Nederlandse Olympische dressuurruiters moeten niet zo zeuren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Nederlandse Olympische dressuurruiters moeten niet zo zeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:11

Hollanders hebben nu eenmaal altijd wat te zeuren. Haha!
En wat het Nederlands team betreft kan ik het me wel een beetje voorstellen.
Vergeet niet dat er hier hele grote belangen op het spel staan.
Het zijn heel ander soort wedstrijden dan waar wij gewoonlijk heengaan.

Ook de dressuurruiters zijn gewone mensen.
En als ik zie wat er hier op Bokt allemaal loopt te zeuren dan vind ik dat de oranjeruiters ook beste een beetje mogen mopperen.
Voor het Nederlandse team is dit 'zeuren' toch een soort uitlaatklep.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 07:08

ook al heeft het niet of weinig invloed op de uitslag, juryleden zouden wel dichter bij elkaar moeten zitten in de plaatsing van een combinatie. Het kan toch niet zijn dat je bij 4 juryleden in de top 5 wordt gezet en bij 1 bijna onderaan. Als de punten onderling verschillen, kan het zijn dat de ene jury strenger is dan de ander, maar qua plaatsing moeten ze wel bij elkaar in de buurt zitten.
Ik weet niet op welke plaats de juryleden anky en isabell hebben gezet, maar daar hoort ook zo goed als geen verschil in te zitten.

Het verschil bij Imke was alleen heel opvallend, en ik vind dat dat op dat niveau eigenlijk niet meer mag gebeuren.

Dat geldt btw zowel voor de nederlanders, als de duiters als voor iedereen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:08

Senja_x schreef:
runningkawa schreef:
Je hebt in de basis ook wel dat de ene jury meer kijkt naar takt, de ander meer naar de aanleuning de ander meer naar....
Is het dan meteen fout als je daardoor lagere punten krijgt?

Verder heeft lielle in een ander topic uitgerekend hoeveel verschil het gaf in het eindtotaal...dat was bijna niets

Dat zou nu niks uitmaken en terecht maar als de verschillen kleiner worden gaat het wel degelijk meespelen. een tiende of honderdste kan dan het verschil maken tussen goud en zilver. Het gaat mij ook niet om nu het gaat mij om altijd. Juries zijn mensne en die zijn te beinvloeden. kijk naar het NL jurylid die gaf zowel Anky als Isabelle een score van 75. Dit is ook niet goed de duitse was beter en had dus beter beoordeeld moeten worden. Mensen zijn geen vulcans (iets uit startrek) en kunnen niet logisch blijven denken er sluipt altijd een vorm emotie in.

ik heb dat al vaker gedaan, en ik zal het na de kur weer doen, maar het maakt echt weinig uit.