Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alexx schreef:Lees het boek Dieren Eten van Jonathan Safran Foer, dan weet je pas precies hoe walgelijk het slachten er aan toe gaat en wat dieren slachten met mensen doet (varkens waarbij de neuzen worden afgesneden en levende koeien die in dood-vee bakken worden gedumpt).
Na dit boek eet je nooit meer vlees
Alexx schreef:@ bizzybijtje; je kunt hier dus zelf iets aan doen; door geen vlees meer te eten. Want als je vlees eet ben je hier indirect verantwoordelijk voor
(weet trouwens uberhaupt niet of je wel vlees eet)
Bizzybijtje schreef:Alexx schreef:@ bizzybijtje; je kunt hier dus zelf iets aan doen; door geen vlees meer te eten. Want als je vlees eet ben je hier indirect verantwoordelijk voor
(weet trouwens uberhaupt niet of je wel vlees eet)
Ik eet wel vleesMaar ik bedoel dat de manier waarop die paarden in de slachterij waar het nieuwsbericht over gaat walgelijk behandeld zijn. Als het op een humane manier gebeurd, dat ze niet lijden o.i.d., kan ik er mee leven...
Maar ik ga niet expres paardenvlees overslaan (al moet ik bekennen dat ik nog nooit paard heb gegeten behalve frikandellen etc.
), omdat het zulke geweldige dieren zijn. Dat is gewoon oneerlijk tegenover al het andere slachtvee, koeien, varkens, kippen, weet ik veel...
Knert schreef:hoho ik zei humaan vlees.. ik koop geen regulier vlees in de supermarkt. En ik eet echt geen kilo's weg hoor. gewoon 4 a 5 keer per week een stukje zei ik. Ik ben ook absuluut niet tegen vleesconcumptie.. maar alleen wel tegen niet humaan slachten. Daar ben ik tegen. Dus dan begrijpen wij elkaar niet helemaal denk ik. Wij weten beiden hoeveel duurder dit is.. ten opzichte van supermarktvlees.. dus ik doe dat omdat ik het leuk vind? Nee, gewoon omdat ik tegen zulke slachtafarelen ben. Maar vraag me wel eens af of dit echt klopt wat die slager en label etc verteld.
Veulen84 schreef:Ik weet trouwens heus wel dat dit niet alleen bij paarden voorkomt. Maar ik geloof niet in m'n kop in het zand steken. EN roepen: "Dat het maar voor 1 diergroep telt dus laat ik het gaan"
Laten we maar eens beginnen bij 1 diergroep en kijken wat het keten effect is he...
(Overigens ik ben al 9 jaar vegetarier juist om deze reden heb ik nooit gekozen voor biologisch vlees)
Alexx schreef:Bizzybijtje schreef:
Ik eet wel vleesMaar ik bedoel dat de manier waarop die paarden in de slachterij waar het nieuwsbericht over gaat walgelijk behandeld zijn. Als het op een humane manier gebeurd, dat ze niet lijden o.i.d., kan ik er mee leven...
Maar ik ga niet expres paardenvlees overslaan (al moet ik bekennen dat ik nog nooit paard heb gegeten behalve frikandellen etc.
), omdat het zulke geweldige dieren zijn. Dat is gewoon oneerlijk tegenover al het andere slachtvee, koeien, varkens, kippen, weet ik veel...
jammergenoeg gaat het er hier in nederland precies het zelfde aan toe met al die beesten
Ninx schreef:Knert schreef:hoho ik zei humaan vlees.. ik koop geen regulier vlees in de supermarkt. En ik eet echt geen kilo's weg hoor. gewoon 4 a 5 keer per week een stukje zei ik. Ik ben ook absuluut niet tegen vleesconcumptie.. maar alleen wel tegen niet humaan slachten. Daar ben ik tegen. Dus dan begrijpen wij elkaar niet helemaal denk ik. Wij weten beiden hoeveel duurder dit is.. ten opzichte van supermarktvlees.. dus ik doe dat omdat ik het leuk vind? Nee, gewoon omdat ik tegen zulke slachtafarelen ben. Maar vraag me wel eens af of dit echt klopt wat die slager en label etc verteld.
Dat betwijfel ik ook, en dus neem ik het zekere voor het onzekere en eet al jaren niets meer.
Ik ben kerngezond en eet altijd goed en lekker. Ik mis het absoluut niet, en sterker nog: je lichaam krijgt er echt weerzin tegen.
Ik vind niet dat iedereen mijn voorbeeld moet volgen, maar ik denk dat mensen te weinig respect hebben voor het leven en hetgeen ze iedere dag gedachtenloos in hun mond stoppen.
Bizzybijtje schreef:Alexx schreef:jammergenoeg gaat het er hier in nederland precies het zelfde aan toe met al die beesten
Tsja, dat wist ik niet dan.![]()
Maar dan vind ik het nog belachelijk om alleen het paardenvlees te boycotten terwijl varkens levend in kokend water gegooid worden
Bizzybijtje schreef:Maar ik ga niet expres paardenvlees overslaan (al moet ik bekennen dat ik nog nooit paard heb gegeten behalve frikandellen etc.), omdat het zulke geweldige dieren zijn. Dat is gewoon oneerlijk tegenover al het andere slachtvee, koeien, varkens, kippen, weet ik veel...
Alexx schreef:Bizzybijtje schreef:Tsja, dat wist ik niet dan.![]()
Maar dan vind ik het nog belachelijk om alleen het paardenvlees te boycotten terwijl varkens levend in kokend water gegooid worden
ja ik ben het helemaal met je eens hoor. Walgelijk gewoon
Alexx schreef:woow jij en ik zitten echt op een lijn! Dat vind ik dus ook altijd, alles maar je mond in.
Nemurin schreef:Paarden hier lijden 0,5 seconde, zelfde geldt voor al het andere slachtvee. Het is alleen het pluimvee dat rot gaat hier inderdaad.
En ik heb het nu dus niet over slachthuizen die de wet zouden negeren (als die nog bestaan in Nederland), want die doen het dus gewoon zoals het ze uitkomt waarschijnlijk.
Nessah schreef:Nemurin schreef:Paarden hier lijden 0,5 seconde, zelfde geldt voor al het andere slachtvee. Het is alleen het pluimvee dat rot gaat hier inderdaad.
.
Dat is toch net zo erg? Weet je hoeveel dieren dat zijn.. Veel meer dan paarden elk geval.. Daar mag ook wel aandacht aan worden geschonken..