Imke: "De kop is er eindelijk af!"

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: Imke: "De kop is er eindelijk af!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:04

ceasario schreef:
marieminime schreef:
ik hoop echt dat ie de proef verprutst door dat scherm hihi

Waarom schiet je die bok niet direct neer ??

Wat een mentaliteit...

je moet niet alles zo letterlijk nemen jo Extreme duivel
Tuurlijk hopen we allemaal dat hij slecht rijd.

Nee neerschieten.... dat is de juiste mentaliteit
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 14-08-08 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:07

silfie35 schreef:
En natuurlijk hopen dat satchmo zijn hele proef naar de kl*ten rijd!

haha preccies, thats the spirrit hahaha Tong uitsteken

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:07

Noisy schreef:
Cayenne schreef:
Helaas werd mijn score ook opeens nog eens negatief beinvloed door het Duitse jurylid

Hier kan ik toch zo kwoad om worden Stoom uit je oren En dat moet dan een eerlijke jury voorstellen...Gaat alweer goed daar...

Dit was een van haar minste proeven !!!!!! Ze had niet meer dan 67-68% verdiend. Laat ze blij zijn dat de rest haar nog gematst heeft. Galop was werkelijk waardeloos zo vlak en vreselijk stijf in de rug.
Als je het stukje op eurodressage leest dan sla je de fouten precies op z'n kop. Kun je wel gaan lopen jammeren dat het aan dat ene Duitse jurylid ligt maar dat is wel erg kinderachtig.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:15

En bovendien: ook al had die Duitser haar 71 gegeven, dan nóg was ze niet boven Heike Kemmer gekomen. En dat is toch op z'n minst nodig, willen ze aanspraak maken op goud. Kemmer is immers de 3e Duitse (!), de twee besten (op papier dan) moeten nog... Dus als Imke, als 2e Nederlandse, niet boven de 3e Duitse komt dan is de kans verkeken lijkt me. Zeker omdat Isabell en Anky vermoedelijk niet 5 % uit elkaar zullen zitten...

Dus zo heel veel heeft het niet uitgemaakt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:40

ceasario schreef:
marieminime schreef:
ik hoop echt dat ie de proef verprutst door dat scherm hihi

Waarom schiet je die bok niet direct neer ??

Wat een mentaliteit...

Kom kom wel de humour er blijven inzien hoor. Denk dat heel bokt dit denkt alleen zegt het er maar een.....

ZAL HET NU WEL UITGEZONDEN WORDEN OP NL TV?. Anders kan ik het WEER niet zien.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:53

Om maar met de woorden van Judoca Mark Huizinga die gisteren verloor op zijn laatste OS te schrijven........... "Je kunt ook een mooi mens zijn zonder SUCCES"....kijk dat vind ik KLASSE....

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:55

hoelaat moet anky starten?

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:01

14.42 geloof ik Knipoog

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:09

Pfff echt zonde van gister,
Vond de proef van HP wel wat tegenvallen en dan die spanning bij Imke. Gelukkig was het voor het einde opgelost, maar het heeft haar wel veel punten gekost.
Maarja niets aan te doen, het blijft een combinatie van mens en dier. De dressuurtop wordt in ieder geval wel spannend zo! Ik kan vanmiddag de wedstrijd niet zien, maar ben echt aan het duimen dat Anky een top proef neerzet!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:53

begint het vandaag gewoon weer om kwart over 1? net zoals gister??

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:02

wanneer weten ze het wie er gewonnen heeft (en hoelaat)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:12

Ik heb de stream maar alvast aangezet, stel je voor dat de NOS op tv het weer laat afweten. Als ik het goed begrijp, kunnen "we" eigenlijk al geen goud meer halen en misschien dat ook het zilver in gevaar komt? Die andere Duitse, Capellmann, is die heel goed?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:14

Het kan aan mij liggen, maar ik vond Imke gewoon niet heel spetterend rijden en de punten nog best hoog. Eerlijk gezegd vond ik de proef van HP mooier.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:18

Het is natuurlijk altijd lastig, zo'n jurysport, maar ik vind wel dat het Duitse jurylid wel heel opvallend van mening verschilt met de overige juryleden. Het gaat er niet zozeer om dat Imke en HP beter hadden kunnen rijden. Maar hoe komt dat verschil in punten toch? Want als je de scores bekijkt, dan zie je dat de twee NL-combinaties door de Duitse jury het laagst zijn gepunt en dat de Duitse combinatie door hem het hoogst is gepunt. En ondanks dat er inderdaad spanningen zaten in de proeven van de Nederlanders, is dat toch wel opvallend. In ieder geval, ik vind het reuzespannend en zou niet graag in Anky's rijlaarzen staan, wat moet zij een enorme druk op haar schouders voelen.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:20

ceasario schreef:
cyrano schreef:
[
Je kan banketstaaf wat je wil maar het is toch wel erg opvallend dat Imke bij 1 en dan ook nog eens precies het duitse jurylid op de 6e plek word gezet en bij de andere juryleden op de 2e.
Het verschil tussen de juryleden mag in mijn ogen toch echt niet zo groot zijn.

Kijk je pas het eerste jaar naar een jury rapport ???

Een jury geeft en neemt..
Zeker als het Ned. team bevoorrecht is/ was bij het trainen...

Zeg toch, kun je daar niet tegen dan zal je ergenis nog vaak binnen de maatschappij groot zijn..

Dressuur is niets anders dan elkaar en de paarden "kunstjes-flikke" Haha!

Nee ik zie niet voor het eerst een juryrapport hoor dat doe ik pas zo'n 20 jaar Clown .

Hoe dan ook ben ik van mening dat je dit en zeer zeker niet in topsport niet tegen zou mogen komen en om dan te zeggen dat het nu weer recht getrokken is omdat de nederlanders de training meer hebben kunnen benutten vind ik toch echt de grootste flauwekul die ik de laatste tijd gehoord heb.
Ik wil niet zeggen dat Imke hierdoor onder gewaardeerd is hoor.

En ook je opmerking dat als iemand hier al niet tegen kan dat de ergenis in de dagelijkse maatschappij ook groot zal zijn slaat ook al kant nog wal.

Dressuur is niet elkaar een kunstje flikken maar een kunstwerk met je paard neerzetten en proberen iedereen op een humane eerlijk wijze een poepie te laten ruiken. En de combinatie die hier het beste in is hoort te winnen.
Niet omdat er toevallig een landgenoot/vriend/kennis of wat dan ook de uitslag kan en wil beinvloeden.

Ik zou geen 4 jaar keihard trainen om uiteindelijk op een goede plaats te eindigen met behulp van de bovengenoemde landgenoot/vriend/kennis uit de jury. En het lijkt mij dat de mensen die daar aan de start verschijnen dit ook niet zouden willen.

En ja tuurlijk lig ik in een deuk als Satchmo straks de hele baan door rent en als het paard van Capellmann ook zijn versie van 'Elvis left the building' uitvoerd, en weet je waarom ik in een deuk mag liggen? Omdat ik hier in Nederland achter pc zit en mijn landgenoten graag zie winnen omdat ik ze steun en trots op ze ben en ook mag ik dat omdat ik niet in de jury zit en dus ook niet onpartijdig hoef te zijn.
Tuurlijk geef ik toe dat mocht het zo zijn dat de duitsers het verpesten en Nederland daardoor zou winnen ik er achteraf toch ietsjes minder trots op zou zijn omdat ik nog steeds vind dat de beste moet winnen maar wel op een eerlijke manier.
Laatst bijgewerkt door cyrano op 14-08-08 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:33

cyrano schreef:
ceasario schreef:
]
"Cayenne"
Helaas werd mijn score ook opeens nog eens negatief beinvloed door het Duitse jurylid

Hier kan ik toch zo kwoad om worden Stoom uit je oren En dat moet dan een eerlijke jury voorstellen...Gaat alweer goed daar...

Of het is altijd een excuses dat het de fout van de jury is..Gewoon gaan pingpongen..!!!

Je kan banketstaaf wat je wil maar het is toch wel erg opvallend dat Imke bij 1 en dan ook nog eens precies het duitse jurylid op de 6e plek word gezet en bij de andere juryleden op de 2e.
Het verschil tussen de juryleden mag in mijn ogen toch echt niet zo groot zijn.[/quote]

Ik wou niet reageren omdat ik de proef zelf niet heb gezien, maar gisteren in het andere topic waren er meerdere mensen die het wel eens waren met het Duitse jurylid.
Maar omdat het net weer een Duitser is schiet half paardenliefhebbend Nederland uit z'n slof, dat vindt ik zo kinderachtig.
Als het bij een Duitser was geweest dan had NIEMAND er een opmerking over gemaakt!

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:36

@adriana,

Nee het gaat mij niet om Imke of HP dat staat er trouwens ook bij, wat jij van mij quote is over het algemeen bedoeld. Ik vind het erg kinderachtig om je ogen hiervoor te sluiten.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:37

cyrano schreef:
ceasario schreef:

Kijk je pas het eerste jaar naar een jury rapport ???

Een jury geeft en neemt..
Zeker als het Ned. team bevoorrecht is/ was bij het trainen...

Zeg toch, kun je daar niet tegen dan zal je ergenis nog vaak binnen de maatschappij groot zijn..

Dressuur is niets anders dan elkaar en de paarden "kunstjes-flikke" Haha!

Nee ik zie niet voor het eerst een juryrapport hoor dat doe ik pas zo'n 20 jaar Clown .

Hoe dan ook ben ik van mening dat je dit en zeer zeker niet in topsport niet tegen zou mogen komen en om dan te zeggen dat het nu weer recht getrokken is omdat de nederlanders de training meer hebben kunnen benutten vind ik toch echt de grootste flauwekul die ik de laatste tijd gehoord heb.
Ik wil niet zeggen dat Imke hierdoor onder gewaardeerd is hoor.

En ook je opmerking dat als iemand hier al niet tegen kan dat de ergenis in de dagelijkse maatschappij ook groot zal zijn slaat ook al kant nog wal.

Dressuur is niet elkaar een kunstje flikken maar een kunstwerk met je paard neerzetten en proberen iedereen op een humane eerlijk wijze een poepie te laten ruiken. En de combinatie die hier het beste in is hoort te winnen.
Niet omdat er toevallig een landgenoot/vriend/kennis of wat dan ook de uitslag kan en wil beinvloeden.

Ik zou geen 4 jaar keihard trainen om uiteindelijk op een goede plaats te eindigen met behulp van de bovengenoemde landgenoot/vriend/kennis uit de jury. En het lijkt mij dat de mensen die daar aan de start verschijnen dit ook niet zouden willen.

En ja tuurlijk lig ik in een deuk als Satchmo straks de hele baan door rent en als het paard van Capellmann ook zijn versie van 'Elvis left the building' uitvoerd, en weet je waarom ik in een deuk mag liggen? Omdat ik hier in Nederland achter pc zit en mijn landgenoten graag zie winnen omdat ik ze steun en trots op ze ben en ook mag ik dat omdat ik niet in de jury zit en dus ook niet onpartijdig hoef te zijn.
Tuurlijk geef ik toe dat mocht het zo zijn dat de duitsers het verpesten en Nederland daardoor zou winnen ik er achteraf toch ietsjes minder trots op zou zijn omdat ik in nog steeds vind dat de beste moet winnen maar wel op een eerlijke manier.

mooi verwoord!!!helemaal mee eens

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:38

Adriana schreef:
Als het bij een Duitser was geweest dan had NIEMAND er een opmerking over gemaakt!
[/quote]

Maar het grappige is dan ook dat hij bij de Duitsers niet de laagste zal zijn.

En sorry hoor maar de proef van Imke was zeker geen slechte proef. En dan is meestal toch het oordeel van de "grote meute" = de meeste juryleden redelijk correct en valt deze duitser dus toch als zuinige beoordelaar op.
Geen drama, maar wel duidelijk lager gejureerd, maar dat kan gebeuren bij een een jurysport.
Laatst bijgewerkt door fargo op 14-08-08 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:41

@Fargo,

Je hebt verkeerd geqoute straks denken ze allemaal heel rare dingen van me hihihiiiiiiii

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:41

Op welke stream en alles komt het dan? Want ik wil het niet weer missen zoals gisteren

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:42

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:51

cyrano schreef:
@Fargo,

Je hebt verkeerd geqoute straks denken ze allemaal heel rare dingen van me hihihiiiiiiii

Sorry, aangepast nu!!

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:54

leuk stukje weer van Imke

moi was wel te vreden gezien het gehobbel van vele anderen in de proef

maar goed heb dr geen verstand van,......Lachen

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:58

Jammer dat Juryleden niet electronisch zijn zo zou het altijd eerlijk zijn... als je Dressuur moet rijden in welke paarden-sport je ook noemt , er zijn er altijd Juryleden bij die een duidelijk verschil hebben met punten ....Maargoed wij gaan dadelijk naar ANKY kijken en die haalt gewoon onze gouden Medaille binnen toch!!