Ook paard van Rodrigo Pessoa verdacht van doping tijdens OS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Ook paard van Rodrigo Pessoa verdacht van doping tijdens OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:27

Waarschijnlijk een knollenveld, tenten, geen airco, een tuinslang met koud water en daar deed iedereen het maar mee

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:31

Haha!
Zou zo maar kunnen.
Ik blijf het moeilijke discussies vinden, net als mbt jurering.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:34

Aimee schreef:
Haha!
Zou zo maar kunnen.
Ik blijf het moeilijke discussies vinden, net als mbt jurering.

Hoezo? De regels zijn glashelder! Sigaar

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:46

henkb schreef:
Hoezo? De regels zijn glashelder! Sigaar

Gezien de hoeveelheid dope gevallen ivm simpele zalfjes valt dat dus tegen Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:50

daniella74 schreef:
Waarschijnlijk een knollenveld, tenten, geen airco, een tuinslang met koud water en daar deed iedereen het maar mee

http://www.youtube.com/watch?v=IC40iq4P-nc
Valt wel mee hoor.
Clown Ik weet nog heel goed dat ik even gespijbeld heb om deze proef te kijken bij de snackbar tegenover de school.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 31-08-08 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:51

En ik denk dat een ieder van ons heel wat van die( dope)Zalfjes gebruiken zonder het te weten.
Ik kreeg ooit en lijstje onder mijn neus en daar stonden best produkten op die bij mij in de kast staan.
Dus als mijn paard op wedstrijd gaat gebruik ik ook dope Bloos .De grens is heel dun en een beetje onoplettend heid en je overschrijd hem.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:58

Tja, wat slaat er nou door? En wat is nou niet normaal?

- De ruiter en zijn paard

of

- Die achterlijk lange lijst die steeds uitgebreider wordt en waar straks zelfs op staat dat je alleen nog maar Spa Reine zonder bubbels kan laten drinken...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:02

Straks vinden ze in appelsap ook nog een of ander stofje wat ook onder de doping valt en wil er geen paard in den vreemde nog drinken en moet ook het water van thuis meegenomen worden....

Alexx

Re: Ook paard van Rodrigo Pessoa van doping verdacht tijdens OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:11

giotto schreef:
Toch nog iemand met gezond verstand...doet mij een plezier.
Ik kan niet begrijpen dat de mensen zo naief zijn dat ze denken dat die paarden op dat niveau op water en haver lopen...

Wie heeft er nou geen gezond verstand meer? De dopingtesters bedoel je?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:27

henkb schreef:
Punt 3: Amen Lachen

Inderdaad... Die nullijn is totaal niet realistisch.

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:12

Er komen steeds meer regels bij en alles word tegenwoordig maar getest. Maar ik vind het evengoed een schandaal als je dit extra toedient aan je paard om zelf in de spotlights te staan.
Ik vind dat je naar het paard moet kijken, want die moet uiteindelijk die hindernis over. Daarbij heeft een toppaard optimale voeding nodig om te kunnen presteren.
Ik vind dat de dopingbureau´s maar eens een lijsje op moeten stellen wat wel en niet verboden is. Want een wielrenner of hardloper drinkt toch ook druivensap?? Dit is ook prestatieverhogend. Alleen water drinken is ook niet goed, hierdoor daalt de suikerwaarde in het bloed en kieper je zo om.
Dit zal bij paarden eveneens zo zijn als ze geen optimale voeding krijgen. Want "iedere" dag een parcours springen is niet niks.

hilden1971

Re: Ook paard van Rodrigo Pessoa van doping verdacht tijdens OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:55

Anne_GTI schreef:
Geen wonder dat ze willen stoppen met de paardensport als Olympisch onderdeel. Het ene dopingschandaal na de andere volgt elkaar in hoog tempo op. Het lijkt wel wielrennen.

Er is een groot verschil: bij de paarden maakt het voor de FEI etc. niet uit waar ze tussen de wedstrijden zijn, of ze in Mexico of toch in de Dolemieten zijn geweest dat maakte (tot nu toe) niks uit, dáár werd niet op gelet, als ze, zodra ze weer aan wedstrijden deelnamen, maar dopingvrij zouden zijn… en dat noemt men dan zero-tollerance.

Gebleken is dat de tussen-de-wedstrijden-tollerance niet deugt, niet voor de gezondheid van de paarden, en nu ook niet meer voor het imago van FEI etc.. Daarbij kan het “preventief dopingonderzoek zonder consequenties” en “het niet toestaan om op alles te testen wat mogelijk was” (KWPN in “In de Strengen” 29 augustus 2008 pagina 4) enkel tot doel gehad hebben de paardensport het imago schone sport te geven, terwijl de paardensport dit - zelfs daarna - volgens de resultaten van de eigen regels niet verdient!
Publiek en pers zijn er mee belazerd, en de paardenfokkers is een rad voor de ogen gedraaid: zij kunnen aan de hand van de wedstrijden niet meer bepalen welk paard en/of zijn nakomelingen uit zichzelf goed presteren en de beste prestatievererving tonen. Dat is erg.
Nog erger vind ik dat zij die in KWPN, NHS en FEI, aan de dopingtouwtjes trokken/trekken sinds 1991 de topper van de hengstenkeuring van het KWPN valselijk van dopinggebruik beschuldigd gehouden hebben. Dat is door KWPN c.s. tot nu toe niet rechtgezet (zie het topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=11&t=989826#p39926197 “Valse aantijging achtervolgt superhengst Guldenberg”, nieuwsberichten donderdag 20:57).