Maar hoe haalt die vent het in zn hoofd om dan het paard af te gaan staan beulen?!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Beetje kort door de bocht genomen allemaal, Hermelientje.
Hou je er ook rekening mee dat er paarden bij bepaalde mensen belanden, juist ja, om te worden heropgevoed? En dat die mensen het puin mogen ruimen van wat een ander in het verleden heeft aangericht? Als een paard 1 pk tegen je in de strijd gaat gooien en je daarmee in gevaar brengt, los je dat niet op met kennis uit boekjes.
want wie is er nou trots op een paard een punter met een laars te verkopen? Ik niet in elk geval maar soms moet je gewoon. Joceline schreef:Het is heel simpel ik straf en keur goed gedrag af.
Hermelientje schreef:Joceline schreef:Het is heel simpel ik straf en keur goed gedrag af.
Ik weet niet wat je precies wilde zeggen maar dit vast niet![]()
Jij hoeft je echt niet aangevallen te voelen door mij, als je paard goed luistert dan doe je het vast heel goed. (Maar dan doe je het toch niet zoals de man waarover dit topic gaat, lijkt mij).
En natuurlijk mag ongewenst gedrag bestraft worden, maar dat hoeft toch niet altijd een stel waarschijnlijk foutief getimede schoppen te zijn zoals waar dit topic over ging. Het belangrijkste is toch om te onthouden dat je met straf je paard niets kunt aanleren, alleen maar iets kunt afleren en dat wordt wel eens vergeten. Het boek wat ik bedoelde is echt erg goed. Anky heeft het voorwoord geschreven en ze schijnt het aan al haar leerlingen kado te doen, het is echt niet geschreven door iemand die nooit eens een tik uitdeelt. Nou ja mocht het je toch interesseren dan zoek ik even de gegevens op.
Hermelientje schreef:_Henrieke schreef:Is dit een informatie topic over een man die zijn paard hard aanpakt, of een discussie forum over wat juist en niet juist is?
Het was eigenlijk het eerste maar nu is het een beetje allebei geworden (beetje "zendelingenwerk" kan misschien meer van zulke topics voorkomen).
?
(vos die noch haar haren noch haar streken is verloren)geerke schreef:overschat de rijkunsten van een kind van 8 ook niet.....die hebben meestal niet veel nodig om er af te vallen.
dus als de pony een scherpe bocht maakt ligt het kind er al af....en om dan een pony af te ranselen vind ik nergens opslaan.
Ondanks dat mijn rijkunsten niet dat waren wist ik heel goed hoe ik de pony tussen mij en de grond moest houden
Dus ik snap Sul haar reactie wel. Mensen geven echt wel snel commentaar... Citaat:Sul, als je d'r echt alleen een por met het handvat hebt gegeven zou je vast niet zoveel commentaar krijgen.