Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:27

joyce B schreef:
de rechtzaak ging over de in beslag genomen paarden.
Daar is ze voor bestraft.
Deze paarden waren niet in beslag genomen en hebben de rest van de winter daar in die vieze natte bende door moeten brengen, maar blijkbaar was het niet slecht genoeg volgens de Dierenbescherming om die in beslag te nemen en er een rechtzaak voor te beginnen...

Klopt niet Joyce, de uitspraak is te lezen op internet via rechtspraak.nl even zoeken bij de uitspraken. ( zoekwoord paarden en Den Haag zal je bij de uitspraak brengen) Daaruit blijkt dat de rechter geen bewijs heeft Quirine schuldig te bevinden aan de paarden die nu gejat zijn, ( rare zin maak ik er van, de rechter heeft niet bewezen geacht dat ze schuldig is aan het ten leste gelegde) de paarden die wel in beslag zijn genomen vond de rechter wel voldoende bewijs voor.
Er kan tegen deze uitspraak in beroep gegaan worden, door beide partijen.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 30-04-10 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:36

Oke, dan had ik het verkeerd begrepen.
De zaak ging dus over alle paarden? jammer dat de rechter dan alleen de al in beslag genomen paarden onteigent en niet ook de andere dieren.

Hebben ze de zaak van de honden ook meegenomen? Daarvan waren toch ook dieren meegenomen?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:41

joyce B schreef:
Hebben ze de zaak van de honden ook meegenomen? Daarvan waren toch ook dieren meegenomen?

Weet ik niet, ik heb er niet op gelet met de uitspraak lezen, moet eigenlijk iedereen zelf ook maar even doen voor er ' uitspraken' worden gedaan.
Het is nu in ieder geval heel erg dat de media iemand verkettert en veroordeelt. De media is geen rechtbank.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:56

By the way, ik vind het nu op dit moment wel heel erg vervelend dat iemand mijn paarden heeft verplaatst, als ik nu mijn deur open doe staan ze binnen ;-)
Ik vrees de papperazzi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:50

joyce B schreef:
de rechtzaak ging over de in beslag genomen paarden.
Daar is ze voor bestraft.
Deze paarden waren niet in beslag genomen en hebben de rest van de winter daar in die vieze natte bende door moeten brengen, maar blijkbaar was het niet slecht genoeg volgens de Dierenbescherming om die in beslag te nemen en er een rechtzaak voor te beginnen...

Die paarden waren er nog niet slecht genoeg aan toe. Dan is er dus geen bewijs dat het slecht voor de dieren is. Zolang er geen beleidslijn is hoe paarden gehuisvest moeten worden, kan de wet niets. Dan alleen aan de gezondheid checkend maatregelen nemen.

Dat ze dus schuldig is bevonden is dus duidelijk, anders waren die andere paarden niet in beslag genomen. Dat er enkele zaken ter bewijsvoering vrijgegeven zijn, want dieren zijn nog steeds goederen voor de wet, pleit niet de eigenaresse vrij van schuld.

Natuurlijk is er geen bewijs dat Q zelf de paarden heeft verplaatst, er zijn geen getuigen. Ook als de paarden ergens anders worden aangetroffen, kan je niet bewijzen dat zij dat heeft gedaan. Of er moet ineens een kroongetuige opstaan en dan nog is 1 getuige geen getuige.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:07

Over hoe krom de Nederlandse wetten in deze zijn en hoe krom rechters daar soms mee om (moeten) gaan kan je hele zwartboeken volschrijven.

Maar zolang die wetten niet veranderen, zijn mensen die zich niet bij het oordeel van een rechter neer willen leggen en daarom paarden van plaats doen veranderen, gewoon ordinaire dieven.

En over dat speculeren.... tja, dat lijkt me gezien het kaliber van de posts van enkele mensen in dit topic die beweren 'er meer van te weten' onvermijdelijk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:32

Moderatoropmerking:
Hoe grappig bedoelt sommige posts ook zijn, ik heb ze toch moeten verwijderen wegens offtopic gaan. Probeer nu ontopic te blijven :) Bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 08:37

Idd dieven en als die paarden in lekenhanden vallen, zeker met dit voorjaarsgras dat veel te veel suikers bevatten en voor paarden die normaal nooit op gras staan, uit den boze, dan is het een grotere dierenmishandeling.

Maar zolang er nog niet onomstotelijk is bewezen dat ze gestolen zijn, wat ik dus niet geloof!, is het puur hypothetisch.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:37

Hmmm. mijn posts zijn ook verwijderd en waren niet echt grappig en wel ontopic, maar goed...

Ik geloof dat alles wel een keer uitkomt. Die paarden kunnen niet verborgen blijven en worden vanzelf een keer herkend. En wat gebeurt er dan? Dan zullen ze wel weer teruggaan naar Q....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:38

Feit is dat Quirine K, aangifte heeft gedaan van diefstal... de paarden staan niet meer op locatie....
Lijkt me dus logisch gezien bewezen dat die dieren gestolen zijn.
Waarom anders aangifte doen?
En er werd schijnbaar gefluisterd daar, en wist iemand te vertellen dat het s'nachts om 3 uur gebeurd is, denk je niet dat diezelfde buurtbewoners die de meest onvriendelijke dingen op het internet geslingerd hebben, haar er dan niet bijgelapt hadden??
voor valse aangifte etc?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:40

Monica24 schreef:
Hmmm. mijn posts zijn ook verwijderd en waren niet echt grappig en wel ontopic, maar goed...

Ik geloof dat alles wel een keer uitkomt. Die paarden kunnen niet verborgen blijven en worden vanzelf een keer herkend. En wat gebeurt er dan? Dan zullen ze wel weer teruggaan naar Q....

en terecht.... het zijn haar paarden, haar eigendom.
Er moet eerst iets gebeuren voor er actie ondernomen wordt, en terecht ook... je kunt niet iemand straffen voor iets wat hij mogelijk zou kunnen gaan doen....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:42

Mensen die die paarden hebben weggenomen zijn dieven, niets meer en niets minder. Wie denken die mensen eigenlijk wel niet wie ze zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:40

Alane schreef:
Feit is dat Quirine K, aangifte heeft gedaan van diefstal... de paarden staan niet meer op locatie....
Lijkt me dus logisch gezien bewezen dat die dieren gestolen zijn.
Waarom anders aangifte doen?
En er werd schijnbaar gefluisterd daar, en wist iemand te vertellen dat het s'nachts om 3 uur gebeurd is, denk je niet dat diezelfde buurtbewoners die de meest onvriendelijke dingen op het internet geslingerd hebben, haar er dan niet bijgelapt hadden??
voor valse aangifte etc?

Was je er bij toen ze aangifte deed? Hoezo geen valse aangifte? Je moet eens weten wat mensen voor lef hebben als het al om woninginbraak gaat.......

Genoeg mensen hebben genoeg mentaliteit om alles aan hun laarst te lappen en dan wel zien als het uitkomt.

Nog steeds als die paarden ergens gesignaleerd worden, is het nog niet te bewijzen of Q het is geweest of niet. Misschien iemand voor haar laten doen om niet herkend te worden. Deze vrouw is niet op haar achterhoofd gevallen en heeft genoeg lef en haar mondje bij zich en is goed op de hoogte van de wet en de manier van werken bij de politie.......

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:19

Ik was er niet bij.... staat te lezen in de beginpost...
Als dat gelogen is, is mischien de gehele rechtzaak waar men het over heeft ook wel gelogen :D

Weet jij hoe de paarden van mevr. K er de rest van het jaar bijstaan?
Hoe weet je nu zo zeker dat de buurtbewoners er niet van alles aan doen om haar daar gewoon weg te krijgen?

En als het een valse aangifte is, wat heeft mevr. K er aan om valse aangifte te doen? Ik zie nog steeds de meerwaarde daar niet van.. ze is in het nieuws geweest, evenals haar paarden... kans op herkenning is groot...
Oplichten van de verzekering? geen idee of een verzekering uitkeert bij diefstal van paarden...

vooralsnog heeft ze het voordeel van de twijfel.... een buurtbewoner wist te vertellen dat de paarden rond 03.00 uur s'nachts zijn weggehaalt, wilde niet vertellen wie het geweest is, denk je dan niet dat diezelfde buurtbewoners 'geklikt' hadden als ze wisten dat mevr. K. ze zelf verplaatst heeft en valse aangifte had gedaan?

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:49

Toevallig kwam mijn vriend vandaag thuis en vertelde me dat er waarschijnlijk wel buurtbewoners bij betrokken zijn.

Dit had hij op de voetbal gehoord (vlakbij Loolaan). Nu weet ik natuurlijk niet of het waar is. Maar lijkt mij niet onwaarschijnlijk.
Mijn vriend heeft niks met paarden en heeft ook maar half geluisterd, maar hij vind het wel zielig voor de paarden.

Vind het zo belachelijk dat er nog mensen zijn die deze diefstal goedpraten.
Plus dat als Quirine echt zo slecht zou zijn, ze haar nu alleen maar in de hand werken.
Want nu heeft Quirine meer pootjes om op te staan dan die zogenaamde dierenliefhebbers.

Alsof die paarden geen stress hebben gehad van het stiekeme "verplaatsen"

Hoop dat de beestjes gevonden worden en gewoon weer terug gebracht.
Quirine wordt heus wel in de gaten gehouden door de instanties, zeker wanneer het straks weer slechter weer gaat worden (al mag het van mij eerst wel even heeeel lang zomer zijn :D, maar dat heeft niks met paarden te maken)

O ja, voordat ik straks weer mensen over me heen krijg. Nee ik ken Quirine niet persoonlijk. Ook de mensen met wie zij problemen heeft niet. Maar ik woon redelijk in de buurt en vrienden en familie wonen heel dichtbij.

Ik ben wel ter plekke geweest, meerdere keren.
Dus weet wel van de situatie af.. En ja dat was uit pure nieuwsgierigheid.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:23

russel schreef:
Maar zolang er nog niet onomstotelijk is bewezen dat ze gestolen zijn, wat ik dus niet geloof!, is het puur hypothetisch.

Er is een rechtzaak geweest, Quirine is vrijgesproken door de rechter en veroordeeld in de media, doe er nu niet aan mee door speculatie.
Laster en smaad mag ook niet voor de wet. Paarden jatten en zadels jatten ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:41

Vrijgesproken van wat, als er paarden in beslag zijn genomen?

Jatte is diefstal, maar zolang er nog niet is bewezen dat er gejat is, is er geen laster.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:53

russel schreef:
Vrijgesproken van wat, als er paarden in beslag zijn genomen?

Jatte is diefstal, maar zolang er nog niet is bewezen dat er gejat is, is er geen laster.

en wanneer is er dan bewezen dat er iets gestolen is??
Aparte redenering hou je er op na.... hoe kun je nu bewijzen dat je spullen gestolen zijn?

Al die mensen die vertellen dat er ingebroken is, bij mevr. K zijn ook braaksporen gevonden, en waardevolle spullen weg zijn moeten bewijzen dat er gestolen is... anders is er gewoon niets gestolen en kunnen ze het zelf gedaan hebben???
vraag me toch echt af hoe je dat moet doen.. .. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:01

Aangezien ik geen hoge pet op heb van mevrouw Q, heb ik een onderbuik gevoel en idd komt dat vaker voor dat de politie zelf ook het idee heeft dat het een valse aangifte is. Dan wordt er ook extra onderzoek verricht.

In dit geval kan alleen bewezen worden als de paarden gelokaliseerd worden en de betrokkenen die de paarden vezorgen worden nagetrokken. Dan pas kan er een onderzoek gestart worden.

Bewijs is er nog niet, maar een gezonde achterdocht heeft zich meester van mij gemaakt. Vind het nl te toevallig.

Ik weet niet uit welke hand jij die verhalen hebt. Iig ben je er zelf niet bij geweest. Staan haar paarden overigens ergens gemeld als gestolen en gezocht? Welke site kan ik bezoeken? Wie weet staan ze wel hier om de hoek? ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:56

en als ze op een site staan, dan is het wel waar???

ik heb 'mijn verhalen' uit oa een filmje op het internet, waar een buurtbewoner het exacte tijdstip weet te vertellen, dat een andere mevr het er absoluut niet mee eens is dat mevr. K haar paarden nog behouden, en denk je dan niet dat wanneer het fake was dat anderen mevr K. er niet bij zouden lappen? Slaan ze meerdere vliegen in een keer, nl valse aangifte gedaan etc etc.. enn nog beter... ze zouden de paarden daadwerkelijk kunnen weghalen en dan zou mevr. K niet nogmaals aangifte kunnen doen...

Daarbij is het de politie die berichten doorgeeft aan de krant (tenminste in het gehucht waar ik eerder woonde) lijkt me niet dat ze doorgeven dat ze aangifte heeft gedaan, incl. politie onderzoek als dit allemaal blijkt nep te zijn?

En waarom dan de paarden laten staan aan de loolaan, terwijl ze een ander plek heeft zonder gezeur??

bronnen:
link
video:
http://www.westonline.nl/video/nieuws/4981

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:26

Even resumeren.
Je hebt het filmpje van de diefstal op internet gezien.

Filmpje dat mensen het er niet mee eens zijn, dat is niet relevant aan de diefstal. Net alsof je dan per definitie een dievegge in de dop bent. Toch?

Dat politie berichten in de krant zet, is waar. Ook het bericht over deze diefstal? Wil ik graag nalezen...

Dat paarden op gezocht-gestolen paarden site worden gezet, is idd een leidraad tot waar-onwaar.

Lijkt mij een idee om je paarden zo snel mogelijk terug te vinden, immers nu weet ik niet hoe ze er uit zien...pakkans erg klein.

Dat er braaksporen nodig zijn om een inbraak legaal te laten lijken, is voor de verzekering wel zo fijn. Immers zonder braak sporen moeilijk om verzekeringsgeld te innen. Iemand die de wet van haver en gort kent, weet dat je dat moet doen. En dan de koevoet van buiten naar binnen en niet omgekeerd.....die fout wordt ook nog wel eens gemaakt. Om een aangifte te doen ook wel zo handig.

Prachtig om de zaak te verdedigen, maar de feiten zijn nog geen feiten, veronderstellingen. Heel mooi en nobel. Maar ik ga in deze zaak niet vanuit mijn eigen straatje uit.

Ik heb nog geen steekhoudende dingen gelezen die mij op een ander been zetten.

Truusjek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:30

Ach ach Russel. Ik ben benieuwd welke 'vriendin' jij bent. Ik ken Quirine goed en reken maar dat zij alles in het werk heeft gesteld om haar paarden terug te krijgen. Als ze toch een andere veilige plek zou hebben, dan hoeft ze de dieren daar echt niet midden in de nacht naar toe te slepen. Wat hou je er toch een merkwaardige veronderstellingen op na.
Feit is dat Quirine maanden lang is bedreigd door Marlene Kiers met haar pitbulls, Linda Hagg en vriendinnen. Ook de andere mensen die bij Quirine kwamen, alsmede de jonge meisjes zijn bedreigd door deze vriendelijke buurtbewoners. Ook daar is aangifte van gedaan. En als het zo ver komt, dan zal ik zeker getuigen. Quirine moest niet voor niets onder politiebegeleiding naar haar eigen paarden toe. En als klap op de vuurpeil wordt de boel gestolen. Dat asociale gedoe is toch niet goed te praten. Hou toch op met je onderbuik gevoel. Wat een onzin! Criminelen zijn het. Dit heeft helemaal niets met dierenwelzijn te maken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:39

Tja, van welke kant je deze zaak ook bekijkt, als het zo is dat Q. bedreigd werd, dan kan ik het me nog voorstellen ook dat ze op deze manier haar paarden van stek verandert.
Bedreigen is natuurlijk nooit goed te praten (en ik geloof gelijk dat het gebeurt, aangezien in ieder geval Kiers er haar poot niet voor omdraait om Q. te bedreigen met camera's op zich gericht en in bijzijn van een diender.)

Kiers laat trouwens in haar posts in deze draad los dat de paarden nu de hemel op aarde hebben en meer van zulks, wat ze alleen kan doen als ze meer weet over de situatie van de paarden, in welk geval het duidelijk is dat niet Q. erachter zit.
Tenzij Kiers hier slechts interessant doet....

Maar goed, we wachten nog steeds op de verrassing die zij voor ons in petto heeft....

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:36

Russel :

Ben benieuwd hoe je hier dan over denkt , ik neem aan dat Quirine de K. toch niet zover gaat om vervolgens dit nieuwsbericht naar buiten te brengen.

http://sp00kje.nl/?p=1468

Truusjek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:50

Ik zou die foto's graag willen zien! Ook interessant hoe de Telegraaf in het bezit van de foto's komt. Marlene Kiers is altijd erg trots op haar banden met de media, dus wat mij betreft ligt het voor de hand.
Ik hoop echt dat de paardjes buiten staan, want in een stal zullen ze niet gelukkig zijn. Ze hebben buiten hun schuilstal nog nooit binnen gestaan. Het zijn overigens een ijslander, een haflinger en een prachtige mix dat lijkt op een konikspaard, compleet met aalstreep en zebrastrepen op de benen. Deze laatste merrie is uiterst gevoelig en ik hoop dat ze op de juiste manier wordt verzorgd. Bij Quirine is dit paardje juist tot rust gekomen en heeft veel endurance wedstrijden met goed gevolg afgelegd. In verkeerde handen zal zij niet goed gedijen. Ik maak mij ernstige zorgen over het lot van deze paarden en ik roep iedereen dan ook op om goed om zich heen te kijken of er een grijze ijslander ruin, een grote maat haflinger ruin en een zo juist omschreven konikspaard type merrie in jullie omgeving zijn verschenen.
Die bedreigingen zijn helaas realiteit. Gelukkig zijn er voldoende getuigen die aan de kant van Quirine staan en ik ga er dan ook van uit dat het recht aan haar kant zal staan.