'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:13

suleilitha schreef:
Maar goed, met een skattie voor de sulk of onder je bips zul je het op de draf- en renbaan ook niet redden.

Zeker waar, maar dat zijn ook vaak de dravers die op vrij jonge leeftijd als recreatiepaard een nieuw leven krijgen.

Ze zijn vaak niet snel genoeg.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:15

de mijne was op zich snel genoeg maar was op de baan met het publiek bezig. :+ Tijdens het trainen liep witsteert prima. De doos. }:0
Sommigen hebben de mentaliteit niet mee. Springen vond ze prachtig! :D
heb haar ooit onder de man gedraafd op een lang bospad, manlief ervoor in de auto en het ding liep goed 50 km/ uur. Tuurlijk kan het iets afwijken, hoor, maar wat ging het hard!
En ze vond het prachtig! :(:)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:16

Neem nou die merrie van mij Fransje ... Uviana ...
Is absoluut niet geschikt voor de harde banen ... Kon ze echt gewoon niet mee komen mede omdat ze gewoon groot is en niet weet waar ze die lange stelten kwijt moet in die snelheid ...

Daarintegen de grasbanen deed ze wel weer hartstikke leuk, gaat een stukkie langzamer maar dat had ze helemaal onder de knie ...

En mijn merrie is ook een pismerrie eersteklas hoor :-P Echt geen lieverdje maar ja dat valt een kneus als ik nu eenmaal op :-P

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:18

Dat laatste is boeiend, ik weet dat de ruinen in Ierland veel meer opbrengen, o.a. om de reden dat ze niet lopen te zeuren met hun hormonen. Scheelt ook weer dichtzetten! :D

Alleen de heel goede merries werden duur verkocht (pedigree).

En ook daar loopt de een beter op soft ground, heavy or whatever.

Chantalll

Re: 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:20

Merries worden meestal voor de fokkerij ingezet .... ook de hele beste ... Kijk naar Ineke P Boko ?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:21

Boko is bekend he? de mijne was van Frisian Dragon, scheen niet zulk geweldig bloed te zijn. Ze is in anderhalf jaar hier nog 5 cm gegroeid en was een heel lenige merrie met een heel ondeugend en stout karakter. werd er wel eens moe van, hoor. ;) Zeer slim dier, wist precies wanneer detour haast had of ongesteld moest worden. :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:22

Adriana schreef:
OMG ik heb net alle 9 pagina's gelezen... Ik ken dan ook een paar van die uitzonderingen dat dravers wel oud worden.

Iedereen heeft een eigen beeld bij paardensport, maar als men alles zou moeten geloven wat in dit topic staat dan is paardrijden onmogelijk.

Ik ben beter thuis in de Eventing en daar is ook al een hoop gedoe van geweest. Ik ken verschillende topruiters en Eventing paarden en die beesten vinden het schitterend!
Ja er gebeuren ongelukken, maar dat gebeurd over, een merrie gaat met veulen de vrachtauto op en het veulen is dwars steigert en valt achterover en breekt daarbij de nek.

Wat ik wil zeggen is overal kan er wat gebeuren.

Als rensport zo'n hel was dan heeft niemand er toch plezier aan? Wat heeft een pikeur of jockey nou voor lol om z'n paard vooruit te slaan?

+:)+
Top gezegd!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:22

Ja erg is dat he als ze het door hebben :(:)

De mijn is van Flamous Flash ... volgens mij wat ik zie van uuf haar achtergrond is het redelijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:25

ach het gaat om keiharde pingels.............

maar een paard is alleen in gezonde conditie die pingels waard....

en het prijzengeld, daar kan je niet een tweede pingelwaardig paard voor kopen c/q opleiden....... dus voor het prijzengeld heb je er niks aan om een goed peerd over the top te jagen

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:25

Wat een dom gel*l zeg, beetje raar dat een eigenaar van dierentuin dit zegt
Ik ben in spanje wel eens naar zo'n arena geweest waar stierengevechten worden gehouden. Heb ook de 'stallen' gezien, stonden toen geen stieren in. Maar dat zijn gewoon betonnen bakjes van 2 bij 2.
met een piepklein luikje voor het voer wat in die stieren wordt gepompt om ze op te hitsen.
Ook zag je dat er een touw was, waarmee de luiken opengingen zodat de stieren zo de arena in konden.
Paardenrennen gaat vast ook niet altijd over roosjes, maar dressuur ook niet, en springen ook niet.
Maar om nou topsport met martelingen te vergelijken :n

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:26

waar onze draver in training staat(hij staat daar op stal mijn vader traint hem zelf)
staat een hengst en die wil niet op stal staan!dan slaat hij en is gewoon niet gelukkig,en die slaapt dag en nacht buiten,de trainer zegt,als hij dan gelukkig is,en hij presteert er beter door...dan vind ik het goed,als het paard maar goed in zijn vel zit!

ook weet ik toevallig dat russel november ook 24/7 in de wei staat,ook in de winter!die staat ook liever buiten dan binnen!
en dat paard heeft toch heel wat geld bij elkaar gelopen!en nog steeds!
wat ik hier mee wil zeggen,is dat een draver een paard mag zijn,en geen pronkstukje in een hokje.
over alles word na gedacht!...zoals chantalll als zegt,
op welke bodem loopt hij het beste,welke afstand past hem,heeft hij moeite om achter de startauto op een bepaalde startplek te starten...zoveel dingen ook over voeding fysio....
ik mocht vroeger thuis ook nooit een stuk recht van de staart afknippen!en manen trekken NOOIT! want dat is niet natuurlijk!
ik had dus mijn eigen draver mooi de manen getrokken en stukje van de staart,nou ik moet het nu nog aanhoren!

detour

Mooie naam is dat! :D
Als ik weer in Ierland ben vind ik die namen ook zo geweldig, kende er een die Choo Choo train heette, :') ach ja, met duizenden Volbloedjes raakt de inspiratie beetje op..

Dat prijzengeld verschilt per land en race he?
In ierland zag ik ze wel lopen voor 40.000 euro, maar in Cheltenham ben ik nog niet geweest..

Chantalll

KiWiKo schreef:
ach het gaat om keiharde pingels.............

maar een paard is alleen in gezonde conditie die pingels waard....

en het prijzengeld, daar kan je niet een tweede pingelwaardig paard voor kopen c/q opleiden....... dus voor het prijzengeld heb je er niks aan om een goed peerd over the top te jagen

Ik zou net zeggen welke pingels ??? Kijkt naar bankrekeningen en volgens mij moet ik nog steeds bij betalen haha ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:28

@ detour........... voor 40.000 koop je geen winnaar van de derby :D :D :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:29

Nee, dat wil je al helemaal niet weten!
paarden die voor miljoenen worden verkocht, ik vind het zot, hoor.
maar 40.000 euro vind ik al veel geld. *D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:29

Ja de prijzengelden in het buitenland zijn een stuk aantrekkelijker ... Hier in nederland win je een koers en dan heb je weer een maand stalling betaald :P
Wat verdienen we toch veel pingels ... die hou ik erin :p

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:31

msaargoed, dat paard ik ook alleen die miljoenen waard in topconditie :) zowel geestelijk als lichamelijk............

schort er aan een van de twee wat dan keldert de waarde overnacht in slachtwaarde..........

hier in Nederland is niks meer te "verdienen" in de draf en rensport.......... triest, want het is een mooie sport!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:32

Ik ken er niet veel van, maar het klinkt idd best zielig.. Arme beesten! :(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:32

Ik heb oooit het verhaal gehoord van een koerspaard die alleen slootwater van thuis wilde drinken. Iedere koers ging er dus een lading water mee.

:D

Als je een paard goed wilt laten presteren kan dat alleen als je de voor hem/ haar ideale omstandgiheden schept en die zijn voor elk paard anders.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:33

een maand stalling betaal je er niet eens mee,
er gaat een deel naar de fokker deel rijder deel trainer en deel eigenaar,kosten inschrijving kosten hoefsmid,enz....
het is nu even liefhebberij vrees ik!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:34

Een hond heeft een baas een paard personeel :p haha (officieelis het een kat) :-P

Chantalll

Hou op Knoopje :p ik weet er alles van ... er blijft niks over haha ...

detour

Da's wel zonde, imo hoort het een sport van het volk te zijn, straks kunnen alleen de rijkere mensen nog meedoen aan deze sport, beinvloedt dat niet de hele sfeer?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:35

De mooiste sfeer en drafsport kom ik tegen op de grasbanen ... Daar hangt echt een sfeer en feest .... heerlijk ...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:35

Chantalll schreef:
Een hond heeft een baas een paard personeel :p haha (officieelis het een kat) :-P

Als je eens wist wat mijn twee honden aan operaties hebben gekost: 2.500 euro. Een jack en een herder. :+

Misschien moeten we maar goudvissen gaan houden. :=