Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diktrom

Re: Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:37

Wat gek, nou, dan hebben zij het niet goed opgeschreven (of de regels zijn opeens compleet veranderd).

http://www.bokt.nl/wiki/Reining
Hier staat hoe de puntentelling wel is.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:40

zoals ik het begrijp is max 100 punten maar uitgangsaantal is 70 (gemiddeld een zeven) en afhankelijk van wat je toont gaan er punten af of bij. Vanuit de max score van 100 is 5 strafpunten 5%!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:41

Je zou maar 100 punten in de reiningproef halen... Wat is de hoogste score ooit, 76 of 78 ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:46

In de reining kan je maximaal een 82 halen, dus nooit een 100.
Overigens komt een 82 nooit voor, een 75 is al een topscore. Denk dat de beste score niet boven de 80 is.

Ofwel, percentages werken niet in de reining.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:52

eh tja dan weet ik het ook niet, misschien dat er dan in het artikel 5 punten bedoeld wordt ipv procent. En aangezien anky tot voor kort alleen gewend was om in percentages te praten zou dat ook nog een logische verklaring kunnen zijn.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:04

5% := ..bij het filmpje rijdt Anky ineens de CDI ***** (5 sterren?) := en de warm-up is dus de run :=

Ok, soms wat onwetende reacties, maar dat maakt wel de gelegenheid om naar een groter publiek uit te leggen, hoe het reilt en zeilt binnen de reining.

Ik zie bij dit filmpje weer vooruitgang na haar laatste run. (veel meer loslaten) Dat is dus al helemaal super! +:)+
Van mij heeft Anky een hele mooie felgekleurde glitter slinky verdiend! Hup Ank , weg dat zwarte pakje, NU mag je! :P :+

ironlady schreef:
Het filmpje van de wedstrijd in Lyon : http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... f=14&t=254

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:08

... Moet er serieus zo dom gejuicht worden elke keer? :+ En ik vind dat zwarte pakje wel stijlvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:05

Wat is daar dan mis mee? Het is vrij gebruikelijk dat er gejuicht wordt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:45

Niels: Daarom vroeg ik of het gebruikelijk was, dan is het alvast minder dom. Maar ik vind het gewoon een beetje raar klinken, ik denk omdat ik gewend ben dat wedstrijden in zowat absolute stilte gedaan worden.
Ik zou heel erg moeten wennen aan het gejuich om elk klein dingetje dat ik doe als ik aan reining zou beginnen in ieder geval. :+

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:53

Bij een reiningwedstrijd hoef je gelukkig niet muisstil te zijn, mag je gewoon lekker rondbewegen, praten, de kinderen laten rondrennen enz. (moeten de paarden maar aan wennen). Daarnaast wordt er als aanmoedeging ook gejoeld bij de run, sommigen maken daar dan ook nog een kunst apart van. :D ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:00

Jeetje wat een stel azijnpissers in dit topic zeg. Wat maken mensen zich toch druk over wat iemand anders doet. Of ze nou boven of onderaan eindigt, lekker belangrijk. Ze moet lekker doe waar ze zin in heeft, en als ze een doel wil stellen voor een WK, dan is dat toch prima. We zullen wel zien waar het schip strandt.

Ik dacht dat western zo'n gezellig tak van sport was, zonder de haat en nijd die je op dressuurwedstrijden tegen komt. Nou, dat valt dus allemaal ook wel mee. Afgunst en zeikerds heb je dus overal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:04

_Vanes_ schreef:
Bij een reiningwedstrijd hoef je gelukkig niet muisstil te zijn, mag je gewoon lekker rondbewegen, praten, de kinderen laten rondrennen enz. (moeten de paarden maar aan wennen). Daarnaast wordt er als aanmoedeging ook gejoeld bij de run, sommigen maken daar dan ook nog een kunst apart van. :D ;)

Wel eerst aan de lijn graag :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:05

Niels schreef:
_Vanes_ schreef:

_O- Groot gelijk Niels.
Nee dan snap ik het, maar ik zou mezelf helemaal kapotschamen als iemand me zo zat toe te juichen om het minste of geringste dat ik deed. Desondanks heeft het wel wat spectaculairs hoor, of Anky het nou goed doet of niet want dat kan ik niet zien, maar heb ook wel andere reiningruiters zien rijden bij demonstraties en die full stop is altijd gewoon heel knap.
Dat gedraai heb ik dan weer minder mee, vind het een beetje onnatuurlijk lijken, maar goed, daar is het ook een oefening voor denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:14

Oh, ik vind het juist altijd wel leuk :j

En over de spins die niet natuurlijk zijn, tja, sporten met paarden is in zijn geheel niet echt natuurlijk.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:37

Niels schreef:
_Vanes_ schreef:
Bij een reiningwedstrijd hoef je gelukkig niet muisstil te zijn, mag je gewoon lekker rondbewegen, praten, de kinderen laten rondrennen enz. (moeten de paarden maar aan wennen).

Tsss,..niks gewend, mietje! :P :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:56

Niels schreef:
Oh, ik vind het juist altijd wel leuk :j

En over de spins die niet natuurlijk zijn, tja, sporten met paarden is in zijn geheel niet echt natuurlijk.

Nee, precies, en daar zijn ook wel weer argumenten voor, veel houdingen en bewegingen doen ze in de natuur wel, maar dan niet op commando dus geheel natuurlijk zal het nooit zijn. Heb ik ook geen moeite mee in principe.
Maar misschien overschrijdt die spin een klein beetje een grens van mij, en vind ik hem dus tegelijkertijd wel heel erg knap, maar aan de andere kant een beetje vreemd om naar te kijken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:03

Vanes: :oo _-:(

Nemurin: Ach, als een paard het niet zou kunnen, zou ie het ook nooit doen. Ze worden er op gefokt om dit te kunnen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:05

Authentic schreef:
Ze kan heel leuk dressuur rijden hoor

:')

OT: Leuk dat ze zich openstelt voor een compleet andere (en mi toch best heel moeilijke) tak van de paardensport!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:05

Niels schreef:
Vanes: :oo _-:(

Nemurin: Ach, als een paard het niet zou kunnen, zou ie het ook nooit doen. Ze worden er op gefokt om dit te kunnen.

Ja daarom. Daar heb ik dus ook helemaal geen problemen mee. Vind het er gewoon gek uitzien. En ik zit altijd te denken van "Wordt die ruiter nou niet ENORM duizelig?" :+ Maar zal wel een trucje voor zijn net als met ballet/kunstschaatsen en al dat gedraai.