Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:04

waarom heeft dat paard in godsnaam dat tuig nog om?? gelijk die handel afdoen in plaats van met een doekje de teugels schoonvegen
arm beestje
t valt me nog mee dat de meneer nog op een vrij vriendelijk manier het paard rechtop wil krijgen, er zullen er genoeg zijn die dat met flinke schoppen en slagen proberen.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:21

scoobydoe schreef:
Te erg voor woorden.
Die man borstelt ook aleen maar het paard en met een doekje .
Meteen hulp halen.
Ik hoop dat die man vervolgd word.

dat die man vervolgd wordt,denk het niet!! :(

politie komt eraan ,klopt aan,
en zegt: meneertje,dat mag je niet doen!!!

Voor Paarden is een hele slechte wet

maradhja

Re: Paard sterft na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:28

Sow! dit ziet er nog eens erg (eng?) uit. Ik mag hopen dat dit mij of een ander nooit hoeft te overkomen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:39

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het wel mee vind vallen (tenminste zo op het filmpje te zien...) Dit paard heeft duidelijk ergens last van, de eigenaar heeft hem uitgespannen, heeft later zelfs geprobeerd de wagen zo te zetten dat het paard schaduw heeft, hij is niet wreed, paard ziet er verder prima uit en zijn spangenoot lijkt helemaal niet zo overwerkt en uitgeput, ik zie geen tuigwonden...

Ik kan me best voorstellen dat dit paard zelf niet helemaal in orde is eerlijk gezegd hoor..Zijn spangenoot is ook helemaal niet achter adem of wat dan ook, dus kan hij ze onmogelijk zo erg hebben afgemat, dan zou die ander ook wel helemaal op zijn lijkt me. Ik zou zelf wel een dierenarts hebben gebeld want mogelijk was dit dier nog te redden met een infuus electrolieten, maar ik ken de financiele situatie van deze man niet en zijn er in Polen ook net als hier overal dierenartsen of is dit echt een luxe van hier?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:51

ja maar we zien maar 2 min :)* mss heeft die man de dierenarts wel gebeld, hoe moeten wij nu weten, dat hij het niet heeft gedaan... voor hetzelfde geld staat er na 10 min wel zo'n beste man op de stoep

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:57

Het paardje ziet er inderdaad op het eerste oog wel redelijk gezond uit, maar het werk is gewoon te zwaar geweest. Blijkt wel weer dat alles om het geld gaat en de welzijn van het dier als laatste rekening mee wordt gehouden.
Ik had het paard gelijk afgekoeld met water en als ik het niet bij me had dan ging ik het wel halen of liet het iemand halen. En maar een beetje met het doekje schoonpoetsen... echt die mensen hebben geen verstand van paarden.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:20

Misschien is er wel iemand water aan het halen, misschien heeft die man wel de DA aan de telefoon, wie zal het zeggen?
We hebben het over 2 minuten film mensen, wat kan je daar nou uit opmaken?

Ik vind dat de man in kwestie liefdevol met zijn paard om gaat, en naar zijn beste kunnen handelt.
Wat zou je zelf doen als je paard in ene omvalt? Meteen correct handelen of in paniek misschien ook andere keuzes maken?
Het is altijd makkelijk oordelen vanuit gezond verstand, maar zou je dat ook doen als je in zijn schoenen zou staan??

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:26

Yeyo schreef:
Misschien is er wel iemand water aan het halen, misschien heeft die man wel de DA aan de telefoon, wie zal het zeggen?

Ik vind dat de man in kwestie liefdevol met zijn paard om gaat, en naar zijn beste kunnen handelt.
Wat zou je zelf doen als je paard in ene omvalt? Meteen correct handelen of in paniek misschien ook andere keuzes maken?
Het is altijd makkelijk oordelen vanuit gezond verstand, maar zou je dat ook doen als je in zijn schoenen zou staan??

Ik zou in ieder geval niet zo lullig met een doekje mijn paard even oppoetsen en gelijk proberen het paard overeind te krijgen. Er staan genoeg mensen naast, maar om hulp vragen ho maar. En dat zie je al in maar 2 minuten. Genoeg voor mij om geen medelijden met die vent te hebben.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:44

Volgens mij heeft die vent een natte doek om te proberen om dat paard nog enigsinds af te koelen.

Nogmaals, het is een niet alledaagse situatie. En wie zegt dat er niet al om hulp gevraagd is?? Of dat er water onderweg is, of een DA??
Ik vind het zo'n onzin om zulke conclusies te trekken uit 2 minuten film. Het paard ziet er bij lange na niet slecht uit. Als het nou broodmager en slecht eruit had gezien ok, maar daar is echt geen sprake van.

Maar laten we vooral allemaal bij voorbaat uitgaan van het allerslechtste in deze man, anders hebben we natuurlijk niets meer om af te zeiken.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:02

ik ben het met yeyo eens
je weet niet wat er aan de hand is maar waarschijnlijk heb ik daar vanmiddag meer duidelijkheid over een poolse vriendin doet even voor mij vertalen haha
en je moet zo denken die man wil echt niet hebben dat zijn paard ziek wordt of dood gaat dan kan hij niet meer werken en komt er geen geld binnen

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:06

oh grappig, ben erg benieuwd!!!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:15

Ik vind het paard er niet slecht uitzien, vind ook dat die man wel vriendelijk is tegenover het paard. Hij duwt de kar nog weg om ervoor te zorgen dat deze het paard niet raakt. Paard ziet er wel erg vermoeid en warm uit vind ik. Wat ik wel heel erg vind is dat de omstanders geen enkele actie ondernemen...

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:22

sunny_l0ve schreef:
Yeyo schreef:

Ik zou in ieder geval niet zo banketstaaf met een doekje mijn paard even oppoetsen en gelijk proberen het paard overeind te krijgen. Er staan genoeg mensen naast, maar om hulp vragen ho maar. En dat zie je al in maar 2 minuten. Genoeg voor mij om geen medelijden met die vent te hebben.

Oh ja? Weet jij dat zo zeker, dat je niet in meer of mindere paniek raakt en toch probeert iets (al is het nog zo futiel) voor je paard te doen als hij zo plotseling in elkaar zakt? Jij ziet ook op dit filmpje (2min.) dat er geen hulp is gevraagd? Knap hoor.
Wie weet heeft hij hulp gevraagd aan de omstanders, maar weten die dan wat ze moeten doen? De filmer wèl: filmen :x
Ook had jij meteen water had gehaald, wie weet doen ze dat en moeten ze daar misschien wel een kwartier voor lopen. Je kunt op zo'n kort filmpje toch niet je oordeel baseren? Ik ga geheel mee met Yeyo.
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 28-07-09 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:26

hoop dat het beestje nu uit zn pijn verlost is

triest om te zien....

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:32

okee mensen nu slaan de vlammen uit mijn oren ik heb de vertaling gekregen van mijn vriendin

hij geeft het paard de kans niet om bij te komen terwijl menigte het roepen en zeggen dat ze hem los moeten maken en uit moet laten ruste en water moet halen
maar hij zegt dat mag niet pas als die klaar is

bij deze: :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:40

Ik geloof er niks van.
Paard was zo ver mogelijk uitgespannen.....

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:41

Billy schreef:
Ik geloof er niks van.
Paard was zo ver mogelijk uitgespannen.....

Zo ver mogelijk uitgespannen? En waarom maakt hij dan de singel niet los? Volgens mij kan je een paard nog veel verder uitspannen al liggend...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:43

zal het ook wel eens aan mijn poolse collega vragen :) stuur haar het filmpje wel even door

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:44

kijk dan zeg ik officieel dat het een grote l*l is.

maar wie staat ie dan te bellen? en wat word daar gezegd dan?
en wat zegt die vent die staat te filmen??

de singel had nog losgekund, maar hij is verder al uitgespannen toch? dus hij laat hem wel enigsinds "uitrusten" zeg maar. of wilde hij hem weer inspannen zodra hij omhooggekomen was?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:45

mn vriendin zegt dat het moeilijk is te vertaan wat hij zegt omdat de menigste zo staat ze roepen dat hij het paard moet helpen

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:46

ze heeft het filmpje nog een keer bekenen en hij wil inderdaad het paard weer inspannen zodra die opgestaan is

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:52

dan heeft ie uiteindelijk dus toch een gaatje in zijn hoofd :+

wie weet had hij het dier wel heel anders behandeld als er geen toeristen omheen hadden gestaan....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:53

Zegt ie dat echt? Terwijl alle andere tekenen erop wijzen dat hij er goed voor probeert te zorgen - want anders waren wij niet zo voor hem op de bres gesprongen hahaha.

WAT RAAAAAAAR. Mijn oren tuiten.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:55

Ja bizar he?
Ik vind het ook echt bizar dat uit zijn handelingen iets heel anders op te maken is!

Ben benieuwd wat Kirri haar collega ervan maakt!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:05

Paard op het filmpje lijkt last van zijn buik te hebben is mijn eerste indruk. Acute hartstilstand en/of uitputting lijken me onwaarschijnlijk bij het zien van deze beelden.
Misschien heeft hij voor de kar wel koliek gekregen en is hij aan bijvoorbeeld een darmscheuring gestorven.
Het paard ziet er niet hoog in het bloed staand uit, merk je vaak dus niet zoveel aan als ze pijn hebben; het paard is misschien doorgelopen tot hij echt niet meer kon. Zweten en kortademigheid kunnen passen bij shock als gevolg van buikvliesonsteking na bijvoorbeeld een darmscheuring. En dat zoiets snel kan gaan weet ik uit eigen ervaring...