Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:mag niet het weideland dat er is in de randstad is OF recreatie/natuurgebied OF agrarische grond.......... en op beide krijg je geen vergunning voor paddocs, schuilstallen of zelfs afrasteringen
KiWiKo schreef:Ik ben sceptisch, maar ik ben wel voorstander van zoveel mogelijk buitenlaat dat even voorop staan
Beeeeeeeeh schreef:Ik kan me wel vinden in het plan van aanpak. Eigenlijk is er helemaal niet bekend wat minimaal aanwezig moet zijn voor het welzijn van paarden (omvang box, aantal uur weidegang). Het enige wat de DB en andere groepen doen is speculeren zonder een goede onderbouwing. Ook het paard is de afgelopen eeuwen verder geevolueerd.
kazary schreef:KiWiKo schreef:mag niet het weideland dat er is in de randstad is OF recreatie/natuurgebied OF agrarische grond.......... en op beide krijg je geen vergunning voor paddocs, schuilstallen of zelfs afrasteringen
En daar moet bij een nieuwe wet verandering in komen.Dat een paardenbedrijf daar dus wel vergunning voor krijgt.Alleen vraag ik me af wat er dan bij veel van die bedrijven voor een smoesje komt om het toch niet te doen.
Kirstjuhh schreef:Ik sta bijv op een stal waar koeien in een stal staan, wel met zn alle hoor.. en los maar wij moeten ons mest wat wij uit de stal hebben gehaald wel bij hun gooien.. Ze staan dus op een grote pot stal, in hun eigen mest en die van 30 paarden..
Zelf woon ik dicht bij Amsterdam, en op mijn stal staan de paarden dus wel een groot deel van de dag buiten.(paddock's) alleen wel zonder schuilstal. Maar dan wel met hooiruif(die binnen 2 uur leeg is..)
kazary schreef:Jij hebt het over een boer,ik bedoelde een al bestaand paardenbedrijf.Maar minder werk?Koetjes lopen zelf naar binnen en buiten,paarden wil je toch graag een voor een aan de hand buiten hebben.
KiWiKo schreef:kazary schreef:Jij hebt het over een boer,ik bedoelde een al bestaand paardenbedrijf.Maar minder werk?Koetjes lopen zelf naar binnen en buiten,paarden wil je toch graag een voor een aan de hand buiten hebben.
paarden hoeven niet 2 keer per dag gemolken te worden![]()
![]()
om maar mee te beginnen
en bij veel paarden is het ook alleen maar een kwestie van hok/hek opengooien
maverick schreef:Ik weet eigenkijk niet zo goed wat ik van al die voorstellen moet denken.Alle paarden worden worden hier over een kam geschoren.Ik denk toch echt dat per paard heel verschillend is en het dan ook per "individu" gekeken moet worden.Ik heb bijvoorbeeld een merrie staan en als die in openstal(tussen trailies) staat,slaat ze heel dr been kapot van nijt.Buiten met een ander paard op de wei is geen probleem.Maar op stal is een echte merrie.Moet je zo'n paard dan verplichten om een open stal te staan? Dan heeft ze zo ontzettent veel stress,dat is zielig.In een dichte box (staat wel een paard er tegen over ) is op haar gemak en is er niets aan de hand.En 4 uur per dag buiten,mee eens,maar wat met extreme vorst(harde bodem,Zal niet de eerste zijn die een been breekt) of van de zomer stik heet geen beschutting lekker in de volle zon en opgeeten worden door de dazen? Ik geloof dat een paard daar geen plezier mee doet.
Kirstjuhh schreef:KiWiKo schreef:paarden hoeven niet 2 keer per dag gemolken te worden![]()
![]()
om maar mee te beginnen
en bij veel paarden is het ook alleen maar een kwestie van hok/hek opengooien
Ja maar melken gebeurt tegenwoordig ook niet meer met de hand..
Kirstjuhh schreef:detour : deze koeien + kalferen zitten hier om dik te worden en vervolgends naar de slager te gaan. Ik kan het nooit over mn hart verkrijgen! Want de eigenaar heeft veel land, zijn 80 schapen mogen wel naar buiten.. maar omdat hij slacht koeien heeft.. vind hij het denk ik niet nodig ofzo...
KiWiKo schreef:mag niet het weideland dat er is in de randstad is OF recreatie/natuurgebied OF agrarische grond.......... en op beide krijg je geen vergunning voor paddocs, schuilstallen of zelfs afrasteringen
manic schreef:Overigens barst het hier in de omgeving van de lege weilanden. Alleen een verdwaald schaap schijnt 's winters buiten te mogen staan.
manic schreef:Ik vind dat er nogal met 2 maten gemeten wordt in deze.
macke schreef:Ja leuk!! Krijgen we misschien wel een paardenmelkerij, veeeel meer paardenvlees te eten, want 80% kan zijn/haar paard niet meer verkopen aan de liefhebbers want wat je niet kan betalen mag je niet hebben madamX. Straks gaan we naar de dierentuin om paardjes te bekijken ( FOUT FOUT is dan ook niet meer toegestaan). Oma en opa's vertellen aan hun kleinkinderen dat ze ooit op een PAARD hebben gezeten ( zoiets als een dinosaurus in hun ogen)
Gelukkig weet de db en pvdd precies wat we moeten doen!!
ondertussen eten ze een broodje met gemanipuleerd mais lopen op leren schoen gemaakt in China en nemen een plakje cake gemaakt met legbaterij eieren, plakken ze een postzegel op de brief, van gemanipuleerd zetmeel en pakken ze hun biobrandstof autootje waar verschillende materialen inzitten die nog slechter zijn dan hun zelf. Zo en gooi nu alles maar naar buiten zoals in derde wereld landen waar alle dieren los lopen en geen omheining bestaat, wordt er veel doodgereden oeps kan niet natuurlijk er waren al geen paarden meer.................