Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:32

mensen zijn niet perfect en iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten ... versta ik hier wel onder onbewust .... bewust dan zit er een steekje bij je los, en dat is denk ik(maar wat een ander denkt kan ik natuurlijk eigenlijk niet zeggen) wat thisisme er ook mee wil zeggen. een verhaal heeft twee kanten.
maar het blijft een naar verhaal/gebeurtenis dat is een feit.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:35

Eens met Gwen.

Als iedereen hier zonodig verontwaardigd wilt doen, doe dat dan niet op de uitlatingen van TS maar op die fijne toeterende vrachtwagens, of die leuke jochies die vanuit hun auto zaten te lachen.

Die man zat duidelijk niet op te letten 'dat kan gebeuren' ja, voor hetzelfde geld reed ie een heel gezin dood. Is het dan nog steeds 'kan gebeuren'? En die vader die zijn baby vergat in de auto, ook dat 'kan gebeuren'? Neeeee, je hebt gewoon op te letten. Kan me de reaktie van TS in alle emotie goed begrijpen.

Amandavd

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:38

Ik zeg helemaal nergens dat die man eht expres deed, want dat zal vast niet zo zijn. En ik zeg ook nergens dat je geen medelijden met hem mag hebben, en hij zal zichzelf ook wel voor het hoofd slaan. Maar puntje bij paaltje, hij had haar en haar vriendin wel dood kunnen rijden. En dan gaan er mensen het 'walgelijk' vinden dat zij een ongepaste opmerking plaatst in al haar emotie na zo'n zwaar ongeluk, en dan wordt ze nog afgezeikt ook terwijl ze met RATIONAAL nadenken het paard heeft kunnen nadenken. Nee, dan is ze ook nog eens arrogant. Alsjeblieft zeg.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:38

ja abeltje daar heb je wel een punt ja, de vorige keer hadden we pech met de paardenvrachtwagen en we konden geen kant op. je wilt niet weten dat getoeter van vrachtwagens en auto's die het niet snappen, alsof je het voor je plezier doet. daar stond ik wel even van te kijken, heel apart.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:40

Wat heb je goed gereageerd!!!
Echt heel knap.
Ook ik leer hiervan en ik denk velen met mij.

Jammergenoeg komt er een discussie op gang over de verwoording van het geheel.
Natuurlijk is iemand emotioneel compleet in de war.
En natuurlijk moet diegene dat kwijt.
Laat dat zo.....val daar niet te veel over.
Sommige dingen zijn ook onwetendheid.
Ik rij ook in een lease auto,dat maakt niet dat ik onverantwoord rij.
Ik zie ook wel eens een auto of een fietser over het hoofd.
Maar dat gebeurt me ook in onze "gewone" auto.
Dat is gewoon stom,ik moet uit m`n doppen kijken.
En heel soms,kan iemand er echt niks aan doen????
Niemand rijd op de weg met de intentie iemand aan te rijden.
Ik hoop dat de beste man nog even contact met jullie opneemt en 'sorry' zegt..........

Sterkte met het verwerken van deze vreselijke nachtmerrie :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:41

Wat een berg vooroordelen weer :roll: . Iemand aanrijden doe je nooit express, en fouten zijn menselijk. Ik zit ook veel op de weg en geef eerlijk toe er ook wel eens voor een paar seconden niet helemaal bij te zijn.

Lopen te speculeren dat hij wel iemand dood had kunnen rijden gaat helemaal nergens over. Mensen die zo denken moeten vooral binnen blijven want je zou wel eens van de stoeprand kunnen struikelen en per ongeluk voor een passerende auto vallen. Deelnemen aan het verkeer is nu eenmaal per definitie gevaarlijk.

Geef nu allemaal eens eerlijk toe hoeveel bijna ongelukken je zelf hebt gehad omdat je even niet oplette? Je gaat me niet vertellen dat bokkers roomser zijn dan de Paus.

Emotioneel of niet, ik vind het erg naar wat de TS overkomen is maar de andere automobilist zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen vind ik ronduit onbeschoft. Zeker als niet aantoonbaar kan worden gemaakt dat hij, veel te hard reed, aan het bellen was, bezig was met de krant enz.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-09 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:42

Jeetje wat een verhaal!
Heel veel beterschap voor jou en het paard..
Wat een nachtmerrie zal het geweest zijn!!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:44

Gwen schreef:
Ik verbaas me om de heftige reacties naar Bianca1980. Ja, haar verhaal is gekleurd, maar je hoeft je maar een beetje in te leven in wat zij heeft meegemaakt om te weten dat die reactie heel begrijpelijk is. Ik denk de meeste mensen hier niet heel veel anders zouden reageren, zeker niet in eerste instantie.

Als eerste reactie, ja, heb je helemaal gelijk. Denk dat iedereen het snapt dat je zo'n bestuurder misschien wel helemaal verrot scheldt op het moment zelf. Maar hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat ze nog steeds helemaal vol emoties zit over het gebeurde vind ik persoonlijk het verslag té gekleurd en wil ik alleen maar aangeven dat ook de andere bestuurder een mens met emoties is. Daar wordt door het merendeel hier én door de schrijver van de brief naar de Metro naar mijn idee niet bij stilgestaan.....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:47

Abeltje77 schreef:
Eens met Gwen.

Als iedereen hier zonodig verontwaardigd wilt doen, doe dat dan niet op de uitlatingen van TS maar op die fijne toeterende vrachtwagens, of die leuke jochies die vanuit hun auto zaten te lachen.

Die man zat duidelijk niet op te letten 'dat kan gebeuren' ja, voor hetzelfde geld reed ie een heel gezin dood. Is het dan nog steeds 'kan gebeuren'? En die vader die zijn baby vergat in de auto, ook dat 'kan gebeuren'? Neeeee, je hebt gewoon op te letten. Kan me de reaktie van TS in alle emotie goed begrijpen.

het is niet "ach dat kan gebeuren" het is "we weten niet wat er gebeurt is"

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:48

dat is pas heftig en inderdaad ieder zijn nachtmerrie die werkelijkheid werd en nog steeds is.
Heel veel sterkte! en beterschap voor jouw en het paard!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:53

Damn dat is idd een nachtmerrie en wat heb je cool gehandeld! ik denk dat door jouw doortastende optreden het leven van het paard (en andere weggebruikers) gespaard is, een jonge hengst in paniek wil je niet op de snelweg hebben loslopen..
Dat er frustratie is snap ik maar wat goed, het zal vermoedelijk niet eens gericht zijn tegen de persoon zelf maar het is natuurlijk ongelofelijk zuur dat je aangereden wordt en vervolgens maar moet afwachten of je nog iets terug krijgt van de verzekering waar je wat mee kan.. een Lease auto is nou eenmaal makkelijker en die wordt vervangen zeker wanneer het een ongeluk betreft (dus geen opzet enz) ;) natuurlijk wordt je dan niet goed maar zo werkt het nou eenmaal hier en dat je die frustratie online zet tja ook dat is weer het moment die ik me toch goed kan voorstellen maar misschien moet je een keer een soortgelijke situatie meegemaakt hebben om je een voorstelling te kunnen maken.
Sterkte verder voor de TS.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:55

Jeetje, wat verschrikkelijk knap dat je nog zo kan reagen in zo'n situatie zeg! Natuurlijk, rust en nadenken is het belangrijkste op zo'n moment, maarja, hoeveel mensen lukt dat?

Super! Ik zit dit wel met mijn tranen te lezen, maar ik denk dat jouw optreden een les kan zijn voor een hoop Bokkers. Scheelt natuurlijk dat je beroeps brandweer bent misschien, maar ondanks dat: Super hoe je het gered hebt.

Heel veel sterkte met alles verder! :(:)

Gwen

Ik denk dat de mensen daar wel bij stilstaan, ThisIsMe, maar dat ze een soort plaatsvervangende machteloosheid voelen. Het is toch best logisch dat het hier niet en masse opgenomen wordt voor de veroorzaker van het ongeval, wat voor auto die ook had? Dat wil niet zeggen dat niemand beseft dat die man niet met een schuldgevoel zou kunnen kampen oid, maar veel mensen hebben dagelijks te maken met roekeloos rijgedrag van mensen met grote of minder grote auto's die bumperkleven, veel haast hebben en onder het rijden met andere zaken bezig zijn. Op een moment als dit komt de ergernis daarover eruit.

Maar het klopt absoluut dat 'wij' er vanaf hier niet keihard over kunnen oordelen, wij zijn niet ter plekke geweest, hebben het niet zien gebeuren, kennen het verhaal van de tegenpartij niet uit eerste hand, en we weten niets zeker omtrent de auto van de tegenpartij.

Meeleven met de TS kunnen we echter wel :j .

Amandavd

ThisIsMe schreef:
Gwen schreef:
Ik verbaas me om de heftige reacties naar Bianca1980. Ja, haar verhaal is gekleurd, maar je hoeft je maar een beetje in te leven in wat zij heeft meegemaakt om te weten dat die reactie heel begrijpelijk is. Ik denk de meeste mensen hier niet heel veel anders zouden reageren, zeker niet in eerste instantie.

Als eerste reactie, ja, heb je helemaal gelijk. Denk dat iedereen het snapt dat je zo'n bestuurder misschien wel helemaal verrot scheldt op het moment zelf. Maar hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat ze nog steeds helemaal vol emoties zit over het gebeurde vind ik persoonlijk het verslag té gekleurd en wil ik alleen maar aangeven dat ook de andere bestuurder een mens met emoties is. Daar wordt door het merendeel hier én door de schrijver van de brief naar de Metro naar mijn idee niet bij stilgestaan.....

Als je goed leest, wat blijkbaar moelijk is, is al meerdere keren verteld dat de schrijver van de brief de vader is van het meisje dat bij Bianca in de auto heeft gezeten. En die man is nog netjes gebleven in vergelijking wat ik de beste bestuurder wel niet naar het hoofd had geslignerd als het mijn dochter was geweest.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:56

Wat een verhaal Bianca! Blij dat jij, je vriendin en paard het er ogenschijnlijk goed af hebben gebracht.
Wat de discussie betreft over de dader: ik denk dat het probleem niet zozeer bij de dader ligt, want inderdaad dat is ook maar een mens en hoe rijk iemand wel niet over kan komen met een dure leasebak: een dure auto zegt mij helemaal niets over zijn financiele positie. Als je een baan hebt waar je een auto bij krijgt heb je het vast niet heel slecht, maar ik ken zijn kosten niet.
Het probleem zit hem hier wat mij betreft meer in de verzekeringen, die zich er altijd goedkoop vanaf proberen te brengen door dagwaardes te hanteren en niet te kijken naar of je van die dagwaarde ook daadwerkelijk iets vergelijkbaars terug kan kopen.. Dat is iets waar iets aan gedaan moet worden mijn inziens. Dit is in heel veel gevallen het probleem. Ik heb bijvoorbeeld zelf een auto uit 2002, weet precies wat er mee aan de hand is geweest, heb al veel onderdelen laten vervangen, weet gewoon dat hij goed is. Echter, ik zou zelf niet gauw een andere vergelijkbare auto kopen met die leeftijd en kilometerstand omdat je daar niet van weet wat er mis mee is..Voor de trailer geldt hetzelfde..we hebben nu een nieuwe, maar van mijn oude wist ik heel goed wat ik in huis had en durfde daar rustig mijn paardjes in te zetten, maar een onbekend model van die leeftijd zou ik nooit kopen. Als je heel veel verstand van autos en trailers heb kun je hem zelf helemaal na kijken en is het misschien niet zon probleem, maar als leek durf ik het niet aan en koop ik toch altijd bij een garage...en die zijn duurder dan dat ik voor een dagwaarde iets kan kopen...

Harlekijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:58

Bianca1980 wat ontzettend knap dat jij zo rationeel hebt kunnen handelen! Met tranen in mijn ogen las ik jouw verhaal. Met in het achterhoofd de geachte dat ik zelf bijna wekelijks dat stuk over de A50 rijd. Dit zijn dingen waar je normaal gesproken geen rekening mee houdt.

Heel veel sterkte voor jou en het paard.
Laatst bijgewerkt door Harlekijntje op 24-06-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:02

ThisIsMe schreef:

xx_Horsiex schreef:
Als je goed leest, wat blijkbaar moelijk is, is al meerdere keren verteld dat de schrijver van de brief de vader is van het meisje dat bij Bianca in de auto heeft gezeten. En die man is nog netjes gebleven in vergelijking wat ik de beste bestuurder wel niet naar het hoofd had geslignerd als het mijn dochter was geweest.

ik vind dat je zeer vervelend reageert op mensen, er word hier heus wel goed gelezen, alleen worden dingen dus anders gezien of gevoeld, dat mag volgens mij ook gewoon.
Laatst bijgewerkt door baroen op 24-06-09 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:03

Jeetje zeg, moet idd een vreselijke nachtmerrie zijn geweest.
Sterkte meis! Met jezelf, maar ook met het paardje.

:(:)

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:07

@xx_Horsiex dat heb ik gelezen hoor, ik heb namelijk absoluut geen probleem met lezen. Dat die man netjes is gebleven is jouw mening, die deel ik dus niet. Niet omdat ik me niet kan voorstellen dat hij zich helemaal wild geschrokken is dat zijn dochter betrokken was bij een ONGELUK, maar ik kan me dus niet voorstellen dat je daar zo'n ingezonden brief voor naar een krant gaat sturen, hij was er niet bij maar kan wel oordelen over de andere bestuurder :n
Jij staat ook heel snel met je oordeel klaar, ben je zelf eigenlijk al oud genoeg om auto te rijden? Of misschien een betere vraag, hoeveel kilometer rijdt je zelf per jaar? Kunnen er nooit veel zijn als je je niet kan voorstellen dat ongelukken als deze kunnen gebeuren.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:07

Inderdaad de nachtmerrie van iedere paardenbezitter.
Wat heeft Bianca geweldig gehandeld. Ik zou in zo'n situatie volledig mijn kop verliezen.
Ze heeft aan alles gedacht en veel erger kunnen voorkomen. Petje af.
Ik hoop dat ze deze afschuwelijke ervaring snel een plekje kan geven en dat het paard verder oke is.

Voor een kennis van mij liep eenzelfde soort ongeluk minder af, daarbij kwam een van de twee Friese paarden in de wagen om het leven.

Bianca heeft geluk gehad en had niet beter kunnen handelen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:12

Baroen, dat ben ik niet die dat gezegd heeft!

*Edit* Baroen heeft haar quote inmiddels aangepast met de juiste naam erbij, dank je wel :) .
Laatst bijgewerkt door Gwen op 24-06-09 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:14

echt kippenvel! erg knap dat ze haar hoofd erbij heeft kunnen houden! petje af!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:17

Gelukkig geen burgerrechtspraak in Nederland ;) ;)

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:20

Allereerst, gelukkig gaat het redelijk goed met bestuurder en paard.

Wat een vreemde reactie, die ingezonden brief slaat ook werkelijk nergens op.

Niemand veroorzaakt een ongeluk met opzet, dus uiteraard is het zonder reden maar is dat dan ook niet de definitie van een ONGEVAL. Zoiets is nl voor de 'verzoorzaker' ook niet risicoloos en doen ze echt niet voor hun lol.

En als je het niet eens met met de verzekeringsregels zoals die in NL gehanteerd worden dan moet je misschien niet deelnemen aan het verkeer. Waarom reken je dit iemand persoonlijk aan??

Dagwaarde is altijd bespreekbaar met een verzekering. Feit is dat je er vaak bij inschiet maar als je kunt aantonen dat er niet vergelijkbare kwaliteit als hetgene je had te krijgen is voor de verzekerde waarde kun je wel in discussie. Je hoeft niet zomaar de dagwaarde te accepteren.

Frustrerende is dat het buiten je schuld is in dit geval en dat je er dus wel veel georganiseer, geregel en frustraties door hebt.

Dat is heel vervelend maar ook een niet te voorkomen bijkomstigheid van het feit dat je een gebruiker bent in het verkeer (en of dat nu met je paard, trailer of fiets is dat maakt niets uit).

En dat het op deze wijze in de schoenen van de veroorzaker wordt geschoven alsof hij het met opzet heeft gedaan is schandalig.

Kan zelfs wel zeggen dat iemand UITERAARD buiten verzekering niet bij gaat dragen, zeker niet als het 'verzoek' op deze schandalige wijze wordt geuit.

Mensen zijn nl. verzekerd om dit soort dingen op te vangen, daar betalen ze voor. En of dat nu via leasemaatschappij gaat of prive, dat maakt natuurlijk niets uit (overigens hebben mensen met een leaseauto ook een eigen bijdrage en moeten net zo goed eigen risico betalen etc).

Als ik iemand aan zou rijden, en ik hoop van harte dat het niet gebeurt want ik zou het heel erg vinden, dan zou ik ook niet bijdragen (heb het niet, maar als ik het had zou ik het waarschijnlijk ook niet doen) daar betaal ik torenhoge verzekeringspremies voor.

Dus richt je geklaag tav de verzekeringsmaatschappij!!

En...wat ik lees uit de brief van je vader (??) is dat jij geen rijkverwend grietje bent met bergen geld. Met andere woorden, als jij per abuis iemand aan zou rijden moet ik nog zien hoeveel jij financieel bij zou dragen aan de schade om die mensen te helpen.... (en is nu makkelijk te zeggen dat je het zou doen maar als medewerker bij een expertise bureau kan ik je vertellen dat die soort dingen NIET gebeuren)!!

Los daarvan...wat heeft het ermee te maken of je rijkverwend bent al dan wel of niet?! Aanrijding en emotioneel blijft heftig en staat daar los van. Ik bespeur geschop naar veel mensen, afgunst??

Gelukkig blijkt uit je ingezonden stuk dat je best wel overtuigd bent van jezelf en je kwaliteiten, dus je staat vast sterk genoeg in je schoenen om ook dit weer te 'overleven'.

Ps. je handelen zal best correct zijn geweest, maar het staat er net even te vaak in benadrukt!!!

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:23

Knap zo koel gebleven. Had het ongeluk, althans bergings werkzaamheden gezien van de andere kant.

Wat overigens typerend is voor bokt is de reactie op de veroorzaker van dit ongeluk. Als ik verschillende berichten lees hoe aanvallend er geschreven wordt... Het is een ongeluk, als er een andere aanrijding (zonder paardentrailer/bokker) was geweest dan werd er niet zo gereageerd. Er gebeuren nu eenmaal dagelijks ongelukken en dit keer was er helaas een bokker met trailer betrokken. Sterkte voor beide partijen.
Laatst bijgewerkt door SuperMinx op 24-06-09 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt