CounTree schreef:Teneerste geweldig dat het voorpagina nieuws is geworden!!!
Ja dat over de kloofjes en vervolgens geneuzel dat de grond te hard is als het te lang droog is, kwam bij mij ook erg lachwekkend over. Tja persvrijheid denk ik dan maar, want zo zwart wit zal het echt niet verteld zijn.
De persvrijheid bewijst zich ook, doordat IK volgens de krant hier geciteerd werd. Ja Ik ben Nancy Groenenboom. In werkelijkheid werd een andere actievoerder hier "geciteerd". Al met al heeft Leon er een mooi artikel van gemaakt!!
En tuurlijk zijn we erg blij dat we hier een ruiterroute hebben, gelukkig zijn we niet verplicht om in dit gebied te rijden!![]()
Uiteindelijk ben ook IK de boswachter van GZH hier in het Bernisse gebied tegengekomen. In mijn ogen een sympathiek persoon. Ik en mijn mede ruiters werden vriendelijk verzocht om de berm te kiezen. Ik legde hem vriendelijk uit waarom dat zo nu en dan een probleem is. Hij herkende dit probleem en zei dus dat we niet verplicht zijn in dit gebied te rijden...(duuuh, maar heeft de beste man gelijk in). Ook deelde hij mede dat ze ontzettend veel klachten hadden gehad van andere recreanten m.n. over de mestballen op de voet/fietspaden. Logisch lijkt me, .....in het ergste geval rijd je in een rolstoel....need I say more?? Okay okay ....ook die persoon is niet verplicht in dit gebied te zijn... dat heb ik de boswachter maar niet verteld. (immers hij had me ook kunnen bekeuren....)
Deze zelfde boswachter (van GZH!) stond positief tegenover een oplossing en vertelde dat dat niet eenvoudig zou zijn in deze laagliggende polder en dat het dan zeker veel geld zou gaan kosten. En er dan weer een kans zou bestaan dat het gebied vergunningsplichtig zou gaan worden. Ook het feit dat we er inmiddels druk mee bezig waren, vond ie een goed initiatief.
Volgende keer zal ik vragen of de boswachter zich kan legitimeren, dan kunnen we de GZH vertellen met wie we in het veld contact hebben gehad.
Nadat Annette door de gemeente en de GZH van het kastje naar de muur werd gestuurd, zijn we verder gaan kijken. Vanuit een andere (hippische) hoek werden we gewezen op de KNHS, daar kan je dus terecht over ruiterroutes en hebben ons probleem daar aangekaart. Een meeting met de KNHS volgde spoedig en we worden daardoor inmiddels gesteund.
We kwamen op het idee om een handtekeningen actie op poten te zetten, want op de http://www.hcsimonshaven.hyves.nl kwamen we er al gauw achter dat het een "hot item" bleek te zijn. Daar had Ellen een bericht geopend over het buitenrijden. Er volgde veel berichten. Hierdoor hebben we besloten een eigen hyves pagina op te richten. En die groeide binnen no-time!
Ook het AD kwam onze hyves site tegen en wilde hier meer van weten. Het interview vond j.l. donderdag plaats in jawel....het Bernisse gebied. Annette, Ellen, Marianne en ik waren er allemaal bij.
De GZH is schriftelijk nog niet benaderd, ook niet schriftelijk met concrete plannen, dat klopt helemaal! Maar ja....zo ver waren we ook nog niet!
Nu we mede dankzij het AD zo'n groot publiek hebben gereikt zal e.e.a. nu vast in een stroomversnelling komen.
Tja en je paard heet tegenwoordig Dune

Overigens voor de mensen die denken dat we barbiepaardjes hebben. Dat is echt niet zo. Het grootste probleem is namelijk dat wij verplicht zijn op die paden te rijden en niet mogen uitwijken naar het naastgelegen fietspad anders riskeren wij een boete. Leuke keuze dus, of glibberend aan de andere kant van het pad komen of een boete.