Kaja schreef:Als je je gaat verdiepen, is de kans op meer informatie groot ja, maar niet noodzakelijk om een mening te vormen.
lekker makkelijk gedacht, benieuwd wat voor werk jij doet als jij het echt eens bent met hetgeen je hier neerzet...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Michael1104 schreef:Kaja schreef:Als je je gaat verdiepen, is de kans op meer informatie groot ja, maar niet noodzakelijk om een mening te vormen.
lekker makkelijk gedacht, benieuwd wat voor werk jij doet als jij het echt eens bent met hetgeen je hier neerzet...
Michael1104 schreef:zwart op wit heb je gelijk, maar zo werkt het naturlijk lang niet altijd...
en ook niet in deze zaak als je alleen een het tv stukje bekijkt en de posts van de persoon waar het omgaat, negeert.
Michael1104 schreef:zwart op wit heb je gelijk, maar zo werkt het naturlijk lang niet altijd...
en ook niet in deze zaak als je alleen een het tv stukje bekijkt en de posts van de persoon waar het omgaat, negeert.

Lante schreef:Ik vind het ook zwaar iritant dat Kim het hier over zich heen krijgt dat ze 'dom' is en dat het 'eigen schuld dikke bult' is en er wordt zelfs gezegd: 'wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten' en meer van dat soort onzin.
Die handelaar zit fout, die hoort dat paard terug te nemen en Kim haar geld en paard terug te geven of op zijn minst aan te bieden mee te denken voor een passende oplossing. Dat doet hij niet, maar gelukkig staat de particuliere koper in ons rechtsysteem vrij sterk tegenover een proffesionele handelaar, dus ik denk dat het recht uiteindelijk zal zegevieren.
En inderdaad, uit dit verhaal blijkt dat je als koper nooit voorzichtig genoeg kunt zijn, helaas, maar ik vind het te gek voor woorden dat het slachtoffer door sommige mensen hier als schuldige wordt aangewezen..!
Maar goed dat jullie geen rechter zijn in dit land... Jullie veroordelen keihard het slachtoffer in plaats van de dader.
Kaja schreef:Ik ben het ermee eens dat de handelaar niet netjes heeft gehandeld, ik ben het er ook mee eens dat het anders kan in dergelijke situaties. Samen werken naar een oplossing waarbij beide partijen elkaar nog recht in de ogen kunnen kijken en tevreden op een goede voet verder kunnen.
Maar goed vertrouwen is niet meer, en al helemaal niet in de paardenhandel.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar een gewaarschuwd mens telt toch voor twee?
For instands... je weet dat er in het donker ongure types in het park rondlopen, dan mijd je als meisje zijnde dat park toch in het donker? Ik wil niet zeggen dat als het 'verkeerd' gaat dat je dan schuldig bent, maar JE WEET wat er kan gebeuren, dan mijd je dat toch?
Hoe erg het ook is, het is van de gekke dat jij als meisje zijnde niet overal meer kan lopen war je wilt omdat een ander kwaad wil, maar zo is het leven... Beter word het niet!
Ik wil ook niet zeggen dat Kim zich bewust heeft laten neppen, zeker niet.
Het is ook geen verwijt, maar ik vraag me, zonder de boel op te jutten, echt wel af wat haar bezield heeft. Nee dit overkomt haar geen tweede keer meer, maar of ze in haar recht staat... dat durf ik niet te zeggen.