Kadankovitch schreef:@Hermelientje c.s.
Ik paraphrazeer Willem II, die in één nacht van conservatief, liberaal geworden was; Ik ben in enkele pagina's discussie van mening veranderd. Bij gebrek aan voldoende kennis hechte ik wel waarde aan de woorden van Sjef Janssen. Bij nader inzien, moet ik zeggen; dat was onjuist. Ik denk inderdaad dat de 'Nuloptie' eerder door hem wordt aangevallen omdat het , minstens in de toekomst, zijn 'therapeutische' bewegingsvrijheid in de weg zit.
Wel moet ik zeggen dat de FN =(de duitse federatie) ook niet altijd even zuiver op de graad is. Bijvoorbeeld: Voor Athene werd Ulla Salsgebers paard Rusty positief bevonden en zou uitgesloten moeten worden van de Spelen. Er werd een uitzondering gemaakt voor haar, omdat zij medaille-kandidaat was. Isabel staat al jaren op de FN afschietlijst omdat zij duidelijk niet rijdt zoals de FN dat zou willen. (Dat ik dit vermeld, betekend niet dat ik haar verdedig in onderhavig dopingdelict) Dat mensen als Cr. Hess haar bloed kunnen drinken is algemeen bekend. Voor de FN zijn dit twee vliegen in één klap; Mooie sier maken met een 'politiek correct' dierenwelzijnsbeleid, door een topsporter aan te pakken (waar veel tegenstanders van wedstrijdsport, te overduidelijk, van staan te genieten); En tevens een 'luis in de pels' kwijt raken, die een 'slecht voorbeeld' is m.b.t. de Ausbildungskala (toch topruiters genoeg; hadden ze zo weinig als Nederland, zouden ze twee keer nadenken).
DUS: Wat mij betreft mag de Nul-optie gehandhaafd blijven, maar bewonderend applaudiseren m.b.t. het gedrag van de FN, daar heb ik wat moeite mee.
Ik kan gemakkelijk geloven dat er zich allerlei politieke spelletjes afspelen (en hebben afgespeeld). Mijn lof voor de FN was sowieso gebaseerd op foutieve informatie. Als ik het nu goed begrijp fungeert de landelijke organisatie in gevallen van doping slechts als doorgeefluik voor de boodschap van de FEI. Alle testen worden uitgevoerd door de FEI en allemaal in hetzelfde laboratorium (het door Knavia genoemde lab in Parijs) getest. Isabel is getest omdat ze de betreffende rubriek had gewonnen, dit is standaard procedure. In gevallen van doping kan de FEI een onmiddellijke voorlopige schorsing opleggen, maar dit hoeft niet. Deze schorsing en het resultaat van het A monster worden dan via de nationale bond aan de ruiter (verantwoordelijke persoon) meegedeeld. In het geval van Ulla Salzgeber is het de FEI die besloten heeft haar niet te schorsen (noch voorlopig noch definitief) maar uitsluitend het resultaat van die ene wedstrijd te schrappen, kennelijk geloofden ze haar verweer dat de dierenarts het zonder haar medeweten had gedaan. Saillant detail is dat Isabel nu precies dezelfde dierenarts noemt die ook toen de regels niet kende.