Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
stalnijmegen schreef:weet je waar ik me kwaad over heb gemaakt??
een vrouw met zo een duo wandelwagen loopt ertussen, 2 jonge friezen waren aan het dolle en die wandelwagen lag er bijna onder, die vrouw kwam lijkwit naast ons staan, zegt mn vriend
das ook niet slim he??
ja hoezo?? wat moet ik dan doen???
ja duhhh je kids thuis laten, of niet er tussendoor gaan lopen!!!
ik vraag me dan af... willen die ouders van hun kinderen af?? het word TIG KEER om geroepen,
"ouders let op uw kinderen, ga niet met ze tussen de paarden door"
sommige leren het gewoon nooit
stalnijmegen schreef:weet je waar ik me kwaad over heb gemaakt??
een vrouw met zo een duo wandelwagen loopt ertussen, 2 jonge friezen waren aan het dolle en die wandelwagen lag er bijna onder, die vrouw kwam lijkwit naast ons staan, zegt mn vriend
das ook niet slim he??
ja hoezo?? wat moet ik dan doen???
ja duhhh je kids thuis laten, of niet er tussendoor gaan lopen!!!
ik vraag me dan af... willen die ouders van hun kinderen af?? het word TIG KEER om geroepen,
"ouders let op uw kinderen, ga niet met ze tussen de paarden door"
sommige leren het gewoon nooit
frisiangirl schreef:Voor zover ik weet staat bij de ingang van de Zuidlaardermarkt de LID en controleerd (zo goed en zo kwaad als het kan) de paarden die aangevoerd worden. Natuurlijk staan er op de markt ook paarden die erg mager zijn of slechte hoeven hebben, maar die mensen worden wel degelijk aangesproken. Zo waren er ook een paar polen die probeerden met geweld een paar veulens in een vrachtauto te krijgen. De LID is erbij gekomen en de polen hebben een waarschuwing gekregen en de LID heeft hen geholpen op normale manier de veulens te laden. Het is een begin en natuurlijk zal er echt wel eens een paard aan hun oog ontglippen, maar er wordt in elk geval geprobeerd om er wat aan te doen!
Ik ga nog steeds met plezier naar de markt en koop daar ook wel eens een paard.
quintolover schreef:Binnenkort is hier in purmerend een paardenmarkt.
Ik ga er misschien heen, want ik vind dat ook paarden daar
een tweede kans verdienen.
Alleen ik neem ze liever allemaal mee.
Ik ben nog nooit op een paardenmarkt geweest en weet ook niet
wat ik kan verwachten.
gekvanfleur schreef:frisiangirl schreef:Voor zover ik weet staat bij de ingang van de Zuidlaardermarkt de LID en controleerd (zo goed en zo kwaad als het kan) de paarden die aangevoerd worden. Natuurlijk staan er op de markt ook paarden die erg mager zijn of slechte hoeven hebben, maar die mensen worden wel degelijk aangesproken. Zo waren er ook een paar polen die probeerden met geweld een paar veulens in een vrachtauto te krijgen. De LID is erbij gekomen en de polen hebben een waarschuwing gekregen en de LID heeft hen geholpen op normale manier de veulens te laden. Het is een begin en natuurlijk zal er echt wel eens een paard aan hun oog ontglippen, maar er wordt in elk geval geprobeerd om er wat aan te doen!
Ik ga nog steeds met plezier naar de markt en koop daar ook wel eens een paard.
het enige probleem met al die mensen is dat ze denken dat als de markt wordt afgeschaft er geen zielige paarden meer zijn voor de slacht. lekker kortzichtig.
ik kom al jaren op de markt met de handelaar waar ik verzorg en vind het leuk.
tuurlijk zitten er tussen die eigenlijk niet kunnen maar vind het de laatste 2 jaar steeds beter worden.
vind het een domme reactie: hun staan er bij maar doen echt niets, als je het er niet mee eens ben doe dan wat.
maarz e lopen alleen interessant rond.
en over de huisvesting: kom gerust een keer bij ons kijken en en ik weet er nog wel een paar waar je hartelijk welkom bent.
we hebben meest goede papieren pony's die prima in orde zijn.
ze hoeven op de paardenmarkt na niets te doen en worden dagelijks verzorgd.
en er lijken nog steeds echt mensen te denken dat handelaars slachtpaarden fokken ofzo
meestal is het voor het plezier en de kunst is zo goed mogelijke pony's te krijgen.
voor de winst redt je tegenwoordig bijna niet meer.
en ik de stallen door heel nederland zijn er ook zat pijnlijke gevallen.
als de DB nou eens wat meer deed zou het echt leuk worden.
tuurlijk hebben ze beperkte rechten, maar misschien zouden ze daar moeten beginnen.
als heel bokt zijn handtekening zet..
Miss_Malfoy schreef:Bij ons in de stad is er ook ieder jaar een "paardenmarkt".
Vroeger werden er ook echt paarden verkocht enzo, nu is het meer een toeristen iets. Er staan wat trekpaarden, lekker hooi te eten, in een apart hoekje, waar onze manege ook met wandelpony's loopt. Dat vind ik wel een mooi alternatief. Je hebt toch nog een beetje een paardenmarkt idee, maar je komt geen zieke dieren tegen die voor de slacht bedoeld zijn.
nickynicole schreef:Miss_Malfoy schreef:Bij ons in de stad is er ook ieder jaar een "paardenmarkt".
Vroeger werden er ook echt paarden verkocht enzo, nu is het meer een toeristen iets. Er staan wat trekpaarden, lekker hooi te eten, in een apart hoekje, waar onze manege ook met wandelpony's loopt. Dat vind ik wel een mooi alternatief. Je hebt toch nog een beetje een paardenmarkt idee, maar je komt geen zieke dieren tegen die voor de slacht bedoeld zijn.
Misschien kunnen ze dit dan beter promoten! Zeker een goed alternatief
frisiangirl schreef:Vind dit eerlijk gezegd niks meer met een markt te maken hebben...