De Barock Pinto, een nieuw ras in Europa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:04

Rana schreef:
Adil, ik heb geen kwpn 'er ik rijd er een. Het mixen om een goed paard te creeeren heb ik geen probleem mee, het mixen voor zijn bonte velletje wel...... that's it

Dan heb je het doel dus niet gesnapt :n

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:07

Afbeelding
Hier is hij 8 weken oud, nu 11,5 oud. Één van Nassau's zoons

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:23

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:50

Adil die is ook geweldig, echt waar... _/-\o_

Afbeelding
mijn mooie merrie

Afbeelding
Abano van Nassau, 10 weken, met een vriendin van mij

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:52

Wil je ze ook allebei in het stamboek op laten nemen?

9 aug. is de eerste keurdatum trouwens (dacht ik even uit mijn blote hoofd..) Ben je daar ook bij? Ben heel erg benieuwd hoeveel paarden en vooral ook van welke kwaliteit voorgesteld gaan worden :)

Ja, we zijn ook super trots op onze Shiva en hopen ook sterk dat ze opgenomen wordt...Leuke start voor een hobbymatig fokprogramma :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:06

wauw wat een mooie paarden! :D

mag Abano in het BK stamboek opgenomen worden? Ik dacht dat er minimaal 25% fries in moest zitten ofzo? wat eigelijk ook mogelijk kan zijn natuurlijk!
ik vind het allemaal een beetje onduidelijk, op de site http://www.bontewillem.nl staat dat er een keuring zou gaan komen, maar er stond ook dat er al eerder een keuring zou komen, dus of het doorgaat??? vind het allemaal een beetje vaag.

zaterdag a.s. ga ik met mijn vriendin Tamara ophalen die dan hopelijk drachtig is, dan zal ik Arnold eens vragen hoe het nou precies zit.
als álle afstammelingen van Willem opgenomen kunnen worden dan krijg je dus een soort bont KWPN stamboek lijkt me, en geen raszuivere kruising, voor zover je van raszuiver kan spreken dan.
ik begreep uit de site dat ze vooral happig zijn op Willem X Fries, maar wie weet wat Arnold voor plannen heeft....

Mocht iemand geinterresseerd zijn dan zal ik het hier laten weten!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:07

Yeyo schreef:
wauw wat een mooie paarden! :D

mag Abano in het BK stamboek opgenomen worden? Ik dacht dat er minimaal 25% fries in moest zitten ofzo? wat eigelijk ook mogelijk kan zijn natuurlijk!
ik vind het allemaal een beetje onduidelijk, op de site http://www.bontewillem.nl staat dat er een keuring zou gaan komen, maar er stond ook dat er al eerder een keuring zou komen, dus of het doorgaat??? vind het allemaal een beetje vaag.

zaterdag a.s. ga ik met mijn vriendin Tamara ophalen die dan hopelijk drachtig is, dan zal ik Arnold eens vragen hoe het nou precies zit.
als álle afstammelingen van Willem opgenomen kunnen worden dan krijg je dus een soort bont KWPN stamboek lijkt me, en geen raszuivere kruising, voor zover je van raszuiver kan spreken dan.
ik begreep uit de site dat ze vooral happig zijn op Willem X Fries, maar wie weet wat Arnold voor plannen heeft....

Mocht iemand geinterresseerd zijn dan zal ik het hier laten weten!

Ik bedoelde als iedereen nu met bonte willen gaat dekken, krijg je een inteelt van hier tot tokyo. Er zijn ook genoeg andere barockpintohengsten.

sefanja

Re: De Barock Pinto, een nieuw ras in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:18

Abano wordt gewoon in Barockpinto opgenomen, maar moet eerst een AES stamboek hebben, deze krijg ik van de week over de post daarna is barockpinto stamboek het volgende.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:05

een beetje off topic: waarom schrijft het eigenlijk 'barock' .. het correcte nederlandse woord is toch 'barok' ???

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:10

Sin schreef:
een beetje off topic: waarom schrijft het eigenlijk 'barock' .. het correcte nederlandse woord is toch 'barok' ???

Ik denk dat dat gewoon de naam van het ras is. :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:27

Lyonesse daar heb je helemaal gelijk in!
Er zijn alleen nog niet veel barock pinto hengsten jammer genoeg. Je komt trouwens bij de meeste bonte hengsten ook uit bij Tina D. waar Samber vanaf stamt, dus eigelijk is het bonte ras al een lichtelijke inteelt vergaarbak. :roll:

Sefanja, leuk dat hij ook in het BP opgenomen word! Mag ik vragen hoe dat gegaan is bij het aanmelden bij het AES?

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:35

dorientjuh schreef:
Sin schreef:

Ik denk dat dat gewoon de naam van het ras is. :)

Haha.. . zo lijkt het jammer genoeg een beetje 'we mixen maar wat en we schrijven maar wat'. :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:42

misschien is het op zijn Denemarks??!
geen idee....:D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:49

Yeyo schreef:
Er zijn alleen nog niet veel barock pinto hengsten jammer genoeg. Je komt trouwens bij de meeste bonte hengsten ook uit bij Tina D. waar Samber vanaf stamt, dus eigelijk is het bonte ras al een lichtelijke inteelt vergaarbak. :roll:

Sefanja, leuk dat hij ook in het BP opgenomen word! Mag ik vragen hoe dat gegaan is bij het aanmelden bij het AES?

In oa duitsland zijn al heel lang barockpinto's. Misschien slechte stap om er daar een paar van te importeren of om daar als merriehouder eens naar te kijken :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:42

o grappig! als je googled op bonte dekhengsten dan krijg je niets uit duitsland te zien, ik ga even beter zoeken!!!

de BP zou uit denemarkten komen, maar als je daarop zoekt dan kom je elke keer weer op Willem uit :S t staat blijkbaar echt in de kinderschoenen.

wel een goeie om eens te zoeken in duitsland!
mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar een bonte met een fries uiterlijk en niet met een kwpn uiterlijk zeg maar.
eigelijk wil ik Willem gewoon hebben :D

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:32

Citaat:
Abano wordt gewoon in Barockpinto opgenomen, maar moet eerst een AES stamboek hebben, deze krijg ik van de week over de post daarna is barockpinto stamboek het volgende.

sefanja, nu ben ik toch wel een beetje nieuwschierig geworden, ik dacht nl dat ze het stamboek vrij wouden houden van tinkerbloed, hoe zit dat dan, dat die van jou toch opgenomen wordt.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het een knap beestje hoor, maar puur nieuwschierigheid.
gaan ze hun eigen doel nu al omgooien?????? :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:50

Yeyo schreef:
o grappig! als je googled op bonte dekhengsten dan krijg je niets uit duitsland te zien, ik ga even beter zoeken!!!

de BP zou uit denemarkten komen, maar als je daarop zoekt dan kom je elke keer weer op Willem uit :S t staat blijkbaar echt in de kinderschoenen.

wel een goeie om eens te zoeken in duitsland!
mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar een bonte met een fries uiterlijk en niet met een kwpn uiterlijk zeg maar.
eigelijk wil ik Willem gewoon hebben :D

In Duitsland zijn Barockpinto's al enorm lang in, hoewel hieronder ook de mix Tinker x Fries gerekend wordt...

En lieve mensen, zijn we Bonte Niko en Niko I vergeten? Die hebben ook genoeg geproduceerd en zijn ook Barockpinto's!!! Helaas overleden....Maar met Bonte Niko begon het, en o.a. Niko I voerde het door (hij stierf trouwens een jaar of twee jaar geleden...)

En wat te denken van Niko II, Bonte Bart, Bonte Bertus (oeh, nu weet ik eigenlijk niet meer of die leeft...) en vooral Niko II :+: Nu niet allemaal met hem gaan dekken he :P

http://www.pferd-shr.ch/Nachzucht_Niko_ ... EIGEND.jpg
http://www.barockpinto.com/bilder/Deckh ... -Raps5.JPG
Nico II

http://www.pferd-shr.ch/Barockpintoheng ... G_2617.JPG
Sir Niko de DKG

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:00

Waaaaauuuuuuwwwwww Sir Niko wát een behang :9
Daar kan Willem nog een puntje aan zuigen!
Is dit ook Tinker X Fries of weer een andere mix?

Helaas heb ik de hengst niet voor het uitzoeken, nu ze bij Willem staat is ze hopelijk drachtig, anders wil mijn vriendin er misschien ook niet meer mee doorgaan, zowiezo wil ze het dan een jaar opschuiven. Plus dat ik Drenthe al een wereldreis vond....(vanuit Haarlem) en ik toch ook de voorkeur geef aan vers zaad.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:07

Nou is mijn duits niet erg goed maar ik kom toch vaak Gelderlander tegen?!?
Die Sir Niko is écht mooi, maar wel lang in de rug, Tamara is dat ook en Willem is juist iets compacter, goeie keus dus, jammer maar dan van het behang :P hahahahahah!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:58

Yeyo schreef:

Ik heb zijn geboortebericht plus gezondheidsverklaring naar AES gestuurd... Binnen een maand krijgt hij zijn paardenpaspoort. Zij waren er nu mee aan het werk, dus ik verwacht hem deze binnen te krijgen...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:01

nuka schreef:
Citaat:

sefanja, nu ben ik toch wel een beetje nieuwschierig geworden, ik dacht nl dat ze het stamboek vrij wouden houden van tinkerbloed, hoe zit dat dan, dat die van jou toch opgenomen wordt.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het een knap beestje hoor, maar puur nieuwschierigheid.
gaan ze hun eigen doel nu al omgooien?????? :?

Tinka is meer volbloed dan tinker, alleen de kleur... Haar veulen is meer een bonte Fries als Willem, alleen iets fijner... Hij komt in het voorboek van BarockPinto...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:02

Dank je voor de info!
Ik dacht toch dat het heel wat meer om handen had om je paard bij het AES te registreren, maar dat valt dus mee.
Moet hij met 3 jaar dan nog gekeurd oid of is je veulen nu dan lifetime geregistreerd?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:17

Nog een aantal:
Afbeelding
Alcatraz
Nico x Friese merrie

Afbeelding
Albano
Niko I x Friese merrie

Afbeelding
Skai
Majestic Shetan x Friese merrie

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:44

Afbeelding.
Hier mijn mooie Barock-Pinto jaarling hengst.
Ik laat hem waarschijnlijk als 3 jarige keuren voor het stamboek.
Hij staat nu in de opfok dus dat wordt lastig om hem in Augustus nog voor de keuring te doen.
Hij wordt dan waarschijnlijk ingeschreven zijnde 'ouders onbekend'.
Niet omdat ik niet weet wie de ouders zijn, maar zijn vader staat in Denemarken (nakomeling Balzflug)
en zijn moeder in Friesland.
Ik kan een DNA onderzoek laten uitvoeren om er op deze manier papieren bij te krijgen.
Dna van zijn moeder is geen probleem, maarja, om nou naar Denemarken te gaan voor een plukje haar van zijn vader neeh.
Haha, gaat me toch iets te ver.

En ja, het 'bont' is bij mijn paardje moeilijk te vinden. :D
Hij heeft 4 witte benen, een vlekje op zijn schoft, op zijn nek (onder zijn manen), een kolletje en een witte vlek op zijn onderlip.
Ik hoop wel dat hij veeeel manen krijgt en sokken.
Gelukkig zijn z'n sokjes de afgelopen maand bijna verdubbeld, ben ik heel blij mee.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:44

*zit kwijlend achter de comp* wauw zeg, wat een mooie dieren allemaal!!!
Albano is echt prachtig getekend!
Ze zijn allemaal ook erg mooi behangen zeg, geweldig!!

BarockPinto, jouw hengst ziet er geweldig uit hoor, net alsof ie door de verf is gelopen ;)
Hoe ben je aan je Deense hengst gekomen? De merrie via diepvries laten insemineren of stond hij daar ter dekking?

Ik heb net Arnold even gebeld en alles gaat goed met Tamara, heel braaf en rustig, eet en drinkt goed, helemaal geen stress en ze is goed hengstig, hij heeft haar al geinsemineerd, morgen ook weer, dus ik hoop echt dat ze drachtig terugkomt! *\o/*

Zelf was hij ook wel enthousiast over haar aangezien ze echt een flinke merrie is voor een Olrik, de 1,69 moet ze echt wel redden inmiddels en ze groeit nog een jaartje door!
Hij zei dat een nakomeling van Tamaar en Willem best nog eens interressant zou kunnen zijn :D dus als we haar (hopelijk) dit weekend gaan halen dan zou hij er zijn om even te praten.
Spannnuuuuuuuuuuuuuund!!!!!!! :)) :)) :))