Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Inoterry schreef:Zonder ijzers in volle galop over het asfalt. En niet 1 keer, dagelijks.
beter zonder ijzers dan met.. niet dat ik het goed vind dat je in volle galop dagelijks over het asfalt galloppeert hoor
@ yamcha: ze had het over gallopperen op asfalt zonder ijzers
Kostolany schreef:Tja paarden is een grote verantwoordelijkheid, maar ja dat is elk dier en daarbij paarden houden en onderhouden is duur. De landelijke inspectie zou er goed aan doen om mensen die vrijwillig opgeleid zijn om mensen die voor het eerst een paard kopen te helpen en leren wat er allemaal bij komt kijken. Een gratis lezing hierover waar je mensen uitnodigd die overwegen een paard te kopen eens voor te rekenen. Ik was hier persoonlijk ook altijd bang voor de kosten. Maar tot nu teo omdat ik heel goed wist wat ik deed komt mijn beestje nergens iets te kort of teveel want dat kan ook.
Zoals alles wat leeft wij kiezen voor dieren dierne niet voor ons.
Inoterry schreef:Zonder ijzers in volle galop over het asfalt. En niet 1 keer, dagelijks.
Arabesk schreef:Inoterry schreef:Zonder ijzers in volle galop over het asfalt. En niet 1 keer, dagelijks.
oh dat doe ik ook, maar dat is weer een hele andere discussie of dat wel of niet kan
Inoterry schreef:Dat zijn alleen niet persee stadsmensen hoor,
Arabesk schreef:Volwassen Penny's
Inoterry schreef:De smid mag wel komen maar dan wel de goedkoopste van het hele stel, dus de voeten zien er na het kappen nog niet uit. Dat soort dingen zijn hier in de buurt heel normaal.
dravergekkie schreef:Inoterry schreef:De smid mag wel komen maar dan wel de goedkoopste van het hele stel, dus de voeten zien er na het kappen nog niet uit. Dat soort dingen zijn hier in de buurt heel normaal.
dat soort dinge ken ik ook maar al te goed..
mensen schaffen te makelijk een paard aan , en denken er te makelijk over.
jammer genoeg moet vaak welzijn van dier het ontgelde...