Jannepauli schreef:Hmm... als het over 'beestjes' gaat wordt er altijd wel een snaar geraakt. Het lijkt me echter veel nuttiger als meneer Wilders zijn haatpolitiek voor mensen eens gaat bijstellen.
Volstrekt ongeloofwaardig ( en misschien een poging tot kiezers winnen) als je aan één kant 'vreemdelingen' wegzet als gespuis, en anderzijds opeens moord en brand roept als het om dieren gaat. Ja, natuurlijk vind ik dat dieren beschermd en netjes behandeld moeten worden. Maar daar hebben we Wilders niet voor nodig - alleen maar ons eigen fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel.
Sinds de PvDD er is, drijven veel partijen mee op dat succes. Iedere partij heeft ineens de mond vol over dierenwelzijn. Niet dat ze het belangrijk vinden, maar je scoort er mooi mee.
En maar roepen jongens, tot de zetels verdeeld zijn.
Eens met Jannepauli.
Er is nog ontzettend veel te verbeteren op mensenwelzijn, van incontinente bejaarden die maar 1 keer per week onder de douche mogen (bezuiniging), kinderen die in de cel zitten omdat er geen gepaste jeugdopvang is (kost centjes), de complete afbraak van allerlei sociale voorzieningen (sorry we moeten allemaal inleveren, geen geld.).
Wat gaat dat plan van Wilders kosten, hoe faalt de bestaande dierenbescherming en is er een goedkoper alternatief? Want is daar wel ineens geld voor dan?
En werkt het wel?
Ondanks alle aandacht en extra geld de afgelopen jaren, worden er nog steeds kinderen mishandeld tot de dood erop volgt.
Heel triest, maar we weten nog niet hoe we dat kunnen voorkomen, terwijl kinderen toch heel erg goed in de gaten worden gehouden, middels consultatiebureaus, scholen en artsen ed.
Strenger straffen van dierenmishandelaars, maar als je het probleem daar niet mee terug kunt dringen, jaag je dan niet alleen maar een maatschappij op kosten die al minder aan mensenwelzijn uitgeeft?
Niet zo eenvoudig lijkt mij.
Ik ben overigens voor de invoering van het houdersverbod - en niet na 10 keer de fout in te zijn gegaan.