Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Puchje schreef:Ze doen erg vaag over Will!
Citaat:Vier springpaarden op doping betrapt
Uitgegeven: 21 augustus 2008 10:49
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2008 12:05
HONGKONG - Bij de Olympische Spelen van Hongkong zijn vier springpaarden op doping betrapt. De overkoepelende organisatie FEI heeft dat donderdag bekendgemaakt.
Het gaat om de paarden van de Duitser Christian Ahlmann (Cöster), de Braziliaan Bernardo Alves (Chupa Chup), de Ier Denis Lynch (Lantinus) en de Noor Tore Andre Hansen (Camiro).Al de paarden zijn betrapt op hetzelfde middel, capsaicin, een bestanddeel van Spaanse pepers dat het uithoudingsvermogen vergroot. De consequentie zou kunnen zijn dat Noorwegen zijn derde plaats in de landenwedstrijd kwijt is. Nederland schuift dan op van de vijfde naar de vierde plaats.
Deze maatregel neemt de FEI echter pas na verder onderzoek. Wel zijn de betreffende ruiters met onmiddellijke ingang geschorst.
Twee van de vier ruiters behoorden na de drie kwalificatieproeven tot de top tien. Hansen was met Camiro zelfs de beste van het deelnemersveld, Lynch stond achtste. Die resultaten zouden overigens niet meer mee tellen in de finale van donderdag.
Ook de vorige Olympische Spelen werden in het hippisch circuit overschaduwd door dopingzaken. De Duitsers moesten in Athene het goud inleveren na een positieve test van het paard van Ludger Beerbaum. Cian O’Connor uit Ierland raakte om dezelfde reden zijn individuele zege kwijt.
wake_up schreef:Ik ben me wel aan het afvragen wíe de doping heeft toegedient.
Van te voren was bekend dat er enorm strenge dopingscontroles
zouden worden uitgevoerd, dus het lijkt me niet logisch dat
de ruiter het zelf zou toedienen. Dan weet je van te voren
eigenlijk al dat het fout gaat. Aan de andere kant,
de stallen waren zo goed beveiligd, dat het haast onmogelijk
was om daar in te breken, en doping kon toedienen.
sarah_m schreef:Hoopt heeeeel stiekum nog op brons
Puchje schreef:sarah_m schreef:Hoopt heeeeel stiekum nog op brons
Totdat de paarden van de NLers op doping worden betrapt....
sarah_m schreef:Hoopt heeeeel stiekum nog op brons
malloesje schreef:Als er nou nog 1 werd gepakt krijgt nl nog brons misschien(sorry beetje foute gedachte
)