Kostolany schreef:Malibu: Uiteraard kan het 2 kanten op werk..dat is de issu niet. Verzekeren ga maar eens naar je eigen verzekeringen kijken wat er ineens niet in valt als je iets met paraden gebeurd. Heel weinig maar want je moet het wel specifiek gemeld hebben. Nu ik een eigen paard heb weet ik ook wat de staleigenaar zijn probleem is dat hij dat niet had. Heb je ooit mijn premies voor mijn eigenpaard kwa aansprakkelijkheid weleens gezien. laat staan dat jij dat voor al je manegepaarden hebt. Dan is er geen geld meer te verdienen in die tak en stoppen morgen alle maneges nog als ze alle regels moeten volgen...want dan kunnen ze zelf niet meer bestaan. En dan krijg je pas ellende want waar gaan die kinderen dan rijden? Particulier dat zie je zo vaak. Maar deze manege eigenaar was wel verzeker tegen aansprakelijkheid..las ik in het begin..dus dat was het rechterproblleem niet..wel wie nu schuldig was aan wat wel...daar komen verzekeringen dan niet uit..dus voorkomen dan maar. Want ja na zn val. Schuld pony of omdat de ruiter van mij part in zijn ogen prikte? enz...
Daarom ook rechter..ben niet tegen regels maar wel tegen het overdreven veel regels maken hierdoor. De wet is al weet ik veel hoeveel boeken en weet niet iedereen alles. En zijn er nog veel mazen in d ewetten.
Ik ben me er heel erg van bewust dat een dergelijke verzekering gerust wel een hoop geld kost. Maar jij zegt dus dat een manegehouder helemaal niet verzekerd hoeft te zijn tegen ongevallen op zijn terrein?
Maar mijn vriend is zzp'er en is VERPLICHT om een WA verzekering af te sluiten speciaal voor zijn bedrijf & werkzaamheden. Hier moet hij in verhouding ook veel geld voor betalen, maar als hij dit niet doet kan hij een fikse boete riskeren.
Ik vraag me dan af waarom dit voor een manegehouder anders zou zijn... Hebben deze dan andere rechten?
Volgens mij is de rijvereniging waar ik bij aangesloten ben ook verzekerd voor ongevallen op hun terrein. Lijkt me een heel normale iets...