Rana schreef:Adil, ik heb geen kwpn 'er ik rijd er een. Het mixen om een goed paard te creeeren heb ik geen probleem mee, het mixen voor zijn bonte velletje wel...... that's it
Dan heb je het doel dus niet gesnapt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:wauw wat een mooie paarden!
mag Abano in het BK stamboek opgenomen worden? Ik dacht dat er minimaal 25% fries in moest zitten ofzo? wat eigelijk ook mogelijk kan zijn natuurlijk!
ik vind het allemaal een beetje onduidelijk, op de site http://www.bontewillem.nl staat dat er een keuring zou gaan komen, maar er stond ook dat er al eerder een keuring zou komen, dus of het doorgaat??? vind het allemaal een beetje vaag.
zaterdag a.s. ga ik met mijn vriendin Tamara ophalen die dan hopelijk drachtig is, dan zal ik Arnold eens vragen hoe het nou precies zit.
als álle afstammelingen van Willem opgenomen kunnen worden dan krijg je dus een soort bont KWPN stamboek lijkt me, en geen raszuivere kruising, voor zover je van raszuiver kan spreken dan.
ik begreep uit de site dat ze vooral happig zijn op Willem X Fries, maar wie weet wat Arnold voor plannen heeft....
Mocht iemand geinterresseerd zijn dan zal ik het hier laten weten!
Yeyo schreef:Lyonesse daar heb je helemaal gelijk in!
Er zijn alleen nog niet veel barock pinto hengsten jammer genoeg. Je komt trouwens bij de meeste bonte hengsten ook uit bij Tina D. waar Samber vanaf stamt, dus eigelijk is het bonte ras al een lichtelijke inteelt vergaarbak.![]()
Sefanja, leuk dat hij ook in het BP opgenomen word! Mag ik vragen hoe dat gegaan is bij het aanmelden bij het AES?
Citaat:Abano wordt gewoon in Barockpinto opgenomen, maar moet eerst een AES stamboek hebben, deze krijg ik van de week over de post daarna is barockpinto stamboek het volgende.
Yeyo schreef:o grappig! als je googled op bonte dekhengsten dan krijg je niets uit duitsland te zien, ik ga even beter zoeken!!!
de BP zou uit denemarkten komen, maar als je daarop zoekt dan kom je elke keer weer op Willem uit :S t staat blijkbaar echt in de kinderschoenen.
wel een goeie om eens te zoeken in duitsland!
mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar een bonte met een fries uiterlijk en niet met een kwpn uiterlijk zeg maar.
eigelijk wil ik Willem gewoon hebben
Yeyo schreef:Lyonesse daar heb je helemaal gelijk in!
Er zijn alleen nog niet veel barock pinto hengsten jammer genoeg. Je komt trouwens bij de meeste bonte hengsten ook uit bij Tina D. waar Samber vanaf stamt, dus eigelijk is het bonte ras al een lichtelijke inteelt vergaarbak.![]()
Sefanja, leuk dat hij ook in het BP opgenomen word! Mag ik vragen hoe dat gegaan is bij het aanmelden bij het AES?
nuka schreef:Citaat:Abano wordt gewoon in Barockpinto opgenomen, maar moet eerst een AES stamboek hebben, deze krijg ik van de week over de post daarna is barockpinto stamboek het volgende.
sefanja, nu ben ik toch wel een beetje nieuwschierig geworden, ik dacht nl dat ze het stamboek vrij wouden houden van tinkerbloed, hoe zit dat dan, dat die van jou toch opgenomen wordt.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het een knap beestje hoor, maar puur nieuwschierigheid.
gaan ze hun eigen doel nu al omgooien??????