Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martina67
Berichten: 476
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Ergens in Brabant tussen huis en wei

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:58

Super actie! Ik kan me aansluiten bij de teksten van mijn mede bokkers hierboven. Jammer dat replica niet het enige paard is die het zo beroerd treft, dat niet ieder paard gered kan worden. Maar gelukkig deze merrie wel! Ik hoop dat 't goed komt met haar. Zou de "politieke partij"-voor de dieren niet wat kunnen ondernemen? We moeten toch iets kunnen doen voor die oudjes die hulp nodig hebben en een WSPCA hebben we hier niet...

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:59

Wat een goede actie!

Echt heel lief van de mensen die dat doen Ja

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:04

Super actie! Ieder paard dat gered wordt en een fijn leven heeft is er 1! Mensen die zeggen "ja maar er zijn toch zoveel paarden" steken hun kop in het zand en ontlopen hun schuldgevoel. Dat vind ik echt een trieste gedachtengang.

Ben blij voor de merrie!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:44

Ook via Bokt wil ik graag de inzet van Sigrid, Birgitt en Sylvie weer even extra benadrukken.
Wat zij in korte tijd allemaal voor Replica hebben gedaan is werkelijk bewonderingswaardig.
Uiteraard draagt iedereen die doneert zijn steentje bij maar deze meiden hebben extra hun nek uitgestoken en er heel veel tijd aan besteed.
Meiden nogmaals petje af!! Afgod Afgod
Ik hoop dat deze publiciteit er voor zorgt dat er genoeg geld binnenkomt om de kosten voor het onderhoud voor Replica te blijven dekken. Haha!

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 06:42

Arme merrie, geweldig dat dit soort acties bestaan!!!!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 06:56

Mooie actie, alleen dood en doodzonde dat jullie de eigenaar met €700 hebben gesponsord!

Les voor deze gast: er is altijd wel een sukkel die medelijden krijgt en mij 700 euro schenkt! Die 700 euro kunnen veel beter gestopt worden in de verzorging van het paard.

Beter was het geweest dit via de politiek, DB, Aivd etc te spelen of de "eigenaar"zo onder druk te zetten dat hij het paard gewoon mee geeft!

Zo werkt Monkeyworld ook, zij kopen nooit een aap op, want dan houd je deze toestanden in stand.

Zoals al gezegd, de volgende heeft zich alweer gemeld, zolang er geld wordt gegeven voor deze dieren, zul je eigenaren hebben die ervan profiteren.

silverbrumby

Berichten: 2913
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek ;)

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:27

Ik heb ze wel nog erger gezien als replica helaas...
Wel knap dat jullie 500 bij elkaar gehaald hebben voor de merrie, maar beter was t mischien geweest dierenbescherming o.i.d erheen te sturen...

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:28

Het was een keuze.... voor Replica mocht het allemaal niet lang meer duren. Zoals al gezegd : de DA geeft haar nog maar een paar weken als haar darmen niet op gang komen.

We hebben in België maar één organisatie, via de federale overheid, die zich met dergelijke gevallen bezig houdt. Daar duurt het weken tot maanden vooraleer er iets gebeurt, en dat is te laat voor deze merrie. Bijgevolg werd er een volledig dossier samengesteld en doorgegeven aan de bevoegde diensten. Als deze man inderdaad vervolgd wordt, stellen we ons burgerlijke partij om de gelden terug te krijgen.

A propos, er is 500 € betaald geweest, geen 700 €... staat op de website Lachen

Symphonic

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:57

Ieder paard dat gered kan worden is de moeite waard. Dat stukje over de monnik is dan ook heel treffend. Fijn dat er mensen zjin die zulke acties op touw zetten.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:24

nathalie_v schreef:
inderdaat wat Bluebontje zegt. je kan echt niet elk paard helpen. wij hebben toevallig ook een paard staan dat vroeger verwaarloost was. gelukkig had hij geen artrose of exeem.

Je kunt niet ieder paard helpen maar wat je wel kunt moet je doen toch? Je kunt toch niet zoiets zien en zeggen; ik doen niets want ik kan niet alle paarden helpen? Als je er een kunt helpen is dat in elk geval een verwaarloosd paard minder.

Ben benieuwd hoe ze haar laten aansterken, lijkt me dat ze toch wel enige training nodig heeft voor het opbouwen van spiermassa, gaat dat wel goedkomen bij een paard met artrose?

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:45

anneliesdj schreef:
Ben benieuwd hoe ze haar laten aansterken, lijkt me dat ze toch wel enige training nodig heeft voor het opbouwen van spiermassa, gaat dat wel goedkomen bij een paard met artrose?


Op dit moment is het grote probleem dat de darmen van Replica niet meer werken. Als deze niet binnen korte tijd weer gaan werken zal Replica het niet lang meer volhouden Huilen
Als we het geluk hebben dat dit nog wel gebeurt dan zal ze weer gaan aankomen en ook kunnen aansterken. Wat betreft het opbouwen van de spiermassa, dat is van latere zorg. Met deze leeftijd en de klachten die ze heeft zal ze geen training meer aankunnen.
Waar het vooral om gaat is dat ze nu een lijdensweg bespaart blijft en indien mogelijk nog een tijdje van haar oude dag kan genieten.
Mocht blijken dat we haar uiteindelijk toch moeten laten inslapen dan heeft ze in ieder geval nog even een mooie liefdevolle tijd gehad.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:02

Ow, zo te horen is er dus niet veel hoop.
Darmen krijg je niet zomaar meer op gang lijkt me...

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:10

Dat weet je maar niet.... het is thans een paar weken afwachten. De belgische krant Het Laatste Nieuws contacteerde me vanochtend. Ze wilden er eerst een regionaal stukje over maken, maar nadat ze de behandelende dierenarts gesproken hebben, gaat men kijken of het een nationaal stuk kan worden.

En DHL sponsort vervoer van alle spullen die we bij elkaar hebben om naar Replica te brengen !

Alleen jammer dat er tot op heden geen stortingen meer komen... elke euro telt.. de dierenarts kunnen we immers -helaas- niet met voer betalen. Daarom mijn vraag: wie dit initiatief goed vindt, mag altijd een klein bedrag storten. Wat je makkelijk missen kan. Of dat nu 1 of 5 € is, maakt niet uit. Het zijn de kleine beetjes die het geheel maken ! De namen van de mensen (behalve deze die in de mededeling aangeven anoniem te willen blijven) die storten staan nu al op het AV-forum en gaan ook op de website komen - zonder dat er vermeldt wordt hoeveel er werd gestort !

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:44

Erg jammer dat zo'n dingen nog gebeuren, maar wat een mooie wending voor deze merrie, schitterend!
Dat monikkenverhaaltje vond ik ook erg mooi verwoord!!!

Als je eens rondsnuffelt op Kapazaa zie je trouwens nog veel andere 'dressuurpaarden' waarvan je mooi de ruggengraat ziet, en kijk maar eens naar de puppies... Schrijnend soms...

izzie

Berichten: 610
Geregistreerd: 09-09-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:41

Kijken....................................nog eens kijken.
En jawel, ik heb nog buitenritten gemaakt met een meisje dat Replica in de verzorging had. Ze heeft inderdaad heel lang in Veghel gestaan, ze stond altijd in de wei langs de weg. Daar kwam ik altijd langs als ik naar stal ging, en opeens was ze weg. Ik vroeg me al af wat er met haar gebeurd was.
Wat erg zeg!!!!!! Als ik dat eerder geweten had, had ik al eerder actie genomen.
Wat fijn in ieder geval dat er nu goed voor haar gezorgd wordt, het is een heel lief paard. Ik zal meeduimen dat ze er bovenop komt.

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:15

Net als izzie ken ik Replica ook, op dezelfde manier als izzie haar kent. Sigrid, ik heb je een pb gestuurd.
Fijn dat er nu goed gezorgd wordt voor Replica, ook ik duim mee en als ik nog iets kan betekenen hoor ik het graag!

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:27

Goede actie....alleen als je op alle sites gaat kijken staan er heeeeel veel zielige gevallen op dat de eigenaars aanbieden. Ik denk dat een stukje voorlichting dit al voorkomt en daarbij we hebben natuurlijk al bejaardenhuizen voor paarden, maar veelste weinig en soms ook heel duur. Ik vind als mensen hun paard dan toch een goede oude dag willen geven er een andere oplossing geboden moet worden en ik snap dat niet iedereen 2 oudere paarden kan houden of zielige paarden..ga bij een slechte handelsstal kijken of veemarkt en je tranen springen in je ogen. De enige die er iets aan kan doen is het kabinet door dit soort paktijken een duidelijke wetgeving te geven en daar tegen op te treden zoals nu ook gemeld politie voor dieren!!

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:43

Leonie mailde me foto's door van Replica toen ze nog in Veghel stond en da's echt een wereld van verschil ! Dank je ! Als ik nu ook nog eens aan de contactgegevens kon komen van de vroegere eigenaar, of dat een van de vroegere verzorgsters konden vragen waarom Replica weg ging en naar waar (en tegen welke prijs) dan kunnen we tenminste achterhalen hoe ze in Lummen verzeild raakte.

Nancylove

Berichten: 3
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:26

hoe kun dat nou doen ze is een hartstikke mooi paar gelukkig zijn er mijnsen die helpen !!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:42

even zakelijk, wat als Replica nu komt te overlijden?

Pakken jullie de verkoper dan aan voor wanprestatie?

probeer dat wel te doen! Echt, met die 500 kan je dan weer een ander paard helpen. Ik baal er echt van dat er zoveel geld is betaald.

Zoek nu vast een vriendelijke jurist op, of stuur n brief naar d verkoper dat blijkt dat het paard er slecht aan toe is en dat je eventueel je geld gaat terugeisen mocht ze komen te overlijden.

( joompie mn
E doet ht nit..... krijg j dit als j zit t typn.......)

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:44

Wel, er is een dossier ingediend bij de belgische federale overheid. Of Replica nu komt te overlijden of niet, als het tot een rechtszaak komt, stellen wij ons burgerlijke partij en vorderen we de aankoopsom + uitgaven terug.
We hebben het dossier goed voorbereid en hebben van alles de bewijzen. Ik heb trouwens geen juriste nodig, ik ben zelf advocate Lachen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:21

Dat is nog beter, ben ik weer een beetje gerust gesteld.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:40

Wat goed van jullie zeg. Worden er op de site of hier in dit topic updates geplaatst hoe heb bijvoorbeeld van dag tot dag of van week tot week met haar gaat?

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:33

Alle updates staan op de website : http://www.lupos.be
Ondanks al onze pogingen om ruchtbaarheid aan deze zaak te geven, blijken veel mensen de actie sympatiek te vinden, maar uit zich dat jammer genoeg niet in een bijdrage, hoe klein ook....

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Paardenliefhebbers slaan handen ineen voor merrie Replica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:36

Super dat mensen zich zo inzetten!
Merrie heeft lief hoofdje.