Opnieuw een dood paard in Nietap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Opnieuw een dood paard in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:19

Alet74 schreef:
Succes met schrijven Amy en Ninx! Als jullie nog iemand zoeken die de tekst moet redigeren, ik houd me van harte aanbevolen. Ben vanavond met thuis en check de mail wel.

ik bied me ook aan als er iets gebeuren moet

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:21

Kiwoko daar heb je gelijk in maar zo'n proces duurt jaren dit moet ook via de regering en andere instanties, wachtten op goedkeuringen en niet te vergeten dat voor elk proces bewijsvoering nodig is.

Ik denk er niet eens aan om bij een handelaar te kopen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:22

KiWiKo schreef:
feit is dat alle handelaren in dat segment ietwat minder gevoellig zijn voor het welzijn, ze houden net zoveel van het paard als van de bos bloemen die ze voor hun vrouw hebben gekocht die ochtend.......

alle handelaren ben ik het dus echt niet mee eens! er zijn ook goede die met zorg met hun beesten omgaan...

het aanbod van "afdankertjes" zullen er altijd blijven, want er zijn gewoon mensen die niet de verantwoordelijkheid over een dier nemen. dan mag je de hele maatschappij aanpakken aangezien bijv asiels ook overvol zitten Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:23

ik wil ook wel meehelpen met formuleren.........

ik ben die handel zo, zo kotsbeu............. het is al decennia's zo, en het zal nooit anders worden ternzij er een bewustwordingsprogramma opgezet wordt.......... zolang mensen nog geloven dat hun kapotte/oude dier geld op kan leveren, en mensen nog voor een appel en een ei een paard willen kopen.......... blijft die handel bestaan.........

en blijven er handelaars die paarden als niks anders zien dan auto's

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:29

Heel graag Alet, trust Him en Kim, bedankt Lachen

Als jullie het een idee vinden, via Pb is mijn msnadres te krijgen, kunnen jullie meebeppen vanavond om tot een goede, duidelijke tekst te komen?
Heb alvast een klein opzetje gemaakt, maar verre weg van goed. Moet 1 en ander nog naslaan in de wetboeken, voordat ik verkeerde dingen zeg Tong uitsteken
De petitie kan nl afgewezen worden als deze niet duidelijk omschreven is en de het doel bekend is gemaakt erin..dat zou vreselijk zonde zijn als iedereen net zn naam heeft vermeld..de petitie tussentijds qua tekst veranderen mag en kan niet, men ondertekend iets wat hij gelezen heeft.
Dus het moet een verrektes goede, korte tekst zijn, met daarin alles omschreven.

De titel is al binnen, haha..Dierliefhebbend nederland, komt in opstand! de rest horen jullie later Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:02

nou zeg, belt er iemand van de dierenbescherming, wilde een aantal vragen stellen en duurde 5 minuten (nou hou ik niet zo van die bel mensen want je hebt er weinig aan) ik tegen haar zo, nou toevallig ben ik met iets bezig wat zich plaatsvind in nietap waar paardenverwaarloosd worden en al 2 dode paarden in de wei gelegen hebben... " ja zegt ze aan zoiets doen wij ook wat aan" ik zo, nou dan wordt t eens tijd dat jullie actie ondernemen ipv met wat vragen rond te gaan bellen...
zij: nou nou als je er zo over denkt blabla hangt ze op.....

ik dacht nou erg veel interesse heb je ook weer niet als dierenbescherming zijnde...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:08

Niet zo netjes dat ze ophing! Maar ik denk eigenlijk dat ze roeien met de riemen die ze hebben en dat is dus niet genoeg.

Sharrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:16

Wat erg..!! Dat ze er ook niet echt iets aan doen is echt te gek voor woorden!!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:51

Wanneer is die tocht dan?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:52

Pff..
Niet normaal toch Scheve mond
Mijn vriendin had het er al over, die woont ook in nietap..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:26

Rody? Tocht?

Inmiddels zijn we met een paar dames aan een passende tekst begonnen. Helaas blijkt dit vele malen moeilijker dan verwacht. De omschrijving moet wel zo vréselijk duidelijk zijn en het is onmogelijk alles op te sommen aan punten wat we verbeterd willen zien.
We krijgen helaas de tekst dus niet af vanavond en jullie zullen even geduld moeten hebben.
Met daarbij wachten we ook op Ninx, die al heel veel uitgezocht heeft.

Er zitten veel haken en ogen aan zo'n petitie en we mogen absoluut geen flater slaan...dat het tijd kost om zoiets aan te bieden wisten we al, dus dan maar meteen goed ook.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:55

Doe rustig aan!
Het gaat om de goede kwaliteit, en het hoeft niet vanavond af!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:03

tocht??? tegen de tijd dat de pepetitie af is en ondertekent etc etc etc en we er toe komen om deze aan te bieden in den haag dan zijn we wel ff verder, maar dan komt er zeker een oproepje

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:04

Zo, terug van de paarden... en nu zitten we op msn te broeden op een tekst.
Het blijkt nog moeilijk, want wat wil je exact veranderen? Hoe breed stel je dat? Als het gaat om welzijn is dat zo veelomvattend en heeft iedereen daar andere ideeën over.
Erg lastig dit.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:26

Ik ben zondag langs die paarden gereden om te zien of het echt zo erg is ,en ja nog erger wel!
Echt afschuwelijk ,shetlandveulens met droes en wormen ,er lag een zwart shetje dood te gaan aan onderkoeling .
Dus ik bellen met lid ,en aid ,allerhande instanties ,en krijg ik 1 aan de telefoon .Ja ,we zijn met de zaak bezig en ze kunnen eten ,bla ,bla,ik zeg er ligt er 1 dood te gaan en ik durf te verwedden dat ie maandag dood is ,en ja ik zie hier op bokt staan ,weer 1 overleden .
Zegt diegene van de aid ,O ,dat is wel naar,maar ze kunnen gras eten hoor het is een enorm stuk grond ."Dus ik zeg :maar die shet veulens kunnen niet over de sloot om daar te komen ,er is teveel regen gekomen en ze zijn te zwak.Van die wormen is de aid bekent ,maar de eigenaar zegt ze hebben te onwormd.
De aid wil wat doen ,maar ze zitten aan regels vast.Maar ja die achterlijke veearts die gezegt heeft dat er van verwaarloozing geen sprake is ,daar snap ik niks van .
ze kunnen nergens droog liggen,wij huren daar ook grond in de buurt en het is van dat veenland wat s'winters half onder water ligt.
Het is een groot perceel waar van alles loopt aan paarden/pony's ,meest veulens ,sommige liepen op stukken ,daar was wat gras ,en er was een stuk bij ,zo enorm kaal ,ze warenbijgevoerd maar te weinig en ,volgens mij meer voor de sjeu ,zo van kijk ik voer ze toch??
Ik zag hier staan dat 1 iemand schreef ,is het wel zo erg ?misschien 1 klagende buur die het zielig vind ,nou ik kan je vertellen ,het is erg,heeeel erg ,je bent geneigt ze allemaal mee te nemen (er lopen er wel 40)of te voeren ,maar ja als je dat doet zegt de eigenaar helemaal ,:ik voer ze toch .En gebeurt er helemaal niets ,tja zegt het aidmensje :ik word er door platgebelt en de eigenaar heeft er al een paar opgehaalt ,nou de doodzieken dus niet!!!
Ja ,ze moeten er weg ,dan zet die vent ze op een ander stuk neer ,met dezelfde resultaten.Hij moet gewoon een verbod krijgen op het houden van dieren.
Dat paardendrama wat een aantal jaren geleden in Tolbert speelde met voornamelijk tinkers was erg ,maar ik vind dit echt erger!En het ergste is wel ,een hele dag instanties bellen ,en je schiet er niets mee op ...geen dier word er mee gered ,achterlijke regels.
Laatst bijgewerkt door aricia op 02-12-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:30

gut iemand die op afstand, in het donker kan zien of een paard droes heeft en wormen heeft en dat er een dood ligt te gaan.............

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:32

KiWiKo schreef:
gut iemand die op afstand kan zien of een paard droes heeft en wormen heeft en dat er een dood ligt te gaan.............

Iemand met een melkveebedrijf en eigen paarden zal toch niet snel iets verzinnen a la Penny KiWiKo.... laten we een beetje constructief blijven.

Bedankt voor je bijdrage Aricia!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:34

ik vind het niet constructief Lachen Lachen wat ga je nou zien in het donker op een groot land.......... ga je dan zien dat paarden wormen, droes en dood ligt te gaan...........

we moeten wel reeel blijven Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:35

Ik wordt hier gruwelijk naar van Aricia, bedankt voor je vermelding. Dat is het hele euvel, die verotte wet he en daar moet zsm wat aan gedaan worden...
Die veearts, je zou m toch zn nek.........dat klopt van geen kanten als je het mij vraagt.
En toch he, toch snap ik die AID niet hoor..ook al is de wet er niet naar, dan maak je een rapport en die overhandig je aan justitie of de HOvJ, die de boel na moet kijken..dit kan toch niet zomaar.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:35

KiWiKo schreef:
ik vind het niet constructief Lachen Lachen wat ga je nou zien in het donker op een groot land.......... ga je dan zien dat paarden wormen, droes en dood ligt te gaan...........

we moeten wel reeel blijven Lachen

maar waar staat donker? ik lees zondag?

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:36

@Kiwiko ik ben op klaarlichte dag daar geweest en zeker geen leek!En op afstand ,tot 1 maand geleden woonde ik daar in de buurt.
Het gaat trouwens niet om bejaarde paarden zoals de eigenaar in het interview ,maar om veulens en enters.
Laatst bijgewerkt door aricia op 02-12-08 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:38

Ik heb net even lopen klokluiden bij een oude boer/paardenhouder, die jarenlang lekencontroles heeft uitgevoerd voor de DB. Deze meneer heeft een aardige voet tussen de deur bij de Dierenbescherming en is vaak ingeschakeld in dit soort zaken. Hij gaat er morgen achterheen bellen en ik ben erg benieuwd.
Verder vind ik ook dat je in het donker in een groot perceel ten eerste niks kunt uitrichten en ten tweede niks kunt zien.
Het is nu de kunst om dit op te blazen tot een mediahype, dat hebben ze toen bij die paarden die buitendijks stonden in Marrum ook gedaan et voila, dat werkte terwijl daar niet eens sprake was van verwaarlozing en wantoestanden.
Is er niemand die een achterdeurtje weet bij bijvoorbeeld de Telegraaf of een televisiezender?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:38

Wie zegt hier nou dat er in het DONKER gekeken is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:39

aricia schreef:
@Kiwiko ik ben op klaarlichte dag daar geweest en zeker geen leek!En op afstand ,tot 1 maand geleden woonde ik daar in de buurt.
Het gaat trouwens niet om bejaarde paarden zoals de eigenaar in het interview ,maar om veulens en enters.

Je vraagt je toch wie al die dieren ooit gefokt heeft en met welk doel.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:39

zou het in het licht zijn............. dan zie je nog niet op afstand dat een paard wormen heeft, of droes heeft OF doodgaat Lachen

let wel dat deze paarden van de markt overgebleven zijn, en dus niet in optimale conditie zullen verkeren............

maar om dat soort diagnoses te stellen vind ik nogal wat...........

dat durf ik zelfs niet Haha! Haha!