Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:21

Wat vreselijk. Zulke kerels zou je toch vuurwerk in hun r**t stoppen... Boos!
Echt ziekelijk...

Heb het zelf ook eens mee gemaakt kort na Nieuwjaar. Ik was op buitenrit en er reden jongs op de fiets langs. Gooiden van die strijkertjes of wat het ook was achterom (die krengen die ook zo veel herrie maken), knalde af net naast de benen van het paard waar ik op zat... Gelukkig was die letterlijk! bomproef, je zou maar met een jonkie op weg zijn... Ben wel even in volle vaart achter die jongens aangegaan toen, die wisten niet hoe snel ze moesten fietsen. Nagelbijten / Gniffelen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:03

Het is nu ook op het 3fm nieuws, echt verschrikkelijk. Arm dier, en ook arme eigenaar natuurlijk. Hopelijk worden die jongens nog gevonden.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:06

Ik hoor het net inderdaad ook op 3FM.. wat een tuig. Boos!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:10

Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. Kan er niet bij dat er mensen zijn die doodleuk vuurwerk naar dieren of mensen gooien. Ik ben bang dat ze de daders niet te pakken krijgen, maar mocht dit wel het geval zijn mogen ze van mij best een pittige straf krijgen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:18

dit is echt VERSCHRIKKELIJK
Ik moet er niet aan denken dat het mij zou overkomen.
De daders zullen ze idd wel niet te pakken krijgen, maar als dat wel zo is gewoon ook beide benen breken en daarna ook een spuitje en inslapen die handel.
echt verschrikkelijk gewoon!

3 van mijn paarden staan overdag wel op de wei maar om 5 uur gaat alles naar binnen. Zeker rond deze tijd van het jaar.
Vind het toch al zo erg dat klote nieuwjaar.(door dat vuurwerk dus).

Veel sterkte voor de eigenaar van dit grote verlies

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:43

wow wat is dit verschrikkelijk zeg! Wat erg ook voor de eigenaar, en wat ziekelijk van die jongens.
Die moeten nodig eens beter opgevoed worden! Wat mij betreft mogen ze flink gestraft worden. Stelletje kutjongens

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:06

Zo, het zal je paard maar zijn. Ben ik even blij dat wij in het buitengebied wonen waar niet tot nauwelijks vuurwerk wordt afgestoken.
En op die enkele knal die je nu hoort reageren ze niet.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:07

Ik hoop dat, doordat het op 3fm is geweest, de jongens eerder gepakt kunnen worden doordat ze het misschien wel aan iemand verteld hebben.
Door die harde ondergrond kunnen ze ook niet echt veel kapriolen uithalen en krijgen ze eerder letsel.
Hoop dat ze ze zsm te pakken krijgen!!! stelletje **kels

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:08

Ik las het vanmorgen in de krant. Belachelijk dit! Boos! Het zal je paard maar wezen. Hier wordt je ook al doodziek van al dat vuurwerk!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:10

Misselijk zeg Boos!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:14

Kippevel...

Vreselijk, heel veel sterkte voor de eigenaar of eigenaars... Huilen

Het zal nu zo'n 5 a 6 jaar geleden zijn dat ik met mn paard in het begin van 't nieuwe jaar langs de kant van de weg draafde op weg naar het strand. Achterin kwam een echt nog jong knulletje die, op het moment dat hij mij passeerde, een rotje naar ons toewierp wat bijna meteen afging..
Ik had handjes en voetjes nodig om te blijven zitten wat gelukkig lukte maar mijn, toch ervaren buitenpaard, stond te trillen als een rietje. Och wat had ik graag die knul een paar opsodemieters verkocht, maar ik was veel te veel bezig om mn beessie weer te kalmeren..

Natuurlijk gauw weg fietsen de duinen in.... etterstraaltjes!!!!!!
Nu nog steeds schrik ze van de knallen, het wordt gelukkig iets minder maar ik vraag me af of die jochies wel enig besef hebben van wat ze hebben aangericht.... Hamer Hamer Stoom uit je oren

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:25

Ongelofelijk Dan ben je echt ziek in je hoofd als je dat doet.
Arm paard Ach gut

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:01

Belachelijk, veel sterkte voor de eigenaren.. Ach gut

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:18

Kampen heeft ook altijd gedonder met oud en nieuw he .
Vorig jaar die jongen met een melkbusdeksel tegen z'n hoofd, nu dit weer....

Je zou die jongens toch zelf de benen breken zeg Hamer

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:24

ik heb net van een mede stal bewooner van de eigenaar van het paardje gehoord dat de daders gepakt zijn.
Het schijnt een vreselijk gezicht te zijn geweest ,het paardje was dwars door draad enz gegaan en er waren 2 benen eraf!! het was een bloedbad en overal lagen botsplinters.
Volgens zeggen heeft de eigenaar de jongens hier mee geconfronteerd en waren ze hevig ontdaan.Het waren jongens van rond de 12 jaar.
Het paardje heeft nog een uur moeten lijden voor het ingeslapen werd
vreselijk !!!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:28

jeetje wat voor draad zat er dan om de wei,als je 2 benen kwijt raakt en overal liggen botsplinters??

edit.en dan nog een uur voor je dood bent,dan ben je al lang doodgebloed.
geloof dat het een overdreven versie is,maar dan nog vreselijk!
Laatst bijgewerkt door knooopje op 30-12-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:28

Oooh wat vreselijk zeg!
vraag me idd ook wel af wat voor draad dat dan is..

hoop dat ze die jongens nu ook een flinke straf geven!

RoosIris

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:49

Citaat:
Carbit schieten veroorzaakt bijna kapotte ruiten op 200 meter afstand.
Onze weides zijn al 200 meter lang, maar ze kijken niet eens meer op, van het lawaai.
Ik vind het vreselijk voor het paard, maar vind het ook ernstig dat velen hun paarden zo beschermen en niet laten wennen aan allerlei lawaai.

En inderdaad deze rotjochies moeten uiteraard best aan de tand gevoeld worden, en net zo lang laten werken totdat het paard vergoed is.

Blijkbaar nog nooit in de buurt van een carbitbus geweest........ van carbitbussen vallen je ramen er echt niet uit hoor.

Ben al sinds ik mij kan herinneren in de buurt van carbitbussen. Een paar jaar geleden werden er een aantal voor ons huis op 10 meter afstand midden in een dorp afgeschoten, de hele avond door.... en geen raam eruit... Er word hier altijd midden in de woonwijken/dorpen geschoten en heb nog nooit meegemaakt dat er ramen gesneuveld zijn. Heb er ook nog nooit van gehoord. En in elk dorp word wel met minstens 1 carbitbus geschoten hier in de wijde omgeving.

Mijn hond is als de dood voor vuurwerk. Echter niet voor carbitbussen. Dit omdat ze een vrij lage "boem" maken en eenzelfde geluid maken als de kanonnen die gebruikt worden om volgels te verjagen uit de weilanden.

Paarden staan hier voornamelijk buiten de dorpen. En carbitschieten word vaak in de weilanden ernaast gedaan... en ze geven geen krimp.

Vrienden van mij stonden vorig jaar vlakbij een kinderboerderij... Na 2 keer waren de dieren eraan gewent en vraten rustig door.

Maar terug ontopic.... ik hoop dat er foto's zijn gemaakt. En dat de jongens een nachtje opgesloten worden en dat de muur behangen is met foto's van het paard.... wellicht dat een nachtje nadenken over hun zonden misschien helpt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:58

gelukkig zijn de daders gepakt alleen ben bang dat ze met een taakstraf vanaf komen.arm beest die zal een lijdens weg gehad hebben

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:06

Wat vreselijk, ik had het vanmorgen al in de krant gelezen.
Met deze dagen haal ik de paarden ook op tijd binnen en oudjaarsdag komen ze alleen smorgens met mesten even buiten.
De pensionklanten die hun paard langer naar buiten willen hebben doen dat zelf en op eigen risico.
Ik heb echt een pesthekel aan vuurwek Boos! .
Omdat het land nu zo bevroren is kan ik ze alleen in de weilanden aan de weg zetten omdat mijn achterlanden te hobbelig zijn. Een grapjurk die langs fiets en een rotje gooit.... je moet er niet aan denken.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:18

Goed dat de dadertjes in de kraag gevat zijn! Ze zullen haast wel geen flauw idee hebben gehad dat ze zo'n ravage hebben aangericht. Ik hoop dat ze een passende straf krijgen maar bovenal dat ze ervan leren dat het écht niet grappig is om vuurwerk naar beesten te gooien...

En dan lees je zo'n bericht en dan sta je 's ochtends bij de paardjes, beessies naar buiten met wat hooi zodat je even rustig kan uitmesten en dan hoor je zo'n groepje opgeschoten jeugd roepen: 'Kom, die moet je daar bij die paarden naar binnen gooien, gaan ze nog harder van!'. Hebben ze niet gedaan én dat kan liggen aan het feit dat ze mijn ogen zagen vuurschieten (mijn gedachte dat moment: 'O, waag 't es, ik bijt je persoonlijk de vingers af') maar je schrikt je dood op zo'n moment...

Die lui denken echt dat het alleen maar grappig is en hebben totaal geen benul van wat de consequenties van zo'n geintje kunnen wezen...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:09

Ik lees dat sommige zeggen dat je paarden binnen moet zetten om dit te voorkomen.
Dan moet dat zeker al vanaf oktober!!!!
Mijn paardje is vorig jaar ook slachtoffer geworden van vuurwerk,heeft het ook met de dood moeten bekopen.
Dit is gebeurd op 15 oktober!!!
Ik heb die jongens ook laten zien wat ze aangericht hadden maar dat heeft weinig geholpen,een maand geleden heeft een stal genoot ze weer betrapt,gooide weer vuurwerk naar de paarden.
Ze vinden het alleen maar stoer dat er een paard door dood is gegaan,mijn kinderen krijgen nog regelmatig te horen van kinderen uit de buurt:"mijn vriendje heeft lekker jouw paard doodgemaakt"
En wat voor straf hebben ze gehad???een werkstraf bij een stoeterij in Otterlo.

Ik wens de eigenaren van het paardje wat hier getroffen is heel veel sterkte toe om dit te verwerken.
Van mij mogen ze al het vuurwerk verbieden!!!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:15

@ colunder: echt niet te geloven zeg! Als een mens al geen respect meer heeft voor een dier, dan ook niet voor z'n medemens!
Ik kan het gewoon niet vatten dat er zo'n "soort" rond loopt... Moest dit bij mij gebeuren dan zouden die rotjongen voor de rest van hun leven in een rolstoel zitten en ik zou er maar al te graag de gevangenis voor indraaien!
Jee wat zou ik toch zo graag een geweer hebben, schoot ik ze gelijk door hun inhoudsloze schedel Boos!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:18

Pluizebolpum schreef:
Goed dat de dadertjes in de kraag gevat zijn! Ze zullen haast wel geen flauw idee hebben gehad dat ze zo'n ravage hebben aangericht. Ik hoop dat ze een passende straf krijgen maar bovenal dat ze ervan leren dat het écht niet grappig is om vuurwerk naar beesten te gooien...

En dan lees je zo'n bericht en dan sta je 's ochtends bij de paardjes, beessies naar buiten met wat hooi zodat je even rustig kan uitmesten en dan hoor je zo'n groepje opgeschoten jeugd roepen: 'Kom, die moet je daar bij die paarden naar binnen gooien, gaan ze nog harder van!'. Hebben ze niet gedaan én dat kan liggen aan het feit dat ze mijn ogen zagen vuurschieten (mijn gedachte dat moment: 'O, waag 't es, ik bijt je persoonlijk de vingers af') maar je schrikt je dood op zo'n moment...

Die lui denken echt dat het alleen maar grappig is en hebben totaal geen benul van wat de consequenties van zo'n geintje kunnen wezen...

lees ik nou dat ze gepakt zijn????

clouds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:28

Met volle afschuw heb ik zojuist, het bericht gelezen.
Vreselijk gewoon. Boos!

Ook ik wens de daders niet veel goeds toe.
Tevens wil ik via deze weg de eigenaar veel sterkte wensen.