Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:58

BOYCOT CANADEES PAARDENVLEES

Afgelopen week zijn er foto’s en films uit 2 grote Canadese slachthuizen uitgelekt. De feiten zijn te gruwelijk om hier zomaar te omschrijven. Paarden die in deze slachthuizen worden geslacht leiden een grote hoeveelheid pijn voor ze dood gaan.

We zien zaken als:
- schieten in een verkeerd deel van de hoofd of zelfs het lichaam,
- niet direct opnieuw schieten wanneer het eerste schot niet voldoende is om een dier te doden,
- volledig bij bewustheid dieren omhoog takelen
- gewelddadig behandelen van paarden met overmatig zweepgebruik en een elektrische prikstok

Voor de extreem schokkende filmpjes: ****
LET OP! Deze filmpjes zijn niet geschikt voor jeugdige en mensen met gevoelige magen!!!

Wij als dierenliefhebbers willen natuurlijk niet meewerken aan dit soort zaken. Daarom roepen we iedereen op om vanaf heden paardenvlees te boycotten. Het meeste paardenvlees in Nederlandse snacks komt uit dit soort slachterijen. Een lijstje met snacks die paardenvlees bevatten:

FRIKANDELEN: AH-afbakbroodje frikandel, Perfect, Edah eigen merk, Mad Snack, Mora-broodje frikandel, Mora, Fastfood Express-broodje frikandel, Beckers frikandel classic, kern minifrikandel, Buitenhuis, De Vries, De Vries javaanse frikandel, Van Reusel frikandel best bite, Van Reusel Krokidel, Van Lieshout, Bakx, Metro frikandel extra, Piet de Wit, Piet de Wit frikandel speciaal.
KROKETTENL Mora-kroket excellent, Golden Snack, Beckers goulashkroket, Beckers vleeskroket, Kern Goulashkroket, Kern vleeskroket, Ad van Geloven Goulashkroket, Ad van Geloven vleeskroket, Breti Goulashkroket, Breti vleeskroket, Jumbo, Metro vleeskroket.
HAMBURGERS: Fastfood Express, De Vries, Van Reusel Best burger, Van Osch, Van Lieshout, Bakx ranchburger, Metro.
BITTERBALLEN: Kern vleesbitterbal, Ad van Geloven vleesbitterbal, Breti vleesbitterbal, Jumbo vleesbitterbal, Aro vleesbitterbal, Metro vleesbitterbal.
GEHAKTBALLENL Fastfood Express, Kern, van Oers, De Vries boerenbal, De Vries, De Vries sambaballetjes, Van Reusel Best bal, Van Reusel, Willie Dokter soepballetjes, Jumbo, Bakx minigehaktballetjes, Metro, Piet de Wit, Piet de Wit partyballetjes, Piet de Wit Indische snackballetjes.

Laat jou snackleverancier weten dat je eerlijk vlees wil. Geen vlees verkregen door dierenmishandeling!!! Dit soort praktijken zijn nu gefilmpt voor paarden. Maar bekend feit is dat fabriekanten van dit soort producten goedkoop vlees willen. Ze vertellen ons dit niet. Schrijf/mail en laat ze weten wat je hier van vind.

!DIEREN HEBBEN RECHT OP EEN EERLIJKE PIJNLOZE DOOD!
Laatst bijgewerkt door iefke op 04-04-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: *** Link verwijderd

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:58

Alexx schreef:
Lees het boek Dieren Eten van Jonathan Safran Foer, dan weet je pas precies hoe walgelijk het slachten er aan toe gaat en wat dieren slachten met mensen doet (varkens waarbij de neuzen worden afgesneden en levende koeien die in dood-vee bakken worden gedumpt).
Na dit boek eet je nooit meer vlees

Ben blij dat je dit post. Op een of andere manier krijgt de waarheid geen toegang tot het brein van vele mensen, struisvogelgedrag.
Ik probeer altijd, in een wanhopige poging niet direct tegen een dichte deur aan te lopen, biologisch vlees iig dan nog naar voren te schuiven als optie... en dat dan in mindere mate.
Maar feitelijk kan ik er helemaal niet achter staan. Niet in een westerse wereld waar ons voedselpalet zo rijk is dat we het echt niet nodig hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:59

Ik durf niet te kijken..moet al zowat janken van het bericht.Wat erg zeg! hoe kunnen mensen nou zo met zulke mooie,lieve,edele dieren omgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:00

Alexx schreef:
@ bizzybijtje; je kunt hier dus zelf iets aan doen; door geen vlees meer te eten. Want als je vlees eet ben je hier indirect verantwoordelijk voor ;)

(weet trouwens uberhaupt niet of je wel vlees eet ;) )

Ik eet wel vlees :j Maar ik bedoel dat de manier waarop die paarden in de slachterij waar het nieuwsbericht over gaat walgelijk behandeld zijn. Als het op een humane manier gebeurd, dat ze niet lijden o.i.d., kan ik er mee leven... :) Maar ik ga niet expres paardenvlees overslaan (al moet ik bekennen dat ik nog nooit paard heb gegeten behalve frikandellen etc. ;) ), omdat het zulke geweldige dieren zijn. Dat is gewoon oneerlijk tegenover al het andere slachtvee, koeien, varkens, kippen, weet ik veel...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:01

Ik weet trouwens heus wel dat dit niet alleen bij paarden voorkomt. Maar ik geloof niet in m'n kop in het zand steken. EN roepen: "Dat het maar voor 1 diergroep telt dus laat ik het gaan"

Laten we maar eens beginnen bij 1 diergroep en kijken wat het keten effect is he...
(Overigens ik ben al 9 jaar vegetarier juist om deze reden heb ik nooit gekozen voor biologisch vlees)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:01

Bizzybijtje schreef:
Alexx schreef:
@ bizzybijtje; je kunt hier dus zelf iets aan doen; door geen vlees meer te eten. Want als je vlees eet ben je hier indirect verantwoordelijk voor ;)

(weet trouwens uberhaupt niet of je wel vlees eet ;) )

Ik eet wel vlees :j Maar ik bedoel dat de manier waarop die paarden in de slachterij waar het nieuwsbericht over gaat walgelijk behandeld zijn. Als het op een humane manier gebeurd, dat ze niet lijden o.i.d., kan ik er mee leven... :) Maar ik ga niet expres paardenvlees overslaan (al moet ik bekennen dat ik nog nooit paard heb gegeten behalve frikandellen etc. ;) ), omdat het zulke geweldige dieren zijn. Dat is gewoon oneerlijk tegenover al het andere slachtvee, koeien, varkens, kippen, weet ik veel...

jammergenoeg gaat het er hier in nederland precies het zelfde aan toe met al die beesten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:02

Knert schreef:
hoho ik zei humaan vlees.. ik koop geen regulier vlees in de supermarkt. En ik eet echt geen kilo's weg hoor. gewoon 4 a 5 keer per week een stukje zei ik. Ik ben ook absuluut niet tegen vleesconcumptie.. maar alleen wel tegen niet humaan slachten. Daar ben ik tegen. Dus dan begrijpen wij elkaar niet helemaal denk ik. Wij weten beiden hoeveel duurder dit is.. ten opzichte van supermarktvlees.. dus ik doe dat omdat ik het leuk vind? Nee, gewoon omdat ik tegen zulke slachtafarelen ben. Maar vraag me wel eens af of dit echt klopt wat die slager en label etc verteld.

Dat betwijfel ik ook, en dus neem ik het zekere voor het onzekere en eet al jaren niets meer.
Ik ben kerngezond en eet altijd goed en lekker. Ik mis het absoluut niet, en sterker nog: je lichaam krijgt er echt weerzin tegen.
Ik vind niet dat iedereen mijn voorbeeld moet volgen, maar ik denk dat mensen te weinig respect hebben voor het leven en hetgeen ze iedere dag gedachtenloos in hun mond stoppen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:03

Veulen84 schreef:
Ik weet trouwens heus wel dat dit niet alleen bij paarden voorkomt. Maar ik geloof niet in m'n kop in het zand steken. EN roepen: "Dat het maar voor 1 diergroep telt dus laat ik het gaan"

Laten we maar eens beginnen bij 1 diergroep en kijken wat het keten effect is he...
(Overigens ik ben al 9 jaar vegetarier juist om deze reden heb ik nooit gekozen voor biologisch vlees)

Gelijk heb je, iedere actie, iedere daad, iedere beslissing is er 1 en maakt het verschil! Absoluut!!!
Dus ik steun je in je voornemen, en zal ook dit verhaal plaatsen waar ik kan.
De enige optie die wat mij betreft niet open staat is: niets doen en doorvreten.

Anoniem

Alexx schreef:
Bizzybijtje schreef:

jammergenoeg gaat het er hier in nederland precies het zelfde aan toe met al die beesten

Tsja, dat wist ik niet dan. :)
Maar dan vind ik het nog belachelijk om alleen het paardenvlees te boycotten terwijl varkens levend in kokend water gegooid worden ;)

Alexx

Ninx schreef:
Knert schreef:
hoho ik zei humaan vlees.. ik koop geen regulier vlees in de supermarkt. En ik eet echt geen kilo's weg hoor. gewoon 4 a 5 keer per week een stukje zei ik. Ik ben ook absuluut niet tegen vleesconcumptie.. maar alleen wel tegen niet humaan slachten. Daar ben ik tegen. Dus dan begrijpen wij elkaar niet helemaal denk ik. Wij weten beiden hoeveel duurder dit is.. ten opzichte van supermarktvlees.. dus ik doe dat omdat ik het leuk vind? Nee, gewoon omdat ik tegen zulke slachtafarelen ben. Maar vraag me wel eens af of dit echt klopt wat die slager en label etc verteld.

Dat betwijfel ik ook, en dus neem ik het zekere voor het onzekere en eet al jaren niets meer.
Ik ben kerngezond en eet altijd goed en lekker. Ik mis het absoluut niet, en sterker nog: je lichaam krijgt er echt weerzin tegen.
Ik vind niet dat iedereen mijn voorbeeld moet volgen, maar ik denk dat mensen te weinig respect hebben voor het leven en hetgeen ze iedere dag gedachtenloos in hun mond stoppen.

woow jij en ik zitten echt op een lijn! Dat vind ik dus ook altijd, alles maar je mond in.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:04

Bizzybijtje schreef:
Alexx schreef:

Maar dan vind ik het nog belachelijk om alleen het paardenvlees te boycotten terwijl varkens levend in kokend water gegooid worden ;)

Het gaat hier in Nederland niet meer helemaal precies hetzelfde met die beesten, eigenlijk. :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:04

Bizzybijtje schreef:

ja ik ben het helemaal met je eens hoor. Walgelijk gewoon

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:05

Bizzybijtje schreef:
Maar ik ga niet expres paardenvlees overslaan (al moet ik bekennen dat ik nog nooit paard heb gegeten behalve frikandellen etc. ;) ), omdat het zulke geweldige dieren zijn. Dat is gewoon oneerlijk tegenover al het andere slachtvee, koeien, varkens, kippen, weet ik veel...

In frikandellen en andere snacks zit met name het vlees uit dit soort slachthuizen. Je doet er goed aan JUIST dit soort vlees te laten staan.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:06

He die filmpjes hoef ik echt niet te zien, daar kan ik echt niet tegen en word ik alleen maar naar van.
Vind ook niet dat ze hier thuis horen... Tis immers al verschrikkelijk genoeg en ik denk dat iedereen zich wel kan inbeelden hoe erg het is. Dit hoeft niet bevestigd gemaakt te worden met misselijk makende filmpjes.
Vind het alleen belangrijk dat dit soort dingen uit de wereld geholpen kunnen worden. Dieren verdienen het om eerlijk behandelt te worden. Hopelijk veranderd er snel wat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:07

Alexx schreef:
Bizzybijtje schreef:

ja ik ben het helemaal met je eens hoor. Walgelijk gewoon

God, wat zijn mensen toch de weg kwijt he? Mensen vreten en vreten maar, zijn loeidik en ongezond. Kinderen kennen de herkomst van hun voedsel niet.
Personeel in slachthuizen draait soms door door de werkdruk en krijgen een verstoorde gewetensfunctie door het mentaal belastende werk wat ze doen.
Mensen eten gewoon echt teveel, daar iets aan doen bevat de sleutel naar verbetering... echt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:09

Overigens worden varkens bespoten met warm water (niet kokend!) zodra ze de vrachtwagen uit komen, zodat ze wat rustiger worden. Dit is gedeeltelijk omdat stress in varkensvlees nogal te proeven valt en ze snel gestresst raken, maar ook zodat ze er niet zo'n last van hebben in het algemeen.
Daarna worden ze zo snel mogelijk afgemaakt. Er is in Nederland geen sprake van lang in het slachthuis staan, het is eigenlijk meer lopende band werk zodat de dieren niet hoeven wachten terwijl hun mededieren afgemaakt worden.

Bij koeien wordt een schietmasker gebruikt, waarbij een pen door een bepaald stuk in de hersenen gedreven wordt. Lichaamsfuncties worden daarbij meteen stopgezet en het dier leeft van het ene op het andere moment niet meer - terwijl het aandoen van zo'n schietmasker voor dat beest hetzelfde is als een halster. Ook geen stress, dus.

Hoe het met kippen gedaan wordt ben ik het op het moment niet mee eens, maar wat de theorie achter die methode is ben ik ook nog niet achter.

Ik vind overigens niet dat je meer vlees moet eten dan je nodig hebt. Dat is WEL verspilling en oneerlijk, inderdaad.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:10

Nemurin schreef:
Het gaat hier in Nederland niet meer helemaal precies hetzelfde met die beesten, eigenlijk. :)

Je hebt gelijk.. Met kippen gaat het er nog veel erger aan toe.. De paarden van de filmpjes lijden 1,5 min. ( walgelijk) en de kippen vaak nog veel langer.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:12

Paarden hier lijden 0,5 seconde, zelfde geldt voor al het andere slachtvee. Het is alleen het pluimvee dat rot gaat hier inderdaad.

En ik heb het nu dus niet over slachthuizen die de wet zouden negeren (als die nog bestaan in Nederland), want die doen het dus gewoon zoals het ze uitkomt waarschijnlijk.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:13

Alexx schreef:
woow jij en ik zitten echt op een lijn! Dat vind ik dus ook altijd, alles maar je mond in.

Dan loop je eens door de stad en zie je mensen met een wasberenbontkraag aan hun jas lopen kauwen op een of andere vleessnack... dat onbewogene, gedachtenloze consumeren.... het steekt me.
Iedereen was het erover eens dat bont echt niet meer kon, en kijk nu weer eens op straat.
Soms lijkt het onbegonnen werk en heb ik het idee dat ik per ongeluk in een verkeerde wereld terechtgekomen ben en hier niet thuis hoor. .. ik vind gewoon GEEN aansluiting bij mensen die niet willen denken over hetgeen ze doen.
En dan zijn er ineens weer mensen die ook bewust willen leven, consumeren, die genieten van de natuur, en dan krijg ik weer de hoop dat het de moeite waard is en blijft je sterk te maken voor dit soort dingen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:13

Nemurin schreef:
Paarden hier lijden 0,5 seconde, zelfde geldt voor al het andere slachtvee. Het is alleen het pluimvee dat rot gaat hier inderdaad.

En ik heb het nu dus niet over slachthuizen die de wet zouden negeren (als die nog bestaan in Nederland), want die doen het dus gewoon zoals het ze uitkomt waarschijnlijk.

Het daadwerkelijke doden lijkt me op zich nog het minst afschuwelijke gebeuren in het leven van deze dieren.....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:14

Nemurin schreef:
.

Dat is toch net zo erg? Weet je hoeveel dieren dat zijn.. Veel meer dan paarden elk geval.. Daar mag ook wel aandacht aan worden geschonken..

_mexx_lady_

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:23

Ah die beelden !!
k kan ze niet aanzien...
Ik werd al misselijk bij het lezen van de tekst..
Verschrikkelijk gewoon !

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:25

Vreselijk! Vooral de tekst, het paard stak vriendelijk zijn neus uit naar een werknemer en werd vervolgens in zijn oog geschoten.
Waarom niet een schot in het hoofd dat ze meteen dood zijn, waarom meot het er zo gruwelijk aan toe gaan?
Nee, dit moet echt stoppen ;(

Mercedes1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:25

Terwijl ik het verhaal lees,draait mijn maag al om...................
Ga dus echt niet kijken..........
Waarom verdienen deze arme dieren zo ontzettend vreed eind.........

Er MOET toch wat aan gedaan kunnen worden zodat deze
bizare tafereëlen ophouden !!!!!!!!!!!!
En die mensen hang die zelf maar aan de vlees haak (sorry hoor
maar zo denk ik er over)

:( :( :( :( :( :( :( :( :(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:26

Nessah schreef:
Nemurin schreef:
.

Dat is toch net zo erg? Weet je hoeveel dieren dat zijn.. Veel meer dan paarden elk geval.. Daar mag ook wel aandacht aan worden geschonken..

Ik zeg toch ook niet dat het niet erg is - ik vind het zelf ook vreselijk, dan doen ze alle moeite om die beesten een mooi scharrel-leven te geven en dan gaan ze alsnog zo de deur uit, terwijl het met het grootvee juist heel netjes wordt gedaan nu. Dan is er voor die kipjes toch ook wel iets te verzinnen?

(Vleeskuikens worden trouwens gewoon in slaap gegast met CO2... is dat met die volwassen kippen dan niet iets?)