Pijnlijke confrontatie loslopende Bull Terrier en paard

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Re: Pijnlijke confrontatie loslopende Bull Terrier en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:19

Loizy schreef:
De Bullen worden agresief gemaakt, niet gefokt , een lange discussei waar ieder zijn mening over heeft..
Het is te hopen dat ze er allemaal, ruiter, paard en hond, goed van afkomen.
De post is inderdaad wat vaag, wat is er voorgevallen, wat is er gebeurt..? Jammer dat dat er niet bij staat, daardoor zouden een aantal vooroordelen namelijk meteen de wereld uit zijn.
Iemand erbij stilgestaan dat deze hond misschien zwerfhond kan zijn?

PIT bull terriers kunnen agressief gemaakt worden, bull terriers zijn zulke sullen dat ze amper agressief te krijgen. en terriers zijn jagers, ik heb er zelf ook 2 en 1 daarvan moet ik goed oplettenwat die beschermt mij en de honden tegen het paard dat langskomt

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:23

Winddancer schreef:
Maakt me niet uit of het een chihuahua is of een Bull Terrier...feit is gewoon dat ze aangelijnd horen te zijn!!!
Hond kan er niks voor maar die (ahum) baasjes zorgen voor de problemen, als iedere hondenbezitter zijn verantwoordelijkheid neemt en begint met de hond bij zich te houden zijn al heel veel problemen en irritaties opgelost Ja

honden horen niet aangelijnt te zijn, ze horen los. maar het merendeel van de baasjes kunnen gewoon geen honden trainen(hiermee bedoel ik dat de hond onvoorwaardelijk en altijd luistert). en trouwens, bij mij door het losloopgebied rijden heel veel ruiters, en dan is het wel een beetje eigen risico omdat je weet dat sommige gewoon amper opvoeding gehad hebben

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:27

Voor de wet horen honden toch echt aangelijnd.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:36

Ik lees nergens wat er precies is gebeurt. Jammer dat mensen er gelijk van uit gaan dat de Bull iets gedaan zou hebben. Kan net zo goed het paard zijn geweest die de hond een trap verkocht heeft..

Ik ben ook wel benieuwd of het ook daadwerkelijk om een Bull Terrier gaat. Vaak worden Pittbulls met Bull Terriers verward. Niet dat dat wat uit maakt maar het haalt de naam van een Bull wel naar beneden en dat vind ik jammer. Ik zeg dus niet dat Pitbulls vals, gemeen o.i.d. zijn maar dat ze vaak verward worden met een Bull terwijl ze niets met elkaar te maken hebben.

Deze berichten vind ik vaak zo zinloos. Als een voorval als dit (niemand weet dus precies wat er gebeurt is) met een Jack Russel plaats zou vinden zal dat nergens in de krant verschijnen of je leest er over heen. Jammer... In dit geval natuurlijk anders omdat er contact met het baasje van de hond word gezocht.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:39

Inderdaad, maar dat komt omdat een Bull toch net iets meer nalaat dan een Terrier als hij bijt..
Waarom is dit eigenlijk geplaatst bij voorpagina nieuws?
Het is nogal vaag en dit gebeurt volgens mij wel vaker, iig zover ik weet wat er natuurlijk is gebeurt

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:40

Afschieten die hond(en)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:42

Loizy schreef:
Inderdaad, maar dat komt omdat een Bull toch net iets meer nalaat dan een Terrier als hij bijt..
Het is nogal vaag en dit gebeurt volgens mij wel vaker, iig zover ik weet wat er natuurlijk is gebeurt

Dat hangt er maar helemaal van af hoor. Een Bull Terrier kan net zo als een Jack Russel een angsthap uitdelen. Iedereen heeft maar het beeld voor zich van een hond die alles en iedereen aan flarden scheurt als het hem niet zint..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:48

shula schreef:
Ik lees nergens wat er precies is gebeurt. Jammer dat mensen er gelijk van uit gaan dat de Bull iets gedaan zou hebben. Kan net zo goed het paard zijn geweest die de hond een trap verkocht heeft..

En waarom zou het paard überhaupt trappen en de hond (enigszins) kunnen raken...juist..de hond is niet aangelijnd en staat niet onder appél.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:51

amillia schreef:
honden horen niet aangelijnt te zijn, ze horen los. maar het merendeel van de baasjes kunnen gewoon geen honden trainen(hiermee bedoel ik dat de hond onvoorwaardelijk en altijd luistert). en trouwens, bij mij door het losloopgebied rijden heel veel ruiters, en dan is het wel een beetje eigen risico omdat je weet dat sommige gewoon amper opvoeding gehad hebben

Mensen die hun honden niet de baas kunnen zijn, behoren hun honden aangelijnd te houden. Of beter nog: helemaal geen hond houden! En het zijn vooral die mensen die de regels aan hun laars lappen en het voor goedwillende baasjes verpesten. Gaat bijna altijd gelijk op. Mijn advies: dit soort mensen verbieden een hond te houden, maarja, begin daar maar eens aan ... Vork

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:52

Henkjan schreef:
Afschieten die hond(en)

Wat is dat nou waar voor opmerking? Commentaar bouwen we normaal gesproken op.
Er staat hier niks bij wat er precies gebeurt is, dus geef niet zo snel de schuld aan de hond!

shula schreef:
Loizy schreef:

Dat hangt er maar helemaal van af hoor. Een Bull Terrier kan net zo als een Jack Russel een angsthap uitdelen. Iedereen heeft maar het beeld voor zich van een hond die alles en iedereen aan flarden scheurt als het hem niet zint..

Jawel, maar ik bedoel dat een beet van een Bull meer afdruk geeft dan een Terrier Knipoog

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:52

Artikel is iid erg vaag.

Wat bullen betreft, zijn ze vaak erg vriendelijk, maar als ze bijten kunnen ze niet altijd meer los laten, waardoor de schade dan veel groter is. Heb er zelf 1 gekend die werd aangevallen door een pittbull, maar die beet dus terug. Ze hebben de honden toen met stokken los moeten wrikken ( in de bek dus) om de kaak weer los te krijgen ( schoot op slot)

Wat betreft het artikeltje nog verder: misschien idd puur een oproepje voor de eigenaar, zodat hij weet waarom zijn hond niet of erg gehavend thuis komt?...

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:53

Winddancer schreef:
shula schreef:

En waarom zou het paard überhaupt trappen en de hond (enigszins) kunnen raken...juist..de hond is niet aangelijnd en staat niet onder appél.
Klopt maar weet jij wat de reden hier van is? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik het niet eerlijk vind dat mensen er direct van uit gaan dat het (bijna) altijd de hond is die iets veroorzaakt.

Ik denk dat we nu een beetje off-topic gaan. Gaat inmiddels geloof ik niet meer direct om het artikel.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:55

Henkjan schreef:
Afschieten die hond(en)

Kunnen ze beter doen met de mensen die dit soort uitspraken doen.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:00

Westenwind schreef:
Henkjan schreef:
Afschieten die hond(en)

Of met jou Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:01

oef ik schrok even,
ik ken namelijk iemand in beilen met zo'n hond
maar die is bruin wit en niet zwart wit Clown
bah, die verhalen ook altijd.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:02

Westenwind schreef:
Henkjan schreef:

Of met jou Haha!

Ja kan ook Slapen

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:08

[/quote]

Of met jou Haha![/quote]

Ja kan ook Slapen[/quote]

Wordt een beetje moe van mensen die alle diertjes willen beschermen, ook al zijn ze vals, en als iemand dan iets zegt wat tegen hun willetje in is..... En al die handelaren die alle shetveulentjes naar italië brengen zeggen ze niks tegen he....

Slapen idd ja. Slapen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:13

Angela schreef:
Op zaterdag 16 augustus heeft in Beilen een onaangename en pijnlijke confrontatie plaatsgevonden tussen een loslopende zwart-witte bull terriër en een roodbruin rijpaard met ruiter. Hierbij zijn het paard en waarschijnlijk ook de hond gewond geraakt.

Er staat níets over de toedracht: wellicht een simple botsing. Eg prettig is dat het een rijpaard mét ruiter betrof Cool
Er staat niet of er ter plaatse een aanlijngebod geldt.
Verder is zelfs onder een aanlijngebod niet per definitie sprake van verwijtbaar gedrag van een eigenaar van een loslopende hond.

Wat hier staat is: incident met paard en hond, wie kent de eigenaar van de betrokken hond?

Op grond van míjn referentiekader zou ik kunnen denken dat het paard de hond greep en de hond zich verdedigde Cool
Zou echter een vooroordeel zijn als ik van agressieve paarden uit zou gaan, want er stáát NIETS.

Alles is springen naar conclusie op grond van aannames.

hc

edit: zeg HenkJan hoeveel valse (vals gemaakte) paarden denk jij dat er zijn? ´Pas op, schopt.´ ´Pas op, bijt.´ Hoeveel paarden lopen er bij val van een ruiter als ongeleid projectiel van 500+ kilo naar huis?
Béétje relativeren kan geen kwaad.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:21

@ Henkjan
Hoe kun je zeggen dat deze hond vals is?
Er staat helemaal niks in de beginpost over wat er gebeurd is.
En wat een vergelijking zeg.
Misschien zou je je uitspraken wat beter kunnen onderbouwen, dan zijn ze voor iedereen begrijpelijk.
Laatst bijgewerkt door Westenwind op 18-08-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:22

Nou HC een vals (gemaakt) paard heb ik maar 1 keer gezien en die was gewoon niet goed in haar hoofd.
Ik heb nog NOOIT gehad dat ik me op openbaar (ook niet op eigen terrein trouwens) bevond en mijn paard een hond, kind, mens aanviel. Niet ieder paard is even "lief" maar daar handel je naar.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:39

Ik ken(de) genoeg paarden die je de stal uit proberen te meppen of te bijten als je naar binnen wilt komen. Vooral op een manege. Dan weet je meteen welk paard dus niet zo'n plezier heeft in de verplichte manegelessen.
Ikzelf wilde een keer een vriend helpen, die de stal niet inkwam. Ik wist niet hoe snel ik de deur uit moest springen om de hoeven te ontwijken. Een slag dat dat gaf tegen de deur Wow! . De manege eigenaar zag/hoorde het en sprong met een grote sprong (wat ik erg knap vond van zo'n klein mannetje Haha! ) over de bakrand heen, griste het hoofdstel uit mijn handen en voor ik wist wat er allemaal gebeurde, vloog hij de stal in en mepte het (arme) dier helemaal in een hoekje. Ik ben daar niet zo'n voorstander van normaal gesproken, maar ik kon daarna wel gewoon de stal inlopen en het hoofdstel aandoen. Dat beest was gewoonweg gemeen!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:44

Grappig dat de discussie nu moet komen op dat Bull Terriers gevaarlijk zouden zijn...

Ik vraag me af hoeveel mensen hier weten dat de GOLDEN RETRIEVER de nr. 1 aggressieve hond is... Vork
Alleen komen golden retrievers in de liefhebbende gezinnen terecht, een bull terrier in een liefhebbend gezien is een betere gezinshond Ja

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:46

Huertecilla schreef:
Angela schreef:
Op zaterdag 16 augustus heeft in Beilen een onaangename en pijnlijke confrontatie plaatsgevonden tussen een loslopende zwart-witte bull terriër en een roodbruin rijpaard met ruiter. Hierbij zijn het paard en waarschijnlijk ook de hond gewond geraakt.

Er staat níets over de toedracht: wellicht een simple botsing. Eg prettig is dat het een rijpaard mét ruiter betrof Cool
Er staat niet of er ter plaatse een aanlijngebod geldt.
Verder is zelfs onder een aanlijngebod niet per definitie sprake van verwijtbaar gedrag van een eigenaar van een loslopende hond.

Wat hier staat is: incident met paard en hond, wie kent de eigenaar van de betrokken hond?

Op grond van míjn referentiekader zou ik kunnen denken dat het paard de hond greep en de hond zich verdedigde Cool
Zou echter een vooroordeel zijn als ik van agressieve paarden uit zou gaan, want er stáát NIETS.

Alles is springen naar conclusie op grond van aannames.

hc

edit: zeg HenkJan hoeveel valse (vals gemaakte) paarden denk jij dat er zijn? ´Pas op, schopt.´ ´Pas op, bijt.´ Hoeveel paarden lopen er bij val van een ruiter als ongeleid projectiel van 500+ kilo naar huis?
Béétje relativeren kan geen kwaad.

Precies...dat bedoel ik nu maar net. Afgod
We zijn allemaal aan het gissen wat er gebeurd is en niemand weet dus de ware toedracht. ik ging dus ook uit van een simpele botsing.

En mensen die de Bullterrier dus echt kennen, weten dat hij niet vlug zal wijken van zijn route Haha! . En aangezien de meeste BT's tussen de 27 en 45 kg wegen, schuif je ze ook niet zo maar aan de kant. Kan goed zijn dat paard erover gestruikeld is en dus nu kreupel is, maar nogmaals...het blijft dus gissen wat er nu werkelijk gebeurd is.

Als nu eens iemand dat telefoonnummer durfde te bellen? Dan waren we misschien er heel vlug uit! Tong uitsteken

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:48

Heb zaterdag nog een confrontatie gehad op de hei waar honden los mogen lopen. Geen probleem, maakt mij niet uit als ze maar luisteren naar hun baas.

Er kwam een hond achter mij + paard aan, dus ik ga netjes stil staan zodat hond ons niet achterna blijft rennen (ik heb gemerkt dat als je door blijft rijden de honden het interessanter vinden om achter een paard aan te gaan, als je stil gaat staan dan is het al minder interessant).

Baasje roept hond tientallen malen maar hond luistert totaal niet.
Uiteindelijk loopt hond naar de achterbenen van paard en jawel paard bokt en deelt een trap uit.
Gelukkig niet geraakt, waar ik dus zelf erg blij om ben (straks moet ik nog de DA kosten gaan betalen). Eigenaresse vond het voor de hond ook een goede les dat hij bijna was geraakt door een paardenhoef.

Maar goed ik denk dat ze beter echte lessen kan nemen dmv hondencursus...dan kan ze straks weer heerlijk op de hei wandelen met haar loslopende hond met het idee dat hij ten alle tijden naar haar zal luisteren...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:48

Loesje88 schreef:
Grappig dat de discussie nu moet komen op dat Bull Terriers gevaarlijk zouden zijn...

Ik vraag me af hoeveel mensen hier weten dat de GOLDEN RETRIEVER de nr. 1 aggressieve hond is... Vork
Alleen komen golden retrievers in de liefhebbende gezinnen terecht, een bull terrier in een liefhebbend gezien is een betere gezinshond Ja

Niet de meest agressieve hond maar wel de meeste bijtincidenten schijnbaar en ja waarom....jawel hij is de meest gehouden gezinshond in verhouding Rolleyes

Een Golden Retriever doet een hap en klaar....zal niemand aan sterven ofzo.