreef:Dat is ook weer dubbel...
waar ik eerder woonde had ik een DA (eigenlijk een VA) die samen met een andere praktijk de weekend diensten etc regelde...
die andere DA, eigenlijk had meer met paarden... dat resulteerde er dan in dat ik mijn paarden daar heen bracht terwijl er dichter in de buurt nog een andere paardendokter met kliniek zat....
volgens Renske_ wel....
iets kan hele andere redenen hebben, en wat er nu gebeurd is bevestigingen zoeken dmv speculeren.
Ik woon vlakbij Sint Oedenrode en ging voorheen ALTIJD naar Moergestel... Dus dat zou uit de regio zijn, want sint oedenrode is 1 dorp verderop. Het is maar heo je het ziet ik had goede ervaringen in Moergestel...en had geen behoefte om over te stappen.. Dat zou dan verdacht zijn?
IKbenEllen schreef:@VivalaVida: Bij een normaal rontgenonderzoek worden alleen de benen op de foto gezet, misschien verbaast het je, maar paarden bestaan uit meer dan benen![]()
Zo kunnen er nog allerlei dingen niet gezien worden.
Maar he, eigen schuld dikke bult he
Abeltje77 schreef:mhollander schreef:ik heb ook wel eens meegemaakt dat er gewoon allemaal goed vinkjes gezet werden zonder het paard ooit gezien te hebben. Sommige DA zijn gewoon heel makkelijk.
Persoonlijk zou ik dat iets anders noemen dan 'makkelijk'. Meer iets in de trant van 'oplichterij'?
funnyhorses schreef:Sinds de pony van mn vriendin opgehaald is door zo'n bedriegster zoeken we ons rot naar het dier!
Dit was zo'n laffe rotstreek om een afgekeurde pony door te verkopen als rijpony,terwijl ze hem ook nog gratis mochten meenemen als weidemaatje(lees aub het verhaal van buddy)
Abeltje77 schreef:Tja funnyhorses, hiermee zijn we weer terug bij het begin van de discussie. Je moet een paard niet aan onbekenden meegeven als 'weidemaatje'. Dat werkt gewoon niet. Beter om het dier dan te laten afmaken, daar bespaar je een hoop ellende mee.
Alane schreef:funnyhorses schreef:Sinds de pony van mn vriendin opgehaald is door zo'n bedriegster zoeken we ons rot naar het dier!
Dit was zo'n laffe rotstreek om een afgekeurde pony door te verkopen als rijpony,terwijl ze hem ook nog gratis mochten meenemen als weidemaatje(lees aub het verhaal van buddy)
met alle respect voor het verdriet... maar dit kun je verwachten... (praat oplichterij en leigen niet goed)
Niemand kan garanderen dat iemand tot het levenseinde voor een dier kan blijven zorgen, als de 'nieuwe' eignaar zelf ook problemen heeft gehad kan het gebeuren dat het dier in de handel terecht komt....
Om zoiets te voorkomen, met een dier op die leeftijd dan moet je het dier of zelf houden of naar de eeuwige groende weides sturen, dan weet je pas 100 % zeker dat er geen gekke dingen met het dier gebeuren.
funnyhorses schreef:Tja dat moet je ook maar kunnen,voor "god" spelen terwijl een dier nog genoeg levenslust heeft!