ceasario schreef:Kijk je pas het eerste jaar naar een jury rapport ???
Een jury geeft en neemt..
Zeker als het Ned. team bevoorrecht is/ was bij het trainen...
Zeg toch, kun je daar niet tegen dan zal je ergenis nog vaak binnen de maatschappij groot zijn..
Dressuur is niets anders dan elkaar en de paarden "kunstjes-flikke"

Nee ik zie niet voor het eerst een juryrapport hoor dat doe ik pas zo'n 20 jaar

.
Hoe dan ook ben ik van mening dat je dit en zeer zeker niet in topsport niet tegen zou mogen komen en om dan te zeggen dat het nu weer recht getrokken is omdat de nederlanders de training meer hebben kunnen benutten vind ik toch echt de grootste flauwekul die ik de laatste tijd gehoord heb.
Ik wil niet zeggen dat Imke hierdoor onder gewaardeerd is hoor.
En ook je opmerking dat als iemand hier al niet tegen kan dat de ergenis in de dagelijkse maatschappij ook groot zal zijn slaat ook al kant nog wal.
Dressuur is niet elkaar een kunstje flikken maar een kunstwerk met je paard neerzetten en proberen iedereen op een humane eerlijk wijze een poepie te laten ruiken. En de combinatie die hier het beste in is hoort te winnen.
Niet omdat er toevallig een landgenoot/vriend/kennis of wat dan ook de uitslag kan en wil beinvloeden.
Ik zou geen 4 jaar keihard trainen om uiteindelijk op een goede plaats te eindigen met behulp van de bovengenoemde landgenoot/vriend/kennis uit de jury. En het lijkt mij dat de mensen die daar aan de start verschijnen dit ook niet zouden willen.
En ja tuurlijk lig ik in een deuk als Satchmo straks de hele baan door rent en als het paard van Capellmann ook zijn versie van 'Elvis left the building' uitvoerd, en weet je waarom ik in een deuk mag liggen? Omdat ik hier in Nederland achter pc zit en mijn landgenoten graag zie winnen omdat ik ze steun en trots op ze ben en ook mag ik dat omdat ik niet in de jury zit en dus ook niet onpartijdig hoef te zijn.
Tuurlijk geef ik toe dat mocht het zo zijn dat de duitsers het verpesten en Nederland daardoor zou winnen ik er achteraf toch ietsjes minder trots op zou zijn omdat ik in nog steeds vind dat de beste moet winnen maar wel op een eerlijke manier.