Domper voor de Nederlandse Olympische Dressuurruiters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Domper voor de Nederlandse Olympische Dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:53

Houd wel in je achterhoofd dat Satchmo het scherm heel eng vind, dat zou nog eens goed uit kunnen paken voor nederland. Dit is dan de eerste keer voor satchmo alleen in de ring, met veel publiek en het scherm...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:53

Lielle schreef:
Nikka schreef:
Heb mijn twijfels of HP bij de beste 15 komt. Imke zal dat waarschijnlijk wel halen.

maar dat is alleen afhankelijk van zijn score in de GPS. Zolang hij nu maar bij de beste 25 staat, kan hij in de gPS met een schone lei beginnen.

Telt de score van de GP dan niet meer mee?

@Cyrano, klopt Haha! Maar de leeftijd gaat helaas snel Scheve mond Alhoewel ik aan de ene kant me kan voorstellen dat Imke nog wel met haar door gaat. Er zit een partij power in die merrie. Maar 4 jaar is nog lang dus dat zien we wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:54

Nee, GP score telt alleen voor het teamresultaat. Hoorde het toevallig op de radio.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:54

Cayenne schreef:
Dit zijn de laatste OS voor Sunrise. Ze is (alweer) 14.

Bonfire liep toch ook nog op zijn 18de nog de OS?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:55

Lielle schreef:
Nikka schreef:
Heb mijn twijfels of HP bij de beste 15 komt. Imke zal dat waarschijnlijk wel halen.

maar dat is alleen afhankelijk van zijn score in de GPS. Zolang hij nu maar bij de beste 25 staat, kan hij in de gPS met een schone lei beginnen.

Okay dan valt het weer mee. De beste 25 moet wel lukken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:55

_xManadisx_ schreef:
Houd wel in je achterhoofd dat Satchmo het scherm heel eng vind, dat zou nog eens goed uit kunnen paken voor nederland. Dit is dan de eerste keer voor satchmo alleen in de ring, met veel publiek en het scherm...

Dat zal je vies kunnen tegenvallen. Isabell heeft na de paniekreactie van Satchmo nog een keer in de ring getraind met het videoscherm, en toen was hij dus niet bang meer

@Lielle, dat klinkt goed!

volgens mij was Bonfire eind 16.

laboum

Is het nog ergens op internet te volgen? Welke site?

asjemenou

Maar dat scherm daar reden ze met het oefenen vlak langst.
Ik heb nu het scherm in de verste verte niet zien staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:56

Ik geef toe dat ik de proef niet heb gezien. Dus na het zien zeg ik misschien wat anders.
Maar een onderdeel de mist in laten gaan doordat de tong uitsteekt...vind ik op dat nivo eigenlijk ook niet meer kunnen om eerlijk te zijn.
Aanleuning zou dan toch wel bevestigd moeten zijn...
Dus is het zo onterecht, of vonden we de punten wel terecht als het een duitser zou zijn die hetzelfde had gedaan? Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:57

@ RK, de aanleuning bleef ook voor elkaar, maar de tong uitsteken wordt hoe dan ook gezien als verzet. Voor de rest bleef ze wel netjes appuyeren met aanleuning en ze loste het keurig op Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:57

Ach uiteindelijk...tuurlijk leuk als Nederland goud haalt, maar dan gokken we maar op indiv. goud voor Anky, toch? Haha!
Iedereen heeft daar er hard voor getraind en dat de beste maar moge winnen.
Persoonlijk vind ik het spannender als het echt puur op het uiteindelijke resultaat in de ring gaat aankomen dan dat het paard van Isabell zich ongans schrikt en ze daardoor niet ontspannen meer kan rondsturen waardoor anky wint...nee, geef mij dan maar een superspannende strijd tussen die twee, dan voel je je hartje zo lekker bonken hahaha!

Iemand die weet of ergens op internet de proeven terug te kijken zijn? Wil het erg graag zien nu ik thuis ben uit mijn werk...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:58

Zoals het er nu naar uit ziet is deze OS Duitsland gewoon beter. Dus dan hoop ik ook dat Satchmo nergens bang van is en dat de beste gewoon winnen.

En als er in de basis een paard zijn tong eruit gooit, dan krijgt hij echt iedereen over zich heen. Plingat moet toch niet kunnen? Dan is er iets niet goed met de basis.. en enz * Maar als Sunrise het doet dan is 70% veel te laag?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:58

Bonfire haalde op zijn 17e nog Olympisch Goud en ging met zijn 18e met pensioen (nou ja, VUT dan) en huppelt nu nog gezond en wel in de wei!

18 jaar is niet onmogelijk maar gezien het een merrie is, willen ze haar wellicht gaan inzetten voor de fokkerij?

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:59

Imago01 schreef:
Ach uiteindelijk...tuurlijk leuk als Nederland goud haalt, maar dan gokken we maar op indiv. goud voor Anky, toch? Haha!
Iedereen heeft daar er hard voor getraind en dat de beste maar moge winnen.
Persoonlijk vind ik het spannender als het echt puur op het uiteindelijke resultaat in de ring gaat aankomen dan dat het paard van Isabell zich ongans schrikt en ze daardoor niet ontspannen meer kan rondsturen waardoor anky wint...nee, geef mij dan maar een superspannende strijd tussen die twee, dan voel je je hartje zo lekker bonken hahaha!

Iemand die weet of ergens op internet de proeven terug te kijken zijn? Wil het erg graag zien nu ik thuis ben uit mijn werk...

Ben ook net thuis en wil het ook graag zien. Heb nu 2x gevraagd naar waar ik het kan zien, maar nog geen antwoord gehad.

Anoniem

Cayenne schreef:
@ RK, de aanleuning bleef ook voor elkaar, maar de tong uitsteken wordt hoe dan ook gezien als verzet. Voor de rest bleef ze wel netjes appuyeren met aanleuning en ze loste het keurig op Ja

aanleuningsprobleem en dan het verzet door de tong uit te steken Lachen
Daarvoor hoeft een paard niet direct helemaal uit elkaar te vallen of het hoofd de lucht in te steken.
Maar het is wel een duidelijk teken dat de aanleuning dan niet oke is.

cyrano

runningkawa schreef:
Ik geef toe dat ik de proef niet heb gezien. Dus na het zien zeg ik misschien wat anders.
Maar een onderdeel de mist in laten gaan doordat de tong uitsteekt...vind ik op dat nivo eigenlijk ook niet meer kunnen om eerlijk te zijn.
Dus is het zo onterecht, of vonden we de punten wel terecht als het een duitser zou zijn die hetzelfde had gedaan? Lachen

het onderdeel ging zeker niet de mist in hoor misschien heel even dat Sunrise wat te fanatiek doorsprong maar dat was minimaal in mijn ogen en daarbij was haar tong al weer binnenwaarts gekeerd.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:00

Sunrise is al ingezet voor de fokkerij via embyo transplantie (geloof ik).
Haar dochter loopt al in het Z.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:01

De basis zal trouwens écht wel voor elkaar zijn hoor hahaha maar er bestáán dus paarden die als gevolg van een bepaalde spanning (en vást niet in het lijf, maar door de omstandigheden) die tong eruit kwakken omdat die spanning niet snel genoeg kwijt geraakt kan worden.
Mijn paard doet dat ook en je kunt proberen wat je wilt en het is ook op te lossen maar mídden in je proef wordt het nét effe een stukkie lastiger...

Je zou eerder eraan kunnen twijfelen of het dan wel een verstandige keuze is geweest om Imke te laten starten als men van dit probleem wist. Had dan Adelinde ingezet, denk dat zij zwaar onderschat had geworden en nog aardig wat mensen op de neus had kunnen laten kijken. Dát had pas mooi geweest!

Anoniem

asjemenou schreef:
Zoals het er nu naar uit ziet is deze OS Duitsland gewoon beter. Dus dan hoop ik ook dat Satchmo nergens bang van is en dat de beste gewoon winnen.

En als er in de basis een paard zijn tong eruit gooit, dan krijgt hij echt iedereen over zich heen. Plingat moet toch niet kunnen? Dan is er iets niet goed met de basis.. en enz * Maar als Sunrise het doet dan is 70% veel te laag?

Helemaal mee eens Ja
Dat de beste mogen winnen..ook als NL dat niet is.

En idd in het B wordt het zelfs afgestraft...zou het op dat nivo wel heel erg afgestraft mogen worden van mij...jammer maar helaas Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:01

Volgens mij heeft Barbria ook nog een tijd op hoog nivo gelopen na Tineke. Hoe oud was ze toen Imke er nog op reed?
Maar goed, dat is offtopic.

Ik denk dat de Duitsers nu goud gaan halen, maar de kansen op het zilver zijn nog niet verbleekt. En ik denk dat er tijdens de GPS en Kur (duim duim) nog wel een verrassing staat te wachten.

Mogen alle Nederlanders trouwens naar de kur wanneer ze alle 3 bij de beste 15 zouden zitten?

Jett_

het blijft spannend!! Ja Hoop echt dat Anky er morgen goed boven knalt!!! *LOL*

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:03

asjemenou schreef:

Met imke?

asjemenou

Cayenne schreef:
Mogen alle Nederlanders trouwens naar de kur wanneer ze alle 3 bij de beste 15 zouden zitten?

Volgens mij wel!
Dus maar hopen dat ze dat alledrie halen, dat maakt dan weer heel wat goed!

Sjoert

runningkawa schreef:

Clown
Blijven dieren. Kom nou.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:04

sarah_m schreef:
asjemenou schreef:

Met imke?

Nee, niet met Imke.