"Zonder toestemming hadden we dit huis nooit gekocht"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: "Zonder toestemming hadden we dit huis nooit gekocht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:44

Volgens mij zijn al die regels ook weer per gemeente verschillend. Mijn vader mag niet eens zonder vergunning een terras aanleggen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:46

Hier mochten we het huis maar 1 bepaalde tint wit schilderen, ze kwamen echt kijken met zo'n staaltje van de verf of het wel klopte Huilen van het lachen
Maar een stal in de achtertuin en een bak+verlichting in t weiland wordt dan weer niet naar gekeken
Stal is overigens wel met vergunning geplaatst, maar is nooit op de afmeting etc gecontroleerd
Terwijl de kleur van het huis dus wel degelijk gecontroleerd werd...
Erg apart dan weer!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 18-09-08 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:46

Katja schreef:
Volgens mij zijn al die regels ook weer per gemeente verschillend. Mijn vader mag niet eens zonder vergunning een terras aanleggen.

Frusty Gestoord

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:48

Nogal ja. Vooral om dat de tuin volledig met bomen omringd is en de dichtsbijzijnde buren een halve kilometer verderop wonen.
Gemeente controleert met luchtfoto's of iedereen zich wel braaf aan de regels houdt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:08

Charaz schreef:
jury schreef:
nee, hoor dat maakt niet uit, ik heb het ook met lint afgezet en wordt toch gezien als bouwwerk omdat je het gebruik wijzigt.

Leg dat hier bij de gemeente maar eens uit dan... wij mochten wel met lint afzetten, maar zodra er planken omheen kwamen werd het een bouwwerk. Weides mag je toch ook afzetten met lint?

Klopt (ook al mag dat ook niet overal, bv natuurgebieden) maar weiland blijft in gebruik als weiland.
Het probleem is geloof ik ook niet de omheining maar het gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:19

Arabesk schreef:
Lint verrommeld het landschap, maar hout is een bouwwerk Verward
Wat willen ze nou eigenlijk.

Sterker nog, lint verrommeld het landschap zo erg dat de overheid mee betaalt als je het witte lint gaat vervangen door bruin of groen. Want dat past dan beter in het landschap. Dat je paard het slechter ziet en je meer risico loopt dat hij erin hangt is slechts bijzaak Clown .

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:22

Het verschilt erg per gemeente... wij vragen gewoon niks meer aan... vooral geen slapende honden wakker maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:56

Katja schreef:
Gemeente controleert met luchtfoto's of iedereen zich wel braaf aan de regels houdt.

Wie denk je dat de grootste sponsor van google earth is Knipoog .

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:54

Charaz schreef:
jury schreef:
nee, hoor dat maakt niet uit, ik heb het ook met lint afgezet en wordt toch gezien als bouwwerk omdat je het gebruik wijzigt.

Leg dat hier bij de gemeente maar eens uit dan... wij mochten wel met lint afzetten, maar zodra er planken omheen kwamen werd het een bouwwerk. Weides mag je toch ook afzetten met lint?

Bij R&O van de gemeente Dalfsen werd hetzelfde gezegd. Ook de houten afrasteringen om weides moet een vergunning voor worden afgegeven, maar zolang je draad, touw, lint whatever gebruikt is er niks aan de hand.

En hoezo gebruik wijzigen? Deze paarden lopen toch in de paddock/rijbak? Vaak loop je vast met het plaatsen van verlichting.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:05

juval schreef:
tja, ik ken de situatie niet... er zal misschien wel meer aan de hand zijn... als er echt 2 paarden in een woonwijk worden gehouden kan ik me voorstellen dat niet paardenminded buren daar misschien overlast van hebben.

Ja tuurlijk, en dan pas na 2 jaar de bak moeten verwijderen

en de gemeente heeft geen gelijk omdat paarden beweging nodig hebben, anders valt het weer onder mishandeling. en daarbij, het is een raar verhaal, zoiets na 2 jaar ineens weg moeten halen, vind de rechter vast ook

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:01

Gemeentes: Boos! Koe Sigaar Slapen Clown Ach gut Gestoord Lijst Extreme duivel Whoosh! Slim Zij zijn groot en ik is klein! Verward !!!!!!!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:58

Ik weet niet of wij dan legaal bezig zijn geweest haha
Wij hebben van een stuk weiland naast het huis de rijbak gemaakt maar niet de grond veranderd maar de bak is wel met hout afgezet van 1.80 m hoog.. Mag dit dan weer wel?!
Ik heb 2 paarden en 5 shetlanders en woon gelukkig buiten de bebouwde kom met heel veel paarden om ons heen.. De gemeente heeft niks over de omheining gezegd maar oh wee toen we onze grote wilg gingen snoeien toen stonden ze te kijken of we hem niet illegaal gingen kappen!

Maar voor die mensen veel sterkte!

PS ben ik nou met die bak legaal of niet?