Edit: Dat bedoel ik overigens niet negatief hoor. Er zaten natuurlijk ook hele mooie onderdelen in Isabell haar proef.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CielitoLindo schreef:runningkawa schreef:Ik denk als satchmo niet in de staak was gegaan dat isabel had gewonnen. En denk zelfs terecht.
Maar waar ik me wel over verbaas dat een paard zo giga in de staak een 2e plek kan rijden...
Dat kan imo niet...
Mee eens
Als een paard tijdens een springproef zo in de staak zou gaan wordt je geelimineerd..
Needje schreef:CielitoLindo schreef:Mee eens
Als een paard tijdens een springproef zo in de staak zou gaan wordt je geelimineerd..
Volgens mij geldt dat hooguit als een weigering.
bizzybijtje schreef:pharagirlke schreef:Overigens waarom dressuursport weer? Terwijl het er bij de springsport volgens mij minstens even hard aan toe gaat... En dan is bokt zo'n "anti generaliseren" forumWay to go
Ik denk overigens ook dat Isabelle gewonnen had als hij niet in de staak was gegaan. Hij liep de proeven die ik gezien heb veel soepeler dan Sali. Anky reed heel voorzichtig en dat straalde er van af... Te begrijpen maar Isabelle durfde meer risico te nemen, had dat gelukt (foutjes zijn menselijk en paardlijk) had ze beslist gewonnen.
Anky had minder risico genomen omdat het niet nodig was, omdat het bij Isabell dus misging.
Bij springsport is het wel eerlijker omdat het geen jurysport is. Balk eraf is balk eraf. Weigering is weigering.
Dus dat vind ik niet te vergelijken.
CielitoLindo schreef:Voordeel van het springen blijft toch Pharagirlke, dat er geen discussie mogelijk is over de puntenverdeling
pharagirlke schreef:CielitoLindo schreef:Voordeel van het springen blijft toch Pharagirlke, dat er geen discussie mogelijk is over de puntenverdeling
dáár heb je me ook niet over gehoordMaar voor zover ik hier lees, gaat het vnl om de reacties van de bokkers (en duitse forummers) over de ruiters. En dat kan net zo goed bij de springruiters.
Die puntenverdeling hebben wij ons IMO niet mee te moeien, de jury is daar voor op geleid en zal naar eer en geweten punten.
CielitoLindo schreef:En daar gaat nou juist de hele discussie over op dit moment dacht ik
CielitoLindo schreef:Nou volgens mij gaat het nu (weer) over het wel of niet verdiend winnen/verliezen
CielitoLindo schreef:En Needje om nog even terug te komen op het staken in een verder "perfecte" proef, ik vind persoonlijk dat op Olympisch niveau een paard gewoon helemaal niet hoort te staken op die manier.
Tactfoutjes en/of kleine miscommunicatie vind ik wat anders dan een paard wat echt in protest gaat zoals Satchmo deed.
Maargoed dat is mijn persoonlijke mening, ik ben verder geen dressuurfan wat dat aangaat..