KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:23

Oooh _O-
Het is nog vroeg voor me, ik ben geen echte vrouw, ik kan niet multitasken :o
Sorry sorry sorry!

Tsjah... dat is natuurlijk ook discutabel... Er zijn ook B/L ruiters die wel goed kunnen rijden, en die meerdere paarden naar de Z hebben gereden... Maar dat het niveau in B/L gemiddeld laag is, kan je wel zeggen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:23

Geweldig! En nu maar eens zien wie dat gaat doen. Of de echte ruiters het ook op een trensje kunnen. Zouden eigenlijk extra punten voor moeten worden gegeven.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:24

LiSSy schreef:
Daphaan schreef:
was het verplicht dan? S&T in het Z1?
want anders heb ik een aantal keren keer niet volgens de regels gestart :P en velen met mij geloof ik.

nee, maar vanaf ZZ licht wel

Ook dat klopt niet ;) het was al toegestaan om t/m het ZZ-Z met trens te rijden, vanaf de PSG was het pas verplicht.

Daarbij ga ik met een voorgaande post mee, de meeste die hier hard roepen dat het een "zegen" is dat ST niet meer verplicht is vanaf PSG zullen zeer zeker niet in de klasse uitkomen :D En daarbij ik zie liever een goed en fijn ST gebruik dan geruk en gepluk aan een trensje, wat je helaas erg veel tegenkomt op reguliere wedstrijdjes en bij mensen thuis.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:25

Fiebie schreef:
Ik vind dat je een beetje fel reageert op iedereen die iets zegt wat jij anders opvat.
Misschien moet je zelf de reacties even iets beter lezen voordat je kan gaan rellen... ;)

Sorry, maar ik heb absoluut niet de intentie om te gaan rellen... Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt...
Deze reactie lijkt me dan ook totaal ongepast... Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik verkeerd gelezen en daar mijn excuses voor aangeboden.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:45

russel schreef:
Geweldig! En nu maar eens zien wie dat gaat doen. Of de echte ruiters het ook op een trensje kunnen. Zouden eigenlijk extra punten voor moeten worden gegeven.

dat zou ook niet helemaal fair zijn... want dan beoordeel je niet op hoe het paard loopt, maar wat er in zijn mond hangt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:50

Janine1990 schreef:
Het is nog vroeg voor me, ik ben geen echte vrouw, ik kan niet multitasken :o
Sorry sorry sorry!

handige qoute hahaha :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:57

Janine1990 schreef:
Fiebie schreef:
Ik vind dat je een beetje fel reageert op iedereen die iets zegt wat jij anders opvat.
Misschien moet je zelf de reacties even iets beter lezen voordat je kan gaan rellen... ;)

Sorry, maar ik heb absoluut niet de intentie om te gaan rellen... Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt...
Deze reactie lijkt me dan ook totaal ongepast... Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik verkeerd gelezen en daar mijn excuses voor aangeboden.

Ik geloof dat je dan een aantal reacties moet terug lezen. Dat het niet je intentie is, dat kan zijn. Op mij komt het in ieder geval een beetje vervelend over. Zoals je hierboven kunt lezen was mijn reactie eerder dan jouw excuses..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:07

Fiebie schreef:
Ik geloof dat je dan een aantal reacties moet terug lezen. Dat het niet je intentie is, dat kan zijn. Op mij komt het in ieder geval een beetje vervelend over. Zoals je hierboven kunt lezen was mijn reactie eerder dan jouw excuses..

Ik probeer niemand persoonlijk aan te spreken. Het enige wat opvalt is dat mensen deze reglementswijzigingen erg hoog hebben zitten en veelal geen flauw idee hebben van wat het allemaal inhoudt.
Om maar even iemand te quoten met wat ik bedoel:

manie schreef:
Toch wel grappig hoeveel mensen helemaal in de gloria zijn wat betreft het afschaffen van de S&T verplichting.....denk dat 99% die hierover hulde spreekt nooit en te nimmer op dat niveau zal rijden. (een enkeling daar gelaten)

Ik zou niet weten waaraan jij leest dat ik wil rellen, want dat is niet mijn intenties en ik probeer zo bewust mogelijk te posten. Zoals je hebt gezien ben ik een slechte multitasker.

Laten we hierover niet verder offtopic gaan, dat zou jammer zijn van het topic.

Michael1104

Re: KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:41

zo lelijk post Janinen echt niet toch? Dat ze een andere mening heeft wil niet zeggen dat ze op een rel uit is.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:50

Ik vind het top dat ze de mensen nu zelf de keuze laten of ze er wel of geen stang en trens in hangen. En de sporen helemaal geweldig! Mij hield het namelijk tegen om wedstrijden te gaan rijden omdat ik fel tegen sporen ben!

Zoals meerder zeggen dat je ze in de hogere dresuur als penseel kan gebruiken begrijp ik maar neem aan dat je op dat niveau ook wel stille benen heb en ze op de juiste manier weet te gebruiken! Zelfde verhaal natuurlijk met de stang en trens maar zie veel mensen er toch misbruik van maken...waarom moeilijk als het makkelijk kan?!

Maar top dat we nu zelf kunnen kiezen wat we om hangen en om doen ;)

En of we daadwerkelijk een Anky met een trensje zien starten??? De tijd zal het leren :7

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:32

Bonita_Bon schreef:
(oftopic: Mindfields, is Horst jouw ex? grappig, die ken ik via mijn ex)

Haha ja dat klopt inderdaad, nu ben ik natuurlijk heulemaal nie benieuwd wie jouw ex is en of ik die dan ook ken...?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:13

stef schreef:
Ik had toch liever gezien dat sporen vanaf de M optioneel werden. Nu blijft iedereen in de B en L dus met sporen rijden (als ik weleens mee ga naar wedstrijd zie ik maar donders weinig combinaties zonder) terwijl ze hun pootjes niet stil kunnen houden.

Ik wil niet vervelend zijn, maar ook in de hogere kalsses zie ik tot mijn afschuw veelste vaak hang/trek/pluk en schopwerk...
niet alleen in de B en de L.... tis zonde van de sport.. maargoed da's een puntje waar ik me persoonlijk veel zorgen over maak,
want op hoger niveau verwacht je idd dat ze wel netjes onafhankelijk kunnen zitten en hulpen geven op een corrcte manier.
( het tegendeel is in somige gevallen bewezen) ;(

Als het geen 1 april grap is ;) vind ik het wel goed dat je zelf mag kiezen...
elk paard is verschillend en sommige paarden lopen nou eenmaal fijner op een simpel trensje bijv.
voor diegene is het gewoon fijn dat je daarmee ook gewoon de wedstrijdring in kunt. :)

linnie28

Re: KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:30

nou ik vind inrijden met hulpteugel wel raar, ik zou nooit aan wedstrijden beginnen als je altijd eerst nog moet rijden met hulpteugel maar dat kan ook aan mij liggen...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:31

linnie28 schreef:
nou ik vind inrijden met hulpteugel wel raar, ik zou nooit aan wedstrijden beginnen als je altijd eerst nog moet rijden met hulpteugel maar dat kan ook aan mij liggen...

Ben ik het ook mee eens... losrijden met hulpteugels?
Als je niet zonder hulpteugels kunt, wat doe je dan in vredesnaam op een wedstrijd terrein?
ga dan lekker doortrainen in de bak, tot je je dier onder controlle hebt, wat ook de bedoeling is van dressuur.. :+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:35

_Nann_ schreef:
linnie28 schreef:

Als je niet zonder hulpteugels kunt, wat doe je dan in vredesnaam op een wedstrijd terrein?
ga dan lekker doortrainen in de bak, tot je je dier onder controlle hebt, wat ook de bedoeling is van dressuur.. :+

Lekker kort door de bocht, die van mij was voornamelijk stout met inrijden toen ik hem net had.
Thuis ging het prima maar op zo'n groot veld had hij dikke pret....

Dit heb ik eerder geschreven:
Citaat:
Idd toen mijn paard nog erg stout kon zijn reed ik ook wel eens met een martingaaltje aan.
Denk dat menig mede-ruiter me dankbaar is geweest, op die manier kon ik zijn fratsen een beetje in bedwang houden en hadden anderen minder last van ons tijdelijk-opvoedkundig-probleempje.
Thuis had hij dit soort fratsen niet/nauwelijk dus thuis houden was echt de oplossing niet
Peerd vond het gewoon erg 'lollig' zo op het inrij-terrein tussen al die andere peerden en toen was een martingaaltje een prima oplossing een kwestie van leren en dat doe je nou eenmaal niet alleen maar thuis.
Soms moet je de situatie opzoeken en daar de oplossing vinden.
Het is dus ook erg kort door de bocht dat sommigen stellen dat je met een hulpteugel niks op een wedstijd hebt te zoeken.

Maar ach we zullen wel niet aan wedstrijden toe zijn geweest :Z ....

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:38

@ Manie; Niet kort door de bocht, maar dat is hoe ik erover denk.

En als jou paard druk is op inrij terrein, je gebruikt een martingaal.. prima als het voor jullie als combi werkt, maar ik vind dat het niet hoort.
En da's gewoon een MENING, niet iets om iemand persoonlijk op aan te vallen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:39

_Nann_ schreef:
linnie28 schreef:

Ik heb liever de zweep erbij in de M dan dat ik zou losrijden met een hulpteugel.... :7

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:41

Mijn grootste zorg is gewoon dat mensen vaak al die hulpmiddelen zoals ze het mooi noemen als dwag middelen gaan gebruiken,
en da's voor mij een doorn in het oog.
Zeker in de dressuur, waarbij het om totale controlle en harmonie moet gaan.

Maargoed in elke tak van sport moet je rechtvaardig zijn tegenover je dier.

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:18

Ben er heel blij mee!!
ik vond het al belachelijk dat het verplicht was om met sporen te rijden.
als je zonder kan is het toch alleen maar beter? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:45

Daphaan schreef:
russel schreef:

dat zou ook niet helemaal fair zijn... want dan beoordeel je niet op hoe het paard loopt, maar wat er in zijn mond hangt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling :)

Er zijn er genoeg die alleen maar op de druk van de stang kunnen rijden en dat is er nu niet, dus dan beoordeel je niet op wat er in de mond hangt, maar hoe ver het paard geschoold is en dus zonder druk gereden kan worden....men onderschat de druk van een stang.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:56

russel schreef:
Er zijn er genoeg die alleen maar op de druk van de stang kunnen rijden en dat is er nu niet, dus dan beoordeel je niet op wat er in de mond hangt, maar hoe ver het paard geschoold is en dus zonder druk gereden kan worden....men onderschat de druk van een stang.

Maar het is geen verplichting, mensen mogen nog steeds met S&T rijden dus die mensen zullen dat ongetwijfeld blijven doen.
Ik denk dat het juist paarden kan helpen die onrustig zijn in de mond :+ Met de sperriem kun je de mond flink dichtsnoeren en dat kon op S&T niet. Dus ik vraag me echt af wie er nu daadwerkelijk beter van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:58

Het paard natuurlijk. Ik ken ruiters die thuis alleen met trensje rijden en op wedstrijd met S&T en als het nu niet meer hoeft, gewoon met trensje komen..juist omdat ze vinden dat je een paard op een trensje moet kunnen rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:02

russel schreef:
Het paard natuurlijk. Ik ken ruiters die thuis alleen met trensje rijden en op wedstrijd met S&T en als het nu niet meer hoeft, gewoon met trensje komen..juist omdat ze vinden dat je een paard op een trensje moet kunnen rijden.

Of omdat het paard gewoon beter reageert op een trensje... Veel paarden duiken nogal in S&T...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:22

russel schreef:

Nouuu, dat denk ik niet. Hun/onze motieven zullen toch echt zijn dat hun/ons paard fijner loopt op een trens ipv S&T, heeft weinig te maken met hun/onze 'paardvriendelijkheid' oid.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:31

d_amersfoort schreef:
Het meeste vind ik heel positief, ben benieuwd wie we straks op een trens bit een grand prix proef zien rijden :D (niemand waarschijnlijk) en dat sporen niet meer verplicht zijn vind ik echt geweldig.

Ik was het eigenlijk toch zeker van plan! ;)