Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:31

pharagirlke schreef:
Hoge bomen vangen veel wind. Zeker als die bomen ook nog zélf de media gaan opzoeken. Knipoog Als ze écht goed was, ging de media wel naar haar....... Lachen

Ik durf er mijn kop op te zetten dat als ik dat wil, ik ook op dat niveau terecht kan komen. Ik wil er alleen geen tijdsduur op zetten. Is dat een faire weddenschap voor jou? Laten we er een paard op zetten... Knipoog

Als je genoeg wedstrijden rijd kom je uiteindelijk toch wel aan die puntjes Clown

Zeker als je met een fjord voornamelijk in fjordenwedstrijden meedoet, kom je vast snel aan de puntjes Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:32

Zelfs met een KWPN'er op officiele (regionale welliswaar) wedstrijden kom je daar aan Clown Ook met een KWPN'er die een stel draadjes los heeft. Mijn jury was ooit heel verbaast toen ik hem vroeg hoe hij in godsnaam aan die punten kwam. Hij vroeg me hoeveel ik mezelf gegeven zou hebben (en ging er vanuit dat ik hoger zou gaan) waarop ik zonder twijfelen er ruim 5% van af deed *LOL* (dus niet eens winstpuntwaardig meer) Geloof me maar las ik zeg dat die me een minuut lang heeft zitten aan staren *LOL*

Maar je kan er natuurlijk ook van profiteren, de ene jury die dan eens terecht punt uitschelden voor rotte vis en rustig doorgaan. En na een achttal jaar zeggen "zo, ik ben ZZ-L. En waar sta jij precies?" tegen iedereen die gewoon op houd als die voelt dat het genoeg is voor het dier.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:33

is dat dan mogelijk,alleen maar aan wedstrijden van het eigen ras meedoen?(zoals met de fjord dan?)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:35

Alleen maar waarschijnlijk niet. Maar daar zal ze beslist een hoop punten op gescharreld hebben... Lachen Plus dan nog een aantal goed gezinde jury's of gewoon gevoelige jury's die liever niet openbaar op internet volledig afgekraakt worden door de heilige Jolanda die haar dan ook maar wat puntjes geven.... Tja... Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:36

tja de ene jury kraakt bepaalde rassen af en de andere geeft juist makkelijker punten.........

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:52

Zijn er ook filmpjes van het begin? In de lagere klassen?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:53

@Pharagirlke: Ik ben het wel met je eens. Ze verkoopt zichzelf en haar pony enorm en van haar houding word ik gewoon triest. Die sporen worden constant in zijn buik gestampt.
Guusje straalt idd geen 'geluk' uit, hij staakt regelmatig... Denkt zij echt alleen aan zichzelf?
Vind ook dat Banshee een stuk netter gereden wordt!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:58

pharagirlke schreef:
jasmijn heb je al ooit een show van dichtbij bekeken?

Ja, rijtechnisch gezien vond ik er niet veel aan (of eigenlijk niks) maar het showtje was leuk. Mooie jurken en zo. Wij hebben nog overwogen haar te vragen voor een showtje in de pauze op onze jaarlijkse wedstrijd.

pharagirlke schreef:
Fjorden kunnen wel degelijk op dit niveau mee maar deze fjord níet.

Dan verschillen wij van mening. Maar misschien moet ik de eerste fjord met sub-top capaciteiten nog tegenkomen? Knipoog

pharagirlke schreef:
Ik denk dat als je haar op een kwallitatief beter paard zou zetten (en dan denk ik richting een type alla Salinero Kortom: een paard met talent en bijgevolg ook met karakter, want ze móeten karakter hebben om talent te hebben) dan vrees ik dat Jolanda niet eens een B proefje gereden krijgt zonder 4x de bordjes van heel dichtbij te kunnen bekijken... Die paarden laten niet zo op hun kop zitten als arme Guus...

Wat een domme insenuaties allemaal zeg. Zij heeft heel wat wp in de Z2 vergaard, dus ze doet echt wel iets goed. Bovendien laat ze wel zien doorzettingsvermogen te hebben. Eigenschappen die bij veel ontbreken. Ondanks dat wat ze nu laat zien rijtechnisch niet perfect is, doet en deed ze wel die ervaring op. Jullie zij allemaal zo gefocust op fouten, maar in enkele filmpjes laat ze heel incidenteel ook een goed gesprongen wissel zien, of een mooi gereden appuyement. Oefeningen die ik de gemiddelde bokker nog niet correct zie uitvoeren (en dat misschien ook wel nooit zullen doen)

ThisIsMe schreef:
Als ze er zo gek mee is snap ik niet dat ze hem dwingt tot dingen boven zijn kunnen, laten we wel wezen, komt hij op jou over als een 'happy athlete'?

90% van wat er op wedstrijden en op andere plaatsen rondloopt ziet er niet uit als een 'happy athlete' dus ik begrijp niet waarom dat nu juist in haar geval zo'n probleem is?

ThisIsMe schreef:
Dat is nou echt gelül van een dronken aardbei, als je haar niet geweldig vindt betekent dat dus meteen dat je jaloers bent?

Je hoeft haar helemaal niet geweldig te vinden. Maar je laat je wel erg kennen door je zo negatief over haar uit te laten?

ThisIsMe schreef:
Technisch schort er echt heel veel aan de oefeningen die ze laten zien in die 'leuke shows' hoor, het is niet voor niets dat ze verlies rijdt in het ZZ-licht.

Wat maakt dat uit? Leven en laten leven. Als zij met verlies uit de ring wil komen is dat toch haar pakkie aan? En als ik naar een showtje kijk hoeft het voor mij niet technisch perfect te zijn, wat maakt mij dat nou uit.

Ik vind het commentaar op haar zo kinderachtig. Laat haar lekker! Kijk eerst eens in de spiegel voordat je over haar rijtechnische kwaliteiten gaat lopen zeuren Vork In vind fjorden niks, en ik vind het rijtechnisch gezien ook niks. Maar ik kijk naar het totaalplaatje en zie dan een meisje wat plezier heeft, passie en vele talenten. Daarom vind ik dat zij niet die negativiteit verdient die hier over haar uitgestort wordt zeg! Ik kan er niets anders van maken dan jaloezie.

Maar goed, kennelijk bestaat voor die mensen enkel en alleen maar het rijtechnisch perfect neerzetten van een proefje.... En dat biedt een gemakkelijk kader om iemand af te zeuren. De vraag is of de 'critici' het zelf beter kunnen. De gemiddelde bokker komt de L nog niet eens uit...

pharagirlke schreef:
Zie, zelfs mij lukt het om met een idioot op vier benen onverdient winstpunten te krijgen. En ik ben geen fotomodel en ik heb nog minder talent

Dus? Wat is nu je punt?

pharagirlke schreef:
Alleen maar waarschijnlijk niet. Maar daar zal ze beslist een hoop punten op gescharreld hebben...

Dit insenueer je ook allemaal.... En wat dan nog? Al heeft ze punten gescharreld? Er zijn er legio die dat doen en die zetten niet zo'n leuk showtje neer als zij, hebben geen leuke website, spreken niet vele kinderen aan, maken niet prachtige foto's, en schrijven geen leuke boekjes...

Pharagirlke ik begrijp echt niet zo waar jij je druk om maakt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:01

jasmijn........... ben het vaak met je eens, maar nu helemaal niet........

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:03

KiWiKo schreef:
jasmijn........... ben het vaak met je eens, maar nu helemaal niet........

Waar ben je het niet mee eens? Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:05

ik vind Guus ook erg zielig............ de wanhoop........

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:06

Ik wil er nog even bij zeggen dat er vaak topruiters zijn waar ik me vragen bij stel. Zelfs Anky van Grunsven is niet de meest vriendelijke ruiter. Haar trainingsmethoden zijn niet diegene die ik zou willen volgen eigg. Misschien moeten we de oorzaak verder zoeken dan bij de ruiters?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:08

KiWiKo schreef:

Wat is dan zo zielig? Hoe zie je dan dat hij wanhopig is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:09

straalt hij aan alle kanten uit Lachen ik heb hun ooit op een demo gezien, en toen wist ik niet eens dat het om hun ging........ en toen gingen er al allemaal enge dingen door mijn hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:31

Tja, niet alle fjorden zijn Taco. Guus kan mij ook niet blij maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:21

jasmijn78 schreef:
Ja, rijtechnisch gezien vond ik er niet veel aan (of eigenlijk niks) maar het showtje was leuk. Mooie jurken en zo. Wij hebben nog overwogen haar te vragen voor een showtje in de pauze op onze jaarlijkse wedstrijd.

Lekker geld verdienen met mensen die haar jurken mooi vinden ook al voelt de fjord zich kut en loopt hij van geen kanten Ach gut Doe dan een modeshow en zet Guus als versiering naast de catwalk.

Citaat:
Dan verschillen wij van mening. Maar misschien moet ik de eerste fjord met sub-top capaciteiten nog tegenkomen? Knipoog

Ik ook, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan. Het is niet omdat we al eeuwenlang wedstrijd rijden met KWPN'ers waardoor er hier en daar een paar zijn die het tot subtop hebben geschopt (want hoeveel % van alle KWPN'ers zit er nu op subtop? Ik denk dat als je het uit rekent, het verrassend laag is.)

Citaat:
Wat een domme insenuaties allemaal zeg. Zij heeft heel wat wp in de Z2 vergaard, dus ze doet echt wel iets goed. Bovendien laat ze wel zien doorzettingsvermogen te hebben. Eigenschappen die bij veel ontbreken. Ondanks dat wat ze nu laat zien rijtechnisch niet perfect is, doet en deed ze wel die ervaring op. Jullie zij allemaal zo gefocust op fouten, maar in enkele filmpjes laat ze heel incidenteel ook een goed gesprongen wissel zien, of een mooi gereden appuyement. Oefeningen die ik de gemiddelde bokker nog niet correct zie uitvoeren (en dat misschien ook wel nooit zullen doen)

Heb toch al menig bokker hele mooie oefeningen laten zien... Dat voetje voor voetje opzij gaan van Guus noem ik geen appuyementen en die galopwissels in vier tijden ben ik ook al niet al te happy over, maar misschien zien we de oefeningen gewoon anders?

Mijn paarden laten incidentieel ook een mooie gesprongen wissel zien. Feit is dat geen van de drie het al geleerd heeft... Gut ik moet goed zijn *LOL* (wacht, ik zet het er even bij: dit is een grapje)

Citaat:
90% van wat er op wedstrijden en op andere plaatsen rondloopt ziet er

Wie is er nu de zwartkijker die insinuaties maakt? Knipoog Als je iemand van iets anders wil beschuldigen moet je zien dat je het zelf niet doet. Ik zie ontzettend veel paarden happy zijn op wedstrijd. Waarom? Omdat ze niet overvraagd worden. Maar misschien ben jij het wel gewend, die depri paarden. In dat geval kan ik wel begrijpen dat je Guus niet zo'n ramp vind. Maar dat zegt dan wel weer veel over jouw omgeving...

ThisIsMe schreef:
Dat is nou echt gelül van een dronken aardbei, als je haar niet geweldig vindt betekent dat dus meteen dat je jaloers bent?

Je hoeft haar helemaal niet geweldig te vinden. Maar je laat je wel erg kennen door je zo negatief over haar uit te laten?

Citaat:
Wat maakt dat uit? Leven en laten leven. Als zij met verlies uit de ring wil komen is dat toch haar pakkie aan? En als ik naar een showtje kijk hoeft het voor mij niet technisch perfect te zijn, wat maakt mij dat nou uit.

Dus vooral die boer die zijn paarden mishandeld zijn paarden laten houden. En die dresssuur-ruiter (ben haar naam even kwijt, die van tijdje geleden) die aan de top komt door ze er heen te slaan ook maar laten doen. Want: leven en laten leven! Niemand is perfect toch?

Kom op zeg.

Citaat:
Ik vind het commentaar op haar zo kinderachtig. Laat haar lekker! Kijk eerst eens in de spiegel voordat je over haar rijtechnische kwaliteiten gaat lopen zeuren Vork In vind fjorden niks, en ik vind het rijtechnisch gezien ook niks. Maar ik kijk naar het totaalplaatje en zie dan een meisje wat plezier heeft, passie en vele talenten. Daarom vind ik dat zij niet die negativiteit verdient die hier over haar uitgestort wordt zeg! Ik kan er niets anders van maken dan jaloezie.

Maar goed, kennelijk bestaat voor die mensen enkel en alleen maar het rijtechnisch perfect neerzetten van een proefje.... En dat biedt een gemakkelijk kader om iemand af te zeuren. De vraag is of de 'critici' het zelf beter kunnen. De gemiddelde bokker komt de L nog niet eens uit...

Ik zou vooral naar het KNHS schrijven dat je het niet vind kunnen dat er jury's aan de grand prix zitten, want een hele hoop van die mensen hebben het nog nooit gereden en zullen waarschijnlijk ook niet eens de L uit kunnen komen Knipoog Dikke onzin, het is niet omdat je het zelf niet rijd dat je de fouten niet kan zien. Ik zie ook een meisje dat plezier heeft, maar voor mij is het totaal plaatje dat meisje dat plezier heeft en de fjord die er absoluut geen plezier in heeft... En ondanks dat ik al een hoop mensen slecht heb zien om gaan met paarden en echt niet zo'n "'ooh sielugh paardjeuh" type ben, heb ik echt medelijden met deze arme kerel.

Citaat:
Dus? Wat is nu je punt?

Dat het elke idioot lukt, dus dat ik me af vraag waarom het niet zo bij haar zou gegaan kunnen zijn.

Citaat:
Dit insenueer je ook allemaal.... En wat dan nog? Al heeft ze punten gescharreld? Er zijn er legio die dat doen en die zetten niet zo'n leuk showtje neer als zij, hebben geen leuke website, spreken niet vele kinderen aan, maken niet prachtige foto's, en schrijven geen leuke boekjes...

Maar die pushen hun paard niet in een oefening die hij duidelijk niet aan kan. Dus om die kindjes te plezieren moet guusje maar dingen doen die hij absoluut niet kan? Hij schreeuwd dat hij het niet kan maar dan duwt Jolanda'tje gewoon haar spoor er dieper in "zwijgen en lopen kreng!"

Citaat:
Pharagirlke ik begrijp echt niet zo waar jij je druk om maakt?

Waar maak jij je druk om?
Dat begrijp ik dan weer niet. Ik maak me absoluut niet druk, geef enkel mijn mening, jij hupst er op als een tijger die al een week geen eten heeft gehad op een kanarie vogel.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 17:29, in het totaal 3 keer bewerkt

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:25

KiWiKo schreef:

Dat is ook de enige reden waarom ik hier reageer, het zal me normaal gesproken echt worst wezen wat iemand laat zien in de ring, als ze er plezier in hebben, prima. Maar Guus vind ik gewoon sneu. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij plezier heeft in wat hij doet, heb ook wel eens zo'n showtje gezien waarbij hij heel vaak in verzet kwam, bovendien maakt hij ook niet bepaald een blije indruk als hij zo aan het werk is, maar goed, da's mijn mening......... als ik me daarmee laat kennen (al is het maar als dierenliefhebber), het zij zo........ Afgod

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:27

Ik vraag me dan af, als hij er zo ongelukkig uitziet waarom die instructeur haar dan niet eens de waarheid zegt?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:29

ook al is niet iedereen het ermee eens; vind het knap van der.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:30

patsur schreef:
Ik vraag me dan af, als hij er zo ongelukkig uitziet waarom die instructeur haar dan niet eens de waarheid zegt?

hij moet ook ze geld verdienen Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:34

Maar als instructeur zijnde wil je toch juist dat iemand goede reclame voor je maakt?
Mijn instructrice houdt me echt wel een spiegel voor hoor, als ik zit te klungelen krijg ik dat wel te horen. Zij wil ook het beste voor het paard, net zoals ik.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:35

Helaas is het in de echte wereld wat harder.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:45

Ik kan nu niet zeggen dat dit goede reclame is voor van Baalen..
Als ik zo hoog stond in de dressuurwereld zou ik hier niet mee geassocieerd willen worden?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:27

Hoe vaak wordt ze genoemd op hun website?

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:38

Lijst ze reed hem in 2 jaar B naar Z en ze is ook kringkampioen Z2 geworden met Guus en dan doe je dus selectie wedstrijden en dit kan niet op fjordenwedstrijden (er waren in die tijd niet eens officiele wedstrijden voor fjorden).

De media is wel degelijk in haar geintereseerd en komen ook naar haar toe, niet omdat ze een goede ruiter is, maar omdat ze opkomt voor anderen en idealen heeft die iedereen aanspreekt. In dit artikel vraagt Jolanda bijvoorbeeld aandacht omdat ze vind dat ook mensen die niet de beschikking hebben tot een paard van 1.60m de kans moeten krijgen een opleiding op Deurne te volgen.

Voor alle duidelijkheid: Ik denk ook dat ze het beter had gedaan als ze 8 jaar geleden had kunnen doorstromen naar zzlicht (in de tijd toen ze dus in 2000 kringkampioen werd). Maar dat mocht niet want Guus was te klein volgens de KNHS (een paard moest minstens 1.57m zijn). Pas sinds 2006 mogen paarden vanaf 1.48m ook doorstromen naar zzlicht en Guus dus ook. Ze is in al die jaren wachten op de KNHS, dus shows gaan rijden met een paard die het goed deed in de wedstrijdsport, maar niet verder mocht door stomme regeltjes Boos! ZONDE!!!
Nu vind iedereen het gek dat Guus uit zijn wedstrijdritme is... Lijkt me logisch als je het verhaal er achter weet: [LN] Het verhaal van fjord Guusje Tussendoor heeft Guus dus ook nog die tumor operatie gehad.
Ik vind het knap dat ze na al die tegenslagen Guusjes carrierre volwaardig probeert af te sluiten door les te nemen bij van Baalen en met hem de masterclass te doen Ach gut