Wat was die merrie mooi ..
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
pre schreef:Ik vind het te ver gaan, dit gaat tegen de natuurlijke wetten in.
Citaat:En dan vind ik dat voor de mensen hun eigen keus, maar die paarden hebben niks te kiezen.. en wat is het nut er dan van?
Dat de eigenaresse dat graag wil, straks lijken die veulen qua karakter en / of uiterlijk helemaal niet op de merrie...
vinos schreef:Rijden met een trailer met een paard erin die haar been heeft gebroken..... vlgns mij mag/cq wil je dat al geenneens...
pre schreef:Ik vind het te ver gaan, dit gaat tegen de natuurlijke wetten in.
Mindim schreef:When unexpected losses of a mare or stallion occur, teams co-ordinated by Dr Elaine Carnevale and Jason Bruemmer have been instrumental in salvaging eggs and sperm to preserve bloodlines.
(wanneer onverwacht een merrie of hengst overlijdt, staan teams, gecoordineerd door dokter Elaine Carnevale en Jason Bruemmer klaar om eitjes of sperma te redden, dit om bloedlijnen te bewaren.)
Dit is dus eigenlijk zowat gangbaar in Amerika om de bloedlijnen in stand te houden en zal dus niet een zaak op zich zijn.
berpie schreef:Mindim schreef:When unexpected losses of a mare or stallion occur, teams co-ordinated by Dr Elaine Carnevale and Jason Bruemmer have been instrumental in salvaging eggs and sperm to preserve bloodlines.
(wanneer onverwacht een merrie of hengst overlijdt, staan teams, gecoordineerd door dokter Elaine Carnevale en Jason Bruemmer klaar om eitjes of sperma te redden, dit om bloedlijnen te bewaren.)
Dit is dus eigenlijk zowat gangbaar in Amerika om de bloedlijnen in stand te houden en zal dus niet een zaak op zich zijn.
Niks bloedlijnen in stand houden, gewoon mensen met te veel geld en dure paarden.
LindyH schreef:Mijn merrie zou ook 'draagmoeder' worden, in België. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan, maar ik weet dus dat het echt niet weer 'die Amerikanen' zijn. Het is ook in Nederland gewoon toegestaan. Hormoonbehandeling is niet fijn, maar natuurlijke hormonen zijn ook geen lieverdjes, kijk maar naar PMS, zwangerschap en de overgang. Daar kan je ook goed ziek van zijn.
Toch heb ik ook niet helemaal een lekker gevoel bij dit filmpje. Ik dacht gelijk al: Ja, dít vinden Amerikanen prachtig! Het is gewoon pure promotie voor die kliniek. Ze moeten er wel belang bij hebben, anders stellen ze niet hun eigen paarden ter beschikking. Of hebben ze gewoon een voorraadje staan voor dit soort gevallen? Dat er straks gewoon op de rekening staat: draagmerrie, 1 stuks à $500,- ?En dan die gipsafdruk en die staart met lintjes er omheen!
Krijgen alle mensen die hun paard daar laten inslapen dat? Denk het niet. Dat je dat nou als eigenaar doet of vraagt, oke, maar die kliniek heeft dat gewoon 'spontaan' gedaan. Bah.
En ik heb ook zitten denken aan de merrie. Ik weet niet of ze verschrikkelijk veel pijn heeft gehad, maar het zal toch een aantal uur gekost hebben om deze beslissing te nemen, alles te regelen en die eitjes weg te halen. Volgens mij moet de merrie dan nog leven en geen morfine krijgen enzo, want dat is niet goed voor de eitjes. Heeft de merrie niet ontzettend geleden in die laatste uren, ter promotie van die kliniek? Maargoed, misschien viel het mee met de pijn, of misschien konden ze de eitjes weghalen, euthanaseren en daarna alles nog regelen.
berpie schreef:Hannah oke dat is jou mening maar je kunt toch niet voor andere mensen gaan denken, voor mij zit het verschil in zelf willen of niets te willen hebben, en dat is mijn mening en jij hebt de jouwe.
Ik heb alleen moeite met mensen die voor mij gaan denken en vinden dat ik een bepaalde reactie niet mag hebben, klinkt als luister ik heb je dit te zeggen en wil verder dat je gewoon lekker je mond houdt, ja sorry maar dan was ik wel bij mijn ex gebleven.