Fietsersbond Bloemendaal in actie tegen paarden en ruiters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

Re: Fietsersbond Bloemendaal in actie tegen paarden en ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:09

IERTJE7 schreef:
Dus jij bent er serieus voor om een paard een zak om de kont te binden en heeft dat geen gevolgen? Ruiter zit dan met een zak poep achter de kont, gaat waarschijnlijk irriteren bij paard, kan er van schrikken, ervandoor gaan, ongelukken veroorzaken?
Lijkt jou het geen betere oplossing om bijvoorbeeld de gemeente in te laten zetten die elke week dan die fietspaden schoonmaken?
Enneh, bij ons ligt er ook vollop poep, maar ik kan er gewoon met me fiets doorheen of omheen rijden.

Of te wel heel Nederland moet betalen om jou paardenpoep op te ruimen ?!?! Het opruimen van poep van JOU paard kan nimmer een taak voor de gemeente zijn! Als je zo nodig op het fietspad wenst te rijden, neem dan in ieder geval de moeite op de poep op te ruimen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:13

Diezelfde fietsers rijden mij (niet op het fietspad maar op de gewone landweggetjes) met zeer grote regelmaat van de sokken (of eigenlijk de sokken van het paard) door met stevig tempo aan te komen rijden, rakelings én bellend langs je heen te rijden. Alleen paarden die dit gewend zijn schrikken niet. Maar ik heb er wel eens gereden met mijn jongste paard, dat zich helemaal rot schok. Het zal maar de verkeerde kant uit springen. Tuurlijk moet je je paard onder controle houden, maar de gemiddelde fietser zou ook eens na moeten denken.

Voorts zal het allemaal wel: fietspaden worden overal aangelegd. Maar als ik moet kiezen om midden op de 80 kilometerweg te gaan rijden óf het fietspad ernaast te nemen, dan is de keus gauw gemaakt. De fietsers moeten gaan klagen bij de gemeente. En wat minder bij de ruiters. Die kunnen geen adequate paden aanleggen namelijk.

En tenslotte moeten ze de hand in eigen boesem steken.. Het buitengebied wordt steeds drukker. Enige tolerantie zou wel op zijn plek zijn.

En dan de alom gepredikte oplossing van een poepzak. Ik wacht in spanning de eerste rechtszaak tegen de gemeente waar waarbij een ruiter zwaar gehandicapt is geraakt wegens een ongeluk a.g.v. de verplichte poepzak. Ik heb een redelijk beeld hoe dat zou kunnen aflopen, en dat is niet ten gunste van de gemeente. Poepzak als redelijk alternatief om te besparen in de kosten van de aanleg van ruiterpaden.. Interessante discussie gaat dat worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:16

Erik de verordening van de gemiddelde gemeente zegt iets over binnen de bebouwde kom. Daar ruim je zelf je poep op, ook hondeneigenaren. Buiten de bebouwde kom geldt een dergelijke verordening niet.

En het profijtbeginsel dat je hier aanhaalt: ik betaal voor de afvalberg die jij achterlaat als je een auto koopt. Voor de luchtverontreiniging die jij realiseert als je in pakweg een diesel rijdt, of je fiets voortijdig naar het schroot brengt omdat je gevallen bent, ik betaal voor de kinderen die andere mensen graag willen hebben, voor voetbalstadia waar ik nooit een voet in zal zetten...

Kom me nu niet aan met dat jj moet betalen voor het vuil van een ander, want daar is deze hele maatschappij op gebaseerd.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:49

Het is nu eenmaal een feit dat paarden niet op het fietspad thuishoren. Paarden worden gezien als voertuig en horen dus op straat. Als je met je fiets door een hoopje poep rijdt, kan je rug wel eens volhangen. Daar heb je met je auto geen last van.
Maar ik moet toegeven dat ik ook wel eens effe het fietspad opga als ik het boeltje (tractor ofzo) niet helemaal vertrouw Knipoog , of ik ga een oprit op. Daarna ga ik meteen terug op straat rijden.
Het is trouwens lastig rijden op het fietspad omdat je de fietsers niet altijd hoort aankomen en om nou iedere 5 m achterom te kijken... Voor mezelf vind ik het dus geen probleem, dat paarden niet op het fietspad mogen.
Om het hele probleem op te lossen zouden ze gewoon een beetje berm moeten openlaten, een meter (of 2) is al breed genoeg en daar kan je dan met paard op. Dat kan toch op de meeste plaatsen? Maar dan zetten ze er paaltjes of mensen gaan het beplanten (zo voor hun huis) terwijl het eigenlijk gemeentegrond is.

Die poepzak is reinste zelfmoord. Ze spreken ook altijd over paardenwelzijn, bij het minsten mishandel je je paard. Maar dat het beestje ocharme uren aan stuk met zo'n kletsende zak tegen z'n billen moet rond lopen, dat is dan wel toegestaan??

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:56

Mmm, wat een onzin allemaal weer.

Fietsers? Ze zijn tegenwoordig onbeschofter dan menig ruiter, zo is mijn ervaring.
En zo'n anti-paardenpoep-campagne? Dat versterkt de asociale fietser alleen maar in zijn asociale gedrag.

Klaarblijkelijk voelen bepaalde mensen zich sterk geroepen om ruiters te willen/moeten corrigeren, ongevraagd.
En waarom?
Maar gelukkig zijn er ook fietsers die wel rekening met je houden!

Als ik naast het paard loop, ben ik volgens de wet een voetganger... begeleider van vee.... om exact te zijn. En dus voetpad, poep of niet.
Als ik op het paard zit, ben ik bestuurder. Gelijk aan een fietser. En... ik ben net zo kwetsbaar als fietsers!
En aangezien ik net zo kwetsbaar ben als fietsers en vaak nog in een langzamer tempo dan fietsers, is de autoweg not-done indien er ook een fietspad beschikbaar is.
Poep of niet! En buiten de bebouwde kom kan een gemeente je als ruiter poep-technisch niets maken.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:10

scoxxx schreef:
Als ik naast het paard loop, ben ik volgens de wet een voetganger... begeleider van vee.... om exact te zijn. En dus voetpad, poep of niet.
Als ik op het paard zit, ben ik bestuurder. Gelijk aan een fietser. En... ik ben net zo kwetsbaar als fietsers!
En aangezien ik net zo kwetsbaar ben als fietsers en vaak nog in een langzamer tempo dan fietsers, is de autoweg not-done indien er ook een fietspad beschikbaar is.
Poep of niet! En buiten de bebouwde kom kan een gemeente je als ruiter poep-technisch niets maken.

Ik ben het wel eens wat je schrijft, maar dat je als ruiter gelijk staat aan een fietser is wettelijk niet correct. Ook al kan jij dat vinden Knipoog . Ik maak goed gebruik van mijn privileges als zijnde voertuig = auto. Ik mag bv de hele weg in beslag nemen, zoals een auto. Bv bij een tweevaksbaan, rijden we met 2 naast elkaar zodat een auto wel over het andere rijvak moet om voorbij de komen. Ik kan je verzekeren dat ze dan wel vertragen (uitzonderingen daar gelaten). Stel dat het paard alsnog schrikt, heb je toch wat plek naast je op de baan zodat je niet gelijk de beek induikelt. Als je op het fietspad rijdt, dan pas geef je voertuigen de kans om je voorbij te vliegen. Want welke bestuurder zal vertragen als hij vrij baan heeft?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:16

Bolieke,

Hou rekening dat de wetgeving qua ruiters anders kan zijn in België dan in Nederland. Al mogen ze die hier wat mij betreft ook best flink bijschaven en dan vooral richting de het verbod van mountainbikers en wandelaars op de weinige ruiterpaden er zijn in België.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:22

Anya schreef:
Erik de verordening van de gemiddelde gemeente zegt iets over binnen de bebouwde kom. Daar ruim je zelf je poep op, ook hondeneigenaren. Buiten de bebouwde kom geldt een dergelijke verordening niet.

En het profijtbeginsel dat je hier aanhaalt: ik betaal voor de afvalberg die jij achterlaat als je een auto koopt. Voor de luchtverontreiniging die jij realiseert als je in pakweg een diesel rijdt, of je fiets voortijdig naar het schroot brengt omdat je gevallen bent, ik betaal voor de kinderen die andere mensen graag willen hebben, voor voetbalstadia waar ik nooit een voet in zal zetten...

Kom me nu niet aan met dat jj moet betalen voor het vuil van een ander, want daar is deze hele maatschappij op gebaseerd.

Daar kom ik wel mee aan.
Vebeter de wereld begin bij je zelf ?
Ik betaal inderdaad net als elke nederlander belastingen. De belastingen zijn al hoog genoeg. Als er nu bij de gemeente ook nog weer een extra mannetje aangenomen moet worden welke PAARDEN poep op een FIETSpad moet opruimen dat is toch van de zotte? Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Als iedereen maar denkt een ander ruimt het wel op, dan is het einde zoek.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:39

petraaken schreef:
Bolieke,

Hou rekening dat de wetgeving qua ruiters anders kan zijn in België dan in Nederland. Al mogen ze die hier wat mij betreft ook best flink bijschaven en dan vooral richting de het verbod van mountainbikers en wandelaars op de weinige ruiterpaden er zijn in België.

Oh, dus in Nederland wordt je wel als zwakke weggebruiker beschouwd? Dan mag je dus wel op het fiestpad, dan hebben ze geen poot om op te staan.

Je hebt groot gelijk ivm de mountainbikers. Maar jij moet maar eens proberen op een mountainbikers pad te rijden met je paard... dan staan ze gelijk te roepen dat je verkeerd rijdt. Oh ja, weet je wat ik altijd hilarisch vind? Dat ze dan zeggen dat de paarden de paden stuk rijden. Ga dan a. niet op een ruiterpad rijden, b. waar ben je een mountainbiker voor? Toch om door modder te ploeteren zeker! Anders ga je maar op de weg rijden en wel op het fietspad en niet ernaast zoals als die de meeste wielterorristen. Enfin maar da's een andere discussie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:50

je hoort mij niet zeggen dat de gemeente een mannetje moet aanstellen. Maar de gemeente moet wel zorgen voor fatsoenlijke ruiterpaden, of de bermen (waar je geacht wordt te rijden) op tijd te maaien. Een beetje roepen dat je op de weg geacht wordt te rijden is prima, maar waar sprake is van een onveilige situatie (te paard op een 80 of 100 km weg) moet de gemeente zijn verantwoording nemen en daar een oplossing voor bieden. Net zoals de gemeente in zulke situaties fietspaden aanlegt om de veiligheid van fietsers te borgen. Dan is het te makkelijk om het ontbreken van die paden af te wentelen op de gebruikers ervan.

Maar ik begrijp dat volgens jouw filosofie Erik, de fietsers zelf verantwoordelijk zijn voor het aanleggen van fietspaden? Gebruik de weg, leg ze dan zelf maar aan, met zoveel fietsers het buitengebied in, natuur stuk rijden of zorgen voor meer asfalt..los het dan ook zelf maar op?? Cool Tong uitsteken

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:01

Ik rij zelf met enige regelmaat in die omgeving, en moet altijd over de zijlweg en de duinlustweg, en ik kan je vertellen: now way dat ik over het ruiterpad ga, ik ben dus een van die "aso" ruiters die over het fietspad gaan. Waarom: omdat het ruiterpad een halve meter van de rijbaan ligt, waar de auto's met 80 of mee overheen komen scheuren. Totaal onverantwoord dus, er gebeuren ook regelmatig ernstige ongelukken op die weg, al dan niet met dodelijke afloop, en dan moet je als ruiter dus maar accepteren dat die auto's rakelings langs je heen scheuren?

Als ik op het fietspad ben rij ik altijd zoveel mogelijk tegen de berm aan, zodat ik zo min mogelijk ruimte in beslag neem, en als het paard dan moet poepen het ook in de berm gebeurt. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan ga ik of later terug om de poep te scheppen als het dichtbij stal is, of ik fiets later langs om de poep weg te vegen (nee arabesk, daar zijn m'n anky laarzen die ik niet heb niet te duur voor Slapen ). Ik begrijp heel goed dat het voor fietsers eng lijkt om langs zo'n paard te lopen, ik geef daarom ook altijd goed aan dat ik de fietser zie aankomen, en m'n paard erop voorbereid. Ik groet vriendelijk als ze langs fietsen, en als ze er iets van zeggen, leg ik geduldig uit waarom ik m'n leven niet wil wagen op het ruiterpad, meestal begrijpen ze dat wel.

Ik baal er zelf ook van dat ik niet over het ruiterpad kan, maar niemand doet dat daar. Gewoon lopen zou al onverantwoord zijn, laat staan te paard.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:19

Anya schreef:
je hoort mij niet zeggen dat de gemeente een mannetje moet aanstellen. Maar de gemeente moet wel zorgen voor fatsoenlijke ruiterpaden, of de bermen (waar je geacht wordt te rijden) op tijd te maaien. Een beetje roepen dat je op de weg geacht wordt te rijden is prima, maar waar sprake is van een onveilige situatie (te paard op een 80 of 100 km weg) moet de gemeente zijn verantwoording nemen en daar een oplossing voor bieden. Net zoals de gemeente in zulke situaties fietspaden aanlegt om de veiligheid van fietsers te borgen. Dan is het te makkelijk om het ontbreken van die paden af te wentelen op de gebruikers ervan.

Maar ik begrijp dat volgens jouw filosofie Erik, de fietsers zelf verantwoordelijk zijn voor het aanleggen van fietspaden? Gebruik de weg, leg ze dan zelf maar aan, met zoveel fietsers het buitengebied in, natuur stuk rijden of zorgen voor meer asfalt..los het dan ook zelf maar op?? Cool Tong uitsteken

Volgens mij maak ik alleen maar een statement over het poepen op een fietspad en dat ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent om dit op te ruimen. Ik geef nergens aan dat ik het niet logisch vindt dat in bepaalde gevallen een ruiter het fietspad neemt. Ik kan mij prima voorstellen dat je in bepaalde situaties het fietspad neemt.

En ik begrijp ook prima dat bokt een paardenforum is Tong uitsteken en dat iedereen direct in de aanval schiet maar je mag volgens mij je paardenbril wel een klein beetje afzetten.

Elke skater heeft ook niet een eigen skatepad , elke nordicwalker heeft ook niet overal een voetpad etc etc.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:26

Citaat:
Als ik naast het paard loop, ben ik volgens de wet een voetganger... begeleider van vee.... om exact te zijn.

nee je bent een bestuurder en hoort dus op de weg

belachelijk Boos!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:42

Bolieke schreef:
Het is nu eenmaal een feit dat paarden niet op het fietspad thuishoren..

Nee, je mag met je paard van het fietspad gebruik maken als het te gevaarlijk is om over de autoweg te stappen.

Ik ken de situatie daar niet, maar ik weet wel dat de gemeente niet direct meewerkt aan het bevorderen van paarden op de ruiterpaden.
Er zijn hier paden waar je tot ver over de kogel in wegzakt. Als het droog is zijn ze enorm mul en als het regent is het 1 zuigende prutzooi.
Ook verdwijnen er ruiterpaden of stoppen ze zomaar waardoor je dan de weg op moet.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:55

Kan me goed voorstellen dat fietsers zich ergeren aan de mest op het fietspad,mijn paard staat in de buurt van het klooster Alverna en ook ik rijd op het fietspad, wil ik gebruik maken van de ruiterpaden in de waterleidingduinen.
Zij geven voor ruiters jaarkaarten uit om in hun gebied te rijden maar hebben geen ruiterpad daar naartoe.
Dus als je daar wilt komen kun je kiezen, of over de vogelenzangseweg waar ze met 80 km per uur langs je paard razen of over het fietspad.
Wat zou jij kiezen!???

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:23

Deze maand nog brak mijn pony bijna z'n been in een KUIL van 40x40x40cm, vermoedelijk gegraven door een hond van diezelfde klagende Bloemendalers. Precies op een mooi recht stukje, waar je normaal gesproken een handgalopje kunt maken. Is het dan echt zo gek dat ik ervoor kies om het fietspad ernaast maar te pakken. En dan heb ik het nog niet over het bouwpuin, de uitstekende boomwortels en overwoekerde stukken, die ook op deze paden te vinden zijn.

Ruiters kunnen op veel plekken in Bloemendaal helaas niet anders dan het fietspad gebruiken. Ik heb een vrij zindelijke pony, en mocht hij toch keutels laten vallen schuif ik het aan de kant of ik ga later terug met emmer en poepschep. Op de Boekenroodeweg, die ook wordt genoemd, is dat helaas niet mogelijk. Ten eerste omdat je, als je van je pony stapt, het risico loopt op de lager gelegen autoweg te belanden waar men zich niet aan de snelheid van 50 km/uur houdt. En teruggaan met de auto om de boel op te ruimen is ook geen optie, aangezien je die aan die weg nergens kunt parkeren. Misschien een idee als de gemeente juist daar het inmiddels haast onzichtbare bermpaadje dat voor ruiterpad moet doorgaan eens onder handen neemt?

Lijkt mij dus zinvoller als de fietsersbond z'n beklag gaat doen bij de gemeente Bloemendaal, vanwege het gebrekkige onderhoud aan de ruiterpaden. De start-locatie van de actie is ook op z'n minst merkwaardig te noemen, aangezien groot in het nieuws is geweest dat Stal Elswout per 1 januari ophoudt te bestaan.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:31

Sientje schreef:
De start-locatie van de actie is ook op z'n minst merkwaardig te noemen, aangezien groot in het nieuws is geweest dat Stal Elswout per 1 januari ophoudt te bestaan.

Tja, onder het motto laat we die stal nog meer pesten Rolleyes

En hoe je beschrijft het pcies zoals het is: de ruiterpaden in de omgeving zijn doorgaans haast onzichtbare bermpaden, op nog geen halve meter van de weg waar ze als halve gare rijden (zoek maar 's op google images naar duinlustweg, da's de weg die achter stal elswout loopt en waar we overheen moeten gaan als we buiten willen rijden, leuke plaatjes van een in de kreukels liggende auto, op de plek waar paarden dus zouden moeten lopen).

Bizar ook trouwens die kuil in het pad Sientje, maar helemaal goed afgelopen uiteindelijk?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:33

SuperRupsje schreef:
Bizar ook trouwens die kuil in het pad Sientje, maar helemaal goed afgelopen uiteindelijk?

Ja, gelukkig letten pony's beter op zulke onverwachte vijanden dan wij Bloos en gingen we dus vol in de remmen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:49

Ik wil de poep wel opruimen hoor.. Maar later. Ik heb ziekte van Lyme, als ik van mijn paard zou afstappen om de poep op te ruimen (met wat, want je kunt geen bezem meenemen op je paard), dan kom ik er simpelweg niet meer op. En van een jong paard stappen om even rustig poep op te ruimen is doorgaans niet zo'n fantastisch idee. En ook jonge paarden moeten (op rustige tijden) wennen aan verkeer en buitenritjes).

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:06

En tenslotte nog. In de verdediging schieten.. Nee.. Ik niet. Los van de gevaarlijke tachtig kilometerweg waar ik een stukje langsmoet, heb ik hier in het oosten geen problemen. Ik rij zo het bos in Haha! Haha! Haha!

Maar ik heb wel een grootscheeps onderzoek in het buitengebied gedaan van de gemeente waarvoor ik werk. En daaruit blijkt dat:

- het buitengebied steeds voller wordt
- wandelaars zich het meest ergeren aan fietsers
- fietsers zich het meest ergeren aan ruiters (poep en ze kunnen er niet zomaar altijd langs).
- ruiters zich het meest ergeren aan rakelings langsscherende fietsers en het ontbreken van min of meer redelijke plekken om nog te kunnen rijden (zandpaden ligt gravel op, veel is geasfalteerd, de berm is geen optie meer).
- automobilisten zich het meest ergeren aan nordic walkers (die in groepen lekker breed lopen met die stokken)
- Boeren zich het meest ergeren aan hondenbezitters (die hun hond los hebben lopen en toestaan in het weiland te lopen, waar ze een ziekte overbrengen op koeien die neospora heet en zorgt voor te vroeg verwerpen van kalfjes, waardoor de kalfjes het niet overleven).
- Iedereen ergert zich aan mountainbikers
- De de grootste ergernis m.b.t. het fysieke deel van het buitengebied is 'zwerfvuil', neergegooid door alle gebruikers.

De wegenstruktuur is ingericht voor kleinere auto's en deels voor fietsers. Grotere landbouwvoertuigen kunnen niet makkelijk langs de wegen omdat bomen niet op tijd gesnoeid worden en er een toename is van diverse in de berm geplaatste gebods- en verbodsborden (die overigens ook voor ruiters een beperkende factor zijn bij het in de berm rijden)). Steeds meer wegen zijn verhard (o.a. voor fietsers) waar door ruiters steeds meer in de berm zouden moeten lopen. Dat geldt ook voor wandelaars. Maar bermen worden i.v.m. bezuiniging en nieuwe ecologische inzichten niet of veel minder gemaaid, waardoor uitwijken naar asfalt van wandelaars en ruiters weer nodig is en meer mensen in kortere tijd over dezelfde weg moeten (dit los van het normale verkeer en het toenemende sluipverkeer).

Dus alhoewel iedereen natuurlijk verantwoordelijk is voor de eigen activiteiten, is slechts het opruimen van paardenpoep geen oplossing.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:49

Mountainbiken verbieden dus en verder lijkt emigreren de enige oplossing.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:24

Ja hoor daar gaan we weer. Ik vind fietsers en vooral scooters soms ook erg gevaarlijk omdat ze soms niet de moeite nemen afstand te houden van mijn paard als ze langsrijden. Nu heb ik een paar dat daar niet om geeft maar dat maakt niet uit. Beetje jammer dat men elkaar in deze maatschappij niets gunt..

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:29

Ook ik rij al jarenlang paard, auto en fiets in dit gebied, en ik weet dat er door ruiters al jarenlang is gemeld aan de gemeente Bloemendaal dat dit een gevaarlijke situatie is, voor alle weggebruikers. (en dan over een lengte van enkele kilometers!)
Maar er wordt gewoon simpelweg niets aan gedaan.
Ik kan me goed verplaatsen in de fietsers en vind ook dat je als ruiter, als de situatie het toelaat, je mest even de berm in moet schuiven. Maar helaas is de berm op veel plaatsen zo smal dat dat onverantwoorde situaties oplevert. (langs 60-km weg met veel bomen dus slecht zicht)
Het is een paard-rijk gebied en voor veel ruiters is dit de enige mogelijkheid om in rustiger vaarwater te komen.
Het zou enorm schelen wanneer iedereen wat meer rekening zou houden met elkaar: ruiters-fietsers en andersom, en de automobilisten wat kalmer aan zouden doen.
Maar de gemeente Bloemendaal zou deze fietsers-actie naar mijn idee het meest ter harte moeten nemen en iets aan de situatie veranderen!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:41

Er wordt wel weer erg makkelijk naar de ruiters gewezen door de Fietsersbond.

Sommige ruiterpaden hier zijn ook onwijs bagger. Ik zal er vande week een foto van maken. Vriendin is er met haar paard gevallen omdat het ze haar paard ineens 50 cm wegzakt in het zand. Houtpaden die helemaal weggerot zijn, brandnetels die tot 2 meter hoogte komen, en heel het ruiterpad in beslag nemen. Allemaal stenen en weet ik veel wat voor puin er allemaal ligt. En dan een bekeuring krijgen van een af andere boswachter omdat je op het fietspad rijd.

De gemeente moet eerst eens de oorzaak van het probleem oplossen, door de ruiterpaden begaanbaar te maken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:26

Misschien kunnen we inhaken bij de actie en foto's maken van de gevaarlijke situaties op de ruiterpaden die hier eerder genoemd zijn? En die dan inleveren bij de gemeente Bloemendaal? Daar wil ik best een middagje voor op de fiets gaan zitten...