Robbertje vechten achter de schermen met juryleden dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Robbertje vechten achter de schermen met juryleden dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:41

Zoals al eerder gezegd, Anky is hard afgestraft op het niet willen halthouden van Salinero, Maar van de punten van Isabell voor dat verzet, heb ik geen idee. Iemand dat gehoord misschien? De commentator van NOS zei trouwens dat Anky een 1 had voor het stilstaan. Is terug te zien op youtube.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:47

Dan vergeten we nog het vergeten van Anky, het afgroeten, was duidelijk te zien en geeft ze zelf ook toe.
Maar goed, ook ik vind dat een paard stil hoort te kunnen staan, zeker op dit niveau, daarin tegen vind ik verzet, zoals die van Isabel liet zien, veel harder gestraft hoort te worden, zeker in de kur.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:01

Als wij zo'n moment in de proef hebben als Isabel, dan word te gelijk naar de laatste plaats verwezen. Terecht dat het een onderzoek krijgt ik vind zelfs dat ze helemaal geen medaille zou mogen winnen, het gaat in de dressuur toch om gehoorzaamheid?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:07

ullaatje schreef:
Als wij zo'n moment in de proef hebben als Isabel, dan word te gelijk naar de laatste plaats verwezen.

Daar ben ik het niet mee eens.
Heb met mijn vorige paard een keer bijna een heel galoponderdeel (aangaloperen-volte-middengalop) al bokkend gedaan omdat ze schrok, maar was toch nog goed voor een 4e prijs met precies 156 pt (oude systeem). Had heel terecht 3-en en zelfs een 2 op de galop toen, maar stonden ook een aantal 7ens en 8en voor andere onderdelen op hetzelfde protocol. Dus ook in de basissport kan je best wel compenseren.

Met het paard dat ik nu rij, rij ik zelf meer 6jesproeven, omdat ik gewoon bepaalde onderdelen nu nog minder netjes of spectaculair kan laten zien en dan hakt zoiets er wel in (daar staat gelukkig tegenover dat het huidige paard een veel rustiger karakter heeft, waardoor het (nog) niet voor is gekomen dat ik als een soort ongeleid projectiel door de baan ging), maar het is dus beslist niet waar dat als je in de basis iets gigantisch verkloot, dat je dan per definitie laatste wordt.

Ken wel meer mensen die fikse onvoldoendes hebben gehaald en dan toch op winst uitkwamen. Als je maar kan compenseren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:53

ik denk dat dit nog een heel groot staartje kan krijgen..
maar ik vond echt dat satchmo echt heel erg in protest was en de proef daarna was gewoon 1 stressboel

ben benieuwd wat er uit t onderzoek komt

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:53

Puchje schreef:
Ik vermoed dat we hier nog heel wat van gaan horen....

Zo'n vermoeden heb ik ook. Tong uitsteken

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:41

Het was toch niet alleen het verzet van Satchmo,daarna was hij helemaal uit het ritme van de muziek.Zouden ze dat niet afgestraft hebben?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:16

Mystica schreef:
Zoals al eerder gezegd, Anky is hard afgestraft op het niet willen halthouden van Salinero, Maar van de punten van Isabell voor dat verzet, heb ik geen idee. Iemand dat gehoord misschien? De commentator van NOS zei trouwens dat Anky een 1 had voor het stilstaan. Is terug te zien op youtube.

Ik hoor alleen een 5 voor het binnenkomen, maar verder geen 1? Dat is ook wel zwaar, maar een 5 voor het afgroeten zou wel wat soepel zijn vind ik.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:21

Ik ga ervan uit dat halthouden net zo belangrijk is als piaffe. Bij piaffe bouw je echter veel meer spanning op zodat flippen gemakkelijker gaat dan flippen bij het halthouden.
Als je op een dergelijk niveau kunt acteren moet je zowel halt kunnen houden als piafferen.
Piaffe telt ook nog eens een keer dubbel zodat je met slechte punten ook slechter uit komt.

de piaffe was wel getoond zij het een klein stukje en daarna heel veel verzet, maar er was iets getoond dus kun je niet bestraffen met een 1, anders is het met het halthouden je moet stil staan met het gewicht gelijk verdeeld over vier benen, doe je dat niet kun je ook niet belonen want het is niet getoond. Wie weet een 1 voor de moeite ofzo.

In ieder geval 76.650 is een redelijke score voor isabell.
Ik vind toch dat de twee toppers altijd fairer beloond worden dan de subtop die daar na komt vanaf plaats drie zeg maar.

Toc wel een huzarenstukje want met fout toch diuidelijk winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:53

Ach, we horen toch op elke regionale wedstrijd teksten als 'die en die reed verkeerd en had toch nog een winstpunt' of 'die en die sprong verkeerd aan in galop en had meer dan ik'. Oftewel: als je goed rijdt, kun je je wel een foutje permiteren Lachen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:42

Is ook gewoon zo als je heel spectaculair rijd kun je je meer veroorloven dan als je zon slakkenrit rijd.
Gewoon omdat het totaal plaatje mooier oogt en daar gaat het om.

Een jurylid blijft ook maar een mens die het vanaf een bepaalde zijde met een bepaalde emotie bekijkt.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:42

Kafue schreef:
Jurysport is gewoon beoordeling door mensen en die mensen laten emoties meespelen.

Als het vreemd is dat je na een mislukte piaffe zilver haalt is het ook vreemd dat je terwijl je niet echt halt kunt houden zilver haalt en zelfd goud.
Ik denk en dat is natuurlijk jammer dat die gedachtengangen er helaas zijn dat je je zodra je topruiter bent en bekend je je meer kunt permiteren dan zolang je onbekend en onbemind bent makkelijk zat.
Maar dat heb je vanaf de B tot en met de grand prix, gewoon omdat juryleden mensen zijn en die met emoties te maken krijgen.

Ja, en dat is het vervelende eraan. De 1 hecht veel waarde aan een uitgestrekte draf en de ander meer aan een changement (om eens wat te noemen Huilen van het lachen )

Bij voetbal is hetgewoon een bal in het doel, wat je er ook van vind, mooie goal, lelijke goal, maakt niks uit, een goal is een punt en daarmee klaar.