Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Bekende Duitse amazone mishandelt opnieuw paard voor camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:55

Shokerend, dit is echt structurele mishandeling.... Het is te hopen dat ze nooit geen paard meer zal trainen.

Insider schreef:
In Nederland worden zulke filmpjes alleen in de doofpot gestopt, struisvogelpolitiek heet dat. Maar ook hier bestaan ze!

Zo moeilijk is het niet om opnames te maken en te publiceren tegenwoordig, als jij zeker weet dat ze bestaan, en ze dus hebt gezien kan je er net zo goed mee naar justitie lopen. In alle andere gevallen heb je geen directe informatie en roep je maar wat over dingen in doofpotten stoppen.
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 07-10-08 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:59

Dit echt te erg. Dat je je eigen frustraie of hoe zij het dan ook noemt gaat af reageren op zo'n beetje dat vrijwel niks terug kan doen. Echt opsluiten zo'n t*ring wijf

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:00

Dit mens kickt er op om paarden non-stop te slaan. Wat een geschift wijf zeg! Opsluiten en nóóit meer toestaan om wat dan ook voor dier te houden.
Zag de beelden vanavond op een Duitse zender en mijn bloed begon te koken. Ik vind het mega sneu voor het paard, maar het is juist goed dat ze haar zo lang op de film hebben zodat je goed kan zien dat zij echt een dierenbeul is. En laat ze nu maar eens flink aangepakt worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:02

ik zou het niet kunnen hoor, zo lang erbij blijven staan en niks doen.
ik zou denk ik echt een waas voor mijn ogen krijgen en keihard op haar ingaan timmeren.. en dan zelf de bak indraaien denk ik..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:06

Jemig zeg... Ik kan me nog indenken dat een verwende driftkikker van vier een paard meerdere malen nutteloos mept uit agressie (ik keur het niet goed, welke leeftijd ook!), maar een 'top' amazone? Die zou toch in het kader van de sport moeten zorgen dat haar paarden het perfect hebben.

Zo kort, en dan op zo'n manier ingesteld... alleen al van zo lopen zou je verwachten dat het arme paard zichzelf erdoorheen loopt, laat staan als het zo mishandelt wordt.
Wat mij betreft mogen ze precies hetzelfde bij haar terug doen. Walgelijk zeg...

En dan voel ik me nog schuldig als ik perongeluk tegen haar aan ren bij het spelen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:07

Zullen we die in de kelder bij Dutroux zetten Haha!

Ik snap niet dat ze zo'n lichte straf heeft gekregen voor de vorige keer...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:13

Belachelijk, opsluiten die handel! Mens is gewoon compleet gestoord, die zal hier echt nooit mee stoppen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:14

Ik snap helemaal niet waarom iemand dan nog met paarden WIL werken. Dit is toch ook helemaal niet leuk bezig zijn met paarden en ook zeker niet op een goeie manier.
Het is vreselijk om te zien en heb hem dus ook weer uitgezet. Ik wil best meegaan in iemands aanpak als die harder is dan wat ik wenselijk vind, maar dit heeft totaal geen nut. Ik denk dat het paard zijn uiterste best doet en heel veel spanning krijgt, maar hij krijgt niks terug voor de goeie dingen, dus het is echt heel zielig dit en absolute dierenmishandeling.
Goed dat er een filmpje is, maar laat ze ook heel snel wat doen. En niet alleen haar, maar er ook voor zorgen dat medewerkers bijv niet op haar manier door gaan met deze manier van trainen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:19

Apple schreef:
Wat zijn paarden dan eigenlijk toch ook vreselijk brave dieren, dat ze zo behandeld kunnen worden zonder in opstand te komen Scheve mond

Als jij niemand vermoord hebt, maar ze folteren je zo lang tot je gek wordt, dan beken jij ook dat je een moordenares bent. Met een paard is dat niet anders. Als je maar net zo lang en steeds harder doorgaat dan breekt hij op een punt vanzelf wel en doet hij geen moeite meer om van zijn ellende te ontsnappen Verdrietig .

Wat ziekelijk zeg..en wat het nog meer ziekelijk maakt is dat deze dame al veroordeeld is geweest..wat weer mooi weergeeft hoe goed we deze arme dieren kunnen beschermen tegen zulke slechte karakters Verdrietig .
Ik hoop van harte dat het nu definitief gedaan is met haar, in welk land ter wereld ze ook wegkruipt. Dat ze haar naam in de paardenwereld goed kennen zodat ze zich nooit meer ergens durft te vertonen met een paard. Als je twee keer dezelfde fout maakt dan vrees ik ervoor dat je het ooit zal leren...en al het prijzengeld dat ze ooit met haar paarden heeft behaald mogen ze ook terugvorderen...is toch onverdiend (ik ga nog eens een smiley gebruiken die ik al lang niet meer oprecht gebruikt hebt en waarvan ik hoopte dat ik het nooit meer zou moeten doen: Misselijk )

En als er nog anderen van die (top)ruiters zijn die met zo'n systeem denken groot te worden, ik zou niets liever hebben dan dat het ook zwart op wit gefilmd wordt (geen foto's, filmp omwille van de momentopnamediscussie) zoals dit en dat er ook actie tegen ondernomen wordt, want ik geloof inderdaad ook dat er op 'hoog' niveau wel meerdere gefrustreerde zielen zijn die dat achter gesloten deuren afreageren Boos! .

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:35

Ik snap zoiezo haar doel hiermee TOTAAL niet. Wat wil ze hiermee? Dat dat paard zn achterhand traint?
En dan, mee op wedstrijd nemen? Verkopen? Als je dat wil doen moet ie eerst 3 maanden genezen van zn verwondingen totdat ie weer toonbaar is.

En sport moet toch leuk blijven?

Ga dan gewoon iets anders doen, boxen, of judo ofzo. Knipoog

Arm, arm, arm dier. Hart verscheurend om te zien!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:40

Ik heb geen geluid op deze pc nu en versta die meneer toch niet ,maar wat zegt hij? En wordt er nu weer iets mee gedaan eigenlijk?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:56

Vind het vrij gruwelijk om te zien.

Maar voor alle mensen die beweren dat paarden die mishandeld worden niet kunnen presteren: ELK paard kan je op redelijk nivo laten lopen, hangt er maar net vanaf hoe bang je het dier maakt en of je liever je paard overheerst of juist met het paard SAMEN iets wil bereiken. Als iemand perse wil dat een Shet 1 meter springt moet je hem maar hard genoeg slaan, dan doet ie het wel. Echt waar, bewijs is te vinden bij Kinderboerderij Geldershoofd te Amsterdam Zuid-Oost. De Shet's daar springen 1.20, hoger dan ze zelf zijn of waar sommigen niet eens overheen kunnen kijken. Als je perse een Z-oefening wil rijden met een Fjord lukt dat met genoeg geweld ook wel, echt. Moet je dat willen? NEE!!! Laat het dier lekker in zijn waarde! Een ontspannen paard dat zich op zijn gemak voelt bij zijn ruiter zit trouwens ook een stuk lekkerder.

(p.s. ik rijd zelf alleen buiten met zweep, om vervelende honden en kinderen weg te kunnen slaan/ dreigen. Verder heb ik bij geen enkel paard dat ik ontmoet heb een zweep of sporen of ander geweld nodig gehad).

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 01:43

Misselijk *Is in staat om zweep kapot te rammen op hoofd van dit mokkel* Blauw oog

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 02:15

Dit soort mensen moet je gewoon brandmerken zodat ze nergens meer aan het werk komen met paarden of uberhaubt in de buurt durven te komen van een paard. Van mij hoef je niet zachtzinnig met een paard om te gaan maar dit is gewoon doelloos beulen.

Ik kan dit nauwelijks bevatten als ik dit zou moeten doen om mijn paarden te laten presteren dan haakte ik resoluut af.

Deze verwrongen geest moet naar een heropvoedingsgesticht want dit kan gewoon niet.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 03:14

Wat een afschuwelijk mens Scheve mond

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 05:40

vind t knap van diegene die dit gefilmd heeft
had mij niet gelukt had t te druk gehad met haar afrossen Boos! Boos!

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:02

hier moet toch voor gestraft kunnen worden ,wat gruwelijk een paard zo te slaan terwijl hij geen kant op kan ,wat een trut

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:11

Sientje schreef:
Als dit over dezelfde dame gaat als het nieuws uit september 2007, dan heeft zij toch een verbod van het houden van en omgang met paarden voor twee jaar..?

Vermoed 't wel, lieten ja ook een stukje zien waarvan we paar foto's hier op bokt hebben gestaan...
ging geloof ik om dezelfde persoon...
maar ziek is 't zeker weten!!
maar uhm, als 't idd om dezelfde persoon gaat en ze idd n verbod van 2 jaar gekregen heeft, zal ze denk ik toch wel 'n groter probleem krijgen denk ik toch....

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:30

En dat noemt zich "top" ruiter.

Geldt dat verbod dan niet alleen in Dld en is ze daarom niet toevallig verhuist naar Denemarken?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:33

Hoe kún je zoiets doen....

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:38

vreselijk!

Als ik het zou zien kan ik zo haar kop wel 10 meter de grond in slaan!! Hamer Ik hoop dat het paard het ooit zat is en even het licht uit haar ogen bonjourt! Extreme duivel

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:40

Jezus, die is echt niet goed bij dr hoofd!!! Bloos!
Ik hoop dat hier wat tegen gedaan wordt (paarden in beslag nemen oid) want dit is gewoon niet normaal!!! Wow!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:44

Waarom wordt zo iemand niet gewoon opgepakt voor dierenmishandeling? Alle bewijzen zijn er, hoe kan je dit dan zo door laten gaan?

Ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe dat paard zo geslagen wordt. En wat heeft het voor nut? Waarom slaat ze hem steeds? Volgens mij weet niemand dat.. ook de dame in kwestie niet

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:46

Angeliek schreef:
Ik snap zoiezo haar doel hiermee TOTAAL niet. Wat wil ze hiermee? Dat dat paard zn achterhand traint?
En dan, mee op wedstrijd nemen? Verkopen? Als je dat wil doen moet ie eerst 3 maanden genezen van zn verwondingen totdat ie weer toonbaar is.

Dat snapte ik dus ook niet terwijl ik ernaar zat te kijken. Wat wil ze er in hemelsnaam mee bereiken Verward

Als dit een momentopname was van bijv. een paard dat een keer bokt naar de drijvende hulp en die je een keer flink naar voren van je af jaagt kon ik me er nog érgens iets bij voorstellen. Maar er gebeurt gewoon helemaal niks dat nog enige trainingswaarde heeft. Zij slaat, hij bokt een beetje maar gaat niet eens vooruit en vervolgens slaat ze nog een keer.

Ik heb vrij veel met africhtings/correctie paarden gewerkt en soms kun je de dingen dan niet meer 100% volgens het boekje doen omdat ze gewoonweg nooit normaal zijn opgeleid. Maar wat je hier ziet heeft niks met training in welke zin van het woord ook te maken.

Ik zat me ook nog even af te vragen of het dezelfde vos was als in het oude filmpje, maar deze heeft een smallere bles geloof ik.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:46

Deze meot je voor eens en voor altijd goed aanpakken, anders verhuist ze gewoon weer naar een andere stal en gaan de praktijken gewoon weer verder. Walgelijk mens.