Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emeraldo schreef:Nu is er niks aan te doen. Op het moment hoeft dat ook helemaal niet. Paard binnen zetten heeft toch geen zin, want uit onderzoek is gebleken dat knutten net zo veel binnen als buiten zitten. Mijn paard staat ook gewoon buiten.
Er is nog geen AHS in Europa, zodra het in Spanje of Frankrijk arriveert ga ik me pas zorgen maken...
Emeraldo schreef:Er is nog geen AHS in Europa, zodra het in Spanje of Frankrijk arriveert ga ik me pas zorgen maken...
Emeraldo schreef:Maar geen actuele uitbraken (zie de link die ik gaf op de vorige pagina).
Emeraldo schreef:Áls de ziekte uitbreekt worden alleen de besmette paarden geruimd. (zie draaiboek op http://www.minlnv.nl)
AnjaKos schreef:Emeraldo schreef:Áls de ziekte uitbreekt worden alleen de besmette paarden geruimd. (zie draaiboek op http://www.minlnv.nl)
En dat is nou precies waar ik bang voor ben...ik hou mooi mijn mond stijf dicht mocht Miro symptomen krijgen....
Maar het zal wel weer van een knut een olifant maken zijn
AnjaKos schreef:Op pagina 1 staat anders dit: Vesiculaire stomatitis is een virusziekte die voorkomt bij paarden, runderen en varkens en mogelijk bij schapen en geiten. Ook de mens is er gevoelig voor. Er gaan weinig dieren aan de ziekte dood. De verschijnselen van vesiculaire stomatitis lijken op mond- en klauwzeer.
Dus als ik mijn paard op wat voor manier kan redden zal ik dat zeker doen....
rebati schreef:Dit bericht stond niet zo in de krant, iig bij ons niet. Er stond een stuk over blauwtong bij schapen enz, en daar stonden verschillende andere ziektes ook bij beschreven.
oomens schreef:Op pagina 1 staat gewoon een slecht geschreven krantenartikel met een opsomming van een aantal verschillende dierziektes.
De discussie waarop jij in je eerste post reageerde ging over Afrikaanse Paardenpest (African Horse Sickness). Dit is een andere ziekte dan de Vesiculaire stomatitis die je in je laatste post aanhaalt.
Afrikaanse paardenpest is zeker geen fijne ziekte, en de kans dat een paard deze overleeft zonder door een lijdensweg te gaan is zéér klein. Het is dus ook in het belang van je paard als je je gewoon aan het draaiboek houdt.