Wellant College begint met paardenklas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wellant College begint met paardenklas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:30

Ik zou het niet erg vinden hoor, tijdens school lekker rijden Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:33

ThUnDeRtIeJ schreef:
Haha ja maar ik zit op wellant college paardenhouderij mbo en ik vind het echt een drama school
gelukkig zit ik in me laatste jaar Haha!

Ik ben ook goed bekend met Wellant (dordrecht en rijswijk) en vind het ook niet bepaald een aanrader, eerder een aanfluiting ROFL

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:37

Ik zag trouwens een paar reactie's op de Wellant College de groenstrook (met de paardenklas) van; Ik heb me toch een paar k*anker jaren (ja ik vind het ook een k*utwoord, sorry maar zo stond het er) op die school beleefd!
En iedereen zegt dat het daar stom is..
Nee ik zou het ook niet erg vinden, maar alleen even om duidelijk te maken dat het dus geen goeie top opleiding is (A)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:39

Mijn vriend werkt er, heeft meegeholpen aan het in elkaar draaien van die opleiding en zelfs hij zegt dat het slecht is Huilen van het lachen

Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:43

bromfiets schreef:
Mijn vriend werkt er, heeft meegeholpen aan het in elkaar draaien van die opleiding en zelfs hij zegt dat het slecht is Huilen van het lachen

Je zou dan toch zeggen dat ze die opleiding niet door zouden starten Nagelbijten / Gniffelen Tja alles voor het geld ofzo, want zo te horen gaat het niet om goed onderwijs geven.

Toch slecht dat, dat hier in Nederland zo gaat.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:48

Thats_Me schreef:
bromfiets schreef:

Je zou dan toch zeggen dat ze die opleiding niet door zouden starten Nagelbijten / Gniffelen Tja alles voor het geld ofzo, want zo te horen gaat het niet om goed onderwijs geven.

Toch slecht dat, dat hier in Nederland zo gaat.

gaat om het geld Ja Weet je hoeveel leerlingen een opleiding paardjes-aaien trekt? Nagelbijten / Gniffelen

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:46

Avalon_ schreef:
Jeetje, 3 uur in de week gewoon lekker paardrijden. Dat is nou nog eens de perfecte vervanger van de uurtjes gym! Haha!

Haha dat is het zeker
lkkr 3 uurtjes onspanne lkkr van rijden genieten
Haha!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:15

wellant sucks haha Tong uitsteken Ik zelf doe een opleiding op het holland college tegenwoordig Lentiz.. wel geinig en je word goed begeleid als het nodig is.

maar wellant en paardenhouderij is het niet helemaal :S

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:53

bromfiets schreef:
gaat om het geld Ja Weet je hoeveel leerlingen een opleiding paardjes-aaien trekt? Nagelbijten / Gniffelen

Dat is waar... lekker subsidie trekken! En wie er afhaakt maakt toch niet uit, als je maar veel leerlingen hebt aan het begin van het jaar. Ik vind het jammer dat er op deze manier zo'n groot verschil wordt gemaakt tussen MAVO en VMBO. Natuurlijk vinden die leerlingen het leuker om op zo'n paardenopleiding te zitten, dus waarom zouden ze hun best doen om MAVO of misschien zelfs wel HAVO te halen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:33

Ik zit zelf op het Wellant College (niet op deze vestiging maar in houten) en doe nu mijn eerste jaar paardenhouderij!
De opleiding is niet alleen 3x in 2 weken paardrijden, je leert echt ALLES, van hoeven tot gebit, van keuringen tot medicijnen etc.. we gaan leren mennen (en je koetsiersbewijs halen) we gaan naar evenementen, naar anky, over 2 weken krijgen we les van Lammert Haanstra, en nog heel veel meer.. en natuurlijk krijgen we ook de bekende AVO vakken Tong uitsteken (nederlands, engels, biologie, wiskunde etc..)
en we lopen stage..

nou er zit genoeg variatie in deze jaren dus, waar je heel veel kan leren (word ook nog het laatste jaar een instructeursopleiding bij gegeven)

maar goed ieder heeft gelukkig zijn eigen mening Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:29

BianCatjee schreef:
Ik zit zelf op het Wellant College (niet op deze vestiging maar in houten) en doe nu mijn eerste jaar paardenhouderij!
De opleiding is niet alleen 3x in 2 weken paardrijden, je leert echt ALLES, van hoeven tot gebit, van keuringen tot medicijnen etc.. we gaan leren mennen (en je koetsiersbewijs halen) we gaan naar evenementen, naar anky, over 2 weken krijgen we les van Lammert Haanstra, en nog heel veel meer.. en natuurlijk krijgen we ook de bekende AVO vakken Tong uitsteken (nederlands, engels, biologie, wiskunde etc..)
en we lopen stage..

nou er zit genoeg variatie in deze jaren dus, waar je heel veel kan leren (word ook nog het laatste jaar een instructeursopleiding bij gegeven)

maar goed ieder heeft gelukkig zijn eigen mening Knipoog

Dat klopt, houten is de "hoofdvestiging". Die hebben ook het grootste budget en kunnen wel dingen organiseren.

Wellant Rijswijk begon een dierverzorgingsopleiding en ze hadden welgeteld 1 cavia, daar kun je veel van leren Ja

Edit: Ik klink wel erg negatief nu, ze bieden ook opleidingen die wel goed in elkaar zitten (bloem e.d.) Maar vind het zo jammer dat een "commercieel aantrekkelijke opleiding" wordt ingezet om leerlingen te lokken en dat er dan zo weinig van terecht komt. Hier zijn alleen leerlingen de dupe van.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:10

Opleiding klinkt al niet goed, wat is dan de waarde van het diploma straks? Wéér een klasvol kinderen opgeleid die straks achter de kassa bij AH terechtkomen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:07

Ik zit op het a'veen college en wij hebben ook erg veel leerlingen van wellant die op onze school kwamen en die vonden het zo moeilijk ... terwijl wij ook Vmbo-t zijn zo zie je maar dat het op iedere school verschild zowieso werd ik op een school in a'dam wel toegelaten op de havo met mijn Citosore maar in amstelveen niet!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:12

ik vind op het vmbo de WPS vakken als dier, groen Bloem etc wel prima trouwens..
alleen de cursussen van het mbo..... Clown
daar ga ik mij niet over uiten.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:25

Het Wellant in Alphen aan den Rijn is altijd wel een fijne school geweest hoor. Het is een kleine VMBO met LWOO. Ik werk zelf op de LWOO-afdeling van het Groene Hart Leerpark, zeg maar de conculega van het Wellant. Ik ben er een aantal keren geweest en had een goede indruk van de school en de docenten. Het heeft alleen de naam een 'boerenschool' te zijn en ik denk dat ze nu op een breder publiek mikken. Hoeft eigenlijk niet, aanmeldingen genoeg dacht ik en ik stel me er op dat niveau ook niet teveel van voor.

Over Wellant-MBO heb ik idd andere verhalen gehoord.....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:53

Wellant MBO in Gorinchem is in elk geval totaal ongeorganiseerd. Leerlingen hebben geen idee van wat er wanneer van hen verwacht wordt, wat niet verwonderlijk is, want de leerkrachten hebben dat ook niet.

Mijn zoon wil dit jaar zijn niveau 4 halen en naar de HBO-opleiding Agrotechniek in Dronten. Ik hou mijn hart vast. Ten eerste moet ik nog zien dat ze zijn exameneisen ooit boven tafel krijgen, maar of hij met deze vooropleiding een HBO-opleiding aan kan???

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:59

ik werk op een groenschool maar een andere dan wellant.

Ik vind de paardenklas een goed idee. Over het wellant kan ik niets zeggen. na het vmbo (paardenklas of niet) heb je een gewoon vmbo diploma.

Maar.. zit je in de paardenklas: wellicht dat je motivatie voor school wat hoger is of blijft omdat je wat meer van je passie kwijtkan op je school. Daarom vind ik het een goed idee. Verder kun je na deze opleiding naar het mbo, alle kanten nog op.
Na het vmbo ben je niet klaar om te werken, dus het is gerust niet dat ze denken dat je hiermee zo aan de slag kunt gaan.
Wellicht is het een stimulans, zo heb je wel meer vmbo scholen, zoals de kookschool in tilburg.

nonnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:59

Ik zit in de paarden klas (Alphen)
This wel gaar
maar ik moet egt onwijs ver fietsen,
this helemaal in langereraar en ik woon zelf in koudekerk this meer dan een uur om naar huis toe te fietzen/
elke maandag om de week naar de manege
ene week teorie andere praktiisch
de groep is dan in 2e gedeeld we rijden een uur.
een gevordere groep en een beginners groep
maar egt rijden kan ook niet :s
dat kkomt omdat al die paarden tegen elkaar gaan beuken
en al ga je iets te ver naar voren dan gaat het paard stil staan.
maar de les uit de boeken slaan nergens op!,
groetjes manon