Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:06

Cayenne schreef:
Dan zijn ze inderdaad waarschijnlijk ook de vijfde plaats kwijt. (Ook al heeft dat verder weinig consequenties).
Jammer hoor, de tweede keer al dat het Duitse team onderuit gaat Scheve mond

Ja, je zou denken dat ze ervan hebben geleerd. Koe

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:07

Cayenne schreef:
Jawel hoor. Die hebben toch geen doping gebruikt? Clown (Tenminste voor zover ik weet).

Maar het lijkt me zo raar als maar 1 iemand uit een landenteam het gebruikt Bloos Denk dat de kans groot is dat die anderen ook hebben gespoten.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:08

een ezel stoot zich in het algemeen, niet 2x aan dezelfde steen. Een duitser daarentegen, wel een keer of....

(dit isdus een grapje he, voor het geval het verkeerd geinterpreteerd wordt)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:08

Jammer weer. Als het inderdaad een middeltje tegen mok is waarvan men t vergeten is om aan te melden...Maar dit is wél serieus. En op zo'n wedstrijd, men weet toch dat er gecontroleerd wordt (en niet zo'n beetje). Ergste is nog , dat hij het hele team buitenspel zet. Zou bijna als teamveterinair zelf je eigen team elke dag moeten checken...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:09

tja slim als je weet dat er altijd medische controles zijn.....
eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:09

getup schreef:
. Zou bijna als teamveterinair zelf je eigen team elke dag moeten checken...

Wie zegt dat hij het er niet inspuit Knipoog Het is toch een precies werkje.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:11

verootjoo schreef:
Cayenne schreef:
Jawel hoor. Die hebben toch geen doping gebruikt? Clown (Tenminste voor zover ik weet).

Maar het lijkt me zo raar als maar 1 iemand uit een landenteam het gebruikt Bloos Denk dat de kans groot is dat die anderen ook hebben gespoten.

Hmm ik denk niet dat Meredith en Ludger hebben gespoten hoor. Denk niet dat ze dat nog een keer willen meemaken.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:11

Ik vind wel dat er snel conclusies worden getrokken. Dit is iets wat ik wel geleerd heb van een eerdere kwestie hieromtrent.
Hoevaak gebeurt het niet dat de ruiter in kwestie er geen weet van heeft? Dat dit is voorgeschreven door de DA?

Je weet het niet, daarom vind ik dat alle opties open moeten worden gehouden en er niet gelijk met een beschuldigend vingertje gewezen moet worden.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:12

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:13

Unfaithful schreef:
Hmm ik denk niet dat Meredith en Ludger hebben gespoten hoor. Denk niet dat ze dat nog een keer willen meemaken.

Misschien dachten ze dit keer een middel te hebben dat door de keuring heen kwam... Je weet het niet. Maar het gaat om de teams, het lijkt me nl heel apart als maar 1 iemand uit het team spuit, en daarmee zn hele team onderuit haalt. Daarom denk ik dat die andere ook spuiten.
Maar je weet het niet idd. Doping gebruik is niet bepaald een open boek..

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:14

Sukkel!!!
Je kan toch donder op zeggen dat je tijdens de spelen dopingcontrole krijgt zeker als je als 1 vd kanshebbende landen wordt gezien.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:15

Dit vind ik al helemaal onzin verootjuh, 'dus daarom die anderen ook maar'. Ik weet met 100% zekerheid te zeggen dat de anderen dit juist NIET doen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:15

Wat een gigantisch gespeculeer weer, als het zo is dan is Christian een enorme dombo!!!

Maar om dan gelijk te zeggen dat de anderen het dan ook wel gedaan zullen hebben...
verootjoo ik vindt je reacties een beetje het gehalte hebben van de Telegraaf...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:16

Pytje schreef:
ik heb het gegoogled en dit kwam ik tegen op internet http://www.ergogenics.org/peperdope.html. Dit zit echt niet zo maar per ongeluk in je paard.

Capsaicine zit ook in zalfjes tegen spierpijn dus het kan best itweindig toegepast zijn

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:16

Pytje schreef:
ik heb het gegoogled en dit kwam ik tegen op internet http://www.ergogenics.org/peperdope.html. Dit zit echt niet zo maar per ongeluk in je paard.

Het zit ook in medicijnen hoor Knipoog Het wordt o.a. gebruikt voor het doden van kankercellen, en voor pijnbestrijding.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:17

Adriana schreef:
Wat een gigantisch gespeculeer weer, als het zo is dan is Christian een enorme dombo!!!

Maar om dan gelijk te zeggen dat de anderen het dan ook wel gedaan zullen hebben...
verootjoo ik vindt je reacties een beetje het gehalte hebben van de Telegraaf...

Hoezo Sigaar

daniella74

Puchje schreef:
Ik vind wel dat er snel conclusies worden getrokken. Dit is iets wat ik wel geleerd heb van een eerdere kwestie hieromtrent.
Hoevaak gebeurt het niet dat de ruiter in kwestie er geen weet van heeft? Dat dit is voorgeschreven door de DA?
Je weet het niet, daarom vind ik dat alle opties open moeten worden gehouden en er niet gelijk met een beschuldigend vingertje gewezen moet worden.

Zoals ik eerder al aangaf moet een DA een vast protocol volgen indien er medicatie wordt gebruikt. De DA die deze paarden onder zijn hoede heeft mag zich er toch best in verdiepen of wellicht het gebruik gevolgen heeft voor de deelname en dopingcontrole. Uiteindelijk blijf je als ruiter eindverantwoordelijk voor alles wat er met je paard gebeurd. Bovendien was er van te voren aangekondingd dat het ultramoderne lab enorme hoeveelheden bloedmonsters konden verwerken en dat er dus zware controle zouden zijn.

Puchje

magriet schreef:
Pytje schreef:

Capsaicine zit ook in zalfjes tegen spierpijn dus het kan best itweindig toegepast zijn
verootjoo schreef:
Pytje schreef:

Het zit ook in medicijnen hoor Knipoog Het wordt o.a. gebruikt voor het doden van kankercellen, en voor pijnbestrijding.

Dat bedoel ik.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:18

dan nóg zou de teamveterinair op de hoogte moeten zijn van de werking en dus een ander middel laten gebruiken door de ruiters.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:18

Voordat er conclusies genomen worden op basis van 1 link

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

Ook bij de paardendrogist zijn zo artikelen te koop waar het in zit:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25369

Wat niet wil zeggen dat men niet op de hoogte hoort te zijn, maar zolang er nog niets bekend is over de waarde in het bloed valt er ook zeker nog niets te zeggen over het evt wanneer het is toegediend. Resten kunnen lang in het bloed blijven, soms langer dan verwacht. En bij paarden geld nu eenmaal een absolute nulwaarde.

Eerst de resultaten afwachten en dan pas conclusies trekken.
Laatst bijgewerkt door Freggel op 21-08-08 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:19

Daniella74: dan zullen er ook vast andere dingen aan de hand zijn. Dit was slechts bedoeld als een voorbeeld.

Ik blijf erbij dat niet iedereen gelijk zijn conclusies moet trekken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:20

Citaat:
Het Duitse paard Cöster van de Duitse springruiter Christian Ahlmann heeft na afloop van de teamwedstrijd positief getest op het middel capsaicin. Dit heeft de internationale hippische sportfederatie donderdag bekend gemaakt. Het paard en de ruiter zijn met onmiddellijke ingang geschorst en doen niet mee aan de springfinale later op donderdag.

De schorsing betekent dat Duitsland uit de uitslag van de teamwedstrijd wordt geschrapt. De Duitsers eindigden op een vijfde plaats, vlak voor Nederland dat nu een plaatsje opschuift in de eindrangschikking. Vrijdag volgt de contra-expertise voor het paard van Ahlmann, de Europees Kampioen van 2003.

www.sportwereld.nl

Vrijdag zal er dus nog een keer worden getest.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:22

Inderdaad, zo'n "foutje" mag ik hopen dat de teamveterinait daarvan op de hoogte is, gezien het dus sowieso (ook al blijkt later dat het geen opzet was) uitsluiting van de desbetreffende ruiter veroorzaakt, dan maak je (mag ik toch echt hopen) niet zo'n "foutje".
Maar wel heel vervelend voor het duitse team!

Edit:
In de overige links staat trouwens zelfs al vermeld dat het niet geschikt is voor wedstrijden, en het is ook (voorzover ik uit deze links kan opmaken) dus voornamelijk bedoeld voor pijnbestrijding, wat natuurlijk sowieso al niet zo mooi zou zijn als het dit paard is toegediend zodat het de pijn zou negeren (ook al was het in de training voor de OS, als er een blessure aanwezig was geweest was dit vast al naar buiten gekomen denk ik).
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 21-08-08 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:26

Mag er nu niet een nederlander extra meedoen? Stond er niet een 36e?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:27

Vork