Marc Houtzager beste Nederlandse springruiter op Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Re: Marc Houtzager beste Nederlandse springruiter op Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:47

Om even op deze discussie in te gaan. Ik denk dat wij met zijn alle het volle vertrouwen moeten hebben dat ze heel heel heeeeeel voorzichtig met hun paarden zijn.(gaat hier niet op 3 rooitjes parden)
En ik persoonlijk denk niet (Let op dit is MIJN mening) Clown ,
dat iemand met 45 jaar ervaring(hoe mooi ook) van een foto of een paar minuten parcours springen (ga er namelijk vanuit dat je niet iedere dag bij de training bent?) kan lezen of een paard zn rug slecht heeft.

Sorry dat ik er zo op in hap maar dit zie je zo vaak op bokt en wordt er een beetje iebelig van.

Marc, mooie prestatie

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:49

Ik kende ook een paard die ging op dezelfde manier bokken in de galop als hij op buitenrit ging en dat echt van plezier!!!
Maar elk paard is anders, als je het paard niet kent kan je er niets van zeggen...

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:05

Ik vind het zo'n gaaf paard Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:19

Contango schreef:
dees_daan schreef:
hij weigerde niet, en ook niet bijna.. dus ik denk dat dat verzet wel wat mee valt, lijkt me idd niet lekker voor zijn rug, vond het ook fijn om naar te kijken Ja

edit: typo

Vond het er anders niet echt fraai uitzien..
Het leek wel of hij naar de hindernissen sloeg ofzo

Anyway... wel een leuk beestje & een erg leuke naam vind ik Bloos

dat is jou mening, ik vind het er wel fijn uitzien, hij sloeg hem niet over de hindernissen heen vond ik

Albert_Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:22

Ach het maakt toch ook niet zo heel veel uit, hij is gewoon beste nederlander, das toch ook al goed

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:21

Het paard zit prima in elkaar....(Opium is van stoeterij Vosbergen geweest..Wij runnen daarvan de opfok)
Hij is een geweldig paard maar ook wel een aparte!

Opium is een paard wat zich enorm kan opwinden wanneer hij ook maar een klein foutje maakt...en dat is wat je ziet.

Ik vind dat Marc en Opium het geweldig gedaan hebben!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:33

Kan je die rit ook nog ergens op internet terug zien? Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:26

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:00

linky schreef:
Bokken met de oren zo naar achteren duidt eigenlijk altijd op pijn................... geen kwaadwillig verzet, maar ook zeker GEEN vreugde!
Rug nakijken dus! Ach gut

Dit is echte bullshit!!!!... Sorry voor mijn opmerking maar dit is echt te gek voor woorden. Ik heb hier ook een 3 tal merries die wanneer ze onder het zadel zijn willen bokken met de oren naar achter, gewoon omdat het hete paarden zijn waar echt wat van gevraagd wordt. Alle merries zijn recent gekeurd in utrecht en niet één merrie faalde hiervoor. Het is gewoon het gedrag van het paard. Klaar niet meer niet minder, en met Opium is dat precies hetzelfde, veelal bij de eerste hindernissen en daarna springen als een tijger. OK dan!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:01

Paintlinger schreef:
Het paard zit prima in elkaar....(Opium is van stoeterij Vosbergen geweest..Wij runnen daarvan de opfok)

Opium is een paard wat zich enorm kan opwinden wanneer hij ook maar een klein foutje maakt...en dat is wat je ziet.

Juist helemaal mee eens.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:38

hilden1971 schreef:
Paintlinger schreef:

Juist helemaal mee eens.

Je ziet gewoon aan het paard dat het geen verzet is. Zou het trouwens verzet zijn, of pijn, dan zou dit paard niet zo (kunnen) springen. Hoe vaak hij (figuurlijke) meters boven het hout zweeft, gewoon geweldig!

Marc en Opium hebben alles gegeven tijdens de spelen en super gereden! Als invaller als beste Nederlander eindigen is geen slechte prestatie, en zoals Marc zelf zei 'het was geen geluk dat ze in de finale terechtkwamen', ze hebben de hele periode super gesprongen en vooral te maken gehad met tijdfouten, geen springfouten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:31

Ik vind het een geweldig paard, hij komt op me over als een echte vechter. Daarbij vind ik Marc heel erg netjes rijden, rustig en vriendelijk. Ze hebben het top gedaan naar mijn mening! Lachen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:51

Super niet verwacht van te voren. Voordeel dat hij zo bokt is dat hij niet snel verkocht zal worden aan een ruiter als die chinezen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:05

Citaat:
Opium wordt vergeleken met Libero qua bokken e.d. Het is gewoon het aard van het beestje, maar geen verzet.

Citaat:
Geen verzet maar een soort van ontlading na een hoge sprong, en een soort van gewenning is het mijn inziens.

Hier ben ik het helemaal mee eens..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:08

Geweldige conclusies worden er in dit topic getrokken Haha!
Ik denk zelf dat Marc rijdt met een zadel van de Aldi met een pad van de Lidl en dat hij een LOI cursus paardenhouden heeft gevolgd zodat hij zelf alle (medische) handelingen kan uitvoeren en dus geen hoefsmid, fysio, DA en overige begeleiding nodig heeft. Met een hamer van de Praxis kan je ook uitstekend een wervel rechttikken indien verdraaid tijdens een bok gedaan uit uiterste verzet.

Nu een serieuze reactie.
Het is een ongelooflijk fijn paard en ze hebben gereden voor alles wat ze waard zijn.
Dat paard is lichamelijk en geestelijk zo gezond als een vis, hij rijdt er al heel wat jaar op rond en de vorige heeft ook tot op relatief hoge leeftijd zijn rondjes 160m gelopen zonder blessures etc. dus dat zegt echt wel wat over Marc zijn management. Ik denk ook niet dat dit echt een probleem is voor Marc zijn eigen rug, het is redelijk voorspelbaar gedrag en zeker geen verzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:26

Het is echt een geweldig paard! Het bokken is denk ik zoals eerder gezegd geen verzet.
Ik denk dat je dan niet zo kan meedraaien op topniveau.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:20

dees_daan schreef:
linky schreef:
Prima dat je er om lacht, maar de ene fysio is de andere niet; uit fanatisme, plezier, werklust, wat dan ook, zal hij NOOIT z'n oren zo doen als op de foto en een aantal keren op concours. En waarom rijdt 99% van de springruiters met bontjes, gelpads, voorophogers, achterophogers e.d.? Omdat ze datzelfde zadel waar ze zelf zo lekker in zitten van het ene paard op het andere gooien............................... Clown
Je kunt nog zo'n duur zadel hebben, als het niet past, past het niet.
Denk je nou echt dat Satchmo van Isabel tijdens zijn proef dacht:"Laat ik Isabel eens pesten door mijn rug eruit te gooien?"
Een paard fluistert eerst, dan vraagt hij, dan roept hij en als we dan nog niet luisteren, laat hij het zien........................

Satchmo ging in verzet. dat is heel iets anders.. dit paard ging niet in verzet, hij bokt na de sprong, dat doen er wel meer.. die paarden worden van te voren helemaal gecheckt, denk dat ze meer dierenartsen zien in een jaar tijd, dan een gemiddeld paard in zijn leven.. je kan roepen wat je wil, maar zij hebben geen spulletjes van 200 euro, en zijn oren? wel eens van een momentopname gehoord? ik heb zijn rit gezien, en het zag er niet onvriendelijk uit paard liep niet constant met zijn oren in de nek, en bokte ook niet na elke sprong, bokte hij wel, dan was dat even, en sprong weer vrolijk verder, hij heeft niet getwijfeld oid, had het dier echt pijn, dan was Marc of niet gestart, of was het paard op een gegeven moment op de rem gaan staan, óf hij werd gediskwalificeerd, maar goed, ik denk dat jij het beter weet dan het topteam veeartsen wat daar rondloopt of niet?

Satchmo moest iets doen waar hij erg moeite mee had werd ook verteld.
daarom ging hij waarschijnlijk in verzet.
die paarden worden echt wel na gekeken op van alles en nog wat.
en de zadels kijken ze echt wel of ze passen hoor.
zo dom zijn ze nou geloof ik ook weer niet

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:25

Satchmo heeft hier al zijn hele carriere lang een probleem mee. Isabell dacht dat ze het had opgelost, dat leek ook zo in de voorgaande periode maar op de een of andere manier is het toch weer boven komen drijven. Het heeft haarin het verleden ook een teamplek gekost. Satchmo trekt deze combinatie van oefeningen gewoon niet en is dus een heel ander verhaal dan een Opium. Opium is ook niet snel onder de indruk van zijn omgeving en heeft een heel ander karakter en daarom kunnen imo deze twee paarden niet met elkaar vergeleken worden. Overigens wordt Satchmo ook zeer regelmatig veterinair binnenste buiten gekeerd en is de oorzaak zeker niet lichamelijk.

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:51

Rana schreef:
Om even op deze discussie in te gaan. Ik denk dat wij met zijn alle het volle vertrouwen moeten hebben dat ze heel heel heeeeeel voorzichtig met hun paarden zijn.(gaat hier niet op 3 rooitjes parden)
En ik persoonlijk denk niet (Let op dit is MIJN mening) Clown ,
dat iemand met 45 jaar ervaring(hoe mooi ook) van een foto of een paar minuten parcours springen (ga er namelijk vanuit dat je niet iedere dag bij de training bent?) kan lezen of een paard zn rug slecht heeft.

Sorry dat ik er zo op in hap maar dit zie je zo vaak op bokt en wordt er een beetje iebelig van.

Marc, mooie prestatie

Idd.

Je verwoord het heel goed.
Niemand van hier (ga ik vanuit..) kent het paard thuis, in de training, met losrijden..
Geloof mij dat als er iets met Opi zou zijn dat daar echt wel naar naar gekeken wordt... Kom zeg.. het is Mark z'n toppaard die laten ze echt niet met een blessure rond lopen!!! (de andere paarden trouwens ook niet!)

Verder idd super gereden door Mark en zeker ook door Angelique & Gerco. Vincent had pech, jammer!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:24

Uit eigen ervaring weet ik dat Marc zuinig is op zijn paarden en er geregeld fysio's en masseurs bij komen kijken.
Denken jullie nou echt dat er bij zo'n toppaard geen topbegeleiding aan te pas komt? Als Opium niet wil springen doet hij dat echt niet hoor, dan krijg je hem echt niet een heel parcours van 1,60 door.

Ik denk dat Opium een erg gevoelig paard is en het deels zijn aard is, deels ontlading. Hij zal erg gevoelig zijn en bokken door frustratie omdat hij wordt tegengehouden en misschien ook omdat hij vind dat hij soms wat te forse hulpen krijgt.

Ik vind het een super prestatie van Marc en hoop voor hem en Julia dat er nog vele mogen volgen.

(Bovendien; de beste springpaarden zijn vaak diegenen met een tic, je moet er maar net mee om kunnen gaan)