Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:nou hebben we het over branden zonder pijnbestrijding en dat dit vandaag de dag niet meer zou moeten mogen............
en weet je, ik heb liever dat mijn paard een paar dagen pijn heeft (en dat mag ergen pijn zijn, want ik verzorg hem dan wel en koester en troost hem dan wel) dan dat mijn dier, die totaal ongeschikt is voor onder het zadel, maar nooit een pas kreupel zal lopen........ de handel in gaat als goedkope met een goed papier en evenzo bewegingen rijpaard, en zo jaren pijn heeft.........
S__L schreef:Ik vind brandmerken op een afgekeurd paard minder erg. Ik denk ook dat je veel problemen voor het paard bespaard.
Brandmerken voor de mooi vind ik wel grootste onzin.
Die paarden lopen in enorme groepen op de weides, door die brandmerken kan je heel makkelijk zien met welk paard je te maken hebt. _San87_ schreef:S__L schreef:Ik vind brandmerken op een afgekeurd paard minder erg. Ik denk ook dat je veel problemen voor het paard bespaard.
Bij de Lippizaners is het niet voor de mooi, maar voor de functioneelDie paarden lopen in enorme groepen op de weides, door die brandmerken kan je heel makkelijk zien met welk paard je te maken hebt.
S__L schreef:_San87_ schreef:
Bij de Lippizaners is het niet voor de mooi, maar voor de functioneelDie paarden lopen in enorme groepen op de weides, door die brandmerken kan je heel makkelijk zien met welk paard je te maken hebt.
En waar leven die paarden?
Citaat:Op de verschillende staatsstoeterijen in Oostenrijk, Tjechoslowakije, Hongarije, Roemenië en Joegoslavië.
superwoman schreef:Zack schreef:een brandmerk amper voelen?
Geloof me dat je het wel voelt hoor!
Tuurlijk voel je dat wel maar de andere optie is de chip en die voel je ook!
S__L schreef:_San87_ schreef:Ik vind brandmerken op een afgekeurd paard minder erg. Ik denk ook dat je veel problemen voor het paard bespaard.
Die is uit 1994, dus gok dat ze dan in '97 is gebrandmerkt want toen is ze voor keuring opgeweest. Nu bijna 13 jaar geleden dus, maar je ziet het alleen wanneer de zon er juist op staat of wanneer ze in zomervacht zit.