Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Equimotion schreef:Ben ik nu de enige die het onderscheid wel goed vindt, omdat hiermee volgens mij ook eens een duidelijk signaal wordt afgegeven dat een correct diep gereden paard niet in elkaar getrokken wordt?
Onaardig gezegd: als je er heilig van overtuigd bent dat je hard moet trekken om een paard zo te rijden dan zegt dit imo a. iets over je manier van rijden en b. iets over het soort paarden dat je rijdt
Equimotion schreef:Ben ik nu de enige die het onderscheid wel goed vindt, omdat hiermee volgens mij ook eens een duidelijk signaal wordt afgegeven dat een correct diep gereden paard niet in elkaar getrokken wordt?
Onaardig gezegd: als je er heilig van overtuigd bent dat je hard moet trekken om een paard zo te rijden dan zegt dit imo a. iets over je manier van rijden en b. iets over het soort paarden dat je rijdt
Bandida")
[quote="Equimotion schreef:Waarom reageer je dan steevast in dit soort topics als het je toch niet interesseert?
Equimotion schreef:Nee, dat is een utopie. Het ene paard zit beter in elkaar (meer kwaliteit) dan het andere, en zal je ook een ander c.q. beter gevoel geven. Wat overigens niet in de weg staat dat je met rijden veel kan verbeteren of verslechteren aan een paard.
Zo lang hele volksstammen nog menen dat je nageeflijkheid verkrijgt door actief te vragen en nadat het paard afbuigt weer los te laten, en die vervolgens dat gevoel vertalen naar wat ze Anky zien doen dan snap ik dat er veel dingen verkeerd begrepen worden.
Bandida schreef:Paardentango schreef:Daar zit onder andere ook het grootste probleem, wat is objectief.
Gewoon een metertje tussen bit en teugel, dat kan prima (die bestaan zelfs). En dan de kilo's op de videowall projecteren
Equimotion schreef:Ze hoeven het verschil ook helemaal niet uit te leggen aan de standaard ruiter, het gaat hier om topsport en controle op de uitoefening daarvan op (internationale!) evenementen. De standaard ruiter komt daar alleen maar op de tribune zitten
Bandida schreef:Dressuur niet, dierenwelzijn wel
Zipje schreef:dan moet je naar buiten en niet hele dagen op bokt hangen, hier verbeter je echt niks hoor.
Citaat:Ja en die discussie is ook al heel vaak gevoerd met Bandida,FS, HC, Arabesk. Hier trekken ze van leer maar mensen aan gaan spreken, ho maar. Als je dan zo zwaar ergens tegen bent dan ga je er wat aan doen, toch?
Jannepauli schreef:Haha, die Kiwiko! Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat JIJ een voorstander was van 'zelfdenken' en 'een eigen mening hebben'' .... is het dan niet even frappant dat jij nu kennelijk van mensen verwacht dat men zich zonder morren neerlegt bij uitspraken van "hoge heren"? Dat valt me toch van je tegen!!
Verder even goede vrienden hoor!
orsini schreef:ik denk dat de insteek van de FEI goed is, ze hebben een signaal vanuit de wereld gekregen en proberen daar nu iets mee te doen. En terrecht. Alleen tja, als je LDR goedkeurt en Rollkur niet, wie gaat het verschil uitleggen aan de standaard ruiter en wie gaat het checken? Dat is volgens mij het moeilijke aan dus LDR wel toestaan in dit geval......beetje grijs gebied blijft het naar mijn mening
Jannepauli schreef:Haha, die Kiwiko! Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat JIJ een voorstander was van 'zelfdenken' en 'een eigen mening hebben'' .... is het dan niet even frappant dat jij nu kennelijk van mensen verwacht dat men zich zonder morren neerlegt bij uitspraken van "hoge heren"? Dat valt me toch van je tegen!!
Verder even goede vrienden hoor!
Jannepauli schreef:Dit roept bij mij associaties op met ouderwetse opvoedingsmethodes.. kleine kinderen moeten hun kop houdenEnne.. zien we jou de volgende keer op de tribune, of schaar je je onder de top in de ring?
Tja, Equimotion misschien bedoelde je het niet zo maar ik vind dat iedereen recht heeft op fatsoenlijke uitleg. Al was het alleen maar om misverstanden te voorkomen.