’Je voeten worden hier gewoon uit je beugels gereden’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xCondor

Re: ’Je voeten worden hier gewoon uit je beugels gereden’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:48

Romyv schreef:
BELACHELIJK!!

Ik kan met mijn paard niet in de bak rijden door blessures, ik moet wel naar buiten..

Ik weet ondertussen hoe ik overige verkeerdeelnemers kan dwingen zo te handelen als ik wil ( ik zet mn paard gewoon schuin op de het fietspad zodat fietsers er wel achter moeten blijven en mn paardje niet onder me vandaan kan rennen) en ik sein naar de vrachtwagens dat ze door moeten rijden..

Kijk, het ruiterpad klinkt nu ook als de meest ideale oplossing, maar dat is het zeker niet..

gemeente westland heeft geen kennis, geld, tijd en noodzaak (in hun ogen) om een kwalitatief goed ruiterpad aan te leggen, wat er gaat gebeuren is dat er een zak zand neer gepleurd gaat worden en wij moeten ophouden met zeiken.. Na 2 regenbuien staat er meer water in dan in de sloot en is het pad ook niet meer toegankelijk en begin je weer voor af aan..
Ik vind dat ze die weg moeten afsluiten voor vrachtwagens, het is namelijk een sluiproute en niet de doorgaande weg.. echter zullen de vrachtwagens die vanaf de veiling in naaldwijk komen er niet blij mee zijn omdat die ver moeten omrijden..

Inderdaad!
Maar nou vind ik bij manege Noordland, na ruim 5 jaar, hebben hun het voor elkaar gekregen dat er een ruiterpad tegenover de manege is gekomen die naar het strand lijdt.
Verder ga ik zelf nouwelijks de weg op te paard. Enkel als ik wedstrijden heb of naar het strand ga. Maar wedstrijden is meestal vroeg, en naar het strand gebeurt weinig, en áls dan is het na 7en.
Het is gewoon echt gevaarlijk hier. Hopen dat er nou eindelijk iets aan gebeurt...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:49

Ik heb even in je profiel gekeken, maar volgens mji ken ik je paardje nog van vroeger, van othello! Toen was die wel aardig verkeersmak...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:51

heel off-topic: Heb je op Othello gereden?? Haha! Heet nu Paardenhoeve!
Heb daar m'n paardje vandaan, is manegepony geweest Knipoog Nog een hele tijd daar gestaan! Was altijd gezellig Haha!

Ontopic: Ik hoop voor de mensen van bovenstaande maneges geluk hebben en dat er wat aan gedaan word.. Knipoog Sterkte!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:30

mijn verzorgpony staat op elsham, maar ik durf de weg met hem egt niet op.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:37

Heb altijd op el sham gestaan vroeger, en ook nu moet ik nog over de madeweg om naar maedestein of het strand te gaan, Vind het echt een enge weg buiten dat de auto's hard rijden en de vrachtwagens voorbij komen vind ik de boze fietsers ook erg vervelend die boos worden als je met je paard over het fietspad rijd. Maar waar moeten we anders rijden?!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:55

Ik vind eigenlijk dat manege Hoek van Holland niet erg veel te klagen heeft. Zij kunnen redelijk veilig het strand bereiken, op meerdere manieren.

Overigens is de Madeweg (bij El Sham) een 60 km weg. De Hoeve heeft het inderdaad niet leuk, maar aan de andere kant, echt veel uitrijmogelijkheden zijn daar niet. De weg langs naar het Menpad is inderdaad 1 van de redenen dat ik weg ben gegaan bij de Arckel. Het is gewoon een officiele weg Manon, vrachtwagens mogen er rijden. Voor de mensen die de situatie niet kennen, 500 meter achter de Arckelhoeve ligt een industrieterrein, en de Arckel ligt precies aan de weg die aansluit vanaf de snelweg.

Ach... het zou fijn zijn als er iets gebeurde, maar door veel te rijden daar worden de paarden vanzelf wel bomproof. Ik rij gewoon op het fietspad, evenals de politie te paard. Met drukke paarden ga ik sowieso niet alleen naar buiten, en een bomproof paard ervoor scheelt al de helft. Het is voor mij alleen de Haagweg die wat creepy is, maar ik denk niet dat er meer ongelukken gebeuren dan elders.

Overigens, degene die begonnen over Madestein, ik weet niet wanneer jullie voor het laatst geweest zijn, maar gesleept word het daar echt niet, en de dreinage komt naar boven zetten. Sommige ruiterpaden zijn spekglad door al het plastic, laat ze daar maar eens wat aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:13

Utixo schreef:
Ik vind eigenlijk dat manege Hoek van Holland niet erg veel te klagen heeft. Zij kunnen redelijk veilig het strand bereiken, op meerdere manieren.

Mee eens

Overigens, degene die begonnen over Madestein, ik weet niet wanneer jullie voor het laatst geweest zijn, maar gesleept word het daar echt niet, en de dreinage komt naar boven zetten. Sommige ruiterpaden zijn spekglad door al het plastic, laat ze daar maar eens wat aan doen.

niet mee eens, althans, drie weken geleden nog geweest, de paden die ik rij zijn nog redelijk te rijden. Maar zal as zondag nog eens checken.. Haha!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:16

Ik zeg ook niet dat ze er niet mogen rijden, maar het is niet de route waarvan de gemeente wilt dat ze hem nemen (de borden wijzen ook via de weg langs de uithof/lozerlaan ipv via arckelweg/wateringseweg langs condor)

Er zijn voorstellen geweest om de arckel af te lsuiten voor vrachtverkeer maar dat krijg je er natuurlijk nooit door omdat de bloemenveiling in naaldwijk machteriger is dan de gemeente zelf!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:17

Ik ben er net nog geweest. Het is voornamelijk het pad langs de politie manege en het oude scheurpad (het pad direct volgend op de politiemanege, na het veldje). De stukken drainage liggen daar echt open en bloot. Verder in Madestein af en toe ook nog wel eens, maar niet zo eng als daar.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:17

ik wil in wognum ook ruiterpaden!! niet omdat het er onveilig is hoor, maar gewoon, omdat dat leuk is! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:19

vind dat HvH inderdaad echt wel rustig het strand kan bereiken hoor, is heel stuk fietspad met bosjes aan de wegkant en zo hard rijden auto's daar echt niet

van El Sham kan ik me het wel goed voorstellen, das een drukke weg inderdaad Ja

Westland is iig een goeie plek om je paarden verkeersbomproof te krijgen Clown je moet wel met al die vrachtwagens en smalle weggetjes naar de kassen. hoe vaak ik me niet met pony en al de berm in moest drukken omdat er een vrachtwagen aankwam Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:39

Utixo schreef:
Ik ben er net nog geweest. Het is voornamelijk het pad langs de politie manege en het oude scheurpad (het pad direct volgend op de politiemanege, na het veldje). De stukken drainage liggen daar echt open en bloot. Verder in Madestein af en toe ook nog wel eens, maar niet zo eng als daar.

oke , klopt wel idd, maar dat stuk rij ik alleen maar op de terug weg, in stap dus.. Die tak over het pad achter de politie ligt er zeker ook nog steeds.

Trouwens op dat stuk, maar dan aan de andere kant *aan de madeweg* ben ik drie weken geleden zowat aangereden door een stel debiele jongetjes in een auto. Die scheurden over het ruiterpad! Hamer

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:51

Dat is inderdaad debiel.

Ik vond het stukje politiemanege altijd zo'n heerlijk galoppad (het heet ook niet voor niets "het scheurpad").

En dat gez**k om die tak. Ik snap niet wie hem steeds weghaalt. Als je erover wilt kun je erover, als je er niet over wilt kun je er makkelijk omheen, alleen moet je dan een klein stukje van het pad af. Maar de tak is weg, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:02

aha, dan ben ik daar blij om, *dat die tak weg is* .. Maar jij dus niet.. Ach, ik scheur niet meer met paarden dus, echt last van die tak had ik niet, maar t staat wel netjes als die gewoon weg is.
zo, nu weer ontopic Clown

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:21

Ik heb gelukkig een paard dat best verkeersmak is maar dat komt ook merendeels omdat ze aan een drukke weg staat!
Wat ik alleen niet begrijp is dat we het staalduinse bos niet in mogen daar heb je lekker de ruimte om rustig te rijden!!

De hoeve had eerst wel een ruiterpad maar die is nu zo goed als weg door het sportpark wat er zit!! Bij het andere ruiterpad hebben ze halve wege een loop pad gemaakt das ook lekker gevaarlijk als je het niet weet!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:14

Helaas begrijpen sommige automobilisten niet hoe gevaarlijk hun rijdrag kan zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:27

ik snap dat niet hoor linda..
tis toch logisch Nagelbijten / Gniffelen

vroegah begeleidde ik veel strandritten in hoek van holland. had je 10 van die kindjes op poownietjes bij je (gevordere ruitertjes, uberbrave poownies). moesten we 1x ergens oversteken. normaal blokkeerde 1 begeleider dan de weg zodat de kindjes veilig over konden. degene die toen met mij mee begeleidde deed het voor het eerst en vergat dat.. (ik reed achteraan). kindjes steken over.. komt auto aan *noodgang ieieiei remmm* kindje schrikt twijfelt houd ponietje in.. auto geeft gewoon weer gas Bloos! je zíet toch dat het een rij is met kindjes.. wacht dan gvd effe! maar kindje zag rem, geeft toch hulpje naar voren.. nou.. dat ging dus allemaal maar nét goed terwijl ik doodangsten uitstond.. het zal je maar gebeuren onder jouw verantwoordelijkheid Nagelbijten / Gniffelen ondertussen probeerde ik door naar die plek te stappen en gesprek aan te gaan. begon ie MIJ uit te foeteren..

echt.. sommige mensen Nagelbijten / Gniffelen

JulezJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:02

dat werd indd tijd zeg!!
Levensgevaarlijk vindt ik het daar..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:04

Cayenne schreef:
www.ad.nl

Verkeer in Westland levensgevaarlijk voor paard en ruiter.
Bert Groot van de Hoekse manege Hoek van Holland vindt dat paarden vandaag de dag niet meer op de weg horen.
....
knip
....
Paarden zijn tenslotte niet volledig betrouwbaar.

Dát is nog eens de hele ruiterij in de voeten schieten Gestoord

Hoe dóm kan je zijn Frusty

hc

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:24

Utixo schreef:

Ben vandaag ook geweest Haha! Heb hem voor 1 keertje weer eens laten gaan.. maar das maar voor 1 keer, maar hij had het gewoon even nodig, en daarna was hij nog steeds rustig dus.. Haha!

Maarja, Wat zou er aan gedaan kunnen worden (wegen)? Breder maken? Langzamer laten rijden?
Ik weet nou niet echt of er wat gedaan kan worden.. Bloos

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:46

Er is maar 1 oplossing Haha! ....... ruiters ten alle tijden voorrang geven.
Fietsers zijn ook heilig in 't verkeer, maar deze zullen 'normaliter' geen rare bewegingen of sprongen maken. Waarom paarden dan niet?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:59

In HvH vond ik het altijd goed te doen om met je paard naar het strand te gaan.

Je moet even oversteken en dan rij je vrij rustig op een weg naast de hoofdrijbaan.

Inderdaad moet je bij het oversteken even goed opletten, maar mijn ervaring is dat de meeste automobilisten wel rekening met je houden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:00

Het is en blijft een moeilijk onderwerp, wat (denk ik) eigenlijk onoplosbaar is. Het hele Westland is op de tuinbouw gericht, daar komt nu eenmaal het geld binnen en geld is het belangrijkste in onze samenleving. Tel daarbij op de uitspraak: tijd = geld. Dan is het ook nog belangrijker om te investeren in tuinbouw i.p.v. goede infrastructuur. En dan krijg je dit soort taferelen.

Het zou al heel fijn zijn als sommige grote manege's een veilige route kunnen krijgen naar een gebied als het strand of de Madepolder. Maar een fijne paardrij-omgeving zal het hier nooit worden. Dan zal je simpelweg een andere woonplaats moeten zoeken. Het leven is niets anders dan kiezen of delen.

Zelf woon ik ook aan een belachelijk drukke straat, ik gok op zo een 200 vrachtwagens per dag, op een 60 km/h weg, die net zo breed is als 1 vrachtwagen + een halve meter. Gelukkig worden de pony's er wel heerlijk verkeersmak van, en is het een kwestie van ruimte afdwingen (wat ik op de fiets trouwens ook regelmatig moet doen). Niet langs de kant van de weg rijden, maar middenop. Zodra ik ze hoor afremmen, ga ik geleidelijk wat verder naar de berm zodat ze kunnen passeren. Waar mogelijk ga ik even op een oprit staan, maar ik ben niet van plan om een half uur te doen over een stuk van 500m, dus ook de vrachtwagens zullen af en toe op mij moeten wachten.

Als je paard nu niet goed tegen alle druktes kan; Ga in de ochtend of na 7en rijden, dan zijn de meeste vrachtwagens van de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:50

Huertecilla schreef:
Cayenne schreef:
www.ad.nl

Verkeer in Westland levensgevaarlijk voor paard en ruiter.
Bert Groot van de Hoekse manege Hoek van Holland vindt dat paarden vandaag de dag niet meer op de weg horen.
....
knip
....
Paarden zijn tenslotte niet volledig betrouwbaar.

Dát is nog eens de hele ruiterij in de voeten schieten Gestoord

Hoe dóm kan je zijn Frusty

hc

Wij weten wie het zegt... Clown

en ik doel op gequote meneer De Groot

tessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:52

Ik vind dat voornamelijk de arckelhoeve er last van heeft al die vrachtwagens voor naar het abc, want bij de madeweg zitten er bijna overal heggen tussen het fietspad en de weg. Ik heb nooit zo'n last gehad van het verkeer (heb ook paarden gedaan op de madeweg)