PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Re: PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:43

zolang het proffesioneel word opgezet kan ik voor het eerst in mijn leven zeggen dat de PVV iets in de richting van zinnigs zegt Whoosh!

MAAR, dit heeft alleen effect als er daarnaast ook veel meer preventieve zorg en aandacht zou zijn voor deierenwelzijn/houderij en sowieso mentaliteit van demens tav het dier. . Uiteindelijk loop je met deze manier van werken alleen maar achter de feiten aan. Het leed is al geschied. Maar goed misschien voor mensen wel een (helaas externe) stok achterde deur.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:46

Goed idee zeg!....eindelijk zegt die geblondeerde eens wat nuttigs!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:48

Die Wilders toch, zegttie eindelijk iets nuttigs! OK dan!

Er zijn meer partijen die er zo over denken en er is volgens mij al ooit een voorstel gedaan. Maar ja... In Den Haag nemen ze de tijd.
Als Blondie weer's wat zegt komt het in elk geval in de media Knipoog

Niet dat hij nu mijn stem heeft in 2011...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:49

Nou, dit is het allereerste goede idee van Wilders, mits goed uitgevoerd. Clown
Daar heb ik dan nog wel mijn twijfels bij, als ik kijk hoe bepaalde zaken gaan in dit land bij instanties. Rolleyes

Ik hoop alleen dat ze dan ook de wet eens helemaal gaan veranderen, zodat verwaarlozers en mishandelaars echt eens goed aangepakt kunnen worden. Anders heeft het nog niet zoveel zin allemaal. Als ik nu al van een DB hoor dat ze het erg vinden dat er ergens iets naars gebeurt, maar ze kunnen er niets aan doen, want de wetten werken niet mee, tja..... Dan heeft het allemaal maar bar weinig nut. Verdrietig

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:51

Dat is nou de eerste goede zet van Wilders die ik me kan herinneren Clown

Als je er net zo streng en consequent in worden als in Amerika, dan kan ik dat idee alleen maar toejuichen.
De straffen op dierenmishandeling zijn hier gewoon schandalig laag.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:51

celticpony schreef:
zolang het proffesioneel word opgezet kan ik voor het eerst in mijn leven zeggen dat de PVV iets in de richting van zinnigs zegt Whoosh!

Zoiets had ik ook toen ik het hoorde...
Al zou het ook wel helpen als in het strafrecht dieren niet als bezit (en dus 'vernieling/vandalisme' bij mishandeling) maar een andere status krijgen waardoor ze de straffen kunnen aanpassen. Imo komt het 'vernielen' van een dier voor de eigenaar harder aan dan het vernielen van een auto (niet dat dat niet erg is, maar een auto kun je nieuw kopen, Flupsie of Moonlight zijn onvervangbaar) en behalve dat, een auto voelt er veel minder van als ie een schop krijgt...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:06

Als dit echt doorgezet word heb ik maar 1 reactie:

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:10

celticpony schreef:

MAAR, dit heeft alleen effect als er daarnaast ook veel meer preventieve zorg en aandacht zou zijn voor deierenwelzijn/houderij en sowieso mentaliteit van demens tav het dier. . Uiteindelijk loop je met deze manier van werken alleen maar achter de feiten aan. Het leed is al geschied. Maar goed misschien voor mensen wel een (helaas externe) stok achterde deur.

Bij dat laatste sluit ik me helemaal aan!
NL kent (helaas) geen flinke straffen, al 't gespuis komt er met 'n waarschuwing vanaf, maar 't slachtoffer kan alleen maar lijden! Belachelijk!!
Ik zou zeggen; bij ernstige dierenmishandeling fungeer je maar gewoon voor 'n bepaalde periode als proefdier, dan hebben we die ook niet meer nodig en 't is nog 'n nuttige straf ook, haha! Tong uitsteken

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:16

Hmm... als het over 'beestjes' gaat wordt er altijd wel een snaar geraakt. Het lijkt me echter veel nuttiger als meneer Wilders zijn haatpolitiek voor mensen eens gaat bijstellen.
Volstrekt ongeloofwaardig ( en misschien een poging tot kiezers winnen) als je aan één kant 'vreemdelingen' wegzet als gespuis, en anderzijds opeens moord en brand roept als het om dieren gaat. Ja, natuurlijk vind ik dat dieren beschermd en netjes behandeld moeten worden. Maar daar hebben we Wilders niet voor nodig - alleen maar ons eigen fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:22

Ik zou er niet bij willen werken want slaap toch ook graag 's nachts.
Maar dit initiatief kan ik met hart en ziel ondersteunen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:24

Hartstikke goed!
Nu inderdaad nog hogere straffen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:45

helemaal super als dit zou doorgaan..

nu wil ik natuurlijk ook wel soliciteren..en helpen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:52

Jannepauli schreef:
Hmm... als het over 'beestjes' gaat wordt er altijd wel een snaar geraakt. Het lijkt me echter veel nuttiger als meneer Wilders zijn haatpolitiek voor mensen eens gaat bijstellen.
Volstrekt ongeloofwaardig ( en misschien een poging tot kiezers winnen) als je aan één kant 'vreemdelingen' wegzet als gespuis, en anderzijds opeens moord en brand roept als het om dieren gaat. Ja, natuurlijk vind ik dat dieren beschermd en netjes behandeld moeten worden. Maar daar hebben we Wilders niet voor nodig - alleen maar ons eigen fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel.

Sinds de PvDD er is, drijven veel partijen mee op dat succes. Iedere partij heeft ineens de mond vol over dierenwelzijn. Niet dat ze het belangrijk vinden, maar je scoort er mooi mee.
En maar roepen jongens, tot de zetels verdeeld zijn.

Eens met Jannepauli.
Er is nog ontzettend veel te verbeteren op mensenwelzijn, van incontinente bejaarden die maar 1 keer per week onder de douche mogen (bezuiniging), kinderen die in de cel zitten omdat er geen gepaste jeugdopvang is (kost centjes), de complete afbraak van allerlei sociale voorzieningen (sorry we moeten allemaal inleveren, geen geld.).

Wat gaat dat plan van Wilders kosten, hoe faalt de bestaande dierenbescherming en is er een goedkoper alternatief? Want is daar wel ineens geld voor dan?

En werkt het wel?
Ondanks alle aandacht en extra geld de afgelopen jaren, worden er nog steeds kinderen mishandeld tot de dood erop volgt.
Heel triest, maar we weten nog niet hoe we dat kunnen voorkomen, terwijl kinderen toch heel erg goed in de gaten worden gehouden, middels consultatiebureaus, scholen en artsen ed.

Strenger straffen van dierenmishandelaars, maar als je het probleem daar niet mee terug kunt dringen, jaag je dan niet alleen maar een maatschappij op kosten die al minder aan mensenwelzijn uitgeeft?
Niet zo eenvoudig lijkt mij.

Ik ben overigens voor de invoering van het houdersverbod - en niet na 10 keer de fout in te zijn gegaan.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:55

He he, zouden ze dan toch eens iets goeds op gaan zetten ?
Eerst maar zien gebeuren dat dit doorzet, hoop van wel want reken maar dat ik ga solliciteren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:57

Jannepauli schreef:

Precies, zolang de politie met te weinig mensen zit om de uitwassen waar Wilders zo graag mee leurt behoorlijk aan te pakken, lijkt het me niet dat er 250 ambtenaren voor dieren uit een blik geschud kunnen worden.

Wellicht zouden mensen die zich bij dieren betrokken voelen wat alerter om zich heen moeten kijken en misstanden vaker doorgeven

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:04

Overigens apart dat iedereen nu ineens gaat sollicteren.
Vraag me sterk af wat de opleiding van betreffende dames is?

Misschien goede tip: informeer bij je plaatselijke DB, asiel, dierenambulance.

De meeste vrijwilligerorganisaties komen mensen te kort.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:08

randalinpony schreef:
Overigens apart dat iedereen nu ineens gaat sollicteren.
Vraag me sterk af wat de opleiding van betreffende dames is?

Misschien goede tip: informeer bij je plaatselijke DB, asiel, dierenambulance.

De meeste vrijwilligerorganisaties komen mensen te kort.

Daar heb je wel een punt, maar je moet niet vergeten dat niet iedereen tijd heeft om vrijwilligerswerk te gaan doen, er moet ook geld binnenkomen Lachen Mij lijkt dat bijv. ook erg leuk, maar geen optie, ik werk vijf dagen en ga 1 dag naar school. Maar zoiets als dit is altijd mijn droombaan geweest, volgens mijn omgeving zou het ook iets voor mij zijn omdat ik redelijk koel reageer in bepaalde situaties en me niks persoonlijk aantrek. Zelf ben ik trouwens gestopt in het eerste jaar van paardenhouderij/dierenhouderij(beide halfjaar geprobeerd) omdat er niet veel toekomst inzat en het niveau te laag lag voor mij.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:10

Kijk, dat vind ik nou een goed idee! Hoewel ik Wilders een beetje vreemd vind... Maar voor dit idee ben ik zeker! Lijkt me ook gaaf om zo'n baan te hebben Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:14

Randalinpony: we ehebben ook nog geld nodig om van te leven, ik denk dat het merendeel dat vrijwilligerswerk graag zou doen... maar waar haal je dan de centen vandaan om te leven?

Sarabande: helaas worden er volgens mij genoeg meldingen doorgegeven, maar wordt er door de dierenbescherming niks aangedaan....
En met dit zou het weleens stukken beter kunnen worden, meer mensen om dieren te gaan bezoeken en meer kennis over dieren.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:14

Ik vind het een belachelijk idee en een heel goedkope manier om stemmen te winnen!
Gaat Meneer Wilders nu ineens voor dierenvriend spelen? Gewoon weer een populistisch en ongefundeerd item van onze blonde losbol!!
Volgens mij hebben we in Nederland de AID met deskundige mensen die een speciale opleiding hebben gevolgd. En juist in deze organisatie moeten op dit moment een heleboel mensen verdwijnen wegens bezuinigingen. Verder hebben we ook nog de Dierenbescherming die zich met dit onderwerp bezig houdt. Nog meer mensen is echt niet nodig. En alsjeblieft geen Amerikaanse taferelen hier; wat een vreselijke mensen werken daar bij die Animal-cops. Pas nog op TV gezien hoe ze een koppel gezonde koeien aan het vangen waren, zogenaamd omdat die er zo slecht aan toe waren. Compleet Wild-West; arme dieren!

Wat er in Nederland wel snel moet komen is een makkelijkere manier om mensen te verbieden om dieren te mogen houden. Die regels zijn op dit moment te lastig en daardoor gebeurt het te vaak dat dezelfde mensen vaker in de fout gaan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:21

yvonnepuntnl schreef:
Ik vind het een belachelijk idee en een heel goedkope manier om stemmen te winnen!
Gaat Meneer Wilders nu ineens voor dierenvriend spelen? Gewoon weer een populistisch en ongefundeerd item van onze blonde losbol!!
Volgens mij hebben we in Nederland de AID met deskundige mensen die een speciale opleiding hebben gevolgd. En juist in deze organisatie moeten op dit moment een heleboel mensen verdwijnen wegens bezuinigingen. Verder hebben we ook nog de Dierenbescherming die zich met dit onderwerp bezig houdt. Nog meer mensen is echt niet nodig. En alsjeblieft geen Amerikaanse taferelen hier; wat een vreselijke mensen werken daar bij die Animal-cops. Pas nog op TV gezien hoe ze een koppel gezonde koeien aan het vangen waren, zogenaamd omdat die er zo slecht aan toe waren. Compleet Wild-West; arme dieren!

Wat er in Nederland wel snel moet komen is een makkelijkere manier om mensen te verbieden om dieren te mogen houden. Die regels zijn op dit moment te lastig en daardoor gebeurt het te vaak dat dezelfde mensen vaker in de fout gaan.

Houderverbod!!!

Kijk, bovenstaande is nu eens interessante info?

Misschien moet meneer Wilders zich eens concreet sterk maken voor meer geld bij de AID?
En voor het aanpassen van bestaande wetgeving zodat het houdersverbod ook eenvoudig kan worden toegepast.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:26

Het zal best dat hij er meer stemmen mee wil winnen, maar hiermee maakt hij wel een breder draagvlak voor het onder ogen brengen van dierenmishandeling en dat is naar mijn mening alleen maar goed!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:31

Adriana schreef:
Het zal best dat hij er meer stemmen mee wil winnen, maar hiermee maakt hij wel een breder draagvlak voor het onder ogen brengen van dierenmishandeling en dat is naar mijn mening alleen maar goed!

Hier ben ik het ook mee eens en of zoiets als dit idee doorgevoerd word of dat er meer geld naar de AID gaat uiteindelijk maakt mij niet uit, zolang er maar iets gaat gebeuren Lachen En als ze idd bijv. de boetes omhooggooien dat scheelt ookalweer in kosten.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:37

boetes omhoog? Die zijn al flink gestegen.
Volgens mij wil Wilders dit financieren door o.a. ontwikkelingshulp af te schaffen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:42

randalinpony schreef:
Jannepauli schreef:

Sinds de PvDD er is, drijven veel partijen mee op dat succes. Iedere partij heeft ineens de mond vol over dierenwelzijn. Niet dat ze het belangrijk vinden, maar je scoort er mooi mee.
En maar roepen jongens, tot de zetels verdeeld zijn.

Eens met Jannepauli.
Er is nog ontzettend veel te verbeteren op mensenwelzijn, van incontinente bejaarden die maar 1 keer per week onder de douche mogen (bezuiniging), kinderen die in de cel zitten omdat er geen gepaste jeugdopvang is (kost centjes), de complete afbraak van allerlei sociale voorzieningen (sorry we moeten allemaal inleveren, geen geld.).

Wat gaat dat plan van Wilders kosten, hoe faalt de bestaande dierenbescherming en is er een goedkoper alternatief? Want is daar wel ineens geld voor dan?

En werkt het wel?
Ondanks alle aandacht en extra geld de afgelopen jaren, worden er nog steeds kinderen mishandeld tot de dood erop volgt.
Heel triest, maar we weten nog niet hoe we dat kunnen voorkomen, terwijl kinderen toch heel erg goed in de gaten worden gehouden, middels consultatiebureaus, scholen en artsen ed.

Strenger straffen van dierenmishandelaars, maar als je het probleem daar niet mee terug kunt dringen, jaag je dan niet alleen maar een maatschappij op kosten die al minder aan mensenwelzijn uitgeeft?
Niet zo eenvoudig lijkt mij.

Ik ben overigens voor de invoering van het houdersverbod - en niet na 10 keer de fout in te zijn gegaan.

http://www.dumpert.nl/mediabase/243211/ ... reekt.html

Al ben ik het niet eens met de manier hoe hij dingen brengt, zegt hij toch waar hij geld vandaan kan halen. Ook vind ik het niet vreemd dat dit bij de pvv vandaan komt, omdat dierenmishandeling helaas vaker voorkomt door "buitenlanders"....