Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:07

Ik verdoordeel helemaal niemand. Ik vind het ook niet erg als andere mensen paardenvlees eten. Mijn hele familie is er dol op. Inclusief mijn zusje, die ook een groot paardenliefhebster is.
Maar ik heb ook recht op mijn eigen mening en ik kan het gewoon niet eten. Net zo min als konijn. Voor mij persoonlijk voelt het gewoon niet goed. Ja en sorry ik heb daar met koeien en varkens geen last van.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:10

Had een x een buitenrit in Kootwijk en toen reden we langs een vrachtwagen vol met varkens die vlakbij het slachthuis waren. Dat gegil van die beesten, afschuwelijk. Zei meteen, ik eet noooit geen varkensvlees meer. Maar ja.... op gegeven moment toch weer gedaan . Dan maar kort door de bocht,. Ik heb verder niks met varkens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:15

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:16

Wij eten ook geen paardenvlees ( meer)
Mijn zus was er altijd zo dol op, en ouders vonden het ook lekker, maar ik wou het absoluut niet eten, en zeker niet toen ik een draver kreeg van mijn ouders, die vaak, als ze niet snel genoeg meer zijn, en niet snel genoeg weg kunnen, bij de slacht belanden. Maarja, ik heb het wel gegeten, mijn ouders zeiden dat het varkensbiefstuk( :+ ) was (wist ik veel) en ik geloofde dat. Toen mijn zus een keer ruzie met me moeder had,had ze tegen mij gezegd dat het paardenvlees was...tjaa toen heeft me moeder ook aardig wat gelezen en intussen was mijn moeder ook hopeloos verliefd op me paard geworden, dus toen hebben we besloten het gewoon niet meer te eten...Ik ben zoiezo geen vleeseter,BBQ enzo doe je mij echt geen plezier mee( lust gewoon niet veel,alleen kipfilet,kippenpootjes(zonder vieze draadjes:P),hamburgers,frikandellen en kipcornvoor de rest niet veel),geef mij maar de stokbroodjes en komkommertjes. Tuurlijk eet ik af en toe wel vlees, omdat het gewoon goed voor je is, maar ik vind het wel zielig. Wij eten ook geen frikandellen/kroketten waar paard in zit..zijn er genoeg zonder. Waar ik trouwens wel van schrok, is dat er in de GROENTENsoep van unox paardenvlees zit...ik had het nog nooit gegeten maar ik zag het staan en wou het warm gaan maken, maar ik besloot de achterkant te lezen en toen stond er ineens ...% paardenvlees....is zo de prullenbak in gegaan..

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:17

Ik bedoel ook niet dat mensen hier elkaar veroordelen, ik bedoel dat er enkel beoordeeld word vanuit een vaak kortzichtig standpunt, zonder er verder over na te denken.

Als er dieper over nagedacht zou worden dan krijg je geen wedervragen, jij eet paard? bah, je eet toch ook je hond niet op??

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:19

nikilover schreef:
Wij eten ook geen paardenvlees ( meer)
Mijn zus was er altijd zo dol op, en ouders vonden het ook lekker, maar ik wou het absoluut niet eten, en zeker niet toen ik een draver kreeg van mijn ouders, die vaak, als ze niet snel genoeg meer zijn, en niet snel genoeg weg kunnen, bij de slacht belanden. Maarja, ik heb het wel gegeten, mijn ouders zeiden dat het varkensbiefstuk( :+ ) was (wist ik veel) en ik geloofde dat. Toen mijn zus een keer ruzie met me moeder had,had ze tegen mij gezegd dat het paardenvlees was...tjaa toen heeft me moeder ook aardig wat gelezen en intussen was mijn moeder ook hopeloos verliefd op me paard geworden, dus toen hebben we besloten het gewoon niet meer te eten...Ik ben zoiezo geen vleeseter,BBQ enzo doe je mij echt geen plezier mee( lust gewoon niet veel,alleen kipfilet,kippenpootjes(zonder vieze draadjes:P),hamburgers,frikandellen en kipcornvoor de rest niet veel),geef mij maar de stokbroodjes en komkommertjes. Tuurlijk eet ik af en toe wel vlees, omdat het gewoon goed voor je is, maar ik vind het wel zielig. Wij eten ook geen frikandellen/kroketten waar paard in zit..zijn er genoeg zonder. Waar ik trouwens wel van schrok, is dat er in de GROENTENsoep van unox paardenvlees zit...ik had het nog nooit gegeten maar ik zag het staan en wou het warm gaan maken, maar ik besloot de achterkant te lezen en toen stond er ineens ...% paardenvlees....is zo de prullenbak in gegaan..

Dat van die dravers heb ik vaker gehoord. Wow en zelfs op Unox soep moet ik gaan letten. Dank voor de tip.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:20

Yeyo schreef:
Ik lees hier ook veel dat we vlees nódig zouden hebben om te overleven (edit)of dat het goed voor je zou zijn, maar is ook echt grote onzin.
Sterker nog, ooit is de mens begonnen als herbivoor.
Onze tanden en kiezen zijn nog relatief vlak in vergelijking met een karnivoor, kijk maar in de bek van een hond.
Door de evolutie zijn deze echter steeds scherper geworden.
Ook ons darmstelsel is eigelijk véél te lang (net als bij herbivoren) om vlees te kunnen verteren, doorgaans is het darmstelsel van een karnivoor vele malen korter omdat het gegeten vlees anders al in het lichaam begint te rotten (zoals bij de mens :+ )

Vlees is niet goed voor je.
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 04-08-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:20

paarden zijn minder mishandelt ik zie vaak kip voorbijkomen.

kip is niet voor niets het meest mishandelde stukje vlees.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:21

Dat van die dravers heb ik vaker gehoord. Wow en zelfs op Unox soep moet ik gaan letten. Dank voor de tip.[/quote]

Ja graag gedaan ;) schrok er zelf ook van namelijk! gelukkig had ik het niet eerst opgegeten voordat ik het ging lezen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:22

Ik eet ook alles op bh Paardenvlees.
Waarom geen paard? geen idee, ik denk omdat het het dichtste bij me staat.
Ben heel mijn leven lang al paardengek!!
En moet er niet aan denken dat er paard op mijn bord zou liggen!!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:22

Het is voor mij een gevoel van principe mijn leven bestaat uit paarden, het zijn mn grootste vrienden. Dan heb ik het idee dat het wat verraden is of iets dergelijks. Ik kan er niet over dat (gezonde!!) paarden worden afgemaakt voor het geld. Nou zal dat ook bij koeien en dergelijke gewoon gebeuren misschien nog wel in grotere mate maar met die dieren heb ik niets.

Ik werk zelf in de AH en wordt altijd (vreemd genoeg) kwaad als ik weer paardenvlees over de kassa krijg. Heb ik eigenlijk meteen iets tegen degeen die het koopt.

Tis inderdaad gewoon voor mij een groot taboe.
( en ja ik eet dan wel weer frituursnacks, maar dan heb ik lang niet zo het idee dat ik paardenvlees eet )

* voor mij dus ook nooit meer unox groentetroep

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:30

Speciaal voor alle anti's.

Frikandel
AH-afbakbroodje frikandel, Perfect, Edah eigen merk, Mad Snack, Mora-broodje frikandel, Mora, Fastfood Express-broodje frikandel, Beckers frikandel classic, kern minifrikandel, Buitenhuis, De Vries, De Vries javaanse frikandel, Van Reusel frikandel best bite, Van Reusel Krokidel, Van Lieshout, Bakx, Metro frikandel extra, Piet de Wit, Piet de Wit frikandel speciaal.

Kroket
Mora-kroket excellent, Golden Snack, Beckers goulashkroket, Beckers vleeskroket, Kern Goulashkroket, Kern vleeskroket, Ad van Geloven Goulashkroket, Ad van Geloven vleeskroket, Breti Goulashkroket, Breti vleeskroket, Jumbo, Metro vleeskroket.

Hamburger
Fastfood Express, De Vries, Van Reusel Best burger, Van Osch, Van Lieshout, Bakx ranchburger, Metro.

Bitterbal
Kern vleesbitterbal, Ad van Geloven vleesbitterbal, Breti vleesbitterbal, Jumbo vleesbitterbal, Aro vleesbitterbal, Metro vleesbitterbal.

Gehaktbal
Fastfood Express, Kern, van Oers, De Vries boerenbal, De Vries, De Vries sambaballetjes, Van Reusel Best bal, Van Reusel, Willie Dokter soepballetjes, Jumbo, Bakx minigehaktballetjes, Metro, Piet de Wit, Piet de Wit partyballetjes, Piet de Wit indische snackballetjes.

* Wakker Dier heeft meer dan 300 merken snacks in de supermarkt en cafetaria's onderzocht. Er zijn nog meer merken, dus deze lijst is niet volledig. Als jouw snack niet in deze lijst staat, is dit nog geen garantie voor een paardenvleesvrij product!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:31

Ik heb niets tegen mensen die paardenvlees eten. Mijn zus is mijn allerliefste schat en mijn ouders ook. En die eten het ook gewoon. Heb er wel een heel klein beetje moeite mee als ze het eten waar ik bij ben, maar hou me nestjes in. Laat iedereen in zijn waarde.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:32

Vlees is inderdaad helemaal niet zo fantastisch voor je. Dat je het nodig zou hebben om gezond te blijven is ook niet waar.

Nou gillen varkens wel heel snel hoor, als je naar ze wijst gillen ze al. Wat niet weg neemt dat mijn maag zich ook weer elke keer omdraait als ikeen vleestransport zie :\

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:34

Ik eet wel gewoon frikandel enzo, als je geen paard eet moet je ook geen andere dieren eten vind ik.
Paardenbiefstuk hoef ik niet, gewoon omdat ik niet van biefstuk houd.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:35

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:38

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:39

Ik eet geen vlees, dus ook geen paard....
Wanneer je onderscheidt gaat maken als vleeseter is dat natuurlijk wel wat gek vind ik.
Ik vind dat iedere vleeseter zichzelf het volgende moet afvragen: "IF YOU CAN'T KILL IT, YOU SHOULDN'T EAT IT".
Mensen staan veel te ver van het product en dus het dier af dat 's avonds op hun bord ligt. Ze hebben geen idee wat die beesten hebben moeten doorstaan om op jouw bord te belanden.... en erger nog; het kan mensen soms niets schelen.

Ik pleit er niet voor dat iedereen vegetariër wordt (al zou ik dat wel fijn vinden), maar minderen met vlees en een echt goede prijs betalen bij een bio-slager (en dus geen supermarkt-troep) zou een grote vooruitgang zijn.
Dat ouders hun kinderen dat goedkope vlees dag in dag uit voorzetten vind ik schandalig... zo ongezond.
Geef ze dan hooguit 2x id week iets, maar zorg dat het van goede kwaliteit is.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:40

Ninx schreef:
"IF YOU CAN'T KILL IT, YOU SHOULDN'T EAT IT".
.

Ik zou er, IF YOU CAN KILL IT, YOU SHOULDN'T EAT IT van maken.

Wel een mooie slogan voor de die hard vlees eters onder ons...:+

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:43

Alet74 schreef:
Precies, eigenlijk is het hypocriet. Het ene dier is toch niet anders dan het andere dier?
Paarden hebben in verhouding vaak een goed leven gehad, zou dus minder zielig zijn dan de gemiddelde kip of varken.

ben het hier mee eens. Ik eet dan ook helemaal geen vlees of vis..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:44

Ik kan het niet over mn hart verkrijgen om paardenvlees te eten..

Mn ouders moeten er trouwens ook niks van hebben. Zie je het al voor je?

Ik; Wat eten we vandaag mama?
Ma; Paardenvlees! Lekker gezond!
Ik; Hmm jammie!

nou zo zie ik het dus echt niet gebeuren.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:45

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:47

Ik haal weinig vlees in huis, meestal wel bio!!

Ga nu ff naar de fysio, heb nl een rotsmakker gehad vorige week. ( van een paard dus)

_natli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:48

Heb nog nooit paardenvlees gegeten in mijn leven.(ben het ook niet van plan)
Jammer moet ik van men vader wel ander vlees eten. Heb het er soms echt moeilijk mee..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:50

Tja jongens, ik ben niet in de wieg gelegd voor vegetarier. Ik ben nou eenmaal erg verknocht aan een lekker stukje vlees. Al hecht ik er wel waarde aan dat het dier een fatsoenlijk leven heeft gehad.
Ik zit er trouwens niet mee hoor, slachten. Ooit ben ik in Roemenië geweest, daar werd uit de kudde zo een flink lam gepakt en voor mijn ogen de hals doorgesneden, aan een boom gehangen en ter plekke geslacht.
Daarna werd het gebraden en hebben we het gegeten.
Het was het heerlijkste lamsvlees wat ik ooit gegeten heb.

Zielig? Welnee, dit dier heeft zijn hele leven buitengelopen. het doden ging snel en handig, en ik denk dat het dier niet geleden heeft. Heel wat beter dan de vleesvarkens die nooit daglicht zien, geen leefruimte hebben, staarten geknipt worden omdat ze door alle stress elkaar gaan bijten, zonder verdoving gecastreerd worden, en dan nog eens een fijne rit naar de slacht, waar ze geelectrocuteerd worden.

Helaas, ik ben nog niet consequent genoeg om alleen maar scharrelvlees te eten...