Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:21

Bij ons hier zijn het wel jochies (alles onder de 21 vind ik jochies, zeker als ze zich zo onvolwassen gedragen), dus zo noem ik ze dan ook ja *LOL* Ach, als je leuke boetes uitdeeld heb je dat er ook wel weer uit denk ik zo. Zeker omdat ze vaak in groepjes zitten, dus kan je meteen meerdere geldboetes per keer uitdelen. Op die manier zou je toch de agenten kunnen betalen en kost het al geen/minder geld, of zou dat niet mogen/werken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:08

Prisca schreef:
MISTRAL94 schreef:
Jij vind het geen reden, anderen wel waaronder ikzelf. Dan is oud en nieuw straks weer voor iedereen leuk ipv een beperkt groepje.

Oww denk dat een erg grote groep vuurwerk toch erg leuk vind denk dat je toch aardig in de minderheid staat. Ondanks mijn grote liefde voor dieren zou ik tegen zijn.

Denk dat iedereen die dieren heeft gewoon 10 dagen voor nieuwjaar rekening moet houden dat er knallen kunnen zijn. Kinderen beseffen dat gewoon nog niet zo. Ik heb vroeger toen ik erg jong was ook heel wat illigaal vuurwerk afgestoken. Kan mij niet vertellen dat onder de oudere hier dat niet gedaan heeft?. En toen OOK hadden dieren er last van. Verbeter de wereld begin bij jezelf dus hou je dieren in de gaten en weg bij risico's. Leg die problemen niet bij een ander. Mensen klaagdentoen toch minder in het openbaar als nu voornamelijk door de komst van Internet.

Mijn stal staat naast een nieuwbouw wijk alle paarden stonden binnen luiken dicht en de radio hard aan. Wat ik begreep was alles rustig en wat er door onrust was was snel klaar. Heb in de dagen erna niets gemerkt dat paarden onrustiger waren als anders.

Daarom waren er binnen 2 dagen al 25.000 handtekeningen Vork

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:08

en hoeveel mensen wonen er in Nederland? Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:14

Nu al bijna 37.000 handtekeningen!! En dat is in 7 dagen best heel erg veel hoor. Dat geeft aan dat het toch behoooooorlijk leeft bij de mensen. Goed getimed natuurlijk ook, maar ook dát is politiek bedrijven.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:29

mirgino schreef:

Het gaat erom dat er gezegd wordt dat het om een heel klein groepje. Als het inmiddels 37.000 handtekeningen zijn noem ik dat geen klein groepje meer Vork

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:57

MISTRAL94 schreef:
mirgino schreef:

Het gaat erom dat er gezegd wordt dat het om een heel klein groepje. Als het inmiddels 37.000 handtekeningen zijn noem ik dat geen klein groepje meer Vork

ik vind dat echt een druppel op een gloeiende plaat Knipoog

wij hebben bij ons bijna dat aantal inwoners, als je dat dan bekijkt en vergelijkt met heel Ned
dan is het maar en spettertje Ja

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:04

Vergeet niet dat er ook veel spettertjes nog 12 jaar of jonger zijn en misschien niet eens kunnen schrijven en lezen.Veel spettertjes ouder dan 55 zijn en geen pc hebben.Veel spettertjes nog niet van een petitie op internet hebben gehoord.Veel spettertjes die denken dat hun naam zichtbaar op de lijst komt en daarom niet tekenen, veel spetertjes die de nederlandse taal nog niet helemaal machtig zijn enz.In zulke korte tijd zijn het toch erg veel handtekeningen.Er is niet voor niets een grens van 40.000 gemaakt.En die zo snel halen zal toch niet met elke petitie gaan lukken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:20

kazary schreef:
Vergeet niet dat er ook veel spettertjes nog 12 jaar of jonger zijn en misschien niet eens kunnen schrijven en lezen.Veel spettertjes ouder dan 55 zijn en geen pc hebben.Veel spettertjes nog niet van een petitie op internet hebben gehoord.Veel spettertjes die denken dat hun naam zichtbaar op de lijst komt en daarom niet tekenen, veel spetertjes die de nederlandse taal nog niet helemaal machtig zijn enz.In zulke korte tijd zijn het toch erg veel handtekeningen.Er is niet voor niets een grens van 40.000 gemaakt.En die zo snel halen zal toch niet met elke petitie gaan lukken.

Haha! daar heb je gelijk in!

maar het zal te weinig zijn om door te zetten denk ik Knipoog

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:25

Dat vermoed ik ook.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:28

mirgino schreef:
ik vind dat echt een druppel op een gloeiende plaat Knipoog

wij hebben bij ons bijna dat aantal inwoners, als je dat dan bekijkt en vergelijkt met heel Ned
dan is het maar en spettertje Ja

Ik hoop dat ze er naar luisteren en iets mee gaan doen Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:29

Ik niet *LOL*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:32

Dat is jou goedrecht, net zoals het mijn goedrecht is om voor een vuurwerkverbod te zijn!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:32

Klopt helemaal Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:08

OK dan! Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:10

Kan me niet voorstellen dat het erdoorheen komt. Voor meer plezier heb je niet minder vuurwerk nodig, maar duidelijker optreden en evt. gewoon begeleiding/cursussen voor huisdieren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:17

Ik denk ook niet dat het er doorheen komt, hoor Knipoog . Maar ik vind wel dat mensen bij deze heel duidelijk een punt gemaakt hebben, men kan er niet langer omheen en ben blij dat er tenminste over gepraat gaat worden. Hopelijk komen er dan bv afspraken over de aanpak van dit 'toch wel aardig grote' probleem. Het is toch te gek voor woorden dat er jaarlijks zoveel geld neergeteld mag worden voor de schade? Dat er mensen en dieren gewond raken of nog erger, dood gaan? Dan de luchtvervuiling, de straatvervuiling, de overlast, noem maar op.....

Verder heb ik zelf echt geen grote problemen met het vuurwerk na twaalf uur. Het gaat me om die dagen ervoor, voornamelijk. Die gastjes die dat doen, mogen van mij keihard aangepakt worden. Ja

Het mag duidelijk zijn, dat ik wel heb getekend. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:25

paars schreef:
OK dan! Afbeelding

Toppie! Het moge duidelijk zijn dat het zo niet langer door kan gaan. Dat er iig veranderingen moeten komen.

Wildwings: Wou je ook cursussen hebben voor de mensen die rond de jaarwisseling niet naar buiten durven dan? Met alleen huisdieren pak je het probleem niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:31

Als je flinke boetes uitdeelt en verkeerd gebruik van vuurwerk, fikkies stoken, vroegtijdig vuurwerk afsteken, illegaal vuurwerk etc gewoon goed aanpakt dan hoeven mensen niet eens bang te zijn om met de jaarwisseling de straat op te gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:34

Het zal me benieuwen of ze dat voor elkaar zullen krijgen! Dan kan de jaarwisseling weer (?) voor iedereen een feest zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:35

WildWings schreef:
Als je flinke boetes uitdeelt en verkeerd gebruik van vuurwerk, fikkies stoken, vroegtijdig vuurwerk afsteken, illegaal vuurwerk etc gewoon goed aanpakt dan hoeven mensen niet eens bang te zijn om met de jaarwisseling de straat op te gaan.

Het probleem is dat je er met flinke boetes ook niet komt, vrees ik. Als ik nog denk aan die jochies die ik op de hei ben tegengekomen, die echt bewust knallers afsteken om je jonge paard bang te maken, waar is die politie-agent dan? Ze komen er altijd mee weg. En daar baal ik enorm van en wat dat betreft zou zo'n algeheel verbod best fijn zijn. Daar kan ik heel eerlijk in zijn. Ja

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:36

paars schreef:
OK dan! Afbeelding

OK dan! OK dan!
De start is er.

Wildwings; is dat niet een beetje naief gedacht. Als het zo gemakkelijk is, hoe kan er dan nog zoveel criminaliteit zijn. De politie kan niet overal tegelijk zijn en de daders blijven ook niet staan wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:37

Dat bedoel ik dus, er IS geen controle, en dat is het probleem. Iedereen komt overal mee weg. Zodra mensen er niet mee weg zouden komen en er wel een pliesiemeneer zou staan dan houdt het gauw op. In een winkel waar duidelijk camera's hangen houden de meeste het ook wel uit hun hoofd te stelen bijvoorbeeld, want als je weet dat je gesnapt wordt en als je weet dat je er niet zomaar mee weg komt dan flik je het ook niet Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:38

Er is wel degelijk controle, dit jaar is strenger dan ooit geweest...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:40

Natuurlijk is er wel controle. Mijn instructrice werkt bij de politie op de afdeling milieu en reken maar dat zij het druk hebben.
Maar ze kunnen zich niet vertienvoudigen.
Dan zou er op elke willekeurige straathoek een camera moeten hangen of een agent moeten staan, is niet echt reeel of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:41

En dit jaar waren er ook veel minder ongelukken, dus wie weet zet het zich zo door Knipoog

Grit, ik weet niet of dat reeel is. Ik weet wel dat als je gewoon fikse boetes uitdeelt je de kosten eruit haalt als het echt zoveel ongein is.