Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:06

Kaja schreef:
Als je je gaat verdiepen, is de kans op meer informatie groot ja, maar niet noodzakelijk om een mening te vormen.

lekker makkelijk gedacht, benieuwd wat voor werk jij doet als jij het echt eens bent met hetgeen je hier neerzet...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:13

Michael1104 schreef:
Kaja schreef:
Als je je gaat verdiepen, is de kans op meer informatie groot ja, maar niet noodzakelijk om een mening te vormen.

lekker makkelijk gedacht, benieuwd wat voor werk jij doet als jij het echt eens bent met hetgeen je hier neerzet...

Je moet het lezen zoals het er staat!
Een mening vormen kun je al door enkel maar iets te zien, zonder verdere informatie etc.
Een mening is namelijk persoonlijk en subjectief daar heb je verder niemand voor nodig.

Michael1104

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:39

zwart op wit heb je gelijk, maar zo werkt het naturlijk lang niet altijd...
en ook niet in deze zaak als je alleen een het tv stukje bekijkt en de posts van de persoon waar het omgaat, negeert.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:45

Michael1104 schreef:
en ook niet in deze zaak als je alleen een het tv stukje bekijkt en de posts van de persoon waar het omgaat, negeert.

de post van de persoon in kwestie voegt helemaal niks toe tot dusver. dus daar is geen informatie uit te halen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:05

Michael1104 schreef:

Je moet lezen Michael... Mijn post is een reactie op een eerdere poster die meent dat het idioot is dat zoveel mensen een mening hebben over deze zaak en geen inhoudelijke reactie op deze zaak!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:24

Ik ben werkelijk met stomheid geslagen!!!!
De sjit die Kim overzich heen krijgt.......niet te geloven!!
Er zijn aanmerkingen op het bedrag (zonder topic goed te lezen) op de keuring achteraf en op haar ter discussie stellen van deze handelaar.
Werkelijk iedereen heeft zijn of haar mening klaar.

Kim zet m op.
En Mambo....ik wordt hier ook te oud voor.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:52

bijna iedereen hier op bokt "staat langs de lijn", kijkt toe, en vormt zich een mening over wat er uitgezonden is op sbs 6.

Waarschijnlijk (natuurlijk is dat zo) is er veel meer gezegd en gefilmd dan er uitgezonden is. Onzin dus om op baiss van wat er uitgezonden is een oordeel te vellen. Laat staan iemand te veroordelen.

Tuurlijk laten we allemaal een paard vooraf keuren. Natuurlijk weten we allemaal wat de gemiddelde prijs is van een dressuurpaard dat mee kan doen in de klassen boven het Z.
Maar omdat we niet alles weten kun je i.m.o. geen kritiek leveren op dit specifieke geval. Natuurlijk wel in het algemeen, over het kopen/verkopen van een paard/pony.

Zoals eerder hier gemeld werd door een verkoper dat er alleen gekeurd wordt door de eigen dierenarts. Dat is iets waar ik als koper niet mee akkoord zou gaan.
Als ik iets koop, dan overleg ik met de verzekering waar in de buurt van de verkoper het paard het beste gekeurd kan worden. Daar komt de verkoper met het paard heen, en ik als koper ben daar ook tijdens de keuring. Als alles in orde is kan de boel financieel afgehandeld worden en neem ik het paard mee naar huis.

Maar iedereen doet die dingen weer anders en maakt andere afspraken hierover. Van belang is dat koper en verkoper het eens zijn.

Bah, wat klinkt dit allemaal betweterig, maar ik weet niet hoe ik me beter uit kan drukken.

Ik hoop in ieder geval dat de kwestie wel zo opgelost wordt dat iedereen er vrede mee heeft, en het welzijn van de paarden er niet op achteruit gaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:05

Teddy321 schreef:

Waarom?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:10

Kaja schreef:
Teddy321 schreef:

Waarom?

Lees de rest van mijn post even door.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:16

Maar wat is er zo mis met de meningen van andere mensen?
Ik voel me niet aangesproken, maar vind dit wel een opmerkelijk issue.

Oke... die op- en aanmerkingen over dat aankoopbedrag is wel erg dom ja, daaruit blijkt hoe slecht mensen lezen! Maar het is toch logisch dat je bepaalde zaken als achteraf keuren voor je voeten gegooid krijgt? En nee dat is niet leuk en ja de beste stuurlui staan aan wal, als het kalf verdronken is, dempt men de put. Maar mij gaat het erom dat mensen hier dan ook eens lering uittrekken, dit is geen op zichzelf staand geval namelijk...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:31

dank michael en texelse, ben blij dat er mensen zijn die het wel begrijpen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:44

Ik vind het ook zwaar iritant dat Kim het hier over zich heen krijgt dat ze 'dom' is en dat het 'eigen schuld dikke bult' is en er wordt zelfs gezegd: 'wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten' en meer van dat soort onzin.

Die handelaar zit fout, die hoort dat paard terug te nemen en Kim haar geld en paard terug te geven of op zijn minst aan te bieden mee te denken voor een passende oplossing. Dat doet hij niet, maar gelukkig staat de particuliere koper in ons rechtsysteem vrij sterk tegenover een proffesionele handelaar, dus ik denk dat het recht uiteindelijk zal zegevieren.

En inderdaad, uit dit verhaal blijkt dat je als koper nooit voorzichtig genoeg kunt zijn, helaas, maar ik vind het te gek voor woorden dat het slachtoffer door sommige mensen hier als schuldige wordt aangewezen..!
Maar goed dat jullie geen rechter zijn in dit land... Jullie veroordelen keihard het slachtoffer in plaats van de dader.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:48

Lante schreef:
Ik vind het ook zwaar iritant dat Kim het hier over zich heen krijgt dat ze 'dom' is en dat het 'eigen schuld dikke bult' is en er wordt zelfs gezegd: 'wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten' en meer van dat soort onzin.

Die handelaar zit fout, die hoort dat paard terug te nemen en Kim haar geld en paard terug te geven of op zijn minst aan te bieden mee te denken voor een passende oplossing. Dat doet hij niet, maar gelukkig staat de particuliere koper in ons rechtsysteem vrij sterk tegenover een proffesionele handelaar, dus ik denk dat het recht uiteindelijk zal zegevieren.

En inderdaad, uit dit verhaal blijkt dat je als koper nooit voorzichtig genoeg kunt zijn, helaas, maar ik vind het te gek voor woorden dat het slachtoffer door sommige mensen hier als schuldige wordt aangewezen..!
Maar goed dat jullie geen rechter zijn in dit land... Jullie veroordelen keihard het slachtoffer in plaats van de dader.

+:)+ hier ben ik het helemaal mee ens

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:03

Ik ben het ermee eens dat de handelaar niet netjes heeft gehandeld, ik ben het er ook mee eens dat het anders kan in dergelijke situaties. Samen werken naar een oplossing waarbij beide partijen elkaar nog recht in de ogen kunnen kijken en tevreden op een goede voet verder kunnen.

Maar goed vertrouwen is niet meer, en al helemaal niet in de paardenhandel.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar een gewaarschuwd mens telt toch voor twee?

For instands... je weet dat er in het donker ongure types in het park rondlopen, dan mijd je als meisje zijnde dat park toch in het donker? Ik wil niet zeggen dat als het 'verkeerd' gaat dat je dan schuldig bent, maar JE WEET wat er kan gebeuren, dan mijd je dat toch?
Hoe erg het ook is, het is van de gekke dat jij als meisje zijnde niet overal meer kan lopen war je wilt omdat een ander kwaad wil, maar zo is het leven... Beter word het niet!

Ik wil ook niet zeggen dat Kim zich bewust heeft laten neppen, zeker niet.
Het is ook geen verwijt, maar ik vraag me, zonder de boel op te jutten, echt wel af wat haar bezield heeft. Nee dit overkomt haar geen tweede keer meer, maar of ze in haar recht staat... dat durf ik niet te zeggen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:08

En nogmaals... praten achteraf is altijd makkelijk, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:16

Naast dat, voor 3000 euro. De paardenhandel ligt op z'n kop en de prijzen zijn niet zo hoog meer.

Je kan normaal gesproken best een leuk en goed paard voor dat bedrag kopen. En dan nog, deze kan je waarschijnlijk dus niet mee rijden. En die keuring die de handelaar had laten doen. Die dierenarts is ook malafide of heeft de handelaar dat gewoon verzonnen.. dat klopt van geen kanten. Hij heeft haar van alle kanten bedonderd en dat mag gewoon niet.

Belachelijke reactie van mensen hier..

En nog.. Hij heeft hiernaast een paard verduisterd, twee paarden bij iemand gestald en nooit betaald..

En als dat nog niet genoeg was, naast de paarden-zaken ook nog mensen met de verkoop van auto's bedonderd..

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:24

sinds wanneer word de koper op onwetigheid afgestraft?? echt rare uitspraken hier en snap er ook niks van.
Ik heb het filmpje ook gezien en het enige wat ik dacht was het zal je maar gebeuren.. hallo bokkers plaats je eens in de situatie van kim. Nu ja nu zal ze de volgende keer dingen misschien anders doen en alerter zijn maar als jij een paard koopt met een goed keuringsraport en in het gebeurd in allemaal goed vertrouwen waarom zou je op dat moment dan achterom kijken. en inderdaad 3000 euro is in deze tijd een vrij normaal bedrag voor een paard en daar in tegen heeft ze dan ook nog eens een ander paard ingeruild. En dan zijn jullie bokkers misschien allemaal heel verstandig en slim... maar dat is altijd achteraf praat. achteraf is alles zoo makkelijk.. Als ik heel eerlijk ben had ik als ik een paard kocht, in mijn ogen bij een goede handelaar dan zou ik ook echt niet rond gaan sneupen wat voor man dat daadwerkelijk is. zoiets heet nog vertrouwen in de mens.. en aangezien er misschien mensen zijn die geen vertrouwen hebben betekend t niet dat er nog mensen rondlopen die dat nog wel een beetje hebben..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:43

En de meeste handelaren willen graag zaken blijven doen en door dit soort zaken heeft hij natuurlijk helemaal geen klandizie meer straks, dat denk ik altijd maar.

Waarom zou een 'beroeps' - handelaar iemand willen beduvelen. Je wilt de zaak toch doorzetten en een goede naam krijgen? Dat zou ik tenminste graag willen.

Ik weet wel dat ik niet meer bij hem ooit een paard ga kopen en met mij vast veel meer.. Best dom van hem toch?

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:04

@Elan_GV Je hebt helemaal gelijk dat een beroeps handelaar inderdaad zal proberen zijn goede naam te behouden. De "handelaar" in kwestie is echter een beroeps-oplichter en die kijken vaak minder uit voor hun goede naam.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:41

Kaja schreef:
Ik ben het ermee eens dat de handelaar niet netjes heeft gehandeld, ik ben het er ook mee eens dat het anders kan in dergelijke situaties. Samen werken naar een oplossing waarbij beide partijen elkaar nog recht in de ogen kunnen kijken en tevreden op een goede voet verder kunnen.

Maar goed vertrouwen is niet meer, en al helemaal niet in de paardenhandel.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar een gewaarschuwd mens telt toch voor twee?

For instands... je weet dat er in het donker ongure types in het park rondlopen, dan mijd je als meisje zijnde dat park toch in het donker? Ik wil niet zeggen dat als het 'verkeerd' gaat dat je dan schuldig bent, maar JE WEET wat er kan gebeuren, dan mijd je dat toch?
Hoe erg het ook is, het is van de gekke dat jij als meisje zijnde niet overal meer kan lopen war je wilt omdat een ander kwaad wil, maar zo is het leven... Beter word het niet!

Ik wil ook niet zeggen dat Kim zich bewust heeft laten neppen, zeker niet.
Het is ook geen verwijt, maar ik vraag me, zonder de boel op te jutten, echt wel af wat haar bezield heeft. Nee dit overkomt haar geen tweede keer meer, maar of ze in haar recht staat... dat durf ik niet te zeggen.

Deze man is echter zo gehaaid dat hij je zover kan krijgen dat je hem echt geloofd. :oo
En helaas zijn er velen in getrapt, kan je er zo wat opnoemen die ik persoonlijk ken......
Ik wist ook niet beter totdat ik zei dat ik voor hem kon werken, toen kwamen de kwaaie verhalen en na wat research helaas de trieste waarheid.

Hij verblijft niet voor niets in Duitsland, het meest ergste vind ik het voor zijn vrouw, die weet volgens mij echt niet waar hij en zijn dochter mee bezig zijn :n

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:39

En vanochtend bedreigd door deze man :')

Het is toch te triest voor woorden....... :r

Heb het verhaal maar bij de politie gelegd en er is een rapport opgemaakt.

Dus Willem, als je weer belt, je bent gewaarschuwd. _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:41

kaatje77 schreef:
Hij verblijft niet voor niets in Duitsland, het meest ergste vind ik het voor zijn vrouw, die weet volgens mij echt niet waar hij en zijn dochter mee bezig zijn :n

Zijn dochter? :?
Volgens mij gaat het hier alleen om de man zelf.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:32

uhhhh kaatje77, leg eens uit..........

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:32

Neem van mij aan dat zijn vrouw van alles op de hoogte is. Zij is partij geweest in meerdere rechtzaken. Daarnaast valt het wel op als je door gedwongen uit je huis bent gezet en je man een paar jaar in de bak heeft gezeten voor het omkatten van auto's.

Ik heb me lang afgevraagd in hoeverre zijn dochter op de hoogte was, maar die moet inmiddels ook meer weten. Daarnaast gaf een deurwaarder laatst aan dat zij van hetzelfde slag was.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:49

. was een pb :o