Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
mammaslamma schreef:Ik kom een paar keer per week op deze manege, en er staat met grote letters dat het voor eigen verantwoording is, en als ik dan zie dat ze met teenslippers, korte broek en bijna achtertse voren wegrijden, zakt mijn broek daar van af.......
Blijkbaar denken mensen dat paardrijden een makkie is, het ziet er zo simpel uit.......
Je kunt het de manegehouder niet kwalijk nemen, boterhammen moeten er verdient worden, menden moeten zelf es wat slimmer zijn , er wordt verplicht dat je met cap rijd, en de paarden(redelijk) aangepast aan de rit.
mammaslamma schreef:Zoals gezegd, dat is hun eigen verantwoording, als er wat van gezegd wordt en mensen willen toch zo gaan rijden, so be it.......
Kun je van alles over verzinnen, het is ook niet goed te praten, maar de zogenaamde ruiters die hier naar het strand komen om te rijden, komen in hun strandkloffie, stom, maar het gebeurt.....
Sammie schreef:En wat als je je eigen rijervaring te hoog in schat
het is mij even onduidelijk of dit een eigen paard of een rit op een manege paard betreft, maar hoe vaak ik in het laatste geval niet touristen heb horen zeggen: "Ja, ik kan rijden" en dan doelen ze later op een ritje op de kermis van 5 jaar geleden.
mammaslamma schreef:Hoi Maris,het wordt nog wel es wat bij Grol, prima initiatief die laarzenverhuur.......
Zo is er altijd wat, ken menig goede dressuurruiter/amazone die je je paard niet toe zou vertrouwen om een ritje over het strand te maken, dat is toch net ff andere koek als een handgalopje in de bak.
mammaslamma schreef:Het probleem is, dat de meeste die komen, geen instructeur hebben die ze op hun eigen tekortkomingen kan wijzen, omdat ze nog nooit op een paard gezeten hebben, maar denken het wel te kunnen.......
Er wordt op de manege hard gewerkt om het een en ander beter op orde te krijgen, maar als je zoveel aanbod hebt van klanten,gaat het wel es mis en dat lees je dan weer hier, leuk om te lezen dat ze ook redelijk zijn met het teruggeven van je geld of een andere optie bieden.
Het is een relaxte manege de rest van het jaar, de zomer is eigenlijk te veel van alles, zie dan ook weer uit naar het najaar...
Alexx schreef:er loopt een topic over in overig nieuws; http://www.bokt.nl/forums/viewt.php?f=12&t=981969
misschien moet daar wat mee gebeuren