Meisje ernstig gewond, paard dood door aanrijding *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:16

lindavdkieft schreef:
Tatanka1 schreef:
Beste allemaal,
Even een reactie op al jullie berichten.
Ik ben de zus van het meisje dat dit ongeluk vanmiddag kreeg!
Mijn zusje was aan het paardrijden op ons oude paardje...
Toen er een machine werd gestart sloeg de pony op hol.
Mijn zusje had haar al snel weer onder controle.
Maar om een reden die wij allemaal niet kunnen bedenken sloeg Black weer op hol.
Ze is toen de weg op gerend waar ze gegrepen zijn door een vrachtwagen.

Met mijn zusje gaat het naar omstandigheden goed!

Er is dus geen sprake van onverantwoord de weg op laten gaan of iets dergelijks!
Dat is iets wat ze nooit alleen zou mogen!

Helaas is Black wel omgekomen bij dit ongeval.
Maar het belangrijkste is dat mijn zusje nog leeft!

Nog beter uitgelegd meis.
Heel veel sterkte allemaal.

Liefs jullie schoonzusje

Jullie allebei heel veel sterkte. Wat een ellende allemaal ineens. Het kan iedereen overkomen, hier komen ook veel vrachtwagens langs en wij wonen ook aan een weg.

Ik hoop dat ze heel goed gaat opknappen en sterkte met het verlies van jullie paard.

syl81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:22

Ik wens alle betrokken personen erg veel sterkte het is heel erg dat dit had moeten gebeuren Y;(

Mayflower_

Re: Meisje ernstig gewond, paard dood door aanrijding *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:32

Agosh de lieverd. De ene minuut ben je nog lekker aan het rijden in de bak, op het andere moment wordt je geschept door een vrachtwagen en moet je je paardje verliezen.. Hopelijk komt ze er snel weer bovenop. Veel sterkte aan familie, vrienden en kennissen.

Hoe gaat het nu met haar?

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:41

Familie, vrienden en kennissen heel veel sterkte!

Een kleine 4 weken gebeurde het met een van onze pensionklanten ook!
Had een lange bosrit achter de rug 'zal je denken je paard is moe' stond te wachten om een weg over te steken en van het een op ander moment schrikt het paard en steekt in volle vaart de weg over waar ze geschept werd door een ouder echtpaar in een auto! Motorambulance was snel te plaatsen maar werd toch verzocht op eigen gelegenheid naar ziekenhuis te gaan! Paard was onder de auto terrecht gekomen maar had godzijdank wat schrammetje, we hebben haar naar huis gelopen op verzoek van pensionklant waardoor de stijfheid de volgende dag gelukkig mee viel!

Meiden zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje!

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:52

wat verschrikkelijk ;(

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:57

Pff sterkte voor de familie en het meisje.. Wat een verschrikkelijk verhaal.. Hier ben ik nou altijd bang voor als ik buiten rijd.. Een op hol geslagen paard en verkeer... Brrr..

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:13

in het begin veel vooroordelen :s totdat het "echte" verhaal boven water komt... hopelijk denken die mensen nu eerst na voordat ze wat zeggen? Want hier erger ik mij behoorlijk aan.

Nogmaals heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:48

wendietjuhhh schreef:
in het begin veel vooroordelen :s totdat het "echte" verhaal boven water komt...

Mee eens. Be-(ver-)oordelen vanachter je computer dat het wel weer de schuld is van de vrachtwagenchauffeur of de ouders die verstek hebben laten gaan is idd wel heel makkelijk! :(

Ik ken het meisje niet, wil haar en ouders en andere familieleden heel erg veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies van Black en het herstel van het meisje.

Als het mijn dochter zou betreffen zou ik woest worden van alle speculaties in dit topic. Als ik de beginpost goed begrijp had NIEMAND dit kunnen voorkomen, misschien stonden er wel 20 ouders cq volwassenen langs de bak te kijken toen het paard schrok en aan de kletter ging en zo het erf af en de weg op sjeesde. Probeer jij daar maar eens achteraan te rennen om het paard te stoppen... 8)7
En de vrachtwagen chauffeur die niets vermoedend gewoon over de weg rijdt en in 1 seconde ineens een pony en meisje de weg op ziet schieten, maar ach, "gelukkig" zijn er nog steeds mensen van mening dat je een vrachtwagen combi binnen 1 meter stil hebt staan... |o Bij deze dan ook heel erg veel sterkte voor de betreffende chauffeur...

Dus dat dit bij een ander niet zou gebeuren omdat hun kind niet zonder begeleiding te paard mag (en noem alle drogredenen maar op) vind ik je reinste bullsh-it, pardon le mot.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:55

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen!
Ik heb voor dit ongeluk moeten wachten op de weg. Heb de ambulance weg zien rijden en het paardje weggedragen zien worden. Kreeg er een knik van in mn keel. Kippenvel!
Heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:57

_Caitje__ schreef:
Barmat schreef:
Toch is het eerste waar ik aan denk.... een 10-jarige zonder begeleiding????

Sjit hee, dat vind ik toch wel erg onverantwoord! Kijk, je hebt er niks aan in dit geval, gebeurd is gebeurd, maar dit had, als het mijn kind was geweest, nooit plaatsgevonden. Een 10 jarige op de provinciale weg met vrachtverkeer... :n

Wat verschrikkelijk voor die gup, ook nog haar pony kwijt en zwaargewond in het ziekenhuis terecht gekomen... (met misschien wel blijvend letsel). Ik zal het je te doen geven....

En arme vrachtwagenchauffeur, die man heeft een trauma voor het leven!

Dat dacht ik ook als eerste.

Het is idd verschrikkelijk voor die meid, 10 jaar en dan in het ziekenhuis liggen en je pony kwijt zijn.

Voor de chauffeur zal het ook ontzettend geschrokken zijn, arme man!

Jullie hebben allebei niet goed gelezen en dat is heel pijnlijk voor betrokkenen. Dit meisje was niet op de provinciale weg zonder begeleiding, het verhaal zit heeeel anders in elkaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:12

Wat ziet dat er toch altijd verschrikkelijk uit! Het arme dier heeft gewoon nog het zadel op, wat n klap moet dat zijn geweest. :(:)

LoveTsarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:50

Echt sneu,

ik wens het meisje beterschap.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:52

Wat een vreselijk ongeluk. Een klap voor iedereen die erbij betrokken was. Dat is een beeld dat op je netvlies gebrand staat :(:) . Afschuwelijk...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:01

Wat verschrikkelijk zeg, voor alle betrokkenen...
Voor het meisje en haar bekenden heel veel sterkte, ik hoop van harte dat ze er lichamelijk bovenop komt, om dan vervolgens de klap van het verlies van het paard nog te moeten verwerken.
En evengoed voor de chauffeur sterkte, je zal onverwacht zoiets voor je wagen krijgen en je realiseren dat je nooit meer kan remmen met alle gevolgen van dien, dat moet vreselijk zijn.

lindavdkieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:14

HorseyDude schreef:
Gatvedarrie, wat erg zeg... |( maar wat ligt er eigenlijk voor de dode pony op de straat op de foto?

Ronduit verschrikkelijk... mijn medeleven gaat uit naar het meisje, de chauffeur en de familie.

Dat is het lever van het paard.

lindavdkieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:17

amyz schreef:
Pfft zo zie je maar... Bomproof zegt niet alles. Een hek voor t erf kan zulke dingen inderdaad voorkomen in de toekomst. Voor ons een wijze les om er niet maar vanuit te gaan dat een paard o zo braaf is, hoewel zoiets haast niet te voorkomen is.

Nogmaals heel veel sterkte voor de (schoon)familie gewenst!

Zit een groot hek omheen, maar er wordt nogal veel heen en weer gereden met vrachtwagen op die dam, dus die zit niet altijd dicht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:22

wat erg voor familie/kenissen, meisje en natuurlijk het paard, en chauffeur.
heel veel sterkte en hopelijk komt het meisje er weer bovenop!

vrachtwagens zijn nou eenmaal groot en zwaar, dat stopt niet meteen waarneer ze op de rem trappen..
maar het is en blijft vreselijk natuurlijk!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:40

Bah wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Het is echt een tragisch ongeval geweest... Wat super fijn om te horen dat het meisje buiten levensgevaar is! Al kan ik me alleen maar indenken wat een trauma dit voor haar moet zijn.. Ik wens haar en familie ontzettend veel sterkte! En de vrachtwagenchauffeur ook, zoiets is niet te voorkomen en vergeet je je hele leven niet meer..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:26

Mirr84 schreef:
Het meisje was in de bak aan het rijden, toen het paard schrok van een machine op het erf. Het paard sloeg vervolgens op hol, rende het erf en de nabij gelegen dam af. Aldaar werd het paard met de ruiter geschept door een vrachtwagen. Volgens bekenden van het meisje mag ze niet alleen naar buiten.

Wat een tragisch ongeluk ;( .
Als ik het goed lees, reed het meiske gewoon in de bak, maar vloog de pony de straat op omdat ´ie schrok van een maschine.
Het is daar ook een rot weg; je mag het bijna een wonder noemen dat daar niet vaker wat gebeurd :\ .
(Zwager en schoonzusje wonen daar, ten hoogte van de benzinepomp richting snelweg)

Ik wens alle betrokkene veel sterkte!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:46

lindavdkieft schreef:
Zit een groot hek omheen, maar er wordt nogal veel heen en weer gereden met vrachtwagen op die dam, dus die zit niet altijd dicht.

Hoe is het nu met het meisje?

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:53

bah...het kippenvel giert mij over de rug heen...... ;(

veel sterkte aan het meisje en haar familie :(:)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:16

Vreselijk zoiets, ik wens de familie maar ook zeker de chauffeur heel veel sterkte toe en ik hoop dat het meisje snel op mag knappen.

Ik heb niet alle reactie's gelezen maar ik stoor me wel heel erg aan sommige opmerkingen van bokkers, opmerkingen waaruit blijkt dat men het stukje niet goed leest!

Het meisje was in de bak aan het rijden
De pony schrok van iets op het erf
De pony vloog het erf af en zo de weg op

Ik denk dat de chauffeur haar nooit of te nimmer meer heeft kunnen ontwijken of stoppen.

Het is alleen jammer dat de bak blijkbaar niet afgesloten was en de pony er dus uit kon.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:25

Wat vreselijk!
Gelukkig maakt het meisje het naar omstandigheden goed!
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen :(:)

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:08

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met het meisje gaat, ik hoop dat het allemaal goed komt met haar.
En ook vraag ik me af hoe het met de chauffeur gaat, die zal ook de schrik van zijn leven hebben gehad.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:13

Ulfeino schreef:
Vreselijk zoiets, ik wens de familie maar ook zeker de chauffeur heel veel sterkte toe en ik hoop dat het meisje snel op mag knappen.

Ik heb niet alle reactie's gelezen maar ik stoor me wel heel erg aan sommige opmerkingen van bokkers, opmerkingen waaruit blijkt dat men het stukje niet goed leest!

Het meisje was in de bak aan het rijden
De pony schrok van iets op het erf
De pony vloog het erf af en zo de weg op

Ik denk dat de chauffeur haar nooit of te nimmer meer heeft kunnen ontwijken of stoppen.

Het is alleen jammer dat de bak blijkbaar niet afgesloten was en de pony er dus uit kon.

Had je dan misschien toch wel moeten doen ;) dat is namelijk al meerdere bladzijdes bekend aangezien de zus ens choonzus van het meisje zich hier hebben gemeld!