Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:31

Hmm.. vind de reacties tov de man een beetje.. heftig.

Gezien hoe z'n auto eruit ziet? Hij zal vast niet gedacht hebben, zo die rotknollen, laat ik die eens ff omver rijden.

Erg sneu voor het paard, maar ben benieuwd hoe het met de persoon is en hoe die ''afzetting'' eruit zag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:31

Nadya: Beschadiging aan de auto kan imo net zo goed aan 30 per uur... Berichtgevingen schrijven zoveel, ik zou niet zomaar geloven dat die man scheurde. Het kan wel natuurlijk. Maar ik heb al zat wagens gezien na aanrijdingen aan 20 à 30 per uur die ook total loss waren.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:32

De bestuurder had geen paard verwacht, denk ik. Die zal de volgende keer ook wel twee keer nadenken als hij een wegafzetting ziet...

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:33

Bandos schreef:
Dit moet hij toch expres gedaan hebben?? Stoom uit je oren
Jeetje...een paard is nu niet bepaald formaat muis!!
Ik mag hopen dat hij er nacht merrie's aan over zal houden.. Duivel

Hoe idioot het ook is dat hij (?) is doorgereden, ik denk echt niet dat iemand zoiets expres doet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:33

Nee, paarden horen zeker niet op de grote weg. Maar er is nou eenmaal een kans dat ze uitbreken/ontsnappen.

Stel; een TBSér ontsnapt uit een kliniek en die rent op de grote weg, de weg is afgezet. Mag je dan ook door de afsluiting heen rijden? Want ja, die TBS'er hoort niet op de grote weg. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind dit getuigen van opzet ( Door een afzetting rijden en nog met volle vaart ook) en dus gewoon pure moord. Arm paard..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:34

De kern van dit incident is dat er een groep paarden op een belangrijke verkeersader liep. De rest is een afgeleide.

Hoe je het ook wendt of keert heeft de eigenaar van het paard indirect héél veel mensen in gevaar ´gebracht´ en ook diens paard.
Dit alles begínt met het ontsnappen van de paarden. Het verloop is toevallig zoals deze nu is. Er had ook een bus kinderen op kunnen knallen.
Het is niet erg kies om op de bestuurder in te hakken; de bestuurder reed echt niet met opzet tegen een paard.
De kern is dat die paarden losgebroken zijn en in de openbare ruimte liepen.
Dat kan verstrekkende gevolgen hebben.

hc

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:35

Bandos schreef:
Dit moet hij toch expres gedaan hebben?? Stoom uit je oren
Jeetje...een paard is nu niet bepaald formaat muis!!
Ik mag hopen dat hij er nacht merrie's aan over zal houden.. Duivel

Niet echt snugger opgemerkt,zoiets doe je echt niet expres.

Het deel waar het is gebeurt is net een stuk waar er 120 gereden mag worden...
Ik zat ook al te kijken of ik het arme dier herkende,het enige wat ik kan zien is dat het een beslagen schimmel is...

Dit gaat ook een lelijk verhaal worden wat betreft verzekeraars Verdrietig
Ik weet dat het niet vergoed wordt als een paard is uitgebroken....
Wat de automobilist betreft,die had nooit mogen doorrijden.
En natuurlijk rij je niet expres een paard aan,tenzij je een megakronkel in je kop hebt!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:36

jeeejmpie wat erg zeg Boos!
wat een idioot die vent zeg Stoom uit je oren

ik wens de eigenaar heel veel sterkte

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:37

jeee wat erg had tog de foto´s bekeken omdat mijn paard ook in nijkerk staat Boos!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:39

Ik ben het helemaal eens dat die paarden niet op die weg hadden mogen lopen en dat alles heel anders had kunnen aflopen en ik vind het heel erg voor die man die dit echt niet expres deed maar ook hij is fout hoe je het ook wend of keert!!

chrispy

Huertecilla schreef:
De kern van dit incident is dat er een groep paarden op een belangrijke verkeersader liep. De rest is een afgeleide.

Hoe je het ook wendt of keert heeft de eigenaar van het paard indirect héél veel mensen in gevaar ´gebracht´ en ook diens paard.
Dit alles begínt met het ontsnappen van de paarden. Het verloop is toevallig zoals deze nu is. Er had ook een bus kinderen op kunnen knallen.
Het is niet erg kies om op de bestuurder in te hakken; de bestuurder reed echt niet met opzet tegen een paard.

hc

nou dat lijkt me niet als de weg is afgezet en de afzetting zou echt wel duidenlijk zijn als er agenten en brantweer bezich waren op die weg paarden te vangen die zullen hun leven niet in gevaar brengen Knipoog

en paarden niet horen los te breken oke maar ze waren bezig met het vangen dus het gevaar was al weg. want de weg was ook afgezet .

Buckje

Gelijk zijn rijbewijs inleveren en NOOIT meer terug geven, een een flinke boete geven dat hij zijn hele leven moet afbetalen!

Dit doe je toch niet, Leer je het negeren van afzettingen gelijk af.

hilden1971

Zielig voor de eigenaar. Die is namelijk ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn of haar beestje, dus zijn verzekering zal moeten betalen ongeacht dat deze persoon is doorgereden. Wedden dat deze persoon nu gaat aangeven ik heb helemaal niets gezien van enig stopteken. Verrekte zielig voor de eigenaar, heb het zelf ook helaas eens moeten meemaken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:41

Al met al zijn verschillende, triest veel, reacties hier nog het meest verontrustend.

Ik weet niet of die schrijvers een paard houden doch áls dit topic representatief zou zijn voor de paardhouderij is ingrijpen door de overheid ruim over tijd, loopt de samenleving onacceptabel risico.

Ik hoop dat de paardhouders meer verantwoordelijkheidsbesef hebben.

hc

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:42

Buckje schreef:
Gelijk zijn rijbewijs inleveren en NOOIT meer terug geven, een een flinke boete geven dat hij zijn hele leven moet afbetalen!

Dit doe je toch niet, Leer je het negeren van afzettingen gelijk af.

Is wel erg heftig of niet? Kan hij ook zeggen, zijn auto is totall loss en hij is zelf GEWOND. Dat doe je toch niet expres!?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:44

Hoe het ook zij...

Een vreselijk ongeluk voor alle partijen. Waarschijnlijk zijn er wel wat verkeerde keuzes gemaakt. Maar om zo''n ongeluk vraagt niemand natuurlijk.

Veel sterkte voor de eigenaar van het paard in ieder geval.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:44

Jeetje dat arme paard, ik zou niet blij zijn om zo'n foto van mijn paard op internet te moeten zien...

We weten niet wat er is gebeurd, het kan van alles zijn geweest... We kunnen wel gaan gissen maar we weten niet wat de bestuurder tegen is gekomen onderweg of wat de rede was om door te rijden....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:47

triest, als het een goede afzetting geweest is hoop ik dat de verzekering niks uit betaald en de bestuurder ook de kosten van het paard en de hulpdiensten mag dekken, dat zit hij de reest van zn leven in de schulden en vergee dit dus nooit maarrrrr...
als misschien alleen de rechterbaan of de vluchtstrook was afgesloten kan de man er niks aan doen. daN hadden wij allemaal hetzelfde gedaan, hoevaak gebeurd het niet dar er een weggedeelte is afgesloten en als je er langsrijd blijkt er niks te zijn. of ze zijn het gras aan het maaien ofzo. dan kun je op de linkerbaan dus gewoon doorrijden.
vind het erg triest voor de eigenaren van het paardje. als het een bokker is...... sterkte!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:48

Citaat:

Wie zegt dat de eigenaar hier iets aan kon doen? Misschien heeft iemand de paarden losgelaten? Is de omheining door vandalen vernielt?
Ik vind dat je ook niet bij voorbaat met een beschuldigende vinger naar de eigenaar van de paarden moet wijzen als je het hele verhaal niet kent....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:49

Vreselijk. Scheve mond Ik hoop echt dat het paard op slag dood was en geen pijn heeft hoeven voelen. Ach gut

Wat die man niet aan de wegafzetting heeft gesnapt weet ik niet, maar een fikse boete alleen al voor het negeren van een wegafzetting is op z'n plaats.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:50

HC hou toch op. De eigenaar van het paard heeft heel veel mensen in gevaar gebracht. Jahoor, laten we nog even verder gaan met speculeren. Waarom en hoe liepen die paarden daar? Voor hetzelfde geld heeft de een of andere idioot het hek opengebroken. Dat weet je toch helemaal niet? Misschien was het niet de 'schuld' van de eigenaar.

En wegafzetting is wegafzetting. Al hoe die eruit zag. Wegafzetting wilt toch echt zeggen 'hier mag men nu niet rijden'. En als 'men' daar dan toch rijdt, en een paard dood rijdt, dan ben je gewoon stom bezig. Nu is het een paard. Wat als daar mensen liepen?

Natuurlijk horen daar geen paarden op de snelweg, maar dat feit was er nou eenmaal, en als de overheid dan op dat moment alles doet om de situatie veilig te houden/maken, maar de een of andere malloot verkiest om zich daar niets van aan te trekken dan is het niet zo gek dat mensen die malloot niet bepaald de meest sympathieke persoon van de wereld vinden.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:51

Wow man wat een verhaal.... die fotos ook! Jemig! Je zou als eigenaar je land de volgende dag inlopen en al je paarden zijn weg, en er een briefje van de politie hangt dat je paarden die nacht zijn ontsnapt en de snelweg zijn opgerend en er zelfs 1 van aangereden is! Dat lijkt me een vreselijke schok!
Ook heel erg bizar dat 1 van de bestuurders de afzetting heeft genegeerd, dat vind ik zelf ook een boete waard!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:52

Wat erg, ik hoop zo dat het paard niet lang geleden heeft.
Ik snap die man écht niet, hoe kun je nu een wegaflsuiting negeren, dat komt toch niet in je op, een afsluiting is er toch niet voor niks?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:54

Muzefee schreef:
Vreselijk. Scheve mond Ik hoop echt dat het paard op slag dood was en geen pijn heeft hoeven voelen. Ach gut

Wat die man niet aan de wegafzetting heeft gesnapt weet ik niet, maar een fikse boete alleen al voor het negeren van een wegafzetting is op z'n plaats.

Ja maar is dit dan ook niet bepaald vergezocht? Misschien keek de bestuurder net ff in zn handschoenenkastje, of moest ie nogal niezen of weet ik veel. Heeft ie daarom die wegafzetting gemist.

Ik denk dat over het algemeen van de 'losgebroken-paarden' ongelukken het aan het hekwerk ligt. Als dt niet naar behoren is, dan ben je INDIRECT wel een beetje schuldig.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:54

Huertecilla schreef:
Het verloop is toevallig zoals deze nu is. Er had ook een bus kinderen op kunnen knallen.
hc

Uiteraard reed de bestuurder niet met opzet tegen het paard maar wellicht negeerde hij wel met opzet de wegafsluiting en dat is een kwalijke zaak.
Dat het net zo goed een bus kinderen had kunnen zijn ben ik het niet met je eens. Een dergelijke buschauffeur zou de kinderen niet in gevaar brengen door de wegafsluiting te negeren.

Overigens wil ik niet goedpraten dat de paarden op de weg liepen. Maar er waren al maatregelen genomen door politie en brandweer waardoor dit ongeval voorkomen had kunnen worden!