Ruim tien mille voor Downsyndroom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ruim tien mille voor Downsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:29

Waarom betalen ze zelf niet voor de dagjes uit? Elke Nederlander met het syndroom van Down heeft een uitkering en een persoonsgebonden budget, dikke onzin dus dat wij het met ons allen moeten gaan betalen.

Detour, Talant draait in een aantal plaatsen in Friesland voor een groot deel op vrijwilligers. Wat ik overigens een kwalijke zaak vind.

Citaat:
Onderzoek naar autisme of verpleeghuizen voor ouderen, psychiatrische instellingen, daar mag ook nog flink voor gezopen worden.

Volledig mee eens.

Anoniem

Uhm, en wat denk je van zuipen voor Korzakov?

Mies7

Ik geef les aan gehandicapte mensen (ook Downers). Ik merk wel dat er in de zorg steeds minder geld te besteden is, er zijn steeds minder begeleiders op een grotere groep gehandicapten. In de vakanties kunnen deze mensen niet eens rijden omdat er te weinig personeel is en uitzendkrachten te duur zijn en niet altijd capabel genoeg zijn om met gehandicapten te werken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:31

suleilitha schreef:
Uhm, en wat denk je van zuipen voor Korzakov?

Nou..is wel heel empathisch idd.. Knipoog
heb met zulke patienten gewerkt en het is echt ronduit triest gesteld, echt sneu. Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:33

Mies7 schreef:
Ik geef les aan gehandicapte mensen (ook Downers). Ik merk wel dat er in de zorg steeds minder geld te besteden is, er zijn steeds minder begeleiders op een grotere groep gehandicapten. In de vakanties kunnen deze mensen niet eens rijden omdat er te weinig personeel is en uitzendkrachten te duur zijn en niet altijd capabel genoeg zijn om met gehandicapten te werken.

Dat is idd heel triest, maar geef jij dan rijles? op zich is dat iets wat een hoop mensen niet eens kunnen betalen. Knipoog

Bij onze instelling is ook een manege bevestigd, draait ook op een hoop vrijwilligers.
ben het er mee eens dat die bezuinigingen de pan uit rijzen maar beetje creativiteit en normaal beleid in een instelling vind ik ook wel van belang hoor! Knipoog

Als je soms ziet waarop men bezuinigt, idioot gewoon. Bloos

Sul, wat is dat voor instelling dan in Friesland?

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:35

Suleilitha:
De meeste instellingen werken met veel vrijwilligers. Ik denk dat daar op zich ook niets mis mee is. Bij het paardrijden komen naast ´vast´ personeel ook vaak vrijwilligers van de zorginstelling mee. (Heb ook les gegeven aan ruiters van Talant).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:36

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:37

Mies7 schreef:
Suleilitha:
De meeste instellingen werken met veel vrijwilligers. Ik denk dat daar op zich ook niets mis mee is. Bij het paardrijden komen naast ´vast´ personeel ook vaak vrijwilligers van de zorginstelling mee. (Heb ook les gegeven aan ruiters van Talant).

het hangt een beetje af van de problematiek van bewoners, en ik denk soms dat er door gebrek aan goed personeel ( met studie achtergrond) wel wat meer risico is op leed dan anders. Knipoog

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:39

Ik geef les bij 4 FPG-maneges in Friesland. Sommige instellingen hebben zelf een budget wat aan paardrijden besteed wordt. De instelling betaalt per uur een vast bedrag en kan dan 4 tot 8 ruiters laten lessen in dat uur. Particulieren betalen de lessen meestal met hun PGB. Verder hebben de meeste FPG-maneges sponsoren die een deel van het lesgeld betalen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:41

Klinkt goed!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:42

Ja het is ook erg leuk! Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:35

super wat ze gisteren hebben gedaan, vorig jaar was het voor kika en toen hadden ze ook een hoge opbrengst Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:05

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, inhoudelijk doorgaan op het downsyndroom en wat er met de financien gebeurt kan op andere plaatsen op het forum

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:19

alja schreef:
super wat ze gisteren hebben gedaan, vorig jaar was het voor kika en toen hadden ze ook een hoge opbrengst Lachen

Helaas vond stichting Kika het niet nodig om gisteravond aanwezig te zijn, om het bedrag symbolisch in ontvangst te nemen.
Vanwege de hoogte van de opbrengst vond men het niet nodig om daar voor iemand op pad te sturen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:57

Super hoor! Grappig, heb van Jennifer les Tong uitsteken.