Anky: "De fout van Satchmo is jammer, maar wel mooi jammer"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaW

Re: Anky: "De fout van Satchmo is jammer, maar wel mooi jammer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:44

AmmieJ_ schreef:
Ik snap iets niet, IPV Sunrise hebben we toch reserve Adelinde?

Ze mocht alleen ingezet worden als reserve voor de landenwedstrijd, alleen de ruiters welke ook in de landenwedstrijd hebben gestart mochten hier in uitkomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:44

Die mag niet starten omdat ze niet in de landenwedstrijd heeft meegedaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:46

whahah spuit 11 en 12

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:47

Nou, dat mag wel iets minder onvriendelijk hoor.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:53

Isabell (niks) werth in de kür!!! Isabell wint altijd de Special, en Anky de kür! En de vorige keer was het ook super spannend met Ulla en Anky won ook Haha! Anky heeft het al 2 x bewezen!! En we weten dat ze het kan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:53

Als ik beide proeven zo bekijk, kan ik niet anders dan een vergelijking maken met de westernsport. En daar hadden beide dames het verder wel kunnen vergeten om met een medaille naar huis te gaan, ze hadden zelfs met een 0 score de baan kunnen verlaten.

Ik hoop voor Anky natuurlijk op een medaille, zou leuk zijn als ze haar succes van Athene nog een keer zou kunnen herhalen. Maar eigenlijk moeten we zeggen:

May the best (wo)man win!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:00

Ik vind het wel mooi dat ze elkaar zo in evenwicht houden. Dat maakt het dinsdag extra spannend en staan alle deuren nog open. Het zijn allebei goede ruiters en gun het ze allebei wel die gouden plak. Maar ik ben ook Nederlander dus gun het Anky net even iets meer.

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:05

Cayenne schreef:
Twee juryleden bestraften haar met een nul. Voor beide onderdelen had Werth twee maal vijf tienen kunnen krijgen. Ze kreeg echter 18 punten. Van Grunsven had voor het ene onderdeel dat fout ging ook twee maal vijf tienen kunnen krijgen, omdat dit onderdeel dubbel telt. Zij kreeg 19 punten.

Daar begrijp ik dus niks van. Nee, Anky's appuyement ging niet goed, maar na de fout herstelde ze het, ze reed waar ze heen moest rijden, het paard maakt een fout maar ging niet in verzet. Satchmo ging min of meer steigeren, achteruit, en in plaats van de gevraagde 12 tot 15 passen piaffe had ze er misschien 4. En toch maar één puntje minder?

Het blijft wel spannend, maar normaal rijdt Anky de kür wel meer dan 0,24 % beter dan Isabell.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:09

Ik denk dat ze eens niet zo op de feiten vooruit moeten lopen. En gewoon dinsdag rustig moeten afwachten.
Diegene die dinsdag beste is,wint!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:11

WilmaW schreef:
weet iemand ook of beide proeven volledig terug te zien zijn?

hier ben ik ook wel benieuwd naar..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:24

Ik vind het niet zo ongeloofwaardig dat Satchmo in de staak ging Nagelbijten / Gniffelen Hoe ze dat dier, en velen met hen, de piaffe aanleren, om te janken..

Vond Anky weer niet spetteren. Het lijkt wel alsof ze zomaar in de rondte aan het rijden is? Ze kan honderd keer beter! Ik hoop dat ze dinsdag iedereen weer kan laten genieten van haar prachtige kur!

Liientjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:29

Caira schreef:
die mag niet starten omdat ze niet eerder gestart is en dus ook niet bij de eerste 25 terecht is gekomen

Das wel heeeeel jammer Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:41

sologirl schreef:
Ik vind het niet zo ongeloofwaardig dat Satchmo in de staak ging Nagelbijten / Gniffelen Hoe ze dat dier, en velen met hen, de piaffe aanleren, om te janken..

Vond Anky weer niet spetteren. Het lijkt wel alsof ze zomaar in de rondte aan het rijden is? Ze kan honderd keer beter! Ik hoop dat ze dinsdag iedereen weer kan laten genieten van haar prachtige kur!

Hoe weet jij nou hoe zij haar dieren piaffe aanleert?

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:54

sologirl schreef:

Ja, hoe weet jij dat nou? Alsof Anky's trainingsmethodes zo super zijn...

Stefanie824

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 04:49

Nagelbijten / Gniffelen De spanning is om te snijden....

Anky moet winnen punt uit....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 07:29

Hans-Peter had moeten winnen, die proef vond ik veel mooier en Nadine liep heel fijn.

Of Balagur van de Russische Alexandra. Liep ook erg goed!

Maar als het tussen Anky en Isabell gaat: ANKY!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:11

Happie en Nadine reden een goede proef, maar met name in de galop vond ik ze nog erg overhaast en de pirouettes hadden beter gekund. Dan had ik liever Steffen Peters of Courtney King op 1 gezien.

Maar de afwerking van de oefeningen bij Anky en Isabell is gewoon super, al was er gisteren bij beide partijen natuurlijk wel wat aan te merken.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:18

Revanches schreef:
Degene die dinsdag beste is, die wint!

of anky moet dat onderdeel winnen met minder dan (ik geloof) 0.260 verschil Clown

witteruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:43

Heb gisteren met haviksogen gekeken en moet zeggen , Het is niet juistdat isabell bovenaan staat ook al is het met een minimum verschil !! Wat bijna niemand gezien heeft is dat isabell ook een fout had in de wissels om de pas op de middelijn na de eerste pirouette,maar daar helemaal niet voor gestraft werd,door bijna alle juryleden !! Did werd bevestigd door een goede vriendin van mij die in Hong Kong op de tribune zat te kijken !!! Anky had echt wel boven Isabell moeten staan !! Maar als de juryleden een beetje slapen !! Is dat heel erg jammer voor onze sport !! Want zeg nu eerlijk wat is erger "dat een paard (Salinero) even een hulp fout begrijpt en aangaloppeerd of dat een paard (satchmo) STAAKT !!!!! Dan is mijn mening toch echt wel at het staken erger gestraft moet worden als dat andere foutje !! Maar niet getreurd ANky komt dinsdag weer aan de beurt en dan gaat ze Knallen !!! Go GO GO Anky en salinero

Groetjes Doei! Doei! Doei! Doei!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:47

Dat van Isabel zag er idd ernstig uit, vond Anky's fout niet veel beter. Verder tja.. het zegt genoeg dat Isabel met zo'n fout nog kan winnen. Anky overtuigd mij niet deze OS. Vind het maar gewoontjes wat ze doet. Ik vind Salinero lang niet meer zo expressief dan dat hij was.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:56

Ik vind ook dat Anky hogere punten dan Werth had moeten hebben. Salinero was iets te scherp aan het been, wat alleen maar goed is denk ik dan toch. Het paard van Werth staakte gewoon, wat echt niet kan. Dus ik snap eigenlijk niets van de uitslag. Al vond ik Anky niet echt spetteren, het was goed, maar niet meer dan dat.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:12

Wat in het stukje van de KNHS staat klopt niet, het was idd op het appuyement naar links.

Witteruin, die fout van Isabel op de wissels om de pas na de pirouette heb ik ook niet gezien, maar wij op tv zagen het van voren. Wat was de fout, sprong hij achter niet mee?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:20

Coby schreef:
Ik vind ook dat Anky hogere punten dan Werth had moeten hebben. Salinero was iets te scherp aan het been, wat alleen maar goed is denk ik dan toch. Het paard van Werth staakte gewoon, wat echt niet kan. Dus ik snap eigenlijk niets van de uitslag. Al vond ik Anky niet echt spetteren, het was goed, maar niet meer dan dat.

Amen!!!
Ik vind het echt een grove fout van Werth...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:31

sologirl schreef:

Sorry hoor, dit is weer een typisch voorbeeld, van ik keek er naar, en weet het beter. Stond je erbij toen Satchmo de piaffe geleerd werd???????
En Anky rijd nooit 'zomaar'rond, en zeker niet in een olympische grand prix special. Waar baseer je zoiets op??

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:02

Aranel schreef:
Idd, ben stiekem errug blij dat Satchmo die fout maakte Schijnheilig Is er toch nog kans op goud voor onze Anky Lachen

Iedereen heeft het wel over Satchmo die een fout maakte maar Isabell kan toch ook een fout hebben gemaakt. Al is ze (volgens mij) super goed iedereen maakt fouten.